مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

مشاوره انتخاب نرم افزار bpms به صورت دقیق

مشاوره انتخاب نرم افزار bpms

امروزه ده‌ها گزینه در مورد نرم‌ افزار مدیریت فرآیند کسب ‌و کار وجود دارد که مشاوره انتخاب نرم افزار bpms به شما در مدیریت فرآیندها و کارآمدتر شدن آنها کمک می‌کند. در حالی با توجه به مشاوره انتخاب نرم افزار bpms،  بیشتر این ابزارها، در تغییر سازمان ‌ها موثر هستند، اما هر یک، این کار را به روش‌های مختلف انجام می‌دهند. برخی بر گردش ‌های کاری بصری برای هر فرآیند و گروهی دیگر، با تمرکز بر اسناد و فرم ‌های دیجیتال و یا با تمرکز بر نظارت و ردیابی هر مرحله از فرآیند تمرکز دارند. از همین روست که مشاوره انتخاب نرم افزار bpms، یک امر ضروری است.

چالش انتخاب نرم افزار BPM مناسب، در فاکتورگیری منحصر به فرد فرآیند های شرکت شما نهفته است. باید دریابید که کدام یک از این ابزارهای متعدد، برای شما مناسب است. در اینجا سه عامل اصلی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد نرم افزار BPMS مورد استفاده در نظر بگیرید.

مشاوره انتخاب سیستم BPMS

در برنامه مشاوره انتخاب نرم افزار bpms ، لازم است که بررسی نمایید آیا افرادی که می خواهند فرآیندهای خودکار را ایجاد کنند، تحلیلگران BPM هستند یا کاربران تجاری معمولی می باشند. برخی از سیستم های BPMS برای برنامه نویسان یا کسانی که زبان مدلسازی را می دانند، مانند BPMN 2.0 یا DMN 1.1 ایجاد شده اند. سایرین، مانند Kissflow، برای استفاده هر فردی در سازمان قابل استفاده هستند.

همچنین، سایر افرادی که قرار است از سیستم استفاده کنند را نیز در نظر بگیرید. در مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS، درخواهید یافت که اگر باید ارسال درخواست های تأیید برای معاون بازاریابی را شروع کنید، آیا او قادر به درک رابط کاربری خواهد بود؟ آیا او به گزینه موبایل نیاز دارد؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید به چه نوع سیستم BPMS نیاز دارید.

مدیریت وظایف در سیستم مدیریت فرایند کسب و کار BPMS

مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS به شما خواهد گفت که در مرحله بعد، باید مشکل های مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل کنید. آیا سرعت پردازش، کاهش خطا، شفافیت بیشتر یا وظایف خودکار زیاد است؟ آیا الزامات اختصاصی منحصر به فرد برای کسب و کار شما وجود دارد که به سادگی نمی توان آنها را نادیده گرفت.

بسته به پاسخ شما و مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS، می توانید چیزی را انتخاب کنید که تقریباً همیشه برای اکثر شرکت ها کار می کند. یا در غیر این صورت به یک راه حل مدیریت فرآیند کسب و کار سفارشی تر نیاز دارید که ساخته شده است.

شما همچنین می توانید نتیجه نهایی فرآیند خود را در نظر بگیرید. اگر همیشه نیاز به ایجاد یک سند ادغام شده در پایان دارید، نرم افزار BPM که سند محور است ایده خوبی خواهد بود. اگر در حال هماهنگی بین افراد هستید، سیستم BPM انسان محور بهتر است که می توانید مطابق با مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS آن را انتخاب نمایید.

مشاوره انتخاب سیستم bpms

هزینه های مشاوره انتخاب سیستم bpms

نرم افزار BPM که انتخاب می کنید باید متناسب با بودجه شما باشد. برخی از نرم افزارهای مدیریت فرآیند کسب و کار در مورد قیمت گذاری بی جهت پیچیده هستند، در حالی که برخی دیگر به طور غیر ضروری، دارای هزینه ای بالا می باشند.

جدا از هزینه پلتفرم، باید در نظر بگیرید که آیا هزینه های اضافی برای اجرا، پشتیبانی یا مشاوره وجود دارد یا خیر. با مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS، تکالیف خود را انجام دهید تا از نرم‌افزار BPM به درک روشنی دست یابید.

همانطور که ویژگی ‌های حیاتی را در نظر می ‌گیرید که مطلقاً نمی‌ توانید بدون آن ‌ها در نرم ‌افزار BPM زندگی کنید، آن‌ هایی را که برای شما مهم ‌تر هستند بررسی کنید. نمودار مفیدی را که بهترین فروشندگان نرم افزار BPMS را با هم مقایسه می کند، نگاه کنید و میزان آموزش مورد نیاز کاربران را در نظر بگیرید.

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار را اتخاذ کند، یک نقطه عطف حیاتی در قوس رشد یک سازمان است و نمی توان آن را ساده گرفت. از همین روست که مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS از اهمیت بالایی برخوردار است.

احتمالاً می دانید که پیاده سازی BPMS (سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار یا مجموعه) چقدر می تواند برای یک تجارت مفید باشد. BPMS کارها را سرعت می بخشد، هزینه ها را کاهش می دهد، مدیریت شفاف و دسترسی را برای همه ارتقاء می دهد و فرآیندها را بهینه و تغییر می دهد.

بهترین مشاوره انتخاب سیستم bpms

اما برای بهترین انتخاب، چه معیارهایی را باید در نظر بگیرید؟ BPMS مجموعه ای از ابزارهایی است که فناوری اطلاعات و محیط عملیاتی را ترکیب می کند. مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS می تواند در انتخاب صحیح بهترین آن ها، شما را یاری کند. یکی از مزایای این برنامه، استفاده و پشتیبانی آن در مدیریت فرآیند کسب و کار از طریق خودکارسازی مراحل مدل سازی، اجرا، کنترل و نظارت است.

هدف اصلی، پشتیبانی از یک استراتژی مدیریت کارآمدتر و یکپارچه تر در یک سازمان با تمرکز بر فرآیندها است. اما انتخاب از بین سیستم های BPM موجود در بازار ممکن است، پیچیده به نظر برسد. چندین مشکل در این فرآیند وجود دارد که این انتخاب را نسبت به انواع دیگر نرم افزارها، مساله ساز می کند. آنها دارای ویژگی های متفاوت و طیف وسیعی از قیمت ها هستند که با مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS قابل دست یابی است.

یک راه حل BPMS در سطح شرکت است و توسط هر بخش مدیریت نمی شود، بنابراین باید با واقعیت ها و انتظارات مختلف برای عملکرد یک ابزار مقابله کنید و به دنبال اهداف مشترک باشید. این سیستم باید با سایر فناوری های شرکت سازگار باشد تا بتوان آنها را یکپارچه کرد. شرکت ها، اغلب پشتیبانی مورد نیاز خود را از تامین کننده دریافت نمی کنند.

با در نظر گرفتن تمام موانع، برای انتخاب یک مجموعه BPM مناسب با واقعیت و اهداف کسب و کار خود، سعی کنید عوامل کلیدی زیر را ارزیابی کنید. ضمن آنکه همواره مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS را در نظر داشته باشید. در این رابطه ویدئو “سیستم مدیریت فرایند کسب و کار چیست” را در صفحه آپارات ملاحظه نمائید. 

عوامل کلیدی در انتخاب نرم افزار BPMS

ظرفیت یکپارچه سازی

یکی از عوامل کلیدی در انتخاب BPMS، انتخاب ابزاری است که دارای یکپارچگی بومی با سایر منابع فناوری مانند ECM (مدیریت محتوای سازمانی)، EDM (مدیریت الکترونیکی اسناد)، ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی) و غیره باشد.

داشتن تمام مدیریت داده ها در یک ابزار، به کسب و کارها اجازه می دهد تا از داده ها در فرآیندها استفاده کنند. به عنوان مثال، در فرآیند درخواست خرید، امکان ثبت نام تامین کنندگان و انتخاب آسان تر و خودکار آنها وجود دارد و تمامی داده های موجود در سیستم در صورت لزوم مورد استفاده قرار می گیرند.

مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS به شما خواهد گفت که یکپارچه سازی به چابکی فرآیندها کمک می کند و حتی داده ها و گزارش های مهمی را برای تصمیم گیری فراهم می کند.

قابلیت استفاده

یک BPMS باید بتواند فرآیندها را برای اجرا آسان‌ تر کند و برای این منظور باید برای همه ذینفعان قابل درک باشد. به خاطر داشته باشید، این سیستم توسط کارمندانی از مناطق مختلف که مسئولیت فرآیندهای مختلف را بر عهده دارند، استفاده می شود که همیشه با نرم افزار و فناوری آشنا نیستند.

قابلیت پشتیبانی

اولین نکته ای که مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS  به آن می پردازد این است که آیا تامین کننده شما می تواند پشتیبانی لازم را برای استفاده از سیستم ارائه دهد؟ بررسی کنید که دسترسی به پشتیبانی IT چقدر آسان است و این پشتیبانی برون سپاری یا متعلق به تامین کننده است. علاوه بر این، یادگیری سیستم ایده آل برای شرکت آسان است، بنابراین نمایندگان می توانند بدون اتکا به تامین کننده، فرآیندها را مدیریت کنند.

مستند سازی و در دسترس بودن اطلاعات

همچنین اسناد ابزار و اطلاعاتی که در مورد نحوه استفاده از آن ارائه می دهد را ارزیابی کنید. در مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS   درخواهید یافت که مهم است که منابع شامل دوره های ویدیویی، مثال های کاربردی و آموزش هایی باشد که نحوه استفاده از ویژگی های مجموعه را نشان می دهد. کاربران باید در هنگام استفاده از سیستم، بدون اتکای شدید به پشتیبانی فناوری اطلاعات، استقلال داشته باشند.

زیرساخت های لازم

لازم است بررسی کنید که آیا شرکت شما زیرساخت لازم برای اجرای راه حل را دارد یا خیر. آیا کسب و کار شما در یک مکان برای سرور است یا غیرمتمرکز؟ آیا زیرساخت فناوری اطلاعات موجود در حال حاضر دارای یک پلت فرم فناوری است که می تواند بر استقرار تأثیر بگذارد؟ در این خصوص، مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS  را دریافت کنید.

سازگاری با فرهنگ شرکت

لازم به ذکر است که مدیریت مبتنی بر فرآیند، بیش از یک مدل مدیریتی است، این واقعیتی است که باید در فرهنگ یک شرکت گنجانده شود که با تمرکز بر فرآیندها به جای دپارتمان ها و سلسله مراتب عمودی شروع به فعالیت خواهد کرد.

اما، از سوی دیگر، ابزاری نیاز است که باید با فرهنگی که از قبل در کسب و کار وجود دارد، تطبیق داده شود، در غیر این صورت ممکن است با مقاومت کارمندان مواجه شود. این در مورد مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS  نیاز است تا دریابید که بهترین نرم افزار برای شرایط شما چیست. به عنوان مثال، برخی از کسب و کارها فرآیندهای بسیار پیچیده تری نسبت به سایرین دارند.

انتخاب یک راه حل نرم افزاری BPM

هر کسب ‌و کاری، حول مجموعه ‌ای از فرآیندها می ‌چرخد که برای دستیابی به هر تعدادی از اهداف طراحی شده‌اند. با این حال، در حالی که این فرآیندها اجزای جدایی ناپذیر عملیات هستند، اغلب مملو از افزونگی، ناکارآمدی و انعطاف ناپذیری هستند.

از همین روست که همواره ضرورت، مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS مطرح است. پلتفرم‌ های مدرن مدیریت فرآیند کسب ‌و کار (BPM) رویکردی سازمان ‌یافته برای مدیریت فرآیند ارائه می ‌کنند که به شرکت ‌ها اجازه می ‌دهد تا مسائل استراتژیک تجاری را به‌ طور مقرون ‌به ‌صرفه حل کنند.

با توانایی تولید برنامه های کاربردی کامپیوتری پیچیده، شرکت ها شروع به درک مزایای استفاده از BPM برای تغییر سریع و کم هزینه کرده اند. امروزه، این ابزارها برای تبدیل شدن به پلتفرم ‌های کاملاً مقیاس ‌پذیر، بصری، سیار و یکپارچه تکامل یافته‌اند که به سازمان‌ها بینش و کنترل فرآیندی را ارائه می‌دهند که قبلاً هرگز نبوده است. این نکته مهمی است که در جلسات مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS دریافت خواهید کرد.

با این حال، مزایای BPM اغلب نادیده گرفته می شود، زیرا بسیاری از شاخص هایی که یک شرکت ممکن است به آن نیاز داشته باشد، مورد توجه واقع نمی شوند. کسب ‌و کارها اغلب تصور می ‌کنند که آنها، مزاحمت‌ های عملیاتی اجتناب ‌ناپذیر هستند، بدون در نظر گرفتن اینکه می ‌توان آنها را به سرعت با راه ‌حل نرم ‌افزاری مناسب BPMS برطرف کرد.

در حالی که به دنبال راه حل نرم افزاری و مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS برای سازمان خود هستید، احتمالاً از خود می پرسید که از کجا باید شروع کنید. چه یک شرکت سهامی عام، یک موسسه دولتی یا حتی یک کسب و کار کوچک تا متوسط ​​باشید، یک راه حل BPMS برای هر کسب و کار در هر صنعتی وجود دارد.

مدت زمان پیاده سازی برنامه

زمان یک منبع ارزشمند در شرکت مدرن است، بنابراین زمان اجرا یک نگرانی واقعی است. اگر از فروشندگان احتمالی BPMS بپرسید فرآیند از امضای قرارداد تا مشاهده پلتفرم در حال اجرا، چقدر طول می کشد، پاسخ صریحی نخواهید داشت.

مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS بررسی خواهد کرد که برنامه هرچه عرضه سریع ‌تری داشته باشد، فرآیند پیاده ‌سازی ارزان ‌تری را دریافت کرده و زودتر شاهد بازگشت سرمایه ‌ خواهید بود. به طور طبیعی، پلتفرم‌ه ای کم‌ کد، ساده‌تر و سریع ‌تر راه ‌اندازی می ‌شوند، زیرا افراد بیشتری می ‌توانند روی آنها کار کنند.

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما باید روی یک سیستم BPMS سرمایه گذاری کنید که نه تنها برای کاربران نهایی قابل استفاده و مفید باشد، بلکه برای کسانی که تعمیر و نگهداری سیستم را نیز انجام می دهند، ساده باشد.

مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS به شما خواهد گفت که با فروشندگان در مورد میزان آموزش لازم برای به روز رسانی سریع کاربران نهایی با نرم افزار و اینکه آیا آنها خودشان این آموزش را ارائه می دهند، صحبت کنید. اگر چند گزینه در ذهن دارید، از برخی از کاربران نهایی بخواهید که در یک دوره آزمایشی شرکت کنند و بپرسید کدام سیستم ها کاربرپسند تر هستند.

ویژگی ها و ادغام مورد نیاز

وقت خود را صرف بررسی ویژگی ‌ها و ادغام‌ هایی کنید که برای کسب ‌و کار شما باید در نظر گرفته می‌شوند، سپس مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS ، تمام فروشندگانی را که این الزامات را برآورده نمی‌کنند، حذف خواهد کرد.

این مهم است که بدانید آیا به دنبال موبایل هستید، در این صورت یک رابط تلفن همراه ضروری است. همچنین، آیا می توانید با سیستم های دیگر مانند ERP و CRM یکپارچه شوید؟ اینها همه سوالاتی هستند که باید از خود بپرسید. همچنین باید به آینده نگاه کنید تا مطمئن شوید که سیستم های BPMS، نیازهای شما را با رشد شرکت، برآورده خواهند کرد.

امکان تغییر فعالیت فرآیند در حین اجرای نرم افزار

همانگونه که اشاره شد، مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS می تواند به شما یادآور شود که چند محصول گردش کار و BPM می توانند تغییرات فرآیند را در لحظه ایجاد کنند. نیاز شما به مدت زمان اجرای فرآیند های شما بستگی دارد. اگر مراحل نوشتن، در چند دقیقه به پایان می رسد، ممکن است برای شما نگران کننده نباشد.

با این حال، اگر عملیات روزها، هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد، ممکن است این موردی باشد که باید در نظر بگیرید. بازارها، مشتریان و قوانین در آن دوره در نوسان هستند، بنابراین شما باید فرآیندهای خود را نیز تنظیم کنید.

پشتیبانی از XPDL

در مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS در خواهید یافت که اکثر نرم افزارهای گردش کار و BPMS تا حدی از XPDL پشتیبانی می کنند. XPDL، به عنوان زبان تعریف فرآیند XML شناخته می شود و قالبی است که برای تبادل تعاریف فرآیند کسب و کار بین محصولات مختلف گردش کار طراحی شده است.

مشاوره انتخاب سیستم bpms

پشتیبانی شبکه و تعمیر و نگهداری شبکه یک چرخه دائمی در سازمان

شبکه های رایانه ای از تجهیزات شبکه، رسانه های انتقال مانند کابل شبکه، فیبر نوری و یا شبکه های وایرلس تشکیله شده اند که همواره ممکن است دچار مشکلات و خرابی های سخت افزاری یا نرم افزاری گردند. برای هر شبکه ای اعم از بزرگ و کوچک وجود تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه امری ضروری است. همکاران ما در مرکز پشتیبانی انفورماتیک خدمات نگهداری شبکه را بصورت موردی یا قراردادی انجام میدهند

قرارداد پشتیبانی و نگهداری سرور از مهمترین ملزومات هر سازمان است .

پس از اجرای شبکه و راه اندازی سرورها با توجه به اهمیت بسزائی که سرورها در سازمان دارند لزوم داشتن یک قرارداد پشتیبانی سرور که در این قرارداد امور تعمیر و نگهداری سرور را به عهده تیم متخصص پشتیبانی سرور بگذاریم، امری بدیهی می باشد. در این خصوص ما با داشتن این تیم تخصصی جهت پشتیبانی سرور در کنار شما خواهیم بود و به شما اطمینان میدهیم سرور های شبکه همواره بدون فعالیت نمایند.

مراحل موثر در انتخاب BPMS

برای انتخاب آسانتر سیستم مناسب، نکته کلیدی این است که مراحل مختلف را تا تصمیم نهایی طی کنید.

تعیین اهداف:

آنچه را که برای اجرای BPMS در راستای برنامه ریزی استراتژیک شرکت در نظر گرفته شده است، تعریف کنید. این موضوع را با کمک مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS انجام دهید.

تعریف صاحبان مدیریت سیستم:

قبل از انتخاب BPMS، مهم است که به طور داخلی تعیین کنید که چه کسی مسئول پیاده سازی و مدیریت سیستم خواهد بود. آیا این حوزه مدیریت، فرآیند یا فناوری اطلاعات خواهد بود؟ به طور کلی، توصیه می‌شود که همه طرف ‌ها با حمایت کافی برای عملکرد صحیح سیستم و اعمال استراتژی‌های تجاری با یکدیگر همکاری کنند.

جزئیات مورد نیاز ابزار:

مشخص کنید که کسب و کار شما چه نیازها و اولویت هایی از سیستم دارد، مانند یافتن اینکه کدام فرآیندهای تجاری به اتوماسیون نیاز دارند، ادغام با سایر سیستم ها و چارچوب ها، یا نحوه عملکرد مدیریت اسناد و داده ها را در نظر بگیرید. این نکات مهمی است که مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS به شما خواهد گفت.

انتخاب زود هنگام:

گزینه های خود را محدود کنید و ابزارهای منتخب را با استفاده از الزامات شرح داده شده در مرحله 3 انتخاب کنید.

جمع آوری اطلاعات:

لیست الزامات را برای منتخبین ارسال کنید تا اطلاعات مربوط به محصولات را از تامین کنندگان جمع آوری نمایید. مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS در این خصوص، مفید خواهد بود.

ارائه ابزار:

با انتخاب گزینه های مناسب، از آنها دعوت کنید تا محصولات و ویژگی های خود را ارائه دهند.

آزمایشات:

این زمان برای ارزیابی اثبات مفهوم محصولات است تا بررسی کنید که آیا آنها برای شرکت شما مناسب هستند یا خیر. یکی از راه‌های رفع تردیدها و اطمینان از اینکه این ابزار برای شرکت شما عملکرد خوبی دارد، این است که به رقبا نگاه کنید و بررسی نمایید که از کدام سیستم ‌ها استفاده می‌ کنند.

مذاکره:

فرآیند خرید را با مذاکرات قیمت، روش های پرداخت و شرایط پشتیبانی از سوی تامین کننده تکمیل کنید. توجه داشته باشید که در این شرایط، مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS نقش مهمی خواهد داشت. می توانید با آسودگی خاطر، قرارداد را با گزینه ای مناسب، تنظیم نمایید.

اهمیت انتخاب نرم افزار مناسب

انتخاب نرم افزار برای اجرای فناورانه رشته مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) عمدتاً به این بستگی دارد که آیا می خواهیم کل چرخه عمر BPM را پوشش دهیم یا فقط برخی از مراحل آن را در نظر داریم. هنگام تعریف معیارهای ارزیابی، لازم است به منظور بررسی محصولات مشابه، دامنه مورد نظر با توجه به چرخه عمر BPM در نظر گرفته شود. بهترین عملکرد، بهره مندی از مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS است.

پلتفرم های BPM

اگر به دنبال یک پلتفرم فناوری BPM هستید که چرخه عمر BPM را برای بهبود مستمر فرآیندهای تجاری پوشش دهد، چندین نوع پلتفرم به صورت طبقه بندی شده در اینجا آورده ایم که شامل پلت فرم پایه BPM BPMS (مجموعه مدیریت فرآیندهای تجاری) و iBPMS (مجموعه مدیریت فرآیندهای کسب و کار هوشمند) است.

مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS روشن خواهد کرد که توجه به معیارهایی که در تجزیه و تحلیل انجام شده توسط تحلیلگران مورد ارزیابی قرار می گیرند، ضروری است تا راه حل هایی که در این گزارش ها وجود ندارند را رد نکنیم، زیرا آنها می توانند راه حل های مناسب برای نیازهای ما باشد.

برای انتخاب بهترین راه حل BPM، فرآیند خاصی باید تعریف شود که برای ارزیابی نحوه پاسخگویی راه حل به الزامات فنی خاص ما تنظیم شود، اما بدون نادیده گرفتن سایر معیارهای مهم مانند آینده تامین کننده و وضعیت آن در بازار خواهد بود که در مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS به آن پرداخته خواهد شد.

فرآیند انتخاب نرم افزار BPMS

در اینجا به فرآیند انتخاب نرم افزار BPM خواهیم پرداخت:

مرحله یک:

تعیین معیارهای انتخاب و تهیه فهرستی از تامین کنندگان بالقوه است. سنجیدن معیارها (کمی و کیفی) برای احراز صلاحیت بعدی پیشنهادها، ضروری است. این ملاحظات برای احراز صلاحیت پروپوزال ها باید در اختیار تامین کنندگان قرار گیرد. همچنین RFP به تامین کنندگان، با ذکر مهلت برای دریافت پیشنهادات ارسال گردد که برای مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS مورد نیاز است.

مرحله دوم:

در این مرحله، پیشنهادات را تجزیه و تحلیل کنید و نامزدهای نهایی را انتخاب کنید. تجزیه و تحلیل مستلزم ارزیابی الزامات و رتبه بندی پیشنهادات بر اساس معیارها و وزن های تعریف شده در مشخصات است. با ارزیابی انجام شده، نامزدهای نهایی باید انتخاب شوند که معمولا حداکثر سه گزینه است.

 انتخاب می تواند تنها بر اساس امتیاز کسب شده یا با در نظر گرفتن نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل هر داوطلب انجام شود. با ارائه نسخه آزمایشی، باید طی مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS با گزینه های منتخب، ارتباط برقرار کنید.

برای انتخاب نهایی، نامزدهای منتخب باید یک نسخه آزمایشی یا نمونه اولیه را بر روی یک فرآیند خاص انجام دهند، بنابراین لازم است اطلاعات مورد نیاز برای آماده ‌سازی نسخه آزمایشی یا پایلوت به آنها ارائه شود.

مرحله سوم:

اجرای نسخه ی پایلوت با منتخبین در این مرحله، مطرح است که هر کاندیدای فینالیست از طریق نمایشی از راه حل یا نمونه اولیه توسعه یافته به صورت موقت ارائه خواهد کرد. دریافت مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS  در نسخه آزمایشی را که به دنبال بررسی مهم ترین نکات از نظر عملکرد راه حل، درک مراحل لازم برای اجرای آن و درک پیشنهاد اقتصادی برای تغییر اندازه معماری لازم  است.

 در اینجا لازم است که فینالیست ها را تجزیه و تحلیل و مقایسه کنید. شرکت کنندگان در انتخابات، نسخه آزمایشی یا پایلوت ساخته شده توسط هر نامزد را تجزیه و تحلیل می کنند و به او یک امتیاز منطقی می دهند. نتیجه، تنظیم سند تطبیقی ​​راه حل های ارزیابی شده و نتیجه گیری راه حل با بالاترین امتیاز را همراه خواهد داشت که در مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS مطرح خواهد شد.

تحلیلگران نرم افزار BPMS

هر تحلیلگر بازار، BPM را با معیارهای مشخص مختلف ارزیابی می کند که می تواند در انتخاب نرم افزار BPMS کمک کند. اما در هر ارزیابی، انتخاب به نیازهای خود شرکت و نحوه هماهنگی آنها با آنچه که هر فروشنده ارائه می دهد بستگی دارد، بنابراین لازم است در RFP معیارهای خاص لازم برای انجام یک ارزیابی صحیح تعریف شود.

به طور معمول، مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS، به سازمان ‌ها کمک می ‌کند تا پلتفرم BPM خود را متناسب با نیازهایشان انتخاب کنند، آنها بهتر است تا بر روی تعریف سؤالات خاص در 6 محور مطالعه که در دو گروه ارزیابی اصلی دسته بندی شده‌اند، تمرکز کنند.

فروشنده راه حل BPM (ارائه دهنده):

الف) امکان سنجی تامین کننده، مطالعه موقعیت جغرافیایی آن (به صورت محلی با دفتر خود یا از طریق یک توزیع کننده)، اندازه شرکت، سهم بازار، ساختار سازمانی، بلوغ محصول، بلوغ سازنده، منشاء تامین کننده.

ب) چشم انداز تامین کننده، ارزیابی تکامل آن به عنوان سازنده، نقشه راه محصول، تعداد نسخه ها در سال، پیشنهادات محصول، سرمایه گذاری ها که در مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS به آن پرداخته می شود.

ج) خدمات ارائه دهنده، ارزش گذاری خدمات آموزشی آنها در محل، آنلاین، رایگان به شکل فیلم / MOOC / کتاب / کتابچه راهنمای کاربر با خدمات مشاوره آنها، خدمات پشتیبانی (آنلاین، محلی) و خدمات تعمیر و نگهداری …

محصول و خدمات BPM ارائه شده:

الف) هزینه محصولات و خدمات (مشاوره، پشتیبانی و آموزش)، ارزیابی نوع کاربران مورد نیاز (مجوزهای شناور و همزمان، مجوزهای دائمی، اشتراک، خرید انفرادی، بسته، تخفیف، هزینه های نگهداری سالانه، هزینه های پشتیبانی، هزینه نصب و آموزش، هزینه مشاوره، صدور مجوز، منبع باز، در محل، عمومی / خصوصی / ابر ترکیبی (saas، iaas، paas، bpaas)، ابزار تست رایگان 30 روزه که مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS، به آن می پردازد.

ب) فناوری محصول، ارزش گذاری فناوری دات نت  یا جاوا، سیستم عامل (مک، ویندوز، لینوکس، یونیکس)، زبان و دسترسی، الزامات سخت افزاری، نرم افزار مورد نیاز، تحرک، اتصال شبکه های اجتماعی، ادغام.

ج) کارکرد محصول، مطالعه الزامات مختلف برای مطابقت با راه حل BPM.

هر گروه بسته به اهمیتی که مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS در نظر می گیرد با درصد خاصی وزن می شود. به این ترتیب در هنگام ارزیابی تمامی پیشنهادات، می توان به سوالات امتیاز داد، نمره نهایی را برای راه حل در نظر گرفت و بر اساس نتایج تصمیم گیری نمود.

مشاوره انتخاب سیستم bpms

رشد و گسترش کسب و کار

در نظر داشته باشید که برای رشد واقعی کسب و کار، به فرآیندهای محاسبه شده برای کنترل هزینه ها، افزایش بهره وری و حفظ استانداردهای تجربه مشتری نیاز دارید. اینجاست که نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار وارد عمل می شود و دریافت مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS بهترین نتیجه را برای شما فراهم خواهد کرد.

اهمیت این برنامه تا آنجاست که ارزش بازار جهانی مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) در سال 2021 به 3.3 میلیارد دلار تخمین زده شد و انتظار می رود این رقم تا سال 2027 به 4.7 میلیارد دلار برسد. یک گزارش اخیر نشان داد که 68٪ از سازمان ها مدیریت فرآیند کسب و کار را یک وظیفه مهم می دانند که همواره نیاز به مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS را نشان خواهد داد.

اساساً، مدیریت فرآیند کسب و کار یک رویکرد جامع برای تحقق اهداف و نقاط عطف شرکت را ارائه می دهد. این امر با تنظیم دقیق تمام فرآیندهایی که ناکارآمد یا غیرقابل اعتماد می شوند و استفاده از معیارها و تجزیه و تحلیل برای شناسایی تغییرات مورد نیاز انجام می شود.

اهمیت مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS

مدیریت فرآیند کسب و کار برای کاهش هزینه های مخارج از طریق ساده کردن گردش کار و به حداکثر رساندن منابع مهم است. مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS به شما امکان می‌دهد تا جنبه‌هایی از کسب ‌و کارتان را ببینید که نیاز به بهبود دارند تا از توقف‌ ها و هزینه ‌های غیرضروری جلوگیری کنید.

با BPMS، نقاط ضعف کلیدی پروژه های تجاری خود را شفاف می کنید تا بتوانید استراتژی های هدفمندتری برای جلوگیری از تنگناها و موانع طراحی کنید و نقشه راهبردی گردش کار با پروتکل های دقیق را در دست داشته باشید.

در نهایت، مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS به سازمان ها این امکان را می دهد که هنگام ارزیابی گردش کار خود، رویکرد سیستماتیک تری اتخاذ کنند. به این ترتیب، آنها می توانند منابع خود و ارتباط متقابل آنها با فرآیندهای تجاری را برای جلوگیری از هر گونه وضعیت پیش بینی نشده ارزیابی کنند.

 هر زمان که روندهای بازار یا مقررات صنعت تغییر می کند، این امر برای شرکت ها آسان تر می شود تا بستر محکمی پیدا کنند. اینها برخی از قانع‌کننده ‌ترین دلایلی هستند که چرا مدیریت فرآیند کسب‌وکار برای یک شرکت در افزایش چابکی عملیاتی آن حیاتی است.

ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار

برای نظارت و سازماندهی موثر فرآیندهای کسب و کار مطابق با مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS، مدیریت فرآیند کسب و کار به ابزارهای هوشمندی نیاز دارد که فرآیندها را خودکار و بهینه می کند. این ابزارهای فناوری، به‌ویژه نرم ‌افزار مدیریت فرآیند کسب ‌و کار، شرکت‌ ها را قادر می ‌سازد تا فرآیندهای روزانه را ترسیم کنند، موانع احتمالی را جستجو کنند و از قبل آنها را حذف کنند.

علاوه بر این، آنها با خودکارسازی کل فرآیندی که در آن داده ها جمع آوری و به و از نرم افزارها و برنامه های شخص ثالث منتقل می شوند، کارایی روزانه را افزایش می دهند.

تفاوت بین نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار و نرم افزار گردش کار

می توانید در مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS دریابید که نرم افزار گردش کار، یک ابزار اتوماسیون است که برای تخصیص وظایف به کاربران استفاده می شود. این نرم افزار تضمین می کند که کار از طریق کل فرآیند به سرعت و کارآمد عبور می کند.

همچنین می تواند اطلاعات و پشتیبانی را در قالب اسناد مسکن و سایر منابع مرتبط با فرآیند ارائه دهد. از سوی دیگر، نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار ساختار بیشتری نسبت به نرم افزار گردش کار دارد و شفافیت و کنترل بیشتری را ارائه می دهد.

مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS خواهد گفت که یک ابزار مدیریت فرآیند کسب‌وکار، فرآیندها را در زمان واقعی نظارت و ارزیابی می‌کند و هر زمان که یک فرآیند یا کار به اتمام برسد، به کاربران مسئول هشدار می‌دهد. این یک ابزار جامع است که نه تنها گردش کار را خودکار می کند، بلکه آنها را بهینه می کند و کارایی آنها را افزایش می دهد.

تفاوت بین نرم افزار BPMS و ERP

هنگام دریافت مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS لازم است که اطلاعات جامعی در خصوص نرم افزارهای مختلفی که در کسب و کار به آن ها نیاز خواهید داشت، را کسب کنید. به عنوان مثال، ERP یا نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی، دسترسی به مجموعه ای از برنامه ها را ارائه می دهد.

این نرم افزار با تمام بخش های یک سازمان ترکیب می شود تا داده های بلادرنگ را از یک پایگاه داده مشترک جمع آوری کند. به این ترتیب، تمام فرآیندهای تجاری در حین کار با داده های یکسان انجام می شود. این امر هرگونه احتمال تردید یا سردرگمی را از بین می‌برد زیرا همه کارکنان با اطلاعات یکسانی کار می‌کنند که منجر به تصمیمات تجاری مؤثر می‌شود.

هدف نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی این است که امکان دسترسی گسترده شرکت به داده‌ ها را در بخش ‌ها فراهم می ‌کند تا برای خرید، مدیریت حقوق و دستمزد، مدیریت موجودی، فرآیندهای تولید و غیره استفاده شود که همراه با تهیه نرم افزار  BPMSدر مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS، می تواند روندی عالی را در کسب و کار فراهم نماید.

ضمن آن که نرم ‌افزار مدیریت فرآیند کسب‌ و کار، تمام استراتژی ‌های مربوط به خودکارسازی و بهبود فرآیندهای تجاری را در بر می‌گیرد که توسط نرم‌افزار ERP ارائه نشده است. نرم افزار BPM روشی برای ارزیابی و نظارت ابزار ارائه می دهد که می تواند برای طراحی استراتژی ها و ویرایش و مدل سازی آنها استفاده شود.

نکات مهم هنگام خرید نرم افزار BPMS

هنگامی که آماده سرمایه گذاری در نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار هستید، این پنج مورد را در نظر بگیرید تا بهترین تصمیم را مطابق با مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS کسب نمایید.

توصیفات مشتری:

به دنبال توصیفات مشتری باشید تا اثربخشی آن را بسنجید. مراقب بررسی ها و داستان های موفقیت مشتری باشید که نشان می دهد چگونه کسب و کارهای مختلف از راه حل نرم افزاری، بهترین بهره را برده اند.

پشتیبانی فنی و مشتری:

به دنبال راه حلی باشید که پشتیبانی به موقع مشتری را ارائه دهد. پشتیبانی خوب از مشتری به خصوص در مرحله استقرار ضروری است.

منابع فنی:

به دنبال منابع و آموزش هایی باشید که به مشتریان امکان می دهد خود را در مورد نرم افزار و ویژگی های آن آموزش دهند.

قابلیت مشاوره:

مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS توصیه خواهد کرد که به جای فروش، فروشنده ای را جستجو کنید که می خواهد با شما شریک شود. آنها باید به جای اینکه فقط بهترین ویژگی های راه حل را برجسته کنند، هنگام ارائه راهنمایی کوشا باشند.

ویژگی های انعطاف پذیر و قوی:

مهمتر از همه، نرم افزاری که انتخاب می کنید باید قابلیت های انعطاف پذیر، کاربرپسند و قوی داشته باشد. این به شما امکان می دهد تا کنترل بیشتری بر پروتکل های مدیریت فرآیند کسب و کار خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که نرم افزار شما می تواند با کسب و کار شما مقیاس شود.

در نظر بگیرید که مطابق مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS، اتوماسیون فرآیند در مدیریت پروژه نرم افزاری تنظیم شده است. اتوماسیون برای صرفه جویی در زمان و هزینه در مدیریت فرآیند کسب و کار شما حیاتی است و نرم افزار مناسب، به شما این امکان را می دهد که سریع و آسان آن را تنظیم کنید.

تعریف معیارهای انتخاب پلت فرم BPM

برای درک اینکه کدام معیارها را می توان در لیست الزاماتی که بعداً وزن دهی می شود، گنجاند و با استدلال پیشنهاد، پلتفرم BPM را می توان از گزارش های تحلیلگران فناوری اصلی بدست آورد. ارائه دهندگان نرم افزار BPMS به طور کلی در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند که برخی از آنها، رهبران و بازیکنان اصلی آنها می باشند.  

کارشناسان مشاوره انتخاب نرم افزار BPMS، تجزیه و تحلیل خود را بر دو محور استوار می کند که شامل استراتژی ها و قابلیت ها می باشد و بر اساس آن، بهترین گزینه را مطابق با نیازهای هر سازمانی، انتخاب می نمایند.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است