مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات

مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات

هر کسب ‌وکاری به دنبال بهره ‌برداری از فناوری ‌های جدید دیجیتال مانند داده‌ های بزرگ، شبکه های اجتماعی و اینترنت اشیا (IOT) است. برای بهره‌ مندی بیش تر از این فناوری‌های ابری نوظهور، به یک پایه قوی و یک مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure قابل اعتماد با صلاحیت فنی برای پیاده‌سازی و پشتیبانی از سیستم‌ های زیرساختی پیچیده نیاز دارید. با زیر ساخت فناوری اطلاعات، اطمینان از محکم بودن پایه ها برای پشتیبانی از برنامه های کاربردی و رشد کسب و کار آینده بسیار مهم است. خدمات زیرساخت فناوری اطلاعات به شکل داخلی، سرویس مبتنی بر ابر مجازی یا ترکیبی از هر دو ارائه می‌شوند. گروه مرکز پشتیبانی انفورماتیک، ارائه‌ دهنده راه ‌حل‌ های زیرساخت فناوری اطلاعات است، مشاوران این شرکت راه‌ حل ‌های زیرساخت فناوری اطلاعات را طراحی می‌کنند که مختص نیاز های فعلی و آتی سازمان شما است. خدمات مشاوره این شرکت شامل طراحی راه حل های جدید زیرساخت فناوری اطلاعات و هم چنین بهبود بیش تر تنظیمات زیرساخت موجود است. از طرف دیگر، این شرکت، مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure را ارائه می دهد تا تنظیمات موجود را به طور کامل در صورتی که مطابق با نیازهای مورد نیاز کسب و کار نباشد، بازسازی کند. این شرکت تیمی از مشاوران زیرساخت فناوری اطلاعات اختصاصی دارد تا تنظیمات فعلی را مجدد طراحی کنند و هم چنین تعمیر و نگهداری مداوم راه حل تجدید نظر شده را ارائه دهند.

فناوری اطلاعات و مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure

مهم نیست که سازمان شما چه کاری انجام می دهد، فناوری اطلاعات نقش مهمی در موفقیت آن ایفا می کند. برای کسب و کارهای کوچکی که نمی توانند به متخصصان فناوری اطلاعات تمام وقت هزینه زیادی پرداخت کنند، حفظ زیرساخت فناوری اطلاعات در بهترین حالت، چالش برانگیز است.
اکثر کسب و کارهای کوچک برای رفع مشکل، به خدمات تیم‌ های فناوری اطلاعات و افراد نا بلد متکی هستند. این رویکرد، نه تنها هزینه سیستم های فناوری اطلاعات را افزایش می دهد، بلکه انگیزه کمی برای شرکت های خدماتی برای تشخیص کامل نیازهای شرکت وجود دارد.
به همین دلیل است که کسب‌ وکارها و سازمان‌ ها در سرتاسر جهان به طور فزاینده‌ای به خدمات مدیریت‌ شده در زمینه مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات برای نظارت بر زیرساخت‌های فناوری خود روی می‌آورند.

مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات

بسیاری از سیستم های کسب و کار محور به عنوان یک سیستم کوچک شروع می شوند که اغلب توسط یک متخصص ارتباطات نسبتا بی تجربه پیاده سازی می شود و مشکلات در حین توسعه رفع می‌شدند و این اغلب منجر به بسیاری از فرآیندهای اضافی در شبکه می‌شد تا همه چیز را به ‌روز نگه دارند. این در نهایت می تواند منجر به مشکلات بزرگ شود. برخی از شرکت ها نیز خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده و مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure و را برای رسیدگی به این مسائل و سایر مشکلات احتمالی قبل از تأثیرگذاری بر عملکرد ارائه می دهند.

 بسیاری از شرکت ها نیز سیستم هایی دارند که برای دستیابی به اهداف خاص آن قدر که باید کارآمد نیستند. خدمات مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure دیگر نیز با ارزیابی سیستم فعلی شما، راه حل های آزمایش شده با زمان ارائه می دهد. فناوری اطلاعات مدیریت شده با اتخاذ رویکردی فعالانه برای حل مشکل به شرکت ها کمک می کند. سرویس‌های فناوری اطلاعات مدیریت ‌شده به‌ جای رفع خطا ها در زمان وقوع، مشکلاتی را که ممکن است به وجود بیاید را پیش‌بینی می ‌کنند و از بروز آن‌ ها جلوگیری می‌ کنند.

زیرساخت فناوری اطلاعات چیست و نقش مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات

زیرساخت فناوری اطلاعات را هسته کل شبکه خود در نظر بگیرید که شامل عناصر فنی مورد نیاز برای مدیریت کسب و کار شما است، مانند کامپیوتر، سرور، نرم افزار، داده، سوئیچ شبکه و موارد دیگر. اساساً، زیرساخت فناوری اطلاعات شما شامل تمام سیستم ها و اطلاعاتی است که از مدیریت و قابلیت استفاده داده ها و اطلاعات شما پشتیبانی می کند و مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure  و مشارکت در مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات به معنای به عهده گرفتن مسئولیت محیط فناوری اطلاعات سازمان شما است.

منظور از خدمات مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure  چیست؟

در واقع، تعیین مرز بین مدیریت و مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure بسیار دشوار است. امروزه بازیگران اصلی بازار فناوری اطلاعات در هر دو زمینه تجربه و تخصص دارند.  منظور از مشاوره کسب و کار، تهیه توصیه ها و پیشنهادات برای تغییرات در حوزه کسب و کار، به معنای مشاوره در زمینه برنامه ریزی، حسابداری، کنترل، تنظیم فرآیندهای مختلف فعالیت های تجاری شرکت ها است. افزایش کارایی فعالیت های شرکت به طرق مختلف و به ویژه با استفاده از فناوری اطلاعات امکان پذیر است.

بر این اساس کارکرد های اساسی مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure تعیین می شود که به معنای تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی سیستم های اطلاعاتی و زیرساخت های فناوری اطلاعات شرکت، تشکیل و توسعه استراتژی فناوری اطلاعات، ارزیابی اثربخشی استفاده از سیستم های اطلاعاتی و توسعه مفهومی برای اطمینان از اطلاعات است.

تعریف مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure چیست؟

مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure خدماتی است که توسط پروژه های مختلف سازماندهی شده است که در شرایط مشخص شده در قرارداد به مشتری ارائه می شود و منجر به توصیه ها، اسناد یا دارایی های نامشهود می شود که در قبال اجرای بعدی آن مشاور مسئولیتی ندارد. در اصل، این یک فعالیت پروژه محور است که با پشتیبانی تصمیم در یک حوزه موضوعی خاص مرتبط است. در این صورت تحت مشاوره فناوری اطلاعات می توان فعالیت های پروژه مرتبط با تصمیم گیری در حوزه فناوری اطلاعات را درک کرد.
زمانی که سعی می کنیم به طور واضح مشاوره IT و کسب و کار را از هم جدا کنیم، با مشکل محو کردن مرز مواجه می شویم که تا حدودی می توان بر اساس این که چه کسی مشتری خدمات است، تعیین کرد. بر این اساس، مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure ، نتیجه یا توصیه هایی برای بهینه سازی فرآیند های تجاری و یا توصیه هایی برای بهبود زیرساخت فناوری اطلاعات خواهد بود.

3 دلیل برای سرمایه گذاری در مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure

وقتی به IT فکر می کنید، چیزی قوی تر و با هدف تر ازشرکت های بزرگ بلافاصله به ذهن می رسد، درست است؟ فناوری در همه سازمان ها عمل می کند و صرف نظر از اندازه آن ها، سرمایه گذاری در مشاوره زیرساخت های فناوری اطلاعات می تواند تفاوت ایجاد کند. هر شرکتی که داد ه‌ها را تولید و دریافت می‌کند می‌تواند از مشاوره برای انتخاب ابزارهایی استفاده کند که بتواند ترافیک اطلاعات و هم چنین امنیت و چابکی آن را بهبود بخشد. اگر کسب و کار کوچکی دارید و هنوز مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure ندارید، وقت آن است که استراتژی خود را عوض کنید.

نقش یک مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure چیست؟

مشاوران در واقع همان شرکت هایی هستند که بر اساس تخصص خود در بهینه سازی فرآیندهای درون یک سازمان تخصص دارند. در مورد زیرساخت های فناوری اطلاعات، هدف از مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure ارائه تجزیه و تحلیل، راهنمایی و تامین تجهیزات، نرم افزار، تعمیر و نگهداری برای انجام عملکرد های ضروری است.

در عمل، مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure چگونه کار می کند؟

چندین استراتژی وجود دارد که می‌توان در پشت هر دستگاه دیجیتال اعمال کرد، همه با یک هدف واحد و آن نسبت دادن کارایی بیش تر به کسب‌ وکار است. برای اثبات این موضوع، در زیر  3 دلیل غیرقابل انکار برای سرمایه گذاری در مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure را مطالعه نمایید.

سود

اگر شما در حال حاضر یک ساختار تکنولوژیکی، حتی اگر ساده، در شرکت خود دارید که شروع به ایجاد دردسر با هزینه های اغراق آمیز که فراتر از بودجه است، می کند، نشانه آن است که باید در استراتژی خود تجدید نظر کنید. هنگام استخدام یک مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure ، همه چیز به منظور برآورده کردن اهداف فعالیت اصلی شما در اندازه گیری صحیح در نظر گرفته می شود. به این ترتیب، به عنوان مثال، نیازی به استخدام سیستم های قوی ندارید و یکی از ظرفیت های متوسط ​​می تواند شما را راضی کند.

یکی دیگر از جنبه های بسیار مرتبط با استخدام مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure ، کاهش هزینه های مستقیمی است که کسب و کار در استخدام کارمندان دارد. مشاوره هم چنین می تواند برون سپاری شود و در این مدل، شرکت پیمانکاری مجبور به پرداخت هزینه های کارگری، مرخصی،  حقوق و سایر مزایای مقرر در قانون نیست.

امنیت برای کسب و کار شما

هر کسی که فکر می کند فقط شرکت های بزرگ از حملات هکرها، سرقت رمز عبور و سایر جرایم سایبری رنج می برند، اشتباه می کند. کسب ‌وکارهای کوچک اغلب در برابر تهدیدات سایبری آسیب‌پذیرتر هستند، دقیقاً به این دلیل که در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. امنیت داده یک اصطلاح مهم برای هر شرکتی است، صرف نظر از اندازه یا صنعت آن.
در این سناریو، مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure بهترین و مناسب ‌ترین برنامه‌ ها مانند آنتی ویروس، فایروال و سایر مکانیسم ‌های امنیتی را که داده‌ها را محافظت می‌کنند، اشاره و در دسترس قرار می ‌دهد. علاوه بر این، او مسئول تعمیر و نگهداری پیشگیرانه است که در دسترس بودن سیستم ها را تضمین می کند و فایل ها و داده ها را دست نخورده نگه می دارد و برای کسانی که نیاز به استفاده از آن ها دارند قابل دسترسی است.

تخصص مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure

هنگام استخدام یک مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure ، شرکت، لازم نیست نگران سرمایه گذاری برای جذب افراد متخصص باشد، مگر این که این توصیه از طرف خود مشاور باشد. یکی از مزایای بزرگ مشاوران، کار مستقیم با برون سپاری است. بنابراین، ارائه دهندگان خدمات در حال حاضر متخصصان به روز در متنوع ترین زمینه های فناوری اطلاعات، مانند مدیریت پشتیبان، سرورها، شبکه، مجازی سازی و غیره دارند. اگر هدف شما تضمین چابکی و رقابت برای شرکت با تمرکز بر رشد مستمر فعالیت های آن است، راه حل ممکن است در مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure باشد.

ویژگی های بهره مندی از مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure

مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure به بهبود عملکرد سیستم ‌های فناوری، افزایش زمان کار و تجربه کاربر کمک می‌کند.

بهبود عملکرد: نظارت بر سیستم ‌ها به شما امکان می‌دهد، عملکرد شرکت را بهتر مدیریت کنید و تغییرات استراتژیک را برای پاسخگویی فعالانه به مسائل و محدودیت ‌های فناوری خود ایجاد کنید. مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure هنگامی که به خوبی انجام می شود، قابلیت به حداقل رساندن زمان خرابی را دارد.

مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure هم چنین، می تواند تجربه مثبتی را برای کارمندان تضمین کند. به روز بودن مداوم فناوری با عملکرد بالا به طور مستقیم به افزایش بهره وری و تجربه کاربری مثبت تبدیل می شود و به بهبود عملکرد کارکنان کمک می کند و کسب و کار شما را قادر می سازد تا به طور کارآمد مقیاس بندی شود.

سرمایه ‌گذاری‌ های بهینه: مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure تضمین می ‌کند که سیستم‌ های شما برای مدت طولانی‌ تری نسبت به یک سیستم بدون مدیریت مناسب در حداکثر سطوح عملکرد کار ‌کنند. رعایت بهترین شیوه‌ ها مانند برنامه‌ های مختلف و به‌ روزرسانی آن ها، پروتکل‌های مستندسازی، نظارت بر زیرساخت‌ها و غیره، تضمین می ‌کند که سرمایه‌ گذاری ‌های فناوری اطلاعات شما چرخه عمر مورد انتظار خود را انجام می ‌دهند.
فعال بودن در مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شرکت شما می شود که می توانید در حین و پس از حل مشکلات در هزینه خود صرفه جویی کنید.

مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure، هم چنین سرمایه گذاری در زمینه های دیگر مانند صدور مجوز را بهینه می کند. داشتن اسناد و مدارک کامل و مدیریت نرم افزار، مجوز و اشتراک های سازمان به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که به طور کامل از چیزی که برای آن هزینه می کنید استفاده می کنید و برای چیزهایی که استفاده نمی کنید پولی نمی پردازید.

نظارت بر مسائل اغلب به شما این امکان را می‌دهد که به معضلات کوچک قبل از تبدیل شدن به مسائل بزرگی که کسب و کار شما را ویران می ‌کنند و مشکلات پرهزینه‌ای ایجاد می ‌کنند و به هدر رفتن سرمایه‌ها کمک می ‌کنند، رسیدگی کنید.

افزایش کارایی: هنگامی که بهترین شیوه های مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure را اتخاذ می کنید، کسب و کار شما می تواند روان تر اجرا شود. به کارگیری بهترین شیوه های فناوری اطلاعات به منابع فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا با کارایی مطلوب کار کنند.

مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure با مشاوره های دیگر چه تفاوتی دارد؟

می توان مرزی بین مشاوره تجاری، مشاوره پیاده سازی و مشاوره فناوری اطلاعات ترسیم کرد. هر شرکتی ارزش افزوده ایجاد می کند و از این منظر فرآیندهای آن به دو دسته کمکی و اصلی تقسیم می شوند. مشاوره کسب و کار بر روی فرآیندهای اصلی، تغییر آن ها  و بخش اساسی انجام تجارت متمرکز است.
مشاوره پیاده سازی به طور کیفی زیرساخت فناوری اطلاعات را تغییر می دهد و می تواند شکل کسب و کار را از نظر کیفی تغییر دهد و هم روی فرآیندهای اصلی و هم بر فرآیندهای کمکی متمرکز است. مشاوره فناوری اطلاعات بهینه سازی می کند، زیرساخت فناوری اطلاعات موجود را بهبود می بخشد و بر خدمات فناوری اطلاعات متمرکز است.

چرا یک شرکت باید مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure را استخدام کند؟

 سرمایه‌گذاری در پشتیبانی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات باعث می‌شود کارمندان و مدیران فناوری اطلاعات بیش تر خود را وقف برنامه‌ریزی استراتژیک کنند، نه این که زمان زیادی را برای عملکردهای مختلف صرف کنند.
داشتن سرویس مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure یک استراتژی هوشمند است که منابع را بهینه می کند، کسب و کار اصلی را اولویت بندی می کند و از داده های شرکت محافظت می کند و بهترین راه حل برای مدیریت کارآمد فرآیندهای فناوری اطلاعات است.
علاوه بر این، یافتن شریک ایده آل برای کسب و کارتان بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که یک تیم چند رشته‌ای از کارشناسان می‌توانند در چارچوب قراردادی مطمئن به شرکت شما خدمت کنند و تلاش‌ های شما را در مدیریت زیرساخت ‌های فناوری اطلاعات بهینه کنند.

چرا مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure  نسبت به قبل با اهمیت تر شده است؟

با رشد کسب‌ وکارها، تقریباً همه شرکت‌ ها با چالش بزرگ ‌سازی زیرساخت ‌های فناوری اطلاعات خود مواجه می‌شوند. سناریوی توسعه زیرساخت فناوری اطلاعات در بسیاری از شرکت ها به شرح زیر است:

زمانی که یک شرکت تشکیل می‌شود، زیرساخت ‌های کم‌ هزینه با مقیاس ‌پذیری بسیار محدود ساخته می ‌شود، سپس با رشد شرکت، این زیر ساخت شروع به گسترش می ‌کند و هم چنان بر پیکربندی اولیه تکیه می ‌کند.
با گسترش بیش تر زیرساخت اولیه، خرابی سرورها و نرم افزارها بیش تر رخ می دهد و هزینه تجهیزات جدید به طور چشم گیری افزایش می یابد. از جمله، هزینه های تعمیر و نگهداری زیرساخت به طور فاجعه بار شروع به رشد می کند. سازمان به رشد خود ادامه می دهد و تعداد کارکنان، حجم داده ها و الزامات خدمات ارائه شده افزایش می یابد.

در نتیجه، شرکت به این نتیجه می رسد که زیرساخت فناوری اطلاعات و مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure نمی تواند بیش تر گسترش یابد و بخش نسبتاً قابل توجهی از درآمد را مصرف می کند و کل بخش فناوری اطلاعات مشغول رفع خرابی ها، حفظ خدمات و کاربران است. هم چنین، منابع کافی برای توسعه و حفظ امنیت در سطح مناسب وجود ندارد. به دلیل حجم کار زیاد و حقوق کم و اخراج کارکنان بخش IT باعث می شود کار بیش تری برای کارکنان باقی مانده به وجود آید.
علاوه بر این، همان طور که اغلب اتفاق می افتد، مدیریت شرکت متوجه جدی بودن مشکل نمی شود و تنها از خطوط اصلی تجارت پیروی می کند. در حالی که بخش فناوری اطلاعات تقریباً وجود ندارد و سرورها و خدمات شرکت آخرین روزهای عمر خود را سپری می کنند و هنگامی که یک برنامه کاربردی برای کسب و کار با شکست مواجه می شود و هیچ کس نمی تواند آن را برطرف کند، مدیریت در وحشت شروع به جستجوی راه هایی برای حل مشکل نمی کند، بلکه به دنبال راه هایی برای نجات کسب و کار خود می گردد.
مشکل هم چنین در این واقعیت است که با مشاهده وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات، حتی یک مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure در ازای هر پولی در چنین شرکتی کار نمی کند و هیچ کس نمی تواند بگوید که در مرحله بعد چه باید کرد و چه کاری باید انجام داد تا از بحران خارج شد.

مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات

پشتیبانی شبکه و تعمیر و نگهداری شبکه یک چرخه دائمی در سازمان

شبکه های رایانه ای از تجهیزات شبکه ، رسانه های انتقال مانند کابل شبکه ، فیبر نوری و یا شبکه های وایرلس تشکیله شده اند که همواره ممکن است دچار مشکلات و خرابی های سخت افزاری یا نرم افزاری گردند. برای هر شبکه ای اعم از بزرگ و کوچک وجود تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه امری ضروری است. همکاران ما در مرکز پشتیبانی انفورماتیک خدمات نگهداری شبکه را بصورت موردی یا قراردادی انجام میدهند

قرارداد پشتیبانی و نگهداری سرور از مهمترین ملزومات هر سازمان است .

پس از اجرای شبکه و راه اندازی سرورها با توجه به اهمیت بسزائی که سرورها در سازمان دارند لزوم داشتن یک قرارداد پشتیبانی سرور که در این قرارداد امور تعمیر و نگهداری سرور را به عهده تیم متخصص پشتیبانی سرور بگذاریم ، امری بدیهی می باشد. در این خصوص ما با داشتن این تیم تخصصی جهت پشتیبانی سرور در کنار شما خواهیم بود و به شما اطمینان میدهیم سرور های شبکه همواره بدون فعالیت نمایند .

رابطه مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure   و شرکت ها

برای همگام شدن با بازار و حفظ مزیت رقابتی، سازمان ها باید زیرساخت های قدیمی خود را مدرن کنند. این تمرین به سازمان ها کمک می کند تا در یک راه اندازی کسب و کار مدرن به خوبی عمل کنند، همکاری و سودآوری خود را بهبود بخشند. با این حال، سازمان‌ها باید ترکیبی از سیستم های قدیمی و راه‌ حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات را مدیریت کنند تا از اختلال آن اطمینان حاصل کنند. مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure به شرکت ها کمک می کند تا یک زیرساخت پایدار فناوری اطلاعات ایجاد کنند.

خدمات عملکرد زیرساخت فناوری اطلاعات  به مشتریان کمک می کند تا زمان خرابی را کاهش دهند و زمان با ارزش از دست رفته به دلیل زیرساخت های ناپایدار را به دست آورند. تیم مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure طیف کاملی از خدمات زیرساخت فناوری اطلاعات سازمانی را ارائه می دهد تا زیرساخت فناوری اطلاعات شما را با مدیریت مداوم و تضمین سطح خدمات تعریف شده، قابل اعتماد نگه دارد. خواه زیرساخت فناوری اطلاعات شما مبتنی بر ابر، ترکیبی یا داخلی باشد، مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure می تواند تغییرات را در محیط فناوری اطلاعات شما برنامه ‌ریزی، اجرا و مدیریت کند و از جریان بی‌ وقفه برای عملیات کسب ‌وکار شما اطمینان حاصل کند.

آیا مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure با مشاوره کسب و کار یکسان است؟

مشاوره IT یا کسب و کار، موضوع تفسیر اصطلاحات «کسب و کار» و «فناوری اطلاعات» است و مشتری معمولاً به حل یک کار خاص نیاز دارد و در این حالت، تفکیک تجارت از فناوری اطلاعات تقریباً غیرممکن است. امروزه همه مدیران، از جمله مدیران فناوری اطلاعات، از ثمرات فناوری اطلاعات لذت می برند، بنابراین مشاوره کسب و کار و مشاوره IT، فرضاً نام های متفاوتی برای یک عنصر هستند.

درک مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure باید بسیار گسترده تر از مشاوره در زمینه تجهیزات، شبکه ها و پروژه ها باشد. در حال حاضر سیستم هایی در بازار وجود دارند که به دنبال افزایش بهره وری یک فرد خاص نیستند، بلکه کارایی کل شرکت را افزایش می دهند. تجربه نشان می‌دهد که در شش ماه اول بهره‌ برداری، این فناوری‌ ها حتی منجر به افزایش زمان انجام عملیات می‌شوند. در مشاوره IT و کسب و کار، وضعیت مشابه است.
با اجرای پروژه های فناوری اطلاعات، ابزارهایی را برای حل مشکلات خاص کسب و کار ارائه می دهند و فناوری اطلاعات یک ابزار است و جدا از تجارت، هیچ ارزش عملی ندارد. بنابراین، مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure به بهبود ابزار مورد استفاده در یک تجارت می پردازد، در حالی که مشاوره تجاری با توصیف و تغییر خود کسب و کار مرتبط است.

اهمیت مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure

امروزه مشاوران بسیار بیش تر از چند سال پیش درگیر پروژه ها هستند. مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات برای حل مشکلات مربوط به بهبود سیستم مدیریت سازمانی با استفاده از فناوری اطلاعات ضروری است. به عنوان یک قاعده، وظایف مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات شامل انجام یک نظرسنجی جامع از شرکت، بهینه سازی فرآیند های تجاری، توسعه یک پروژه اتوماسیون مدیریت، اجرای مستقیم راه حل IT، خدمات مشاوره برای راه اندازی سیستم و آماده سازی کاربران برای کار مستقل با آن است. درک گسترده تری از مشاوره فناوری اطلاعات، صحیح است که باید ارتباط تنگاتنگی با مشاوره در زمینه برنامه ریزی استراتژیک، بهبود ساختار سازمانی و مدیریتی یک شرکت، مدیریت کیفیت و غیره داشته باشد.

آیا بازار مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure در حال رشد است؟

طبق تجربه، بازار مشاوره فناوری اطلاعات در حال رشد است و این بازتابی از قوانین اساسی است. اشباع زیرساخت فنی وجود دارد که نیاز به ارزیابی کارایی سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات وجود دارد. این امر باعث افزایش تقاضا به طور خاص برای خدمات راه حل های زیرساختی ساختمان، بهینه سازی زیرساخت به منظور استفاده از نرم افزارها و سیستم های سخت افزاری ساخته شده برای حل مشکلات جدیدی می شود که کسب و کار ایجاد می کند و بازار مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure به رشد خود ادامه خواهد داد.
علاوه بر این، تقاضا برای برون سپاری فناوری اطلاعات به شدت در حال رشد است که این، به دلیل جذابیت اقتصادی آن است. پس باید گفت که امروزه بازار مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure در حال رشد است و به گفته کارشناسان طی سه سال گذشته سالانه 17 تا 20 درصد رشد داشته است.

چرا یک شرکت به مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure نیاز دارد؟

امروزه یک بازار خدمات واقعی در حال ظهور است و دامنه نیازهای مشتری در حال افزایش است. به عنوان مثال، زمانی که یک شرکت به وضعیت خاصی می رسد نیاز به تخصص فنی وجود دارد. فرض کنید یک شرکت 400 کیلومتر فیبر نصب کرده است و در سطح معینی از توسعه، شرکت متوجه شد که لازم است به نحوی همه این ها را مدیریت کند. به عنوان یک قاعده، انجام این کار با کمک متخصصان شرکت دشوار است، زیرا مردم دائماً مشغول گردش مالی هستند. این جاست که مشاوران فناوری اطلاعات وارد عمل می شوند.

دلیل دوم برای جذب یک مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure ، مشکلات مربوط به برنامه های کاربردی حیاتی است. در این جا، چه بخواهید چه نخواهید، باید مشاوران را درگیر کنید. بازار خدمات مشاوره فناوری اطلاعات زمانی پدیدار شد که برنامه‌های کاربردی حیاتی ظهور کردند و نادیده گرفتن مشکلات زیرساخت فناوری اطلاعات غیرممکن شد.

شرکت ها امروز چه خدمات مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure را درخواست می کنند؟

در واقع، امروزه فرهنگ تجاری شرکت ها به طور قابل توجهی رشد کرده است. در این صورت خدمات مشاوره فناوری اطلاعات الزامی است. در غرب، عمل برون سپاری به طور گسترده ای برای کاهش هزینه ها استفاده می شود.در روسیه، شرکت ‌ها فقط یاد می‌گیرند که به شرکای خارجی اعتماد کنند و نه فقط به سیستم ‌های کنترل خودکار خودشان.
این درک افزایش یافته است که برای موفقیت کسب و کار، سرمایه گذاری در بهبود سیستم مدیریت و در نتیجه در فناوری اطلاعات مهم و ضروری است. تبادل مداوم تجربه و اطلاعات مربوط به بهبود کسب و کار وجود دارد. تجزیه و تحلیل بازار که به ویژه توسط مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure انجام شده است، نشان می دهد که بازار هم در حال رشد است و هم هوشمندتر می شود و مدیران عامل با شنیدن کلمه “فرآیند تجاری” اخم نمی کنند.

مزایای مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure چیست؟

با گذشت زمان، راه اندازی زیرساخت فناوری اطلاعات در یک سازمان به بهینه سازی بیش تر نیاز دارد. وجود راه حل مناسب زیرساخت فناوری اطلاعات باعث افزایش کارایی کسب و کار، کاهش هزینه ها و کمک به بهبود رضایت مشتری می شود. هم چنین تضمین می کند که سازمان شما به اندازه کافی در برابر تهدیدات امنیتی مانند بد افزارها و دسترسی غیرمجاز محافظت می شود.

مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure، تنظیمات زیرساخت IT فعلی سازمان شما را بررسی خواهد کرد و یک مشاوره استراتژیک در مورد این که چگونه می ‌تواند فناوری اطلاعات بهبود یابد، ارائه می ‌کند.

مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات

بازار مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure چگونه است؟

تا جایی که اطلاع داریم، در گذشته، پروژه های مشاوره فناوری اطلاعات زیادی در کشور وجود نداشت. طی دو سال گذشته، تعداد پروژه ها در زمینه مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure رشد قابل توجهی داشته است. امسال افزایش چشمگیری در علاقه به سیستم های ERP وجود داشته است که در سال آینده ادامه خواهد داشت و این به دلیل توسعه تجارت است.
در مرحله اولیه، علاقه به سیستم های ERP در میان شرکت های بزرگ در درجه اول با تمایل به مدیریت متمرکز امور مالی همراه بود، اگرچه برای این امر در واقع امکان استفاده از سیستم های ERP وجود داشت، زیرا به غیر از منابع مالی، هیچ منابع دیگری وجود نداشت. البته باید گفت که تا کنون فقط شرکت های بزرگ از خدمات مشاوره ای استفاده می کنند.

اگر ما در مورد رشد انفجاری بازار سیستم های فناوری اطلاعات صحبت می کنیم، ناگزیر باید اعتراف کنیم که مشاوران کافی وجود ندارد. مشاوران در برخی پروژه ها آموزش داده می شوند که تا سال ها ادامه دارند. بر این اساس با رشد سریع بازار، افت کیفیت، مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure و در نتیجه افت کیفیت پروژه ها اجتناب ناپذیر است.

کیفیت خدمات مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure چگونه است؟

بازار مشاوره قبلاً ساختار یافته است، حوزه های مختلفی ظهور کرده است که مشاوران شروع به تخصص در آن ها کرده اند. بنابراین، مفهوم سطح متوسط ​​کیفیت در کل بازار معنای خود را از دست داده است. از سوی دیگر، این را می توان با سواد رو به رشد مشتریان توضیح داد: به عنوان مثال، آن ها شروع به درخواست از مشاوران در مورد سیستم های مختلف تجاری کردند.  پس مشکل در کیفیت مشاوران نیست، بلکه در این است که طی یک و نیم تا دو سال گذشته شرایط لازم برای آن ها تغییر کرده است و آن مشاورانی که در آغاز راه رشد کرده بودند، ناگهان بدتر به نظر می رسیدند، اگرچه در واقع همان چیزی هستند که قبلا بودند و همین طور باقی ماندند.

امروزه انتظار می رود که مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure تا حد زیادی نه تنها به صورت کیفی ماژول را پیکربندی کند، بلکه بتواند سیستم را نه از طریق تنظیم عملکرد، بلکه با مهندسی مجدد فرآیند های تجاری و هم چنین برنامه ریزی یک پروژه ، پیاده سازی کند و به بهترین وجه اهداف تجاری شرکت را برآورده کند زیرا آن مشاورانی که قبلاً این کار را انجام می دادند بیش تر روی پیاده سازی خود سیستم فناوری اطلاعات متمرکز بودند.

برخی از کارشناسان معتقدند که کمیت به کیفیت تبدیل شده است. واقعیت این است که تعداد زیادی سیستم خریداری شده است، اما متأسفانه، مشتریان زیادی از آن ها به طور موثر در تجارت استفاده نمی کنند. امروزه بسیاری از مشتریان از این که انتظاراتشان برآورده نشده است و پول سرمایه گذاری شده را پس نداده اند، ابراز نارضایتی می کنند. این در درجه اول نشان می دهد که مشکلات در حوزه فناوری نیست، بلکه در خود سازمان است، جایی که پیاده سازی انجام می شود و به صورت افزایش نیاز به مشاوران بیان می شود.
امروزه مشتری درک می کند که چه چیزی باید از مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure خواسته شود، آشکارا دانش را منتقل می کند و مشاورانی را در تجارت خود آموزش می دهد و واقعاً به موفقیت پروژه علاقه مند است. شاید به همین دلیل، با کمبود قابل توجه مشاوران شایسته، میانگین تعداد پروژه های موفق کاهش نمی یابد.

نگاهی به مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure در شرکت ها

امروزه هیچ فعالیت کم و بیش مؤثری بدون استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه مدیریت و نظارت وجود ندارد. انجام مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure  به شکلی به روز در نظر گرفته می شود. اما هر چقدر هم که فرآیند ها، پس از فعالیت ‌های مشاوران عالی باشد، اگر با راه‌ حل فناوری اطلاعات، پشتیبانی نشوند، مانند گذشته بی‌ اثر خواهند بود. بنابراین، کلید کارایی فرآیند در نظارت به موقع و مستمر IT نهفته است. در مراحل اولیه، نظارت بر فناوری اطلاعات با استفاده از ابزارهای مناسب برای مدل ‌سازی و بهبود فرآیندها است.
در عین حال، باید در مورد اهداف این بهبود، یعنی در مورد استفاده بعدی از فناوری اطلاعات برای شکل گیری سیستم های پشتیبانی ایده ای وجود داشته باشد و در مراحل بعدی توسعه پروژه، ادغام کار کارکنان با فناوری اطلاعات در فرآیندها باید انجام شود. مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure واقعی باید فرصتی را برای انجام همه فعالیت ها فراهم کند، از تصمیمات استراتژیک گرفته تا بارگذاری اطلاعات، از معیارسنجی تا آموزش کارکنان در فناوری های خاص پردازش اطلاعات.
هم چنین، پیاده‌سازی فناوری اطلاعات باید توسط شرکت ‌های یکپارچه‌ ساز متخصص در راه ‌حل ‌های فن ‌آوری خاص تحت هدایت و نظارت شرکت ‌های مشاور انجام شود که به نوبه خود باید مدیریت پروژه ای سطح بالا داشته باشند.

اخیراً با افزایش فروش خدمات مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure ، تمایل به افزایش سهم هزینه خدمات مشاوره به عنوان بخشی از اجرای پروژه ها و راهکارهای پیچیده در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد. علاوه بر این، به دلیل افزایش مداوم پیچیدگی پروژه های فناوری اطلاعات، تکمیل موفقیت آمیز پروژه تنها با کمک مشاوره فناوری اطلاعات غیرممکن می شود.
در میان تغییرات کیفی، می توان به افزایش قابل توجه فرهنگ مصرف خدمات مشاوره اشاره کرد، اکنون مشتریان علاقه مند به نه تنها مشاوره، بلکه اثری که مشاوره می گذارد، هستند. جذب مشاوران دیگر تنها ابزاری برای ایجاد تصویر شرکت در استفاده از فناوری های پیشرفته نیست و اکنون اولین سوال مشتری این است: پس از اجرای پروژه توسط شما چه نتایج عملی خواهیم داشت؟

نکات پایانی

بازار مشاوره زیرساخت فناوری اطلاعات IT Infrastructure در مراحل ابتدایی خود است و در حال حاضر همه شرکت های مشاوره در حال شکل گیری درک این خدمات از جمله درک هزینه آن توسط مصرف کنندگان هستند. با این حال، این واقعیت که سهم هزینه های خدمات مشاوره در حال افزایش است به طور قانع کننده ای ثابت می کند که نسل جدیدی از مدیران در حال حاضر در شرکت ها شکل گرفته اند که موافق هستند دانش، فناوری و تجربه توسط مشاور منتقل می شود.  با این وجود، شرکت‌ های مشاوره باید برخی از مدیران شرکت ها را متقاعد کنند که مطمئن هستند پروژه‌های سیستمی بزرگ را می ‌توان با استفاده از بخش های فناوری اطلاعات خود شرکت برای مدت طولانی انجام داد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است