مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

مشاوره خرید نرم افزار CRM | راهنمای جامع خرید

مشاوره خرید نرم افزار CRM ، راهی آسان برای پیشرفت کسب و کار شما

در زمان راه اندازی هر کسب و کاری، یکی از مهم ترین مسائل، مدیریت روابط با مشتریان است. معمولا این جنبه کار یکی از چالش برانگیزترین قسمت های مدیریت یک کسب و کار است. خوشبختانه، شما در این راه تنها نیستید و می توانید از مشاوره خرید نرم افزار CRM بهره مند شوید. نرم افزار CRM به مدیریت ارتباط با مشتری به منظور بازاریابی و افزایش فروش کمک می کند. این نرم افزار اطلاعات مربوط به مشتری را به یک مخزن واحد انتقال می دهد. اینگونه می تواند امر سازماندهی و مدیریت روابط، مدیریت فرایندهای مشترک و مانیتوری کردن بهره وری از اطلاعات را امکان پذیر کند. مشاوره خرید نرم افزار CRM باعث میشود تا سازماندهی اطلاعات برای مدیریت بهتر تعاملات مشتری، ارائه پشتیبانی، حفظ روابط از طریق سیستمی قابل اعتماد و ادغام فرایندهای سازمانی در سراسر پروسه بازاریابی، از نظر استراتژیک در خدمت گسترش کسب و کار شما باشد. این نرم افزار ویژگی های مختلفی دارد که می تواند مخاطبین را سازماندهی و معاملات و وظایف را تنظیم کند. همچنین گردش کار را به صورت خودکار در مسیر چرخه فروش، امکان پذیر می کند. نرم افزار CRM داده های بخش های مختلف بازاریابی را هماهنگ می کند تا همکاری میان تیم ها را ترویج دهد. بنابراین، با توجه به نقش قابل توجه این نرم افزار، هر کسب و کاری برای تهیه آن باید از انواع مختلف مشاوره خرید نرم افزار CRM بهره مند شود. این مشاوره باعث می شود تا با تمام ابعاد خرید و استفاده از این نرم افزار آشنا شوید. عدم اطلاع از این مسائل تنها مسیر پیشرفت کسب و کار شما را کندتر می کند. در مشاوره خرید این نرم افزار، به مسائل مختلفی اشاره می شود که به منظور تسهیل تهیه آن، تمام این مسائل در ادامه مطرح شده است.
مشاوره خرید نرم افزار CRM
چه سوال هایی باید هنگام مشاوره خرید نرم افزار CRM مطرح شود؟

وقتی بحث از مشاوره خرید نرم افزار CRM می شود، شما باید یک مجموعه سوال مرتبط با این موضوع داشته باشید و بدانید که هر سوال به چه دلیل دارای اهمیت است. این سوال ها مسیر شناخت نرم افزار و علت اهمیت این شناخت را در ابعاد مختلف، مشخص می کند. توجه داشته باشید که این سوال ها، سوال هایی مهم و اساسی هستند.

برای استفاده از بهترین نرم افزار CRM در ایران ، مشاوران متخصص ما در زمینه تحلیل سازمان شما ، بررسی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مورد نیاز شما و معرفی بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در ایران به شما کمک خواهند نمود . چرا که انتخاب بهترین نرم افزار CRM که متناسب با نیاز و نوع سازمان شما باشد کاری دشوار و وقت گیر و همچنین پر هزینه می باشد ما این هزینه ها را برای شما به حد اقل خواهیم رساند. 

هیچ چیز به اندازه خرید ناآگاهانه نرم افزارهای مدیریتی نمی تواند مدیریت اطلاعات در کسب و کار شما را پیچیده کند. این پیچیدگی حاصل ناآگاهی است و مشاوره خرید نرم افزار CRM نیز تلاش دارد تا این ناآگاهی را برطرف کند. بخشی از رضایت خریداران و کاربران یک نرم افزار، در این است که مطمئن باشند آن محصول را شناخته اند و به درستی انتخاب کرده اند. مهم ترین سوال هایی که باید به آن در مشاوره پاسخ داده شود از جمله موارد زیر هستند:

نرم افزار CRM چه کاربردی برای کسب و کار شما دارد؟
آیا تمام کسب و کارها به خرید نرم افزار CRM نیاز دارند؟
نرم افزار CRMبه واسطه چه ویژگی هایی به لیست پیشنهادی مشاوران نرم افزار راه یافته است؟
نرم افزار CRM چه مزیت هایی برای کسب و کار شما دارد؟
آیا ممکن است نرم افزار CRM برای کسب و کار شما زیان آور باشد؟
آیا خرید نرم افزار CRM از لحاظ اقتصادی به صرفه است؟

نرم افزار  CRM چه کاربردی برای کسب و کار شما دارد؟

در هر کسب و کاری هدف اولیه، کاهش پیچیدگی ها و پیدا کردن آسان ترین و کارآمدترین مسیر برای توسعه و پیشرفت است. حال در این راه یکی از ابتدایی ترین کارهایی که باید انجام دهید، شناسایی ابزارهای لازم و مهم می باشد. پیرو همین مسئله، مشاوره خرید نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا یکی از این ابزارهای ضروری را بشناسید.

نرم افزار CRM در اصل برای کمک به ساخت و حفظ روابط با مشتریان جدید و موجود طراحی شده است. هر چند مدتی است که نرم افزار CRM از یک سیستم مدیریت تماس ساده، به یک ابزار قوی تبدیل شده است. این نرم افزار به کاربران کمک می کند تا معاملات، بازاریابی، فروش، حسابداری، مدیریت فروشندگان و سایر انواع داده های عملیاتی را در یک مرحله، به راحتی قابل دسترس کنند. بنابراین، بدون این نرم افزار انجام و سازماندهی این جنبه کار، کمی پیچیده تر از حد معمول می شود.

از نظر متخصصان مشاوره خرید نرم افزار CRM، این نرم افزار با حفظ وفاداری مشتری به وسیله ذخیره اطلاعات کلیدی برای افزایش فروش، دست به شخصی سازی تجربه و ارائه پشتیبانی عالی به مشتری می زند. دلایل متعددی است که چرا یک شرکت باید از نرم افزار CRM استفاده کند. ساده ترین و اصلی ترین کاربردهای آن برای ایجاد بینش، اتوماسیون، یکپارچه سازی، تنظیم دسترسی اطلاعات، همکاری سازنده و افزایش بهره وری است.

جدای از این کاربردها، در مشاوره خرید نرم افزار CRM، کاربردهای زیر را از اصلی ترین ها می دانند. توجه داشته باشید که وقتی می گوییم کاربرد، به این معنا نیست که بدون این نرم افزار شما نمی توانید این کارها را انجام دهید. بلکه مقصود اصلی این است که به کمک CRM، کسب و کار شما می تواند از این قابلیت های جدید و کاربردهای اساسی استفاده کند تا مسیر توسعه را هموارتر کند.

1.ساده سازی پروفایل مشتریان

با کمک این نرم افزار و بهره مندی از مشاوره خرید نرم افزار CRM می توانید اطلاعات مشتریان خود را با جزئیات جمعیتی، اطلاعات تماس، تاریخ معامله و سایر فعل و انفعالات، پشتیبانی و کنترل کنید. سازماندهی این اطلاعات مربوط به مشتری در یک محل متمرکز، باعث ساده سازی فرایند کنترل اطلاعات مشتریان برای مرتب کردن، ذخیره، بازیابی و فروش می شود. هر چه دسترسی شما به اطلاعات پروفایل هر مشتری در سامانه داده شرکت ساده تر باشد، استفاده از آن اطلاعات هم بهیته تر می شود.

2.تامین امنیت اطلاعاتی

حتی بدون مشاوره خرید نرم افزار CRM  هم شما می دانید که داده های آنلاین، در معرض خطرات بالقوه و حملات مخرب و هک کردن می باشند. این موضوع با به خطر افتادن اطلاعات محرمانه مشتری همراه باشد. با این حال، سیستم های CRM در ارائه یک زیرساخت امن و رمزنگاری برای داده های شما بسیار بهبود یافته اند.

برخی از مشتریان ممکن است زمانی که اطلاعات شخصی خود را در سیستم شرکت شما قابل دسترسی و ذخیره می کنند، نگران سو استفاده از آن باشند. شفافیت با مشتریان در مورد موضوع امنیت می تواند به آن ها اطمینان دهد که جزئیات اطلاعاتشان تنها برای اهداف مورد تایید آن ها استفاده می شود. در مشاوره خرید نرم افزار CRM شما متوجه می شوید که ایجاد امنیت، با این نرم افزار چقدر آسان است.

مشاوره خرید نرم افزار CRM

3.استفاده از داده های محوری برای تصمیم گیری

این ابزار به شما این امکان را می دهد تا بینش عمیقی به مشتریان خود و رفتار مصرفی آن ها با جمع آوری اطلاعات داشته باشید. این بینش از طریق مدیریت فرایندها و الگوها، برای توانمندسازی استراتژی های شما ایجاد می شود. حال این بینش چه کاربردی دارد؟

شما می توانید استراتژی تبلیغاتی خود را بر پایه آن بنا کنید. برای مثال، می توانید احساسات مشتریان را به سمت نام تجاری خود بکشانید. این کار با کنترل جریان اطلاعاتی که از منابعی مانند داده های فروش، تعاملات پشتیبانی و محتوای رسانه های اجتماعی به دست می آید، صورت می گیرد.

4.پیش بینی فروش

در مشاوره خرید نرم افزار CRM، موضوع پیش بینی، بسیار اهمیت دارد. بهبود پیش بینی از طریق یک خط فروش کارآمد و شفاف میسر می شود. این مسئله به شما وظایف و معاملات ورودی و خروجی را نشان می دهد تا بتوانید آنالیز کنید. این آنالیز و تحلیل های موجود، پاسخ مناسبی به نوسانات بازار هستند زیرا زمینه واکنش درست را فراهم می کنند.  همچنین شما را از تغییرات، برای اطمینان از اهداف کسب و کار خود نیز مطلع می سازند.

5.بازاریابی و فروش محصولات

این دو فرایند، یعنی بازاریابی و فروش، با هم کار می کنند تا منجر به سود دهی و بهبود تجربه مشتری شوند. این دو فرایند شامل به اشتراک گذاری اطلاعاتی در مورد تماس و بینش مشتری و همچنین معاملات آن ها می باشد. تیم های بازاریابی می توانند به کمک تیم فروش خود، افزایش فروش را بر پایه استفاده از استراتژی های اطلاعات محور، ممکن کنند. یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام مشاوره خرید نرم افزار CRM به آن اشاره می شود، پیوند نام تجاری و ایجاد کمپین های توانمندسازی و تبلیغاتی با اطلاعات به دست آمده است.

6.نظارت بر پست های اجتماعی مشتریان

پلتفرم های رسانه های اجتماعی در  مشاوره خرید نرم افزار CRM به عنوان یک واحد اداره کننده اطلاعات عمل می کنند. این امر باعث می شود تا بتوانید از این اطلاعات در بسترهای اجتماعی و آنلاین، برای بسط پایگاه اطلاعات خود استفاده کنید. هر چه شما اطلاعات خود را بیشتر کنید، بهتر مشتریان را می شناسید. افزایش شناخت یعنی ارتباط و ارتباط یعنی داشتن شانس ارائه خدمات مطلوب تر.

7.سرعت بخشیدن به جمع آوری داده ها

زمان یک مسئله حیاتی در مدیریت روابط با مشتریان است. اگر شما نتوانید به سرعت روابط خود را قوت ببخشید، مشتریان به سمت روابط با سایر کسب و کارها کشیده می شوند. بخشی از استراتژی شما باید در گرو تسریع فرایند همگام سازی اطلاعات باشد. مشاوره خرید نرم افزار CRM، شما را آگاه می سازد که جز با خرید این نرم افزار، همگام سازی در مدتی کم، غیر قابل دسترسی است.

آیا تمام کسب و کارها به خرید نرم افزار CRM  نیاز دارند؟

در مشاوره خرید نرم افزار CRM، چندین سناریو وجود دارد که در آن نرم افزار CRM به عنوان یک نرم افزار بسیار پیشرفته، برای هر کسب و کاری ضروری است. اما همیشه در زمان مشاوره برای خرید، این سوال مطرح می شود که آیا کسب و کار شما نیز یکی از همان کسب و کارها است؟
پرسیدن این سوال در همان ابتدای مسیر باعث می شود تا به طور دقیق تر ویژگی ها و کاربرد آن را مورد تحلیل قرار دهید.

به هر حال شما در هر حال صرف یک بودجه مشخصی برای تهیه این نرم افزار هستید. با توجه به مشکلات مالی و پیچیدگی های سازمانی که در هر کسب و کاری وجود دارد، خرید یک محصول اشتباه زیان بسیاری خواهد داشت.
مشاوره خرید نرم افزار CRM شما را از این زیان دور نگه می دارد. همیشه متخصصان آشنا با یک نرم افزار، با توجه به شناخت بیشتر و واقع بینانه تری که دارند، سناریوهای آگاهی بخشی را به شما ارائه می دهند.

آگاهی از مسائل بالقوه ای که در استفاده از نرم افزار CRM نهفته است، مفید می باشد. این آگاهی می تواند به شما کمک کند که چگونگی رسیدن به این سناریوها را به طور موثر انتخاب کنید. این سناریوها چشم اندازهای آینده کسب و کار شما هستند. چشم اندازهایی که به شما مسیر رسیدن به اهداف اولیه کسب و کار را نشان می دهند.

برای مثال، بخشی از مشاوره خرید نرم افزار CRM، به تاثیر آن در افزایش سود و فروش اشاره دارد. دسترسی به اطلاعات حیاتی به شما کمک می کند تا استراتژی های خود را عاقلانه تر انتخاب و اجرا کنید.
این ساده سازی مقدماتی منجر می شود که چشم انداز امیدوارکننده ای در جهت افزایش فرصت ها ایجاد شود. این نکته را مد  نظر داشته باشید که بدون این نرم افزار ایجاد چنین فرصت هایی به زمان بیشتری نیاز دارد.

آنچه این نرم افزار در سینی طلا مقابل شما می گذارد، صرفه جویی در زمان و انرژی سازمانی است. شما در مدت زمانی کم می توانید پویایی و فعالیت را به ارتباط دو سویه میان خودتان و مشتری بیاورید. حتی اگر روابط گذشته شما با مشتریان نیز منفعل شده، به سادگی آن را دوباره زنده کنید.

هر چند به طور قطع، در هنگام مشاوره خرید نرم افزار CRM شما به اطلاعات دقیق نیاز دارید. شاید با خود فکر کنید کلیتی مانند این که تمام شرکت ها به این نرم افزار نیاز دارند، یک راهکار بازاریابی و فروش محصول باشد. به همین خاطر جهت جلب اعتماد شما و ارائه اطلاعات دقیق، کسب و کارهای زیر بیشترین استفاده را از این  نرم افزار می کنند:

1.مشاغلی با تیم فروش اختصاصی

اگر یک تیم فروش دارید، نرم افزار CRM برای کمک به مدیریت مخاطبین و روابط با مشتریان حیاتی است. CRM  حتی می ‌تواند با استفاده از اطلاعات مشتری، نشان دادن روندها و زمینه‌ های کلیدی، استراتژی ‌های شما را بهبود ببخشید.
با توجه به محوریت مشاوره خرید نرم افزار CRM، خودکارسازی وظایف کوچک برای نمایندگان فروش، به شما در بهبود و رشد فرآیندهای کسب سود کمک می کند.

2.مشاغلی با تیم بازاریابی

CRM  و بازاریابی در اینجا دست به دست هم می دهند. مشاوره خرید نرم افزار CRM می تواند به تیم بازاریابی شما در شناسایی، جذب، پرورش و تبدیل مردم عادی به مشتری کمک کند.
ردیابی تعاملات مشتری و فروشنده و نظارت بر کمپین های قطره ای در چرخه فروش نیز، از سایر نقش های این نرم افزار می باشد. همه این موارد در کسب و کارهای دارای تیم بازاریابی می تواند یک تجربه مشتری محورتر و سازگارتر ایجاد کند.

3.کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس

مایک کاتانیا، یکی از بنیانگذاران شرکت Locaris، شناسایی و به دست آوردن مشتریان برای مشاغل کوچک را چالش برانگیز می داند. با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، گفته های کاتانیا صادق می باشد. بنابراین،  تفکیک روش های بهینه و غیر بهینه مدیریت اطلاعات در کسب و کارهای کوچک می تواند این چالش را کمتر کند.
در مشاوره خرید نرم افزار CRM  شما متوجه می شوید که مشاغل در هر اندازه، از فریلنسرهای انفرادی گرفته تا شرکت های سطح سازمانی تازه تاسیس، می توانند از فناوری CRM به طور موثر استفاده کنند.

4.کسب و کارهای نیازمند توسعه

از آنجایی که CRM فرآیندهایی مانند سازماندهی تماس و ارتباطات را خودکار می کند، نرم افزار می تواند به طور قابل توجهی سرعت فرآیندها و وظایف روزمره را برای کل تیم شما افزایش دهد.
اگر به طور درست از مشاوره خرید نرم افزار CRM اطلاعات کسب کرده باشید، حتی می توانید خطاها را کاهش دهید. همچنین اطمینان حاصل کند که همه ارتباطات در زمان مناسب به افراد مناسب ارسال می شود.

آیا ممکن است نرم افزار CRM برای کسب و کار شما زیان آور باشد؟

این سوالی است که حتما باید در مشاوره خرید نرم افزار CRM به آن پاسخ داده شود. این یک سوال طبیعی است که صاحبان هر کسب و کاری پیش از خرید هر نرم افزاری برای محیط کاری آن را می پرسند. این زیان آور بودن ممکن است به علت تجربه بد استفاده از سایر نرم افزارها، احتیاط بیش از حد یا ترس از عدم امنیت در محیط تکنولوژیک باشد.

این زیان می تواند به این علت باشد که اطلاعات اشتباه به شما داده می شود و شما بر اساس آن اطلاعات اشتباه، استراتژی انتخاب می کنید. به همین خاطر همیشه باید از صحت کیفیت روش وارد کردن دیتا و قابلیت چک کردن دوباره دیتاها اطمینان حاصل کنید.

در مشاوره خرید نرم افزار CRM به شما پیشنهاد می شود که حتما نحوه کار با آن را یاد بگیرید. درست است که کار کردن با آن آسان است اما در عین حال بدون آموزش هم امکان پذیر نخواهد بود. این دریافت اطلاعات اشتباه ناشی از ندیدن آموزش های لازم است. بنابراین، این نرم افزار به خودی خود نمی تواند زیان آور باشد بلکه نحوه کار با آن توسط کاربران است که مشکل آفرین می باشد.

آیا خرید نرم افزار  CRM از لحاظ اقتصادی به صرفه است؟

هزینه تهیه نرم افزار CRM به شدت متفاوت است. آگاهی از ویژگی هایی که هر نسخه دارد، ارائه خدمات پس از فروش مانند آموزش کار با آن و همچنین آگاهی از کاربردهای منحصر به فرد نرم افزار، در مدیریت مالی تاثیرگذار است.  با مشاوره خرید نرم افزار CRM مدیریت بودجه امکان پذیر شده است.

 فروشندگان معمولا از یک مدل قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک استفاده می کنند. بدین معنی که چند کاربر از آن استفاده می‌ کنند. بنابراین، قیمت گذاری بستگی به عوامل متعددی، مانند تعداد کاربران و انواع ویژگی های موجود در نرم افزار مورد نظر شما دارد.
به طور کلی، در مشاوره خرید نرم افزار CRM به شما پیشنهاد می شود که هزینه اشتراک را هر ماه پرداخت کنید. به طبع، اگر بخواهید تعداد کاربران بیشتری را مجاز کنید و یا از ویژگی های بهتری بهره مند شوید، باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید.

با توجه به کاربرد، ویژگی و مزایای این محصول که پیشتر در این مقاله به آن ها اشاره شد، اهمیت این محصول، ارزش اقتصادی آن را توجیه می کند. مشاوره خرید نرم افزار CRM، به شما کمک می کند تا با خیالی آسوده سرمایه خود را به آن اختصاص دهید. شنیدن نکات تخصصی از زبان کارشناسان و البته توجه به رضایت کاربران فعلی این نرم افزار، خبر از کیفیت طراحی و محیط کاربرپسند آن دارد.  

در بازار امروز رقابت بر سر مشتریان بسیار شدید است. همه کسب و کارها  دریافته اند که روشهای  سنتی تعامل و ارتباط با مشتریان با توجه به سرعت بالای تغییرات و نیازها  در عصر تکنولوژی و اینترنت دیگر کارایی خود را از دست داده است. لذا استفاده از  شیوه های بازاریابی رابطه ای مبتنی بر تکنولوژی ارتباطات از جمله سیستمهای  مدیریت ارتباط با مشتری ، امری اجتناب ناپذیر می باشد .  

بهترین نرم افزار های CRM بین المللی کدامند؟

  • ZENDESK Sell
  • SAP CRM
  • ORACLE
  • ZOHO CRM
  • Microsoft CRM
  • HobSpot
  • OPEN CRM
  • ODOO CRM
  • SUGAR CRM
  • Sales Force
  • APP TIVO
  • BITRIX24
  • این که ما در سازمان خود از نرم افزار CRM ایرانی استفاده کنیم یا نرم افزار CRM خارجی بحث دیگری است اما نکته بسیار مهم این است که آیا برای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری سازمان خود را ارزیابی کرده اید یا خیر .
    برای اجرای سیستم CRM آیا زیر ساخت فنی و زیر ساخت اطلاعاتی لازم را در سازمان دارید . این که شما با خریداری یک نرم افزار CRM آن را  نصب و استفاده خواهید کرد تصور غلطی است . همین تصور سبب شکست پروژه های پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان در کشور ما شده است.

مشاوره زیر ساخت فناوری اطلاعات

خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) فعالیت هایی است که توسط یک سازمان برای طراحی، ساخت، ارائه، بهره برداری و کنترل خدمات فناوری اطلاعات (IT) ارائه شده انجام می شود. در سال های اخیر همه کسب و کارها به سمت تکنولوژی و فناوری پیشرفته اند و در حال حاضر عملکرد های سیتمی و مدیریتی به صورت الکترونیکی انجام می شود. داشتن زیر ساخت مناسب فناوری اطلاعات لازمه اجرای همه پروژه های مبتنی بر IT می باشد.

مشاوره تحلیل کسب و کار

لزوم خرید نرم افزار و نصب آن در شبکه سازمان نتیجه ای جز هدر داد سرمایه شما نخواهد داشت . برای اجرای سیستمهایی مانند نرم افزار CRM پس از فراهم نمودن زیر ساخت فناوری اطلاعات ، تحلیل وضعیت موجود سازمان شما می باشد تا بتوانیم در انتخاب صحیح اینگونه سیستمها با دید بهتری عمل نمائیم . با استفاده از خدمات مشاوره تحلیل کسب و کار به شما کمک میکنیم بهترین سیستم CRM را انتخاب و استفاده نمائید .
مشاوره خرید نرم افزار CRM

یکی دیگر از مهم ترین مسائل در مشاوره خرید نرم افزار CRM شناخت مزیت های این نرم افزار است. مزیت به این معناست که این محصول دارای مجموعه ای از قابلیت هاست که آن را نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه به گزینه بهتری تبدیل می کند. در واقع، تمام این مزیت هایی که در اینجا ذکر می شود، برتری هایی است که این نرم افزار در مقایسه با سایر محصولات دارد.

1.دسترسی به سیستم عامل های مورد نظر شما

همانطور که پیشتر نیز در این مقاله پیرامون مشاوره خرید نرم افزار CRM به آن اشاره شد، هر نسخه و هر نوع از نرم افزار CRM دارای قابلیت های منحصر به فردی است. شما باید با توجه به این قابلیت ها و انتظارات خود، یک نسخه سازگار و مناسب انتخاب کنید. خبر خوب این است که اکثر نسخه های این نرم افزار با سیستم عامل های مختلف و رایج در دستگاه های مختلف سازگاری دارد. برای مثال، ممکن است برخی از نرم افزارهای CRM تنها با ویندوز سازگار باشند و یا برخی دیگر تنها برای سیستم عامل مک طراحی شده باشند.

شما باید در نظر بگیرید که از چه سیستم عاملی به صورت عمده در محیط کسب و کار خود استفاده می کنید و نسخه خاص آن را تهیه کنید. به طور کلی، محدودیتی در انتخاب نرم افزار ندارید و به طور قطع نسخه ای که با سیستم شما سازگار باشد را پیدا خواهید کرد. در مشاوره خرید نرم افزار CRM حتما نوع سیستم عامل خود را ذکر کنید.

همچنین علاوه بر سیستم عامل های مختلف، امکان استفاده از دو نسخه دسکتاپ و وب نیز فراهم شده است. تفاوت استفاده از این دو نوع نسخه بسیار کم است و تقریبا امکانات و ویژگی های یکسانی را ارائه می دهند.

2.سهولت استفاده و محیط کاری ساده

این مزیت، اغلب در مشاوره خرید نرم افزار CRM نادیده گرفته می شود. البته این که بدانید چگونه با نرم افزار کار کنید نیز در بهره مندی از این مزیت نقش مهمی دارد. سهولت استفاده یعنی که شما با صرف زمانی کم و حداقل آشنایی با دانش کامپیوتری می توانید با این نرم افزار کار کنید. به همین دلیل است که کمتر به این ویژگی اشاره می شود زیرا اغلب آن را با آموزش کار با نرم افزار یکی می دانند.

این مزیت به خصوص در محیط های شرکتی مهم است زیرا لازم نیست تا زمان زیادی را صرف آموزش به کارمندان کنید. این موضوع باعث می شود تا زودتر و آسان تر این نرم افزار را به محیط کاری خود وارد کنید.

3.سفارشی سازی و شخصی سازی استفاده

در هنگام مشاوره خرید نرم افزار CRM، شما باید بدانید که همه شرکت ها به یک شیوه واحد اداره نمی شوند، حتی کسب و کارهایی که در صنعتی مشابه هستند. هر کسب و کار از روش های فروش و فرآیندهای مخصوص به خود استفاده می کند. برای مثال، آن ها زبان یا اصطلاحات کسب و کار خود را دارند، فعالیت های خاصی دارند که انجام می دهند و شاخص های عملکرد کلیدی مختلف را دنبال می کنند.

به کمک مشاوره خرید نرم افزار CRM شما متوجه می شوید که امکان شخصی سازی این نرم افزار وجود دارد. شما می توانید با توجه به نیازهای منحصر به فردی که دارید، مدیریت نرم افزار را شخصی سازی کنید. این ویژگی ارزشمند باعث می شود تا محیط کاری شما و نیازهای آن به صورت خاص مورد توجه قرار بگیرد. این توجه می تواند پیرامون هماهنگ سازی نوع اطلاعات دریافتی از مشتریان، نوع تحلیل اطلاعات مورد نیاز شما و همچنین مارکتینگ سفارشی باشد.

4.هزینه اقتصادی مناسب بر پایه سیاست های مشتری محور

تا به اینجا در مشاوره خرید نرم افزار CRM تلاش شد تا از جنبه مالی ماجرا دور باشیم چرا که جنبه مالی نباید یک عامل اصلی در تصمیم گیری باشد. هر چند نمی توان تاثیر آن در انتخاب را نادیده گرفت و به همین دلیل، باید مورد بحث قرار بگیرد.

هزینه تهیه نرم افزار CRM در مقایسه با سایر نرم افزارهایی که کارکردی مشابه دارند بسیار معقول و اقتصادی است. منظور از معقول این نیست که پایین ترین هزینه ممکن را دریافت می کند. بلکه منظور این است که میان هزینه دریافتی و ویژگی و قابلیت هایی که به مشتری ارائه می شود، توازن وجود دارد.

حتما پیش از پرداخت هزینه در مشاوره خرید نرم افزار CRM با فروشنده مورد نظر خود صحبت کنید تا از هزینه های نهان نیز آگاهی یابید. این هزینه می تواند شامل هزینه های IT برای تنظیمات، استقرار و تعمیر و نگهداری، ارتقا به نسخه های آینده، پشتیبانی، آموزش کار در صورت لزوم و یا افزایش سطح قیمت برای استفاده از ویژگی های مطلوب تر باشد.

5.امکان استفاده از نسخه های دمو و آزمایشی

بخشی از مزیت اقتصادی این نرم افزار به این بر می گردد که شما امکان استفاده از نسخه آزمایشی آن را دارید. در مشاوره خرید نرم افزار CRM به شما پیشنهاد می شود که اگر از خرید آن مطمئن نیستید یا اطلاعات کافی ندارید، حتما ابتدا به طور آزمایشی از آن استفاده کنید. این موضوع باعث می شود تا شما قبل از خرید اشتراک، تجربه شخصی پیرامون استفاده از آن داشته باشید و سپس، بودجه مشخصی را صرف خرید آن کنید.

6.پیگیری وظایف تعریف شده

این نرم افزار طی یک فرایند از پیش تعیین شده، استانداردهای شرکت را با وظایف تعریف شده در محیط کاربری خود هماهنگ می کند. این مزیت به شما امکان می دهد تا ثبات بیشتری در هنگام تعامل با مشتریان داشته باشید. سازگاری در تعاملات دو سویه، یکی از مزایای پنهان سیستم CRM می باشد. اگر این پیگیری صورت نگیرد، شما متوجه سیگنال های متناقض و احتمالی که مشتری دریافت می کند نخواهید شد و در نتیجه این مشکلات به قوت خود باقی خواهند ماند. یک محیط ضعیف در بعد تکنیکال، افزایش فروش را غیر ممکن می سازد.

7.نشان دادن راه پول سازی

در مشاوره خرید نرم افزار CRM به شما گفته می شود که افزایش فروش خواهید داشت. در واقع، افزایش فروش یکی از مهم ترین کاربردهای آن می باشد. این نرم افزار به شما کمک می کند تا بفهمید کدام مشتریان بیشترین سود اقتصادی و بیشتری خرید را دارند تا بتوانید تعامل را با آن ها حفظ کنید. شناسایی منابع پول ساز در یک محیط کاربری ساده، یکی از مزیت های مهم این محصول است.

حال تنها راه پول سازی با این نرم افزار شناسایی مشتریان سودآور نیست. شما می توانید الگوهای خرید مشتریان را شناسایی و سپس، با توجه به این الگوها، آن ها ترغیب به خرید بیشتر کنید. اصلی ترین راه پول سازی که در مشاوره خرید نرم افزار CRM بیان می شود، شناخت الگوی رفتار مشتریان است. این الگوی رفتار به شما کمک می کند که برنامه های آتی خود را تنظیم کنید تا توسعه دیگر یک رویا نباشد.

8.ایجاد محیط کاری پویا و سازنده

در مشاوره خرید نرم افزار CRM بر این موضوع تکیه می شود که این نرم افزار تسهیل کننده روابط در محیط کسب و کار شما می باشد. حال اکثرا این تسهیل روابط را بین کارفرما و مشتری می دانند. بخشی از این تسهیل روابط به روابط میان خود کارمندان در یک شرکت بر می گردد. شما تنها از مشتریان خود اطلاعات کسب نمی کنید بلکه می تواند بفهمید که کارمندان شما چگونه در محیط کار با مشتری ارتباط برقرار می کنند. این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید در محیط کار، یک صدای واحد برای برند خود ایجاد کنید.

شما نحوه تعامل کارمندان با یکدیگر را تجزیه می کنید، بهترین الگوی رفتار میان آن ها را انتخاب و آن را به چهره تعاملی برند خود تبدیل می کنید. اینگونه تمام کارمندان بر اساس یک استاندار واحد با مشتریان ارتباط بر قرار می کنند. پس وقتی در زمان مشاوره خرید نرم افزار CRM به شما گفته می شود که این نرم افزاری باعث پیشرفت می شود، آن را یک شعار تبلیغاتی ندانید.

سخن پایانی

در ابتدای مسیر شروع یک کسب و کار تازه، تنها یک هدف اصلی وجود دارد و آن هم پیشرفت و توسعه است. بدون پیشرفت شما نمی توانید هیچ کاری را شروع کنید. به همین دلیل لازم است تا از ابزارهای نوین مدیریت کسب و کار استفاده کنید. یکی از بهترین ابزارها همین نرم افزار CRM است. شما در این مقاله تمام  نکاتی که برای مشاوره خرید نرم افزار CRM ضروری می باشد را فهمیدید.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است