مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

اینترنت اشیاء در QNAP | موارد استفاده + مزایای این سیستم

اینترنت اشیاء در QNAP

اینترنت اشیاء درQNAP پلت فرم ابر اینترنت اشیا خصوصی شما می باشد. فناوری کانتینر برنامه، روشهای زیادی را برای معماری نرم افزار و فرایندهای توسعه ساده می کند و مزایایی را برای استقرار اینترنت اشیا برای ایجاد تأثیر در دنیای واقعی فراهم می کند. QNAP تعریف جدیدی از NAS  برای اینترنت loTارائه می دهد و QIoT  جامعی را برای پلتفرم QNAP’ Container Station فراهم می کند.

اینترنت اشیا، انقلاب بعدی

اینترنت اشیا” یک شبکه عظیم “چیزها” از جمله رایانه، دستگاه های هوشمند، پوشیدنی، لوازم خانگی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت است. در  اینترنت اشیاء درQNAP رابطه بین مردم با مردم، مردم با چیزها و چیزها با چیزها و مقدار زیادی از داده ها در فضای این اینترنت جمع آوری و رد و بدل می شود تا رویدادها را تحریک کند و دیدگاه هایی را  که می تواند باعث بهبود کارایی، کاهش اتلافات و یا افزایش سود شود را تجزیه و تحلیل میکند.

ذخیره داده برای اینترنت اشیاء درQNAP چگونه است؟

اکنون همه چیز به اینترنت متصل است و داده های تولید شده به طور خودکار دائماً در حال رشد هستند. شما ممکن است برای ذخیره داده های اینترنت اشیا به سرویس های ابری عمومی متوسل شوید، اما هزینه ذخیره سازی ممکن است قابل توجه باشد و همچنین نکات مربوط به حریم خصوصی و امنیتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر داده های با ارزش در خارج از شرکت / سازمان شما ذخیره شود، منجر به مشکلات احتمالی کنترل و مالکیت نیز می شود.

برای پشتیبانی از اینترنت اشیاء درQNAP به یک ابر خصوصی نیاز دارید

با در نظر گرفتن نقایص مهم خدمات ابرعمومی، ابر خصوصی یک راه حل قابل اطمینان و مقرون به صرفه تر برای پشتیبانی از معماری اینترنت اشیا ارائه می دهد. QNAP NAS ظرفیت ذخیره سازی بالایی را فراهم می کند و دارای پروتکل های مختلف و ویژگی های امنیتی برای عملکرد به عنوان یک بستر ایده آل برای این نوع اینترنت است. پشتیبانی محلی از برنامه های مفید که می توانند توسعه و اجرای اینترنت loT را تسهیل کنند، آن را به گزینه ای بهتر برای ساده سازی زیرساخت ها و خدمات تبدیل می کند.

ظرفیت ذخیره سازی زیاد

شما برای اینترنت اشیا به فضای بیشتری نیاز دارید. QNAP NAS از TBs تا PBS  برای ظرفیت ذخیره سازی پشتیبانی می کند.و یکی از بهترین تجهیزات ذخیره سازی تحت شبکه می باشد.

امنیت کاملاً گردآوری شده

QNAP NAS دارای امنیت قابل اعتماد از جمله رمزگذاری کامل و اتصال سرویس همراه با ویژگی های محافظت از داده مانند RAID است.

پروتکل های اینترنت اشیاء درQNAP

MQTT ، HTTP ، COAP ، AMQP به طور واقعی استانداردهای اینترنت loT هستند. با استفاده از کانتینرهای QloT، QNAP NAS پشتیبانی از تمام این پروتکل ها را ایجاد می کند تا QNAP NAS برای برنامه های این نوع اینترنت مناسب ترین باشد.

چرخه عمر کوتاهتر

با استفاده از ایستگاه کانتینر انحصاری QNAP که از LXC و Docker پشتیبانی می کند، می توانید به سرعت از برنامه های غنی از فضا استفاده کنید تا معماری اینترنت loT را در یک محیط ایزوله و ایمن تشکیل دهید.

مقیاس پذیری برای ریز خدمات

فضای کانتینراز ویژگی های سیستم ها برای ریز سرویس های مبنی بر IoT پشتیبانی می کند. به عنوان مثال: چندین کانتینر Ponte با پروکسی HA دروازه IoT بسیار مقیاس پذیر را فراهم می کند.

مجتمع شده با ابرهای عمومی

علاوه بر استفاده از موتور قوانین QNAP NAS، داده های تولید شده توسط اینترنت اشیا می توانند برای تجزیه و تحلیل به ابرعمومی فرستاده شده تا منابع بیشتری از پردازش ابر استفاده کنند.

مدل Agile IoT: از ظروف برای ساخت معماری ریز خدمات استفاده کنید

میکروسرویسها روشی است برای توسعه یک نرم افزار بزرگ به عنوان سرویس های کوچکتر همراه، برای ارائه یک هدف تجاری. کانتینرها به طور طبیعی خود را به پشتیبانی از همان خصوصیاتی که قبلاً برای ریزخدمات مبتنی بر الگوهای معماری ای که روی سیستم های اینترنت اشیا بکار رفته است، وامی دارند. با پشتیبانی از ویژگیهای اساسی مورد نیاز اینترنتloT ، مانند اجزای متصل شونده، در حال تکامل، مستقل و قابل استفاده، برای ریز سرویسها با قابلیت ایجاد امکان گسترش تدریجی و به روزرسانی آن خدمات در صورت نیاز کسب و کار یا مشتریان، مناسب هستند. این بدان معنی است که شما می توانید کار بهتری در مدل سازی فرآیند تجارت در نرم افزار انجام دهید.

 

اینترنت اشیاء در QNAP

فواید ریزسرویس ها و کانتینرها

طراحی تکاملی

ریز سرویس ها نیازی به بازنویسی کل برنامه ها از ابتدا ندارند. در عوض می توانید به سادگی ویژگی های جدید را به عنوان ریز سرویس اضافه کنید و آنها را به برنامه های موجود خود متصل کنید.

پایگاه کد کوچک

هر ریز سرویس فقط با یک نگرانی سروکار دارد که آن نگه داشتن یک کد کوچک و سبک می باشد، که به معنی پیچیدگی کمتر و قابلیت نگهداری آسان تر است.

مقیاس گذاری آسان

اگر کاربران شما به طور ناگهانی بارگذاری تصاویر زیادی را شروع کنند، چه می کنید؟ در این حالت شما می توانید فقط تصویر API را مقیاس بندی کنید، زیرا این سرویس بیشترین بار را تحمل می کند.

گسترش آسان

اکثر ریز سرویس ها فقط دارای دو وابستگی هستند، بنابراین استقرار و گسترش آنها آسان تر است. این امر خصوصاً برای توسعه دهندگان و شرکتهای نوپای سریع که سودآوری بالایی میخواهند بسیار مفید است.

به سرعت stack loT خود را طراحی کنید

پشته (stack) اینترنت اشیا خود را با “QIoT Containers” طراحی کنید. ایجاد بستر ابری خصوصی اینترنت loT خود به آسانی انتخاب کانتینر برای هر مرحله از IoT backend و نصب آن در Container Station است.

QNAP Container Station به طور انحصاری فن آوری های مجازی سازی سبک وزن LXC و Docker را ادغام می کند. این یک پلتفرم ایده آل با تعداد بیشماری برنامه کاربردی قابل حمل برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا بتوانند به راحتی برنامه های این اینترنت را به کار گیرند وبه سرعت  آنها را توسعه دهند. به سادگی “IoT” را در Container Station جستجو کنید، کانتینرهای مناسب را بدست آورید و با QIoT Containers برنامه های متنوعی از IoT ایجاد کنید.

اینترنت اشیاء در QNAP

موارد استفاده از اینترنت اشیا

کیت های شروع کننده QIoT Containers برای توسعه دهندگان

با کمترین مقدار که 35 دلار آمریکا است، توسعه دهندگان می توانند از تابلوهای توسعه (مانند Raspberry Pi) و حسگرها (دود ، دما ، رطوبت و غیره) برای ساخت یک پروژه ساده نظارت بر محیط زیست استفاده کنند. کانتینرهای QIoT انواع مختلفی از پروتکل ها و برنامه های داشبورد را فراهم می کند که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به راحتی از سنسورها در صفحه های توسعه استفاده کرده و برنامه هایی مانند MQTT ، Node-RED و Freeboard را در QNAP NAS راه اندازی کنند. داده های دریافت شده از سنسورها به QNAP NAS ارسال می شود، در حالی که کاربران می توانند از راه دور با داشبورد محیط خانه خود را کنترل کنند.

اینترنت صنعتی اشیا

اینترنت صنعتی اشیا (IIoT) فرصت های بیشتری را برای رشد شرکت و توسعه صنعتی ایجاد می کند. کانتینرهای QNAP IoT روشی مقرون به صرفه برای تلفیق پروتکل های IoT نسل بعدی با پروتکل های قدیمی صنعتی (مانند Modbus ، Koyo ، Omron ، Melsec ، Siemens و غیره) است. شما می توانید اتصال IP را از طریق اینترنت برای Edge Gateway ، Modbus و PLC پیکربندی کنید و نیازی به دروازه های پرهزینه فیلد نداشته باشید.

پارکینگ هوشمند با QIoT

اینترنت اشیا را می توان  برای بهبود کارایی مدیریت و ایمنی عمومی در به کارگیری از پارکینگ استفاده کرد. در حالی که مدیران فضای پارکینگ می توانند بهره وری خود را از مدیریت  فضای پارکینگ بسیار بالا ببرند، کاربران می توانند هنگام جستجوی مکانهای موجود پارکینگ، به ویژه در مناطق شلوغ شهری، استیصال خود را برای پیدا کردن پارکینگ کاهش دهند.

خانه هوشمند با QIoT

خانه های هوشمند با داشتن مواردی مانند کنترل های ورودی هوشمند، کلیدهای روشنایی، تنظیمات دما و رطوبت داخلی، امنیت و هشدارهای امنیتی و موارد دیگر، راحتی خانه را برطرف می کنند. اینترنت loT در خانه های هوشمند شبکه ای از لوازم خانگی، حسگرها و دستگاه های سرگرمی را به هم متصل می کند و به طور موثر آگاهی و امنیت زیست محیطی را ادغام می کند.

بهداشت و درمان / تناسب اندام شخصی با QIoT

با استفاده از اینترنت اشیا در مراقبت های بهداشتی انتظار می رود ضمن کاهش هزینه های مراقبت، دسترسی و کیفیت را نیز بهبود بخشد. دامنه گسترده ای از اعمال مثل مراقبت های بالینی گرفته تا نظارت از راه دور بیمار را شامل میشود. از طریق برنامه های مراقبت های بهداشتی مبتنی بر اینترنت loT، می توان قبل از پیشنهاد توصیه ها، اطلاعات بهداشتی را جمع آوری، ثبت و تجزیه و تحلیل کرد

پیام بگذارید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است