مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه یکی از حوزه هایی است که در آن تغییرات زیادی صورت گرفته است. زمانی یک شبکه ساده متشکل از سوئیچ ها، روترها، کابل ها و سرورها بود، اما اکنون انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، در شبکه دارای سیستم های مختلفی مانند دستگاه های NAS، DAS (ذخیره سازی متصل مستقیم) و بسیاری از انواع دیگر است. نمی توان مشخص کرد که کدام نوع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  را خریداری کنیم، 

اما این مقاله به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام نوع از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه برای شما مناسب تر است. ذخیره سازی داده ها در  شبکه خیلی پیشرفت کرده است. برای ذخیره داده های خود، به سروری با فضای ذخیره سازی زیاد و گران قیمت نیاز دارید. با این حال، خدمات مبتنی بر فضای ابری را می توان از هر رایانه ای انجام داد.

ابتدا پیش از اینکه درباره انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، در شبکه صحبت کنیم، باید بدانید ذخیره‌ سازی دیتای شبکه اصطلاحی است که برای توصیف یک یا چندین دستگاه ذخیره ساز دیتا  گروه ‌بندی ‌شده به کار می رود که طی آن شبکه، نسخه های کپی شده از داده‌ ها در اتصالات شبکه محلی (LAN) پرسرعت را ذخیره می‌کند. وجود تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ضروری است به این دلیل که از فایل های حیاتی و سایر داده ها در یک مکان مرکزی، نسخه پشتیبان تهیه می کند. 

در این حالت کاربران می توانند به راحتی به این فایل ها دسترسی داشته باشند. البته در تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، توجه به این نکته مهم است که دستگاه هایی که به شبکه متصل نیستند نمی توانند به داده ها دسترسی داشته باشند، همچنین اگر شبکه قطع باشد، کاربران متصل نمی توانند به فایل های خود دسترسی پیدا کنند.

 
استفاده از انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، یک راه حل عالی است برای اینکه یک مخزن داده خارجی قابل اعتماد و اطمینان ایجاد شود و طی آن همه کاربران در شبکه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و آن را به اشتراک بگذارند. تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، فضای ذخیره ‌سازی محلی را آزاد می ‌کنند و معمولاً از برنامه ‌های پشتیبان خودکار برای جلوگیری از، از دست رفتن داده‌ های حیاتی پشتیبانی می‌ کنند. تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه باعث صرفه‌ جویی در زمان و افزایش حریم خصوصی می‌ شوند و همچنین به مدیران سازمان کمک می‌ کنند تا کسب و کار خود را کارآمدتر انجام دهند.

تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه   که امروزه به جزئی جدایی ناپذیر از اطلاعات دیجیتال تبدیل  شده است، در دهه 80 به جهان معرفی شدند. برایان راندل، یکی از همکاران دانشگاه نیوکاسل، دسترسی به فایل از راه دور را با استفاده از مجموعه ای از کامپیوترهای یونیکس در دهه 1980 معرفی و توسعه داد. 

در سال 1983 نیز پروتکل NCP و همچنین سیستم عامل سرور منتشر شد. انتشار NFS توسط Sun Microsystems در سال 1984 از Sun Microsystems به سرورها و مشتریان شبکه اجازه داد تا فضای ذخیره سازی خود را پس از اتصال نیوکاسل به اشتراک بگذارند. نرم افزار 3Com 3Server 3+Share اولین سرور ساخته شده (شامل نرم افزار اختصاصی و چندین دیسک) برای سرورهای سیستم باز بود.

بسیاری از شرکت ها پس از موفقیت سرور فایل IBM، Sun و Sun، فایل سرورهای اختصاصی ایجاد کردند. 3Com اولین شرکتی بود که یک NAS اختصاصی که یکی از انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  امروزی است را برای اجرای سیستم عامل های دسکتاپ توسعه داد. با این حال، Auspex Systems اولین کسی بود که یک سرور اختصاصی NFS برای بازار یونیکس ایجاد کرد. مهندسان Auspex در اوایل دهه 90 یک گروه جداگانه برای ایجاد NetApp Filer تشکیل دادند.

این فایلر هم از پروتکل های Windows SMB و هم از پروتکل های UNIX NFS پشتیبانی می کند. فایلر NetApp یکپارچه از نظر مقیاس پذیری، سهولت استقرار و سرعت برتر بود. این امر بازاری را برای دستگاه اختصاصی NAS ایجاد کرد که اکنون توسط NetApp و EMC Celerra رهبری می شود. تعدادی از استارت ‌آپ ‌ها در دهه 2000 شروع به کار کردند و راه ‌حل ‌های جایگزین را برای راه ‌حل ‌های تک فایل ارائه کردند. 

سال 2009 سالی بود که فروشندگان NAS (از جمله CTERA Networks Netgear)، شروع به ارائه راه حل های پشتیبان آنلاین در انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  از نوع NAS کردند. این تجهیز امکان بازیابی رخدادهای آنلاین را فراهم می کرد.

در سال 2021 سه نوع اصلی NAS در دسترس قرار گرفت. همه مدل های ابری ترکیبی هستند که داده ها را می توان هم در خارج از سایت و هم در محل ذخیره کرد. نوع اول برای مصرف کنندگان است و معمولاً از 1 تا 5 درایو هات پلاگ پشتیبانی می کند. در میان انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  ، نوع دوم NAS برای شرکت های کوچک تا متوسط طراحی شده است. 

معمولا از هارد دیسک های +24-2 هات پلاگین پشتیبانی می کند. قیمت ها بسته به پردازنده مورد استفاده، اجزای مورد استفاده و سایر ویژگی ها متفاوت خواهد بود. نوع دوم برای مشاغل یا شرکت های بزرگتر طراحی شده است. قابلیت های نرم افزاری بالاتر و پردازنده های قدرتمندتری را ارائه می دهد.  

تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

جهت مشاوره خرید تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه با ما تماس بگیرید

تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

اهمیت استفاده از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

داده ها برای برخی از کسب و کارها مهم ترین دارایی ها به شمار می روند. نحوه ذخیره داده ها خود، نقش مهمی در سهولت دسترسی، استفاده و امنیت دارد. ذخیره سازی داده ها با استفاده از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  به شما این امکان را می دهد که حجم زیادی از داده ها را در فضای کمتری ذخیره کنید.. حجم زیادی از داده ها همراه با تجزیه و تحلیل های بهبود یافته موجود امروز به این معنی است که کسب و کارها اکنون پتانسیل درک بهتر رفتار مشتریان خود در گذشته و حال و همچنین شاید در آینده را دارند

 بدین ترتیب مقدار زیادی از داده ها را می توان مهار و به اطلاعات عملی تبدیل کرد که این خود می تواند به حل مشکلات کلیدی کسب و کار، فروش محصولات یا خدمات بیشتر و …کمک کند.  

استفاده از قابلیت های انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  برای هر کامپیوتری ضروری است. به عنوان مثال، هارد دیسک ها و حافظه های USB، انواعی از حافظه های محلی هستند که داده های حیاتی را برای دسترسی آسان، در دسترس نگه می دارند. البته ذخیره سازی داده های محلی با چالش هایی نیز مواجه است.

 دستگاه‌ های خارجی مانند USB می‌ توانند گم شوند و همچنین هارد دیسک ‌ها خراب شوند. اگر از این داده ها به صورت آنلاین نسخه پشتیبان تهیه نشده باشد، برای همیشه از بین رفته است. همچنین، اشتراک‌ گذاری داده ‌های ذخیره ‌شده محلی با سایر کاربران می ‌تواند فرآیندی زمان ‌بر باشد و گاهی فضای کافی برای گنجاندن تمام داده ‌هایی که باید ذخیره کنید، وجود نداشته باشد. 

تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  چگونه عمل می کنند

شبکه فضای ذخیره سازی SAN به عنوان یکی از انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، دسترسی به ذخیره سازی داده ها در سطح بلوک را فراهم می کند. SAN ها عمدتاً برای دسترسی به دستگاه‌ های ذخیره ‌سازی داده ‌ها، همچون آرایه ‌های دیسک و محل ذخیره نوارها، از سرورها استفاده می کنند تا دستگاه ‌ها به ‌عنوان ذخیره ‌سازی متصل مستقیم به سیستم عامل، ظاهر شوند.

 در حقیقت، SAN معمولاً یک شبکه اختصاصی از دستگاه های ذخیره سازی است که از طریق شبکه محلی (LAN) قابل دسترسی نمی باشد. اگرچه یک SAN فقط دسترسی در سطح بلوک را فراهم می کند، سیستم های فایل ساخته شده در بالای SAN ها دسترسی در سطح فایل را نیز ایجاد می کنند. این سیستم ها را به عنوان سیستم های فایل دیسک مشترک می شناسیم.

در دستگاه NAS به عنوان یکی دیگر از رایج ترین انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  عملکرد خواندن/نوشتن پیچیده ‌تر هستند. دستگاه ‌های NAS برای پشتیبانی در استفاده از فضای ذخیره ‌سازی متصل به شبکه، دارای چندین مؤلفه در معماری خود هستند:

تجهیزات ذخیره سازی تحت شبکه

هرچند که بسیاری از دستگاه ‌های NAS در میان انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه دارای پورت‌ های USB هستند، از این پورت ‌ها برای اتصال دستگاه NAS به رایانه شما استفاده نمی ‌شود. این درگاه ‌های USB برای اتصال دستگاه ‌های دیگر به دستگاه NAS شما و همچنین برای شارژ کردن، برای پشتیبان‌گیری از دستگاه NAS یا برای انتقال دیگر داده ها هستند. 

از طرفی دستگاه‌های NAS حاوی نوعی CPU هستند، زیرا در صورت تمایل برای مدیریت سیستم فایل، خواندن و نوشتن عملیات، اجرای برنامه‌ ها، پردازش فایل ‌های چندرسانه ‌ای (مانند ویدیو)، مدیریت چندین کاربر و … می تواند با فضای ابری یکپارچه ‌شود که در این حالت نیاز به هوش و توان محاسباتی دارد. برای خرید ذخیره ساز کیونپ با ما در تماس باشید

انواع تجهیزات ذخیره ساز داده در شبکه

واحد ذخیره سازی شبکه، یک دستگاه ذخیره سازی است که به طور خاص برای دسترسی از طریق شبکه های کامپیوتری طراحی شده است. تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  به بیش از یک رایانه اجازه می دهند تا از طریق یک شبکه به داده ها دسترسی داشته باشند و در اشتراک گذاری داده ها بهتر عمل کنند. 

همچنین این تجهیزات قابلیت ذخیره سازی خارج از سایت را نیز برای پشتیبان گیری و حفاظت از داده ها مناسب تر می کنند. دو ابزار رایج ذخیره ‌سازی مبتنی بر شبکه، ذخیره‌ سازی متصل به شبکه (NAS) و شبکه منطقه ذخیره ‌سازی (SAN) هستند. ذخیره ‌سازی SAN می ‌تواند شبکه ‌ای از چندین دستگاه در حالات مختلف از انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، از جمله حافظه SSD و فلش، ذخیره ‌سازی هیبریدی، ذخیره‌ سازی ابری هیبریدی، نرم ‌افزار و لوازم پشتیبان ‌گیری و ذخیره ‌سازی فضای ابری باشد.

 NAS نیز اغلب یک دستگاه منفرد است که از ظروف ذخیره‌ سازی اضافی یا آرایه ‌ای اضافی از دیسک ‌های مستقل (RAID) تشکیل شده است. در اینجا تفاوت NAS و SAN آمده است:

NAS

  • دستگاه ذخیره سازی واحد یا RAI
  • سیستم ذخیره سازی فایل
  • شبکه اترنت TCP/IP
  • کاربران محدود
  • سرعت محدود
  • گزینه های گسترش محدود
  • هزینه کمتر و راه اندازی آسانSAN
  • شبکه ای از چندین دستگاه
  • سیستم ذخیره سازی بلوک
  • شبکه کانال فیبر
  • بهینه شده برای چندین کارب
  • عملکرد سریعتر
  • قابلیت گسترش بالا
  • هزینه بالاتر و راه اندازی پیچیده تر

همه چیز بستگی به این دارد که چقدر مایلید هزینه کنید و به دنبال چه نوع دسترسی هستید.  

    • ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS)

    ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) یک واحد سخت افزاری ویژه در میان انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  است که دارای معماری سطح فایل است، به طوریکه تا زمانی که همه کاربران به شبکه داخلی متصل هستند، توسط بیش از یک دستگاه قابل دسترسی است. در اصل، یک واحد NAS دارای چندین دیسک ذخیره سازی یا هارد دیسک، پردازنده، RAM و سیستم عامل های سبک وزن (OS) برای مدیریت درخواست های دسترسی است. 

    • شبکه های فضای ذخیره سازی (SAN)

    SAN یکی دیگر از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  است. شبکه‌ های فضای ذخیره‌ سازی (SAN) به جمع ‌آوری یک معماری مدیریت داده در محل حتی پیچیده ‌تر کمک می ‌کنند که دارای دو جزء است:

    • یک شبکه اختصاصی برای تبادل داده با سوئیچ های شبکه برای متعادل کردن بار
    • سیستم ذخیره سازی داده، متشکل از سخت افزار در محل

    هدف SAN این است که به عنوان یک بزرگراه جداگانه برای انتقال داده ها بین سرورها و دستگاه های ذخیره سازی در سراسر سازمان و یک میانبر در شبکه های محلی (LAN) و شبکه های گسترده (WAN) عمل کند. SAN ها به عنوان یکی از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه می توانند برای افزایش سرعت و تقویت اتصالات سرور به سرور، ذخیره سازی به سرور و ذخیره سازی به ذخیره سازی پیکربندی شوند. 

  • به عنوان مثال، می توانید یک خط تبادل داده اختصاصی با تأخیر کم بین سروری که بارهای کاری تجزیه و تحلیل داده های بزرگ را اجرا می کند و یک سیستم ذخیره سازی (به عنوان مثال، انبار داده) که میزبان داده های پردازش شده است، راه اندازی کنید. انجام این کار به جلوگیری از تنگناها و تاخیر برای سایر کاربران در شبکه های LAN/WAN کمک می کند. در میان انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، نوع ذخیره سازی داده ای که از SAN اختصاصی استفاده می کند، معمولاً به عنوان ذخیره سازی بلوک یاد می شود.

  • ایجاد معماری NAS نسبتاً ساده است و به همین دلیل است که بسیاری از سازمان ‌ها در میانتجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  جهت راه ‌اندازی سیستم ‌های ذخیره‌ سازی محلی برای چندین کاربر به آن تکیه می ‌کنند. واحدهای NAS با ارائه دسترسی بالا می توانند هم برای ذخیره سازی داده ها و هم برای اشتراک گذاری فایل محلی استفاده شوند. 

  • همچنین می توانید با افزودن پشتیبانی از دیسک های تکراری یا آرایه اضافی از دیسک های مستقل، آن را به عنوان یک سایت پشتیبان داده پیکربندی کنید. ذخیره سازی NAS اغلب به عنوان مترادف برای پروتکل های داده بدون ساختار مانند سیستم فایل شبکه (NFS)، بلوک پیام سرور (SMB) و ذخیره سازی اشیا استفاده می شود.   

پشتیبانی شبکه و تعمیر و نگهداری شبکه یک چرخه دائمی در سازمان

شبکه های رایانه ای از تجهیزات شبکه ، رسانه های انتقال مانند کابل شبکه ، فیبر نوری و یا شبکه های وایرلس تشکیله شده اند که همواره ممکن است دچار مشکلات و خرابی های سخت افزاری یا نرم افزاری گردند. برای هر شبکه ای اعم از بزرگ و کوچک وجود تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه امری ضروری است. همکاران ما در مرکز پشتیبانی انفورماتیک خدمات نگهداری شبکه را بصورت موردی یا قراردادی انجام میدهند

قرارداد پشتیبانی و نگهداری سرور از مهمترین ملزومات هر سازمان است .

پس از اجرای شبکه و راه اندازی سرورها با توجه به اهمیت بسزائی که سرورها در سازمان دارند لزوم داشتن یک قرارداد پشتیبانی سرور که در این قرارداد امور تعمیر و نگهداری سرور را به عهده تیم متخصص پشتیبانی سرور بگذاریم ، امری بدیهی می باشد. در این خصوص ما با داشتن این تیم تخصصی جهت پشتیبانی سرور در کنار شما خواهیم بود و به شما اطمینان میدهیم سرور های شبکه همواره بدون فعالیت نمایند .

حافظه SSD در تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

ذخیره سازی فلش یک فناوری حالت جامد است که از تراشه های حافظه فلش برای نوشتن و ذخیره داده ها استفاده می کند. درایو فلش دیسک حالت جامد (SSD) داده ها را با استفاده از حافظه فلش ذخیره می کند. در مقایسه با هارد دیسک‌ ها، یک سیستم حالت جامد فاقد قطعات متحرک است و بنابراین تأخیر پایینی دارد، بنابراین SSD کمتری مورد نیاز است. از آنجایی که اکثر SSD های مدرن، مبتنی بر فلش هستند، ذخیره سازی فلش مترادف با یک سیستم حالت جامد است.

  • ذخیره سازی هیبریدی در تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

در میان تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، حافظه های SSD و فلش توان خروجی بالاتری نسبت به هارد دیسک ها ارائه می دهند، اما آرایه های تمام فلش می توانند گران تر باشند. بسیاری از سازمان‌ ها یک رویکرد ترکیبی را اتخاذ می ‌کنند و سرعت فلش را با ظرفیت ذخیره ‌سازی هارد دیسک ‌ها ترکیب می ‌کنند. زیرساخت ذخیره سازی متعادل، شرکت ها را قادر می سازد تا از فناوری مناسب برای نیازهای مختلف ذخیره سازی استفاده کنند. این یک راه مقرون به صرفه برای انتقال از HDD های سنتی بدون نیاز به رفتن به سمت فلش به طور کامل را ارائه می دهد.   

  • فضای ذخیره ابری در تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

فضای ذخیره سازی ابری یک جایگزین مقرون به صرفه و مقیاس پذیر برای ذخیره فایل ها در هارد دیسک های داخلی را در میان تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  ارائه می دهد. ارائه دهندگان خدمات ابری به شما امکان می دهند داده ها و فایل ها را در مکانی خارج از سایت ذخیره کنید که از طریق اینترنت عمومی یا اتصال شبکه خصوصی به آن دسترسی داشته باشید. این شرایط، ارائه ‌دهنده سرورها و زیرساخت ‌های مرتبط را میزبانی، ایمن، مدیریت و نگهداری می ‌کند و اطمینان می دهد که هر زمان که به داده‌ ها نیاز پیدا کردید، دسترسی داشته باشید.

ذخیره سازی دیتا
  • ذخیره سازی ابری هیبریدی در تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

ذخیره سازی ابری ترکیبی یکی دیگر از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، عناصر ابر خصوصی و عمومی را ترکیب می کند. با ذخیره سازی ابر ترکیبی، سازمان ها می توانند انتخاب کنند که کدام ابر داده ها را ذخیره کنند. به عنوان مثال، داده های بسیار حساس حاوی الزامات سختگیرانه بایگانی معمولاً برای یک محیط ابری خصوصی مناسب تر است. در حالی که داده هایی با حساسیت کمتر را می توان در ابر عمومی ذخیره کرد. برخی از سازمان ها از ابرهای ترکیبی برای تکمیل شبکه های ذخیره سازی داخلی خود استفاده می کنند.

6 دلیل برای حیاتی بودن ذخیره سازی داده های دیجیتال برای مشاغل

جمع ‌آوری و ذخیره ‌سازی داده‌ های مبتنی بر کاغذ، راهکاری برای ذخیره ‌سازی داده‌ ها می باشد، اما به شما اجازه نمی‌ دهد که از داده ‌ها به طور مؤثر استفاده کنید. به صورت مشابه، رشد تجارت در مورد سیستم ذخیره سازی مبتنی بر کاغذ، فضای بیشتری را می طلبد. بنابراین، بهترین جایگزین در این دوره، انتخاب یکی از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  است. در زیر شش دلیل برجسته وجود دارد که اهمیت ذخیره سازی داده های دیجیتال را برای مشاغل نشان می دهد:

1- عملیات کارآمد

ذخیره سازی داده های دیجیتال روشی سازماندهی شده برای ذخیره سازی داده ها است که در آن می توانید پایگاه های داده دیجیتال را راه اندازی و پوشه ها را جدا کنید و همچنین داده ها را به روشی که می خواهید سازماندهی کنید. کارمندان می توانند به راحتی یک فایل یا پوشه خاص را جستجو کنند. می‌توانید فرآیندهای خودکار را تنظیم کنید، یعنی در جایی که داده‌ های خاص به مکان‌ های خاصی می ‌روند. به این ترتیب، عملیات تجاری شما کارآمدتر سازماندهی می شود. 

علاوه بر این، استفاده از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  از طریق سرورهای داخلی، در مقایسه با فضای ذخیره ‌سازی فیزیکی داده ‌ها، فضای کمتری را اشغال می ‌کند. از سوی دیگر، اگر داده ‌ها را از طریق یک سرویس شخص ثالث در فضای ذخیره ‌سازی ابری ذخیره می ‌کنید، حتی به فضای فیزیکی اختصاصی برای ذخیره ‌سازی داده‌ ها نیاز ندارید. تمام داده ها به طور ایمن در فضای ابری ذخیره می شوند و برای استفاده از داده ها فقط به یک رابط وب نیاز است.

2- دسترسی آسان به داده ها در تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه

ذخیره سازی داده های دیجیتال با کمک تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه به این معنی است که داده ها همیشه به صورت دیجیتال در دسترس هستند. برای داده ‌های ذخیره‌ شده در محل، کارمندان می ‌توانند به راحتی به داده ‌ها دسترسی داشته باشند، زمانی که در محل کار هستند. به طور مشابه، ذخیره سازی مبتنی بر ابر باعث می شود که داده ها به طور مداوم در هر زمان و از هر مکان قابل دسترسی باشند. به طور خلاصه، ذخیره سازی داده های دیجیتال سهولت دسترسی به داده ها را هر زمان که بخواهید به ارمغان می آورد.

3-ذخیره سازی | پشتیبان گیری از همه چیز و حفاظت از داده ها

امروزه کسب ‌و کارها بیش از هر زمان دیگری باید با دارایی ‌های داده ‌ای سر و کار داشته باشند. دارایی داده شامل داده های حساس و غیر حساس است که نیاز به حفاظت مناسب دارند. هنگامی که یکی از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  را انتخاب می کنید، در موقعیتی هستید که می توانید اقدامات امنیتی پیشرفته ای را برای محافظت از داده ها تنظیم کنید. حتی می توانید اطلاعات شخصی حساس مشتریان را رمزگذاری کنید. در واقع، استانداردهای نظارتی مختلفی در ارتباط با مدیریت، پردازش و ذخیره سازی داده ها وجود دارد که مشاغل باید از آنها پیروی کنند.

 بنابراین، داشتن یک زیرساخت مناسب ذخیره ‌سازی داده ‌های دیجیتال به معنای شانس بیشتری برای راه ‌اندازی سیستم‌ های حفاظت از داده‌ های پیشرفته است. از سوی دیگر، اگر روش ذخیره سازی ابری را به عنوان یکی از انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه انتخاب کنید، حتی می توانید محافظت از داده های پیشرفته تری را تنظیم کنید. یک سرویس ذخیره سازی ابری معروف، ذخیره سازی ابری را با اقدامات امنیتی پیشرفته و به روز ارائه می دهد که از داده ها در برابر هر نوع آسیب پذیری داده محافظت می کند.  

4-مقیاس پذیری ذخیره سازی داده ها

هنگامی که یک کسب و کار فعالیت خود را شروع می کند، اندازه داده کوچک است، که می تواند به راحتی در کارهای اداری قابل مدیریت، اداره شود. اما به تدریج هنگامی که یک تجارت گسترش می یابد و اندازه مشتریان افزایش پیدا می کند، حجم داده ها نیز زیاد می شود. استفاده از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  به معنای نیاز به مکان کمتر برای ذخیره ترابایت داده است. 

شما می توانید سرورهای داخلی، درایوهای شبکه و مراکز داده را راه اندازی کنید تا تعداد زیادی داده را به راحتی ذخیره کنید. یا می توانید ذخیره سازی داده های ابری را برای ذخیره داده ها در فضای ابری، بدون نگرانی در مورد سرورهای داخلی انتخاب کنید. هر دو روش مقیاس ‌پذیری ذخیره ‌سازی داده‌ ها را آسان می‌ کنند، اما روش دوم مقرون‌ به‌ صرفه ‌تر است، زیرا شامل هزینه ‌های مربوط به راه ‌اندازی و مدیریت سرورهای داخلی نمی‌ شود.

5- امکان پشتیبان گیری از داده ها

موقعیتی را تصور کنید که کسب و کار شما با یک فاجعه طبیعی روبرو می شود که می تواند تمام اطلاعات بایگانی شده کاغذی کسب و کار شما را در چند ثانیه از بین ببرد. اگر از یکی از انواع تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  مناسبی استفاده نکرده اید، شاهد از دست دادن قابل توجه داده خواهید بود. این به این دلیل است که ذخیره سازی داده های دیجیتال همچنین مستلزم راه اندازی یک پشتیبان محلی یا پشتیبان گیری ابری است.

 این بدان معنی است که به غیر از ذخیره سازی اطلاعات در محل از طریق سرورها، یک نسخه پشتیبان از داده ها دارید که می تواند در ساعت مورد نیاز بازیابی شود. اما راه ‌اندازی پشتیبان ‌گیری محلی در مقایسه با خدمات پشتیبان ‌گیری آنلاین کمتر مؤثر است، زیرا از داده‌ های شما در محل پشتیبان‌ گیری می‌ شود، بنابراین در برابر بلایای طبیعی و سایر موقعیت ‌های از بین رفتن داده‌ ها آسیب‌پذیر است.

6- تجزیه و تحلیل داده های بهتر

امروزه تصمیمات تجاری بر اساس روشی است که تجزیه و تحلیل داده ها انجام می شود. نحوه تعامل یک کسب و کار با مشتریان، آمارهای مالی، فروش محصولات و سایر آمارهای مرتبط با کسب و کار نیاز به تجزیه و تحلیل جامع برای تصمیم گیری بر این اساس دارد. کل این فرآیند زمانی که از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  استفاده می کنید، بسیار راحت می شود. شما به راحتی می توانید مدیریت داده ها را انجام دهید و گردش کار را برای ذخیره و پردازش هر نوع داده بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. 

می ‌توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ‌ها برای انجام انواع مختلف تجزیه و تحلیل روی داده‌ ها استفاده کنید تا بینش مفید کسب ‌و کار را به دست آورید. شما می توانید بینش رشد خود را با سرمایه گذاران و مشتریان به اشتراک بگذارید تا اعتماد آنها را بیشتر جلب کرده و تجارت خود را توسعه دهید.

مزایای ذخیره سازی دیجیتالی داده های تجاری

بهره وری: کمک گرفتن از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، دسترسی به دارایی ‌های اطلاعاتی سازمان را افزایش می ‌دهد و استفاده سریع و مطمئن از داده ‌ها را برای کارمندان آسان ‌تر می‌ کند.

دقت: استفاده از تجهیزات ذخیره سازی به سازمان ها کمک می کند تا با ایجاد فرآیندها و خط مشی هایی برای ذخیره سازی اطلاعات، خطاهای احتمالی را کاهش دهند. با حصول اطمینان از اینکه داده ها قابل اعتماد، دقیق و معتبر هستند، شرکت ها می توانند در صورت استفاده از منابع اطلاعاتی با کیفیت به نیازهای مرتبط با کسب و کار به طور موثرتری پاسخ دهند.

کارایی هزینه: وجود تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  می‌ تواند به سازمان ها کمک کند تا با جلوگیری از تکرار غیرضروری اطلاعات، مقرون به صرفه‌ تر عمل کنند. همچنین تضمین می کند که کارکنان می توانند به داده های دقیق دسترسی داشته باشند تا نیازهای شغلی را برآورده کنند و خدمات استثنایی به مشتریان ارائه دهند.  

مقیاس پذیری: یکی دیگر از مزایای ذخیره سازی دیجیتالی داده ها، سرعت تصمیم گیری سازمان ها در مواجهه با رقابت یا بازار در حال تغییر است. با داشتن دسترسی سریع و قابل اعتماد به اطلاعات با کمک تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه ، در اوج باقی بمانید.

امنیت: ذخیره اطلاعات در محل دفتر، یا با استفاده از یک راه حل ابری اینترنتی می تواند خطر سرقت، جاسوسی از شرکت، نقض امنیتی یا آسیب فیزیکی را افزایش دهد. داده های ناامن نیز در معرض خطر گم شدن قرار دارند و از طرفی، بازیابی اطلاعات را برای کارمندان دشوارتر می کند، به خصوص اگر از داده ها به درستی نسخه پشتیبان تهیه نشده باشد.

تداوم: بلایای طبیعی، حملات سایبری، شکست ‌های فناوری و دیگر شرایط اضطراری می ‌توانند سازمان را ناتوان کنند. ذخیره ‌سازی اسناد به کمک تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  می ‌تواند حفاظت از داده‌ ها را برای کسب ‌و کار شما فراهم کند و به نیازهای شرکت شما برای اطمینان از تداوم کسب‌ و کار در زمان ‌های چالش ‌برانگیز دسترسی داشته باشد.  

انطباق: زمانی که اطلاعات به پایان بازه زمانی خود می رسد، داشتن یک راه حل کارآمد برای ذخیره سازی داده ها، شناسایی اسنادی که منقضی شده و آماده نابودی هستند را آسان می کند. این کار همچنین با دور انداختن اسناد غیرضروری که فضای ذخیره سازی ارزشمندی را اشغال می کنند، هزینه ها را کاهش می دهد.

چرا سازمان ها به تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه نیاز دارند

ذخیره سازی داده ها برای سازمان ها در هر اندازه ضروری است. کسب و کارها با استفاده از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  می توانند به طور موثر یکی از با ارزش ترین منابع خود را برای تصمیم گیری آگاهانه، بهینه سازی عملیات و کاهش هزینه ها و در عین حال افزایش درآمد و سود، مدیریت و تجزیه و تحلیل کنند. در اینجا سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا کسب و کارها نیاز به ذخیره اطلاعات دارند:

1- داده ها یک منبع ارزشمند شرکتی هستند

داده ها یک دارایی مهم در هر سازمانی است و برای بسیاری از شرکت ها، یکی از حیاتی ترین منابع است. نحوه ذخیره سازی داده ‌ها با استفاده از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه نقش مهمی در کنترل دسترسی، استفاده و محافظت از آن دارد. هنگامی که اطلاعات کسب و کار به درستی جمع آوری، مدیریت و در پایان چرخه عمر آن حذف شود، خطر سرقت، نقض امنیت و آسیب فیزیکی را کاهش می دهد و در عین حال به اطلاعات تجاری و عملیات کمک می کند.

2- نگهداری داده ها چالش برانگیز است

سازمان‌ ها داده‌ ها را در مقادیر بسیار زیاد ایجاد و مصرف می‌ کنند و با جمع‌ آوری داده‌ های اضافی در طول زمان، مدیریت آن دشوارتر می ‌شود. بدون کمک تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه سیستم مدیریت داده شرکت ‌ها در برابر نقض قوانین آسیب‌ پذیر هستند. کارمندان همچنین ممکن است اطلاعات صحیح را ذخیره یا بازیابی نکنند، زیرا دسته‌ بندی و درک مبالغ زیادی از داده ‌ها دشوار است.

3- جایگزینی داده ها پرهزینه است

در صورت عدم استفاده از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه خواه داده ها نادرست بایگانی شود و خواه توسط کارمندان اشتباه ثبت شده باشد، چه از دست رفتن به دلیل یک رخنه امنیتی باشد چه از بین رفتن توسط یک حادثه، در هر حال جایگزینی داده ها بسیار پرهزینه است، البته اگر بتوان آنها را بازیابی کرد. معمولا بین 3 تا 5 درصد از پرونده ‌های یک سازمان در زمان معین خود مدیریت و ذخیره نمی شود.

 برای ایجاد مجدد یک سند یک صفحه ‌ای به طور متوسط 180 دلار هزینه می شود. با در نظر گرفتن تعداد انبوه اسنادی که کسب و کارها حفظ می کنند، شرکت ها مجبورند مقدار زیادی پول برای جایگزینی داده های از دست رفته و بازپس گیری فرصت های تجاری از بین رفته خرج کنند.      

Photograph Meeting by Nuno Silva on 500px

ذخیره سازی اطلاعات در عصر دیجیتال

در این عصر پیشرفته دیجیتال، موفقیت هر کسب و کاری با رویکرد آن نسبت به استفاده از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه مرتبط است. ذخیره سازی مناسب داده به این معنی است که کسب و کار باید ریشه های محکمی در بازار داشته باشد و توجه مشتریان مورد نیاز برای رشد را به خود جلب کند. با توجه به نکات فوق مشخص می شود که وجود سیستم ذخیره سازی داده های دیجیتال یک ضرورت است. علاوه بر آن، استفاده از خدمات ارائه دهندگان خدمات پشتیبان گیری ابری برای اطمینان از پشتیبان گیری از داده ها و حفاظت جامع نیز مزیت دیگری برای داشتن یک برنامه تداوم کسب و کار قوی است.

در این روزها که کسب ‌و کارهای کوچک نیز به طور فزاینده ‌ای نیاز به دسترسی آسان به داده ‌های در حال رشد خود دارند، لازم است بتوانند بدون صرف هزینه‌ های اضافی برای نگهداری و ذخیره ‌سازی، امنیت اطلاعات سازمانی خود را حفظ نمایند. بنابراین در روند یک کسب و کار موفق در هر ابعادی، توجه به پتانسیل استفاده از تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه  نکته کلیدی است که می توان آن را به کمک شرکت های ارائه دهنده این تجهیزات عملی ساخت. مرکز پشتیبانی انفورماتیک آماده ارائه خدمات در این زمینه به شرکت ها و سازمان هایی است که به دنبال راه اندازی یک سیستم ذخیره سازی دقیق و قابل اطمینان هستند.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است