توضیحات

معرفی انواع سرور HP و ویژگی های هریک

هیولت پاکارد، معروف به HP، یک شرکت آمریکایی فناوری اطلاعات است. این شرکت به دلیل توسعه و عرضه طیف گسترده ای از قطعات سخت افزاری، نرم افزاری و خدمات برای مصرف کنندگان، مشاغل کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ به خوبی شناخته شده است. سرور های HP سهم بسیاری در بازار فناوری اطلاعات و کامپیوتر دارند. آن ها کم تر از یک چهارم فروش سرورهای جهان در سال 2016 را به خود اختصاص دادند. بر اساس شهرت و این اعداد و ارقام، این برند بسیار قابل اعتماد است. بنابراین به معرفی انواع سرور HP می پردازیم.

سرور HP برای چیست؟ و معرفی انواع سرور HP

سرور برای ذخیره، ارسال و دریافت داده ها استفاده می شود. اساساً، سرور یک وسیله بین دستگاه ها برای ارائه خدمات به دستگاه دیگری است. یک رایانه، برنامه نرم افزاری یا حتی یک دستگاه ذخیره سازی می تواند به عنوان یک سرور عمل کند و می تواند یک یا چند سرویس ارائه دهد. سرور ها، کامپیوتر هایی با قدرت بالاتر از حد متوسط ​​هستند که برای موارد مختلف طراحی شده اند تا از کنترل و انتقال داده بین رایانه ها با سرعت بالا و کارآمد اطمینان حاصل کنند. انواع مختلفی از برنامه های کاربردی وجود دارد که پس از معرفی انواع سرور HP متوجه می شوید که آن ها می توانند اجرا کنند، از جمله خدمات پست الکترونیکی، پایگاه های داده، سرورهای وب و سرورهای فایل. سرور های ساخته شده توسط HP معمولاً در یک شبکه محلی استفاده می شوند و از قدرتمند ترین تجهیزات موجود در بازار هستند.

مهم است که به یاد داشته باشید، از آن جایی که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، پیدا کردن سرور HP ایده آل برای کسب و کار شما به معیارهایی نیاز دارد.HP دارای انواع مدل‌ های سرور، از ساده ‌ترین تا قوی ‌ترین دستگاه ‌های ذخیره ‌سازی، با ویژگی ‌ها، عملکرد و قیمت گوناگون است. همانطور که گفتیم، تجهیزات HP متناسب با متنوع ترین نیازهای شما هستند. بنابراین، به معرفی انواع سرور HP می پردازیم.

مرکز پشتیبانی انفورماتیک

سرور HP PROLIANT DL

سرور Proliant DL دارای ویژگی های بسیاری هستند. این نوع سرور HP، همه کاره و انعطاف پذیر است که برای انواع کاربرد ها در محیط های مرکز داده با هر اندازه مناسب است. سرورهای HPE ProLiant DL Rack بخشی از خانواده HPE ProLiant هستند. آن ها با کیفیت بالا و عملکرد سرورهای کلاس سازمانی متمایز می شوند. این سرورها مبتنی بر معماری HPE ProActive Insight هستند که عملکرد برنامه را بهینه می کنند و زمان آپدیت را بهبود می بخشند. از ویژگی های جدید معرفی انواع سرور HP  باید به این نکته اشاره کرد که این سرور مانع از دست رفتن داده ها می شود، زمان خرابی را کاهش می دهد و تعمیر و نگهداری را ساده می کند. از جمله، سرورها شامل HPE SmartDrives، HPE Smart Socket Guide، مجموعه ای از راهنماهای Snap و Go و امکان دسترسی به اجزای بدون ابزار خاص هستند.

سرور Proliant DL با کاربرد گسترده

سرورهای HPE ProLiant DL Rack برای استفاده در انواع محیط های محاسباتی و مشاغل طراحی شده اند. آن ها انعطاف پذیری، پیکربندی عالی و عملکرد پیشرو در صنعت را ارائه می دهند. این سرورها در محیط های پیچیده کسب و کارهای متوسط ​​و کوچک و همچنین در مراکز داده سازمان های بزرگ بسیار موثر هستند. نسل جدید سرورهای HPE ProLiant DL دارای پیشرفت بسیاری کرده اند. با توجه به معرفی انواع سرور HP، این سرور ها شامل سیستم های مدیریت چرخه عمر خودکار یکپارچه، شتاب بار کاری پویا، و بهینه سازی خودکار انرژی هستند.

سرور  HP BLADESYSTEM

در ادامه معرفی انواع سرور HP باید گفت که سرور HP BLADESYSTEM یک سرور مناسب برای سیستم های بزرگ که از یک زیرساخت واحد و یک پلت فرم مدیریتی برای تسریع در ارائه خدمات استفاده می کند، می باشد. HPE BladeSystem به شما امکان می دهد عملکرد تجاری را در عین بهینه سازی هزینه ها مقیاس کنید.  مهم تر از همه، با این سرور می ‌توانید کسب‌ وکار خود را رشد دهید.

سرور HP BLADESYSTEM به صورت تیغه ای
HP SUPERDOME FLEX

HP SUPERDOME FLEX

در ادامه معرفی انواع سرور HP، باید گفت که این سرور دارای ویژگی های منحصر به فرد، انعطاف پذیری بالا و قابلیت اطمینان است. این سرور به شرکت ها کمک می کند تا داده های حیاتی را به داده های تجاری در زمان واقعی تبدیل کنند. ترکیبی بی نظیر از مقیاس پذیری، انعطاف پذیری، در دسترس بودن و عملکرد بالا را با این سرور ها تجربه می کنید. سرور های HPE Superdome Flex داده‌ های حیاتی شما را به داده های هم ‌زمان تبدیل می‌ کنند. شرکت‌ هایی که در تلاش هستند تا با نیازهای روزافزون محیط ‌های داده حیاتی خود هماهنگی داشته باشند، باید هر اندازه از سرورهای HPE Superdome تجربه کنند.

سرور های HPE Superdome Flex، دارای پلتفرم‌ های محاسباتی مبتنی بر پردازنده x86 استاندارد، قابل اعتماد، مدولار و صنعتی هستند که برنامه ‌های کاربردی حیاتی را اجرا، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ را تسریع می‌ کنند و به طور جامع به محاسبات با عملکرد بالا و همچنین بارهای کاری هوش مصنوعی می‌پردازند.

سرور HPE Proliant

پس از معرفی انواع سرور HP، نوبت به سرور HPE MicroServer می رسد، این سرور، با یک پردازنده AMD Opteron عرضه می شود و یک سرور HPE است که برای سطح ابتدایی طراحی و توسعه یافته، زیرا بسیار فشرده و مقرون به صرفه است. این سرور HP Proliant Microserver به طور خاص برای دفاتر کوچک، فروشگاه های مرکز خرید و کیوسک ها یا محیط های تجاری کوچک طراحی شده است.

یکی از انواع سرور HPE MicroServer

سرور HPE SYNERGY

ما سرور HPE SYNERGY را به عنوان یک زیرساخت ترکیبی می شناسیم، یعنی یک محاسبات، ذخیره سازی و ساختار غیر انباشته که مستقل از منابع است. این سرور از هرگونه حجم کاری پشتیبانی و در عین حال در سرمایه گذاری صرفه جویی می کند.

در ادامه معرفی انواع سرور HP باید گفت که از جمله مزایای این سرور، زیرساخت قابل ترکیب است که باعث افزایش چابکی عملیات مشتریان می شود.

سرور HPE SYNERGY

با توجه به معرفی انواع سرور HP، سرور HPE SYNERGY در زمان شما برای انجام کارهای تکراری صرفه جویی می کند. از طریق یک رابط واحد، HPE Synergy شامل محاسبات فیزیکی و مجازی و ذخیره سازی داده ها در هر پیکربندی و برای هر برنامه ای است.  با HPE Synergy، IT می تواند بسیار بیشتر از یک ارائه دهنده خدمات داخلی باشد. در عوض، IT می تواند شریک تجاری باشد که به سرعت برنامه های کاربردی جدیدی را منتشر می کند که تبدیل به کسب و کار می شوند.

سرور HP Tower

سرورهای HPE ProLiant Tower دارای سادگی و کارایی هستند. این سرور ها، نوآوری ‌های الهام‌گرفته از کاربر را برای ساده ‌تر کردن فناوری اطلاعات به ارمغان می‌ آورند، که دسترسی آسان از راه دور و بهره وری انرژی بهبود یافته را برای کاهش TCO فراهم می‌ کنند.

سرور های HP-ML

نکته ای که در معرفی انواع سرور HP باید گفت، این است که مدل های پایه و پیشرفته سرور هایHP Proliant ML سال هاست که مدیران فناوری اطلاعات را همراهی می کنند. از شرکت ها و شعب کوچک، از شرکت های متوسط و بزرگ گرفته تا شرکت های بین المللی. سرور های HP Proliant ML در هر اندازه استفاده می شوند.

خرید و معرفی انواع سرور HP بر اساس نیاز کسب و کارها

سرور HP PROLIANT BL

Servery-HP-BL پیشرفته ترین راه حل سرور در بازار است. در درجه اول برای مراکز داده و مشتریانی که به قدرت محاسباتی و گزینه های پیکربندی بالا نیاز دارند طراحی شده است. در عین حال که فضای محدودی دارند. سرورهای Blade برای مشتریانی که به کارایی بالا، فضای دیسک بزرگ و سهولت مدیریت زیرساخت نیاز دارند، ایجاد شدند. مشتریان با شرایط فوق و در عین حال فضای محدود اغلب سرورهای Blade را انتخاب می کنند.

سخن پایانی

سرور های HP دارای ویژگی‌ های امنیتی منحصر به ‌فردی در میان ‌افزار خود هستند. در پایان معرفی انواع سرور HP  باید گفت که سرور های معرفی شده،  تنها برخی از مدل های سرور تولید شده توسط HP هستند. مطمئناً طیف گسترده ای از تنظیمات، خدمات عالی، تحویل سریع و بهره وری بیش تر را دریافت خواهید کرد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که داشتن سرور HP تا حد زیادی موفقیت کسب و کار شما را تضمین می کند!