مرکز پشتیبانی انفورماتیک - پشتیبانی شبکه NETWORK SUPPORTمرکز پشتیبانی انفورماتیک - پشتیبانی شبکه NETWORK SUPPORTمرکز پشتیبانی انفورماتیک - پشتیبانی شبکه NETWORK SUPPORT

اتوماسیون فرایند کسب و کار BPMS

اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS

ابزارهای تجزیه و تحلیل فرآیند کسب و کار از تحول سازمانی با هماهنگی، خودکارسازی و نظارت بر فرآیندهای تجاری سرتاسر پشتیبانی می‌کنند. این راهنمای بازار به برنامه‌ها و رهبران مهندسی نرم‌افزار کمک می‌کند تا ویژگی‌های کلیدی، عملکرد، موارد استفاده، روندها و فروشندگان اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS را درک کنند.

شرکت ها در انتخاب یک ابزار اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS  مناسب به دلیل تعداد زیادی از فروشندگان فعال در این بازار، با ارائه قابلیت های قابل مقایسه برای پشتیبانی از موارد استفاده مختلف در میان اتوماسیون گردش کار ساده، اتوماسیون  فرآیندهای تجاری پیچیده و مدیریت پرونده، با مشکل مواجه هستند.

  • تیم‌های ادغام سازمانی به طور فزاینده‌ای فن‌آوران کسب‌وکار را برای کاهش زمان استقرار، دموکراسی‌سازی ابتکارات بهبود فرآیند و تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌ها پیرامون انتخاب ابزارهای اتوماسیون فرآیند، درگیر می‌کنند.
  • فروشندگان اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS، پیشنهادات اصلی خود را با به دست آوردن یا ایجاد قابلیت های مجاور مانند توسعه برنامه های کاربردی با کد پایین، فرآیند کاوی، استخراج وظایف، مدیریت اسناد، هوش مصنوعی/یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل فرآیند افزایش داده اند. این امر انتخاب فروشنده مناسب را برای کاربران نهایی دشوار می کند.

اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS

مشاوره اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS

به عنوان یک مشاور پیاده سازی BPMS  و یا مدیر فناوری اطلاعات که مسئول اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS هستید، باید:

  • با استفاده از طبقه بندی دقیق و نگاشت قابلیت فروشندگان که در این راهنمای بازار در مورد استفاده از اتوماسیون شما توضیح داده شده است، یک اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS را انتخاب کنید.
  • فهرست کوتاهی از اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS تهیه کنید.

با ارزیابی نیازهای فن‌آوران کسب‌وکار، توسعه‌دهندگان حرفه‌ای و شهروند فن‌آور در حین کار مشترک بر روی طرح‌های اتوماسیون. بر ایجاد یک چارچوب حاکمیتی قوی برای مقیاس و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه گذاری تمرکز کنید.

با ارزیابی مدل مجوز و دامنه استفاده از هر دو دیدگاه تاکتیکی و استراتژیک، تعیین کنید که آیا از قابلیت های اتوماسیون  داخلی در مقابل متخصص مجاور (مانند ارائه دهنده هویت، استخراج فرآیند، اتوماسیون  فرآیند رباتیک، و غیره) استفاده کنید.

فرضیه برنامه ریزی استراتژیک

تا سال 2025، سازمان‌هایی که فرآیندهای کسب‌وکار حیاتی مشتری را با انعطاف‌ناپذیری اجرا می‌کنند، به دلیل تجربیات بد مشتری، بیش از 10 درصد از سهم بازار را از دست خواهند داد.

تعریف بازار  اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS

گارتنر ابزارهای اتوماسیون  فرآیندهای کسب و کار را نرم افزاری تعریف می کند که برای مدل سازی، هماهنگی و اجرای فرآیندهای تجاری پیچیده طولانی مدت و گردش کار ساده تجاری استفاده می شود که امکان اجرای سریع تر و کاهش تلاش دستی و نرخ خطا را فراهم می کند.

توضیحات بازار اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS

خودکارسازی، هماهنگ‌سازی و نظارت بر فرآیندهای کسب‌وکار نهایی برای ایجاد یک تجربه یکپارچه برای ذینفعان همچنان برای شرکت‌ها چالش برانگیز است. بسیاری از شرکت‌ها استراتژی‌های اتوماسیون تاکتیکی را اتخاذ کرده‌اند که یا بر اتوماسیون کار متمرکز هستند یا در ابزارهای مختلف تقسیم می‌شوند.

از این رو، تعیین مزایای تجاری ابتکارات اتوماسیون  و اجرای استراتژی اتوماسیون  فرآیندهای تجاری چالش برانگیز می شود. ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار با ارائه قابلیت‌هایی برای نقشه‌برداری، اجرا و هماهنگ‌سازی افراد، برنامه‌ها و فناوری‌های اتوماسیون مورد نیاز برای اجرای فرآیندهای کسب‌وکار سرتاسر، به مدیریت چرخه زندگی کامل یک ابتکار اتوماسیون فرآیند تجاری کمک می‌کند.

اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS تا حد زیادی از سه مورد استفاده زیر پشتیبانی می کنند:

  • اتوماسیون ساده گردش کار – اینها مجموعه ای از وظایف هستند که به منظور تکمیل یک هدف تجاری آغاز می شوند. چرخه عمر چنین گردش کاری کوتاه است. شامل تعداد محدودی از بازیگران و سیستم هایی است که همگی حول یک نتیجه کسب و کار متمرکز هستند.
  • اتوماسیون فرآیندهای تجاری پیچیده – این ها فرآیندهای طولانی مدتی هستند که از شما می خواهند در حالی که منتظر تکمیل یک کار ناهمزمان طولانی مدت هستید، وضعیت خود را حفظ کنید. این فرآیندها از مرزهای سازمانی عبور می کنند و کار طیف گسترده ای از سیستم های فناوری اطلاعات و وظایف انسانی را یکپارچه می کنند.
  • مدیریت پرونده – هر مورد یک موقعیت منحصر به فرد است که شامل تعاملات پیچیده بین محتوا، افراد، تجارت، برنامه های کاربردی و سیاست های نظارتی برای دستیابی به یک نتیجه بهینه است. مدیریت پرونده نمونه بارز یک سبک فرآیند بدون ساختار است که در آن استثنا یک هنجار است.

جهت مشاوره با ما تماس بگیرید

مشاوره اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS

021-59131

حداقل، ابزارهای ممکن برای تحلیل فرآیند کسب و کار

باید از یک یا چند مورد استفاده مندرج در جدول 1 پشتیبانی کند.

جدول 1: موارد استفاده

ویژگی ها اتوماسیونگردش کار سادهمدیریت پرونده اتوماسیونفرآیند تجاری پیچیده
محدوده محدود به یک کارکرد تجاریادغام کممتوسط ​​به زیادمتوسط ​​به زیاد
پیچیدگی تصمیمقوانین کممتوسط ​​تا زیادزیاد
حجم نمونه های فرآیندکم تا متوسطمتوسط ​​تا زیاد​​ متوسط ​​به زیاد
مدیریت وظایفکم تا متوسطمتوسط ​​زیادزیاد
رسیدگی به اسنادکممتوسطزیاد
تنوعکممتوسط ​​تا زیادزیاد
تعداد فرآیندهای فرعیکممتوسط ​​تا زیادزیاد

جهت گیری بازار اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS

اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS  همیشه یکی از ستون های کلیدی ابتکارات تحول دیجیتال بوده است. با این حال، نیاز روزافزون به راه‌حل‌های دیجیتال و تغییرات سریع در محیط‌های عملیاتی (به دلیل رویدادهایی مانند همه‌گیری ویروس کرونا، برگزیت و رقابت از سوی استارت‌آپ‌های جدید و با بودجه خوب) فوریت جدیدی را برای دیجیتالی شدن ایجاد کرده است. شرکت ها به دنبال تغییر تجربیات مشتری، خودکارسازی فرآیندهای خود و بهینه سازی هزینه ها هستند.

این منجر به افزایش سرمایه گذاری در طرح های ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار شده است. در 1 اچ بیست و یک، تعداد درخواست‌های مشتری گارتنر در رابطه با ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار تقریباً دو برابر شد. از آنجایی که بازار مجموعه های هوشمند مدیریت فرآیند کسب و کار به بلوغ رسیده است، مشتریان به دنبال راه حل های اتوماسیون جایگزین شده اند.

این منجر به ظهور ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار شده است که بر اجرای تاکتیکی فرآیندها برای موارد استفاده ساده و پیچیده در سیستم‌ها، رابط برنامه نویسی کاربردی ها و افراد تمرکز می‌کنند. ما شاهد دورهای جدید تأمین مالی، فهرست‌بندی‌های عمومی، ادغام، و فشارهای تهاجمی برای به دست آوردن هوش مصنوعی ام ال، فرآیند استخراج، توسعه شهروندی و قابلیت‌های تحلیلی پیشرفته هستیم. روندهای کلیدی موثر بر این بازار عبارتند از:

  • اتوماسیون کسب‌وکار محور: تلاش‌های اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS در شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای بیشتر به سمت کسب‌وکار هدایت می‌شوند تا فناوری اطلاعات در نتیجه، شرکت ها علاقه بیشتری به سرمایه گذاری در فناوری هایی پیدا کرده اند که کاربران تجاری را قادر می سازد:
  • به طور شهودی نقشه/مدل فرآیندهای کسب و کار را مشاهده کنید
  • فرصت های اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS  را شناسایی کنید
  • به سرعت گردش کار خودکار مخصوص واحد تجاری را مستقر کنید

در پاسخ، فروشندگان قابلیت‌های تجزیه و تحلیل ارزش فرآیند/وظیفه و اتوماسیون  را اضافه کرده‌اند. این همچنین منجر به افزایش تعداد خریدها و فعالیت های سرمایه گذاری در فضای فرآیند استخراج شده است.

  • ظهور تیم های پيوستگي: علاوه بر همسویی نزدیک تلاش های اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS  با نتایج تجاری، تیم های پيوسته به طور فزاینده ای وظیفه دارند تا فعالیت های اتوماسیون را ارائه دهند. تیم‌های پيوستگي، تیم‌های تجاری دیجیتال چند رشته‌ای هستند که از داده‌ها و فناوری برای دستیابی به نتایج تجاری استفاده می‌کنند.
  • فن‌آوران کسب‌وکار، فن‌آوران شهروند، کاربران تجاری و مهندسان نرم‌افزار نقش‌های مشترکی هستند که در تیم‌های پيوستگي مشاهده می‌شوند. نظرسنجی هایپراتوماسیون گارتنر در سال 2021 (به یادداشت 3 مراجعه کنید) نشان داد که 55 درصد از فناوران کسب و کار بر روی چهار یا بیشتر ابتکارات اتوماسیون متمایز کار می کنند.

سازندگان بصری اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS  کم کد برای رابط کاربری، پردازش یا داده، اتوماسیون فرآیند رباتیک و قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مانند تجزیه و تحلیل احساسات، تجزیه و تحلیل متن و پردازش هوشمند اسناد به کاربرانی که مهارت‌های فنی کمتری دارند کمک می‌کنند تا به سرعت فعالیت‌های اتوماسیون را انجام دهند. در راستای این روند، بسیاری از فروشندگان استراتژی محصولات و بازار خود را تغییر داده اند تا بر روی همجوشی در حمایت از ابتکارات اتوماسیون  تمرکز کنند .

اتوماسیون فرآیند کسب و کار

گسترش قابلیت های اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS

فروشندگان نرم‌افزار به عنوان یک سرویس، برنامه های کاربردی تجاری بسته بندی شده و توسعه برنامه های کاربردی با کد پایین سرمایه گذاری های قابل توجهی را برای بهبود مستمر قابلیت های اتوماسیون فرآیند خود انجام می دهند.

به طور مشابه، فروشندگان اتوماسیون فرآیند رباتیک، فرآیند کاوی و مدیریت محتوای سازمانی در حال تلاش برای بهبود قابلیت های یکپارچه سازی خود هستند. همه اینها انتخاب فناوری اتوماسیون  فرآیند مناسب و فروشندگان را برای متمایز کردن خود دشوار کرده است. همچنین، بسیاری از فروشندگان جدید با هدف پاسخگویی به نیازهای روزافزون ابتکارات اتوماسیون  فرآیند وارد بازار شده اند.

تحلیل بازار اتوماسیون فرآیند کسب و کار BPMS

برای مطابقت با تعریف گارتنر از ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار، محصول باید از قابلیت های ذکر شده در جدول 2 پشتیبانی کند. لطفاً توجه داشته باشید که همه این قابلیت‌ها ممکن است در یک ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار وجود نداشته باشند. بنابراین، ما انواع فروشنده را در بازار تفکیک کرده و آنها را بر اساس قابلیت هایی که در شکل 1 فهرست شده است ترسیم کرده ایم.

  • ترکیب پذیری: به دلیل پیچیدگی، عدم چابکی و جدول زمانی طولانی استقرار ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار، بسیاری از شرکت ها از یک رویکرد ترکیبی برای اتوماسیون فرآیند استفاده می کنند.
  • آنها در تلاشند تا قابلیت های اتوماسیون را به عنوان اجزایی بسازند که می توانند در چندین فرآیند مورد استفاده مجدد قرار گیرند، سریعتر مستقر شوند و به راحتی تغییر کنند. در پاسخ به این روند، فروشندگان به طور فزاینده ای قابلیت هایی را برای ایجاد امکان توسعه اجزای قابل استفاده مجدد که می توانند برای ساخت سریع راه حل های جدید ترکیب شوند، اضافه می کنند.

جدول 2: قابلیت های یک ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار

قابلیت مدل‌سازی فرآیند یک ابزارابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار
برای توانمندسازی شرکت‌ها برای مدل‌سازی فرآیندهای تجاری ساده و پیچیده خود.قابلیت هماهنگ سازی فرآیند یک ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار
برای هماهنگ کردن فرآیند پیچیده ای که شامل چندین ذینفع از جمله انسان ها، برنامه ها و ماشین ها می شود.قابلیت اتوماسیون تصمیم یک ابزار ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار
برای تعریف قوانین تجاری، توصیه ها یا موتورهای اتوماسیون تصمیم گیری، که راهنمایی برای اتخاذ تصمیمات عملیاتی انسانی یا خودکار مطابق دستورالعمل های تجاری یا بیانیه های خط مشی ارائه می دهد.قابلیت یکپارچه سازی ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار
برای ادغام با چشم انداز برنامه های سازمانی. اینها ممکن است کانکتورهایی برای برنامه های کاربردی با نام تجاری، مانند سی آر ام، برنامه ریزی منابع سازمانی، و غیره یا کانکتورهای سفارشی برای برنامه های شخصی سازی شده داخلی باشند.
هوش مستمر هوش مستمر یک الگوی طراحی است که در آن تجزیه و تحلیل بلادرنگ در یک عملیات تجاری ادغام می شود و داده های فعلی و تاریخی را پردازش می کند تا اقداماتی را در پاسخ به لحظات تجاری و سایر رویدادها تجویز کند.اتوماسیون  تصمیم گیری یا پشتیبانی تصمیم را فراهم می کند.
همکاری و قابلیت مدیریت وظایف ابزارابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار
برای فعال کردن ذینفعان فرآیند برای همکاری با سایر سهامداران در حمایت از دستیابی به نتایج مطلوب تجاری.همکاری بین ذینفعان فرآیند ممکن است از طریق روش‌های مختلفی تسهیل شود، از جمله رویدادهای محتوای خاص مربوط به حاشیه‌نویسی، ویرایش یا ایجاد. چت بلادرنگ؛ اسناد نمونه پرونده یا فرآیند؛ مرور جلسات؛ یا ادغام با خدمات تلفن و چت تصویری.
قابلیت حمل و نقل و جابجایی اسناد کاغذی برای ورود و اسکن داده هاابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار
برای مدیریت هوشمند اسناد با خواندن،طبقه بندی و مسیریابی آنها برای ذینفعان.
قابلیت اتوماسیون گردش کار کمکد یک ابزارهای تحلیل فرآیند کسب و کار
برای فعال کردن طراحی بصری رابط کاربری،مدل‌های فرآیند و مدل‌های داده.

خدمات فناوری اطلاعات

 

پشتیبانی و نگهداری شبکه

 

تعمیر سخت افزار سرور

 

اجرای زیر ساخت شبکه

 

پشتیبانی سخت افزار رایانه

 

مشاوره فناوری اطلاعات

 

تجهیزات فناوری اطلاعات

 

هوشمندی کسب و کار

 

بانک دانش فناوری اطلاعات

 

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است