مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

تعمیر سخت افزار سرور

تعمیر سخت افزار سرور

تعمیر سخت افزار سرور ، تعمیر سرور HP، تعمیر سرور کیونپ، تعمیر سرور ASUSو تعمیر سرور سوپرمیکرو، در واحد خدمات و پشتیبانی سرور ارائه میگردد و در مواقع ضروری که دستگاه سرور دچار مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری می شوند ، نیاز می باشد. اگر تعمیر و نگهداری سرور در یک شبکه کامپیوتری انجام نشود، صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن شبکه، کل سازمان دچار مشکل شده و عملا کارمندان شرکت کاری نمیتوانند انجام دهند . در برخی موارد، اگر تعمیر سخت افزار سرور ، به شکلی مناسب صورت نپذیرد، حتی ممکن است سازمان دیتای اصلی و مهم سازمان خود را نیز از دست بدهد .
تعمیر-سخت-افزار-سرور

جهت مشاوره قرارداد با ما تماس بگیرید

تعمیرات سخت افزار

ایکون 65456

دریافت و تحویل رایگان سرور شما

کافیست با شماره02159131 تماس بگیرید
6month-icon

6 ماه گارانتی معتبر تعمیرات

استفاده از قطعات اورجینال و تعمیر حرفه‌ای سرور

تعمیر سخت افزار سرور

پشتیبانی و نگهداری سرور ، نیاز به یک مدیر شبکه برای انجام تعمیرات پیشگیرانه دارد. اساساً، این بدان معناست که مدیر بایستی عملکرد سرور و همچنین هرگونه خطرات امنیتی احتمالی و پروتکل های پشتیبان را در فواصل زمانی منظم بررسی کند. به عنوان بخشی از روند نگهداری و تعمیر سخت افزار سرور ، ایشان معمولاً اطمینان می دهد که ابزارهای نظارت خودکار سیستم نصب شده و به درستی پیکربندی شده اند. این ابزارها اغلب با بسته سخت افزاری سرور ارائه می شوند. بسیاری از مدیران شبکه 

قرارداد تعمیر سخت افزار سرور

نگهداری از سرور نیاز به یک تیم تخصصی تعمیر سخت افزاری سرور دارد که بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات با انعقاد قرارداد تعمیر سخت افزاری سرور ، این وظیفه را به شرکت تخصصی تعمیر سرور HP و یا مرکز تخصصی تعمیر سرور اچ پی برون سپاری میکنند که این شرکتها نیز بر اساس تعرفه تعمیرات سرور مصوب سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور خدمات تعمیر سرور  را انجام میدهند .

 اساساً، این بدان معناست که شرکتی که خدمات پشتیبانی سخت افزار سرور را انجام میدهد و آنرا در قالب قرارداد تعمیر سخت افزاری سرور  و یا قرارداد پشتیبانی و نگهداری سرور بر عهده گرفته است بایستی عملکرد سرورها ، دستگاههای ذخیره ساز دیتا را بطور مرتب بررسی نموده و هرگونه خطرات سخت افزاری و امنیتی احتمالی را رفع نموده و اقدام لازم برای تعمیر سرور در محل را فورا انجام دهد . به عنوان بخشی از روند تعمیر و نگهداری سخت افزار سرور ، شرکت خدمات تعمیرات سرور معمولاً این  اطمینان را می دهد که ابزارهای نظارت خودکار سیستم نصب شده و به درستی پیکربندی شده اند. 

فرایند پیشگیری از خرابی سخت افزار سرور

ITIL Information Technology Infrastructure Library  کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات که یک چارچوب مدیریت خدمات فناوری اطلاعات به شمار می‌رود دستورالعمل ها و توصیه هائی برای پیشگیری از خرابی سخت افزارهای سرور و اتاق سرور دارد که لازم است مدیران فناوری اطلاعات از این دستور العملهای ITIL برای نگهداری سرور استفاده نمایند . 

معمولا مدیر شبکه برای پشتیبانی و نگهداری سرور از ابزارهای نرم افزار مدیریت سرور استفاده میکنند که بسیار مهم نیز می باشد . نرم افزارهایی مانند : 

1- SolarWinds Server & Application Manager

2- Atera

3- Datadog Infrastructure

4- ManageEngine OpManager

5- Spiceworks Network Monitor

حتی با وجود ابزارهای خودکار نگهداری و مانیتورینگ سرور، پیشگیری از خرابی های سخت افزار سرور به چندین مرحله اساسی نیاز دارد.  مدیر سرور همواره باید بصورت دوره ای بررسی کاملی از سرورها که شامل کنترل فایل های گزارش سرورLog Server ، فضای هارد دیسک، مجوزهای دسترسی کاربران به منابع سرور و بررسی وضعیت منبع تغذیه سرور و استفاده از منابع سخت افزاری مانند پردازنده سرور و رم سرور ، می شود را انجام دهد.

این بررسی در فرآیند پیشگیری از خرابی سخت افزار سرور شامل موارد  دیگری نیز می باشد مانند : 

کنترل دمای اتاق سرور  نیز می شود تا اطمینان حاصل شود که سرور خیلی داغ نمی شود. اگر دستگاه بیش از حد گرم شود، تجهیزات حیاتی مانند CPU سرور ، Ram  سرور یا مادربرد ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

ا- امنیت سرور  و عملکرد برنامه های نصب شده روی سرور  نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در صورت نیاز، وصله ‌های امنیتی سیستم عامل سرور باید نصب شوند تا از ایمن بودن داده‌ های سیستم عامل و بستن حفره های نفوذ سیستم عامل سرور اطمینان حاصل شود. همچنین در فرآیند پیشگیری از خرابی سخت افزار سرور ، باید خواندن گزارش ‌های LOG فایروال شبکه ، برای شواهدی از تلاش ‌های هک سرور یا هشدارهای امنیتی بررسی گردد.

–  آنتی ویروس سرور  در تمام سرورهای موجود در شبکه به روز شده باشد و حتماً از آنتی ویروس اورجینال سرور استفاده گردد. در طول تعمیر و نگهداری سرور، هر گونه سرویس بسته های ضروری و به روز رسانی نرم افزار باید بر روی کامپیوترهای موجود در شبکه نیز نصب شود. بهمین دلیل بهتر است از راهکارهای امنیت شبکه در مرکز پشتیبانی انفورماتیک استفاده کنید . مشاوران ما کل مجموعه را در نظر گرفته و یک راهکار امنیت شبکه متناسب با سازمان شما ارائه خواهند داد . 

– وجود یک سیستم بکاپ گیری سرور از نیازهای حیاتی است . داشتن تجهیزات ذخیره ساز تحت شبکه داده های شما را از خطر از بین رفتن کامل نگهداری میکند . به همین دلیل حتما برای هر نوع شبکه با خرید تجهیزات ذخیره سازی دیتا مانند ذخیره ساز تحت شبکه کیونپ یا استوریج اچ پی یک طرح پشتیبان جامع نیز باید گنجانده شود تا در صورت خرابی سخت افزاری سرور ، داده های پشتیبان  برای بازیابی اطلاعات ذخیره شده استفاده شوند.  بسته به نوع داده ای که در سرور ذخیره می شود، ممکن است نیاز به پشتیبان گیری روزانه، هفتگی، دو ماهه یا ماهانه داشته باشد.

اقدامات لازم در زمان خرابی سخت افزار سرور

ارتباط شبکه و سرور را قطع کنید .  زمانی که به هر دلیلی سرور ما دچار مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری گردید اولین کاری که باید انجام شود این است که ارتباط سرور با شبکه را قطع نمائید . اگر در سرور بوی سوختگی یا دود ملاحضه کردید بلافاصله برق سرور را قطع کنید . 

با شرکت خدمات پشتیبانی سرور تماس بگیرید . اگر در سازمان خود دارای پیمانکار پشتیبانی و نگهداری سرور هستید بهترین کار تماس با این تیم و اعلام خرابی فوری سرور می باشد . شرکت هائی که کار تعمیر سخت افزار سرور انجام میدهند دارای تجربه لازم برای رفع اشکال سریع هستند و سرور شما زودتر به مدار سرویس برمیگردد . 

اگر در سازمان خود پیمانکار پشتیبانی سرور ندارید میتوانید با همکاران ما با شماره تلفن : 02159131 تماس گرفته و درخواست خود را اعلام نمائید . 

سیستم بکاپ گیری سرور را بررسی کنید . داده ها حیاتی ترین دارائی هر سازمان محسوب می شوند . فوراً سیستم بکاپ گیری را بررسی کنید که آیا از داده های سرور بکاپ دارید یا خیر . اگر به هر دلیلی بکاپ سرور را نداشتید به هیچ وجه به هاردهای سرور دست نزنید و حتما به شرکت پشتیبان سرور اطلاع دهید. 

خدمات مرکز تخصصی تعمیر سرور

مرکز تخصصی تعمیر سرور با داشتن کارگاه تخصصی الکترونیک تمامی مشکلات سخت افزاری سرورهای مختلف را انجام میدهد . همچنین پس از تعمیر سرور در صورت تمایل گارانتی سرور نیز انجام می شود . اما در این مرکز تخصصی تعمیر سرور خدمات زیر انجام میگردد : 

  • تعمیرات سرور HP
  • مرکز تخصصی تعمیر سرور اچ پی
  • قرارداد تعمیر سخت افزاری سرور
  • پشتیبانی سخت افزار سرور
  • تعمیر سرور در محل
  • تعمیر سرور ایسوس
  • تعمیراستوریج شبکه
  • تعمیر ذخیره ساز کیونپ
  • پشتیبانی سرور ASUS
  • پشتیبانی سرور HP
  • رفع مشکلات سرور از راه دور
  • تعمیر سرور کیونپ
  • تعمیر پاور سرور QNAP
  • تعمیر پاور سرور HP
  • تعمیر پاور سرور ASUS
  • خدمات نرم افزاری سرور hp
  • خدمات نرم افزاری سرور ASUS
  • سرویس دوره ای سخت افزار pm
  • ریکاوری اطلاعات سرور
  • ارتقاء سخت افزار سرور
  • تعویض هاردهای سرور
  • لایسنس سیستم عامل سرور
  • نصب ویندوز سرور در محل
آنتی ویروس سرور

اکثر برنامه های آنتی ویروس سرور  ،قادر به بررسی تمام ترافیک روی ماشین های جداگانه ای هستند که به یک شبکه متصل هستند. یک نوع محبوب و ضروری از نرم افزارهای آنتی ویروس برای سرورها، برنامه ای است که به دنبال برنامه های ویروس، هنگام تعمیر سخت افزار سرور ، در تمام فایل های ذخیره شده می گردد.

چنین برنامه ‌ای که در اکثر این بسته ‌های نرم ‌افزاری گنجانده شده است، به‌طور معمول فایل‌ هایی را که از قبل وجود دارند، بررسی می‌کند. مدیران شبکه می ‌توانند زمان‌ ها و روزهای خاصی را برای اجرای برنامه تعیین کنند که برنامه‌ های مخرب را نیز از فایل ‌های موجود حذف می‌ کند. این برنامه معمولاً نوعی اعلان به مدیر ارائه می دهد که ممکن است نیاز به حذف فایل های آلوده به منظور حذف کامل ویروس داشته باشد.

برنامه های اسکن فعال

در برنامه تعمیر سخت افزار سرور ، برنامه های اسکن فعال نوع دیگری از نرم افزارهای آنتی ویروس برای سرورها هستند. این نوع برنامه ‌ها، سرورها را برای منافذ احتمالی اسکن می‌کنند که ممکن است آنها را در معرض نفوذ قرار دهد. این برنامه ‌ها، علاوه بر جستجوی آسیب‌پذیری بالقوه، ممکن است راه ‌حل ‌های مناسبی را ارائه دهند که می ‌تواند دفاع سرور را در برابر حملات ناخواسته تقویت کند.

در نظر داشته باشید که نرم افزار آنتی ویروس برای سرورها، ممکن است بر اساس نوع سرور مورد استفاده تنظیم شود. برنامه های سرور متفاوت، در فرآیند تعمیر سخت افزار سرور ، مشکلات سازگاری و امنیت متفاوتی را ارائه می دهند.

 به عنوان مثال، یک برنامه محافظت از ویروس ممکن است با قابلیت های سرعت سرور تداخل داشته باشد. سرورهای SQL یا زبان پرس و جو ساختاریافته ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار گیرند. این در شرایطی است که در یک شبکه محلی عمومی استفاده شوند یا هم ترافیک ایمیل و هم اینترنت را مدیریت کنند. به همین دلیل، بسته ‌های نرم ‌افزار آنتی ‌ویروس که شامل محافظت در برابر چندین راه نفوذ هستند، ممکن است در روند نگهداری و تعمیر سخت افزار سرور ، مناسب ‌تر باشند.

انتقال سیستم عامل سرور

در حالت کلی باید گفت که انتقال سیستم، عمل انتقال داده ها و برنامه ها از یک سیستم کامپیوتری به سیستم دیگر است. زمانی که دستگاه ‌های سخت ‌افزار قدیمی، دیگر قادر به برآوردن نیازهای سیستم نیستند؛ یا این اجزا آسیب دیده‌اند، به کار گرفته می شوند. همچنین ممکن است هنگام تعمیر سخت افزار سرور ، به شکل یک انتقال مبتنی بر داده باشد که در آن فایل ها و داده ها به یک سیستم عامل جدید منتقل می شوند.

با پیشرفت تکنولوژی، سخت افزار و سیستم عامل ها قدیمی و محدود می شوند. سیستمی که در ابتدا در محدوده تکنولوژی جدید قرار دارد، گاهی در عرض چند سال منسوخ می شود. بسیاری از شرکت ‌ها و سازمان ‌ها متوجه می ‌شوند که نرم ‌افزار و سخت ‌افزار مورد استفاده در سیستم ‌های محاسباتی اصلی آنها، قادر به رقابت با سیستم ‌های سرور شبکه مدرن نیستند.

 برای حفظ مزیت رقابتی، گاهی اوقات لازم است هنگام تعمیر سخت افزار سرور ، اطلاعات ذخیره شده، مانند داده ها و برنامه ها، به یک سیستم جدیدتر منتقل شوند. نرم افزار انتقال، برای خودکار کردن فرآیند سیستم عامل های کامپیوتری طراحی شده است.

پیشرفت در مهندسی نرم افزار، بسیاری از برنامه های مدرن در حالت سازگار با گذشته خواهند کرد. این برنامه ها قادر به خواندن و نوشتن فایل های داده قدیمی یا تبدیل آنها به فرمت قابل استفاده هستند. در برخی موارد، برنامه ‌های قدیمی ‌تر نیز باید برای اطمینان از دسترسی به داده‌ها در سیستم‌ های فایلی که معادل مدرنی ندارند، منتقل شوند.

انتقال داده ها در روند تعمیر سخت افزار سرور

انتقال سیستم فیزیکی، انتقال کل سیستم، از جمله داده ها و برنامه ها، به یک کامپیوتر فیزیکی جدید است. این روش اغلب زمانی ضروری است که قطعات جایگزین در زمان تعمیر سخت افزار سرور دیگر در دسترس نیستند یا از نظر اقتصادی برای سیستم ‌های کامپیوتری قدیمی منسوخ شده، مقرون به صرفه نیستند.

در برخی موارد، سیستم قدیمی قادر به پاسخگویی به الزامات پردازش معقول نیست و نیاز به ارتقاء دارد. برخی از شرکت‌ ها و سازمان ‌ها به جای سرمایه‌گذاری برای ارتقاء یا تعمیر یک سیستم مرکزی قدیمی و محدود، یک سیستم سرور شبکه جدید خریداری می‌کنند. سپس کل سیستم عامل به سیستم جدید شبیه سازی می شود. سپس داده ها و فایل های برنامه نویسی به سرور جدید نیز منتقل می شوند.

ریسک انتقال داده ها در سرور

انتقال سیستم مبتنی بر داده و فیزیکی در برنامه تعمیر سخت افزار سرور ، ممکن است در معرض خرابی باشد، این دوره ای در طول انتقال است که در آن فایل های سیستم قابل دسترسی نیستند. برای به حداقل رساندن زمان خرابی، متخصصان فناوری اطلاعات (IT) توصیه می ‌کنند که نگهداری نرم‌ افزار، پشتیبان‌گیری مناسب و برنامه‌ ریزی برای دسترسی جایگزین به فایل ‌ها در طول تغییرات عمده سیستم وجود داشته باشد.

در برخی شرایط، از انتقال تدریجی سیستم برای جابجایی گروه‌ های فایل در یک دوره زمانی استفاده می ‌شود تا در هنگام تعمیر سخت افزار سرور ، از اختلال کامل در بهره‌ وری جلوگیری شود. برای حفظ مزیت رقابتی، گاهی اوقات لازم است اطلاعات ذخیره شده، مانند داده ها و برنامه ها، به یک سیستم جدید تر منتقل شوند.

سرویس دوره ای سرور

نگهداری سیستم یک اصطلاح فراگیر است که برای توصیف اشکال مختلف تعمیر و نگهداری کامپیوتر یا سرور مورد نیاز و برای حفظ عملکرد صحیح یک سیستم کامپیوتری استفاده می شود. این می تواند تعمیر و نگهداری شبکه را توصیف کند، که می تواند به این معنی باشد که سرورها به طور فیزیکی تعمیر سخت افزار سرور ، جایگزینی یا جابجایی انجام می شوند.

نگهداری شبکه، می تواند به این معنی باشد که نرم افزار یک سرور در حال به روز رسانی، تغییر یا تعمیر است. این نوع تعمیر و نگهداری معمولاً در یک برنامه منظم ، اغلب در ساعات غیر اوج استفاده انجام می ‌شود و سرورها را به خوبی تعمیر می ‌کند. این کار باعث می شود تا اطمینان حاصل شود که سیستم های کامپیوتری به درستی کار می کنند.

متخصصان فناوری اطلاعات (IT) اغلب از تعمیر سخت افزار سرور برای توصیف هر نوع تعمیراتی که بر روی یک رایانه یا چندین رایانه در یک شبکه انجام می شود، استفاده می کنند. این کار، اغلب ممکن است ساعت ها طول بکشد تا کامل شود.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه اغلب توسط متخصصان فناوری اطلاعات انجام می شود، معمولاً به این دلیل که یک مشکل بالقوه یا تهدید امنیتی با رایانه یا سرور شناسایی شده است و مدیران سیستم در تلاش هستند تا قبل از تبدیل شدن به یک مشکل واقعی، آن را حل کنند.

سرعت عمل در تعمیر سخت افزار سرور

با توجه به چالش های موجود در تعمیر سخت افزار سرور ، بسیاری از متخصصان ترجیح می دهند برای انجام تعمیر و نگهداری سیستم مورد نیاز در یک بازه زمانی، به تعمیر برنامه ریزی شده تکیه کنند. نگهداری برنامه ریزی شده برای اقداماتی مانند خالی کردن فایل های موقت، اجرای برنامه های یکپارچه سازی بر روی دیسک های سخت و پاک کردن حافظه پنهان سرور ایده آل است.

متخصصان ممکن است همیشه نتوانند تا زمان تعمیرات برنامه ریزی شده منتظر بمانند تا مشکلات وخیم رایانه یا سرور را برطرف کنند. با این حال، در صورت امکان، مدیران اغلب اجازه می‌دهند تا مشکلات جزئی  تا تعمیر سخت افزار سرور باقی بمانند و تا زمانی که تعمیر و نگهداری برنامه ‌ریزی‌ شده تکمیل شود، به سادگی آن ها را برطرف کنند. این کار باعث می شود تا فعالیت کاربران متکی به سیستم را متوقف نکنند.

سرور شبکه خانگی

سرور شبکه خانگی، کامپیوتری است که در یک محل سکونت شخصی نصب شده است که از طریق شبکه خانگی به سایر دستگاه ها در داخل یا خارج از خانه خدمات ارائه می دهد. معمولاً به یک شبکه LAN، اینترنت یا هر دو متصل است.

خدماتی که ارائه می دهد ممکن است شامل سرویس فایل و چاپ، سرویس دهی رسانه، کش وب و حتی سرویس دهی وب باشد. یک سرور شبکه خانگی نیز، متناسب با مشخصات نرم افزار خود، به خدمات پشتبان گیری از داده ها و تعمیر سخت افزار سرور نیاز دارد.

در محیط معمولی شبکه خانگی، یک سرور شبکه خانگی اغلب برای احراز هویت کاربران و رایانه ها مستقر می شود. کاربران به جای ورود به دسکتاپ خود، به سادگی وارد سرور می شوند که امکان دسترسی بالقوه به منابع در سراسر شبکه را برای آنها فراهم می کند.

به طور خلاصه، این سیستم، منابع را از تمام رایانه های شبکه به یک سرور متمرکز منتقل می کند، جایی که هر کاربر بر اساس امتیازات اختصاص داده شده به آنها، می تواند به داده ها دسترسی داشته باشد که در صورت نیاز به تعمیر سخت افزار سرور ، باید اقدامات لازم انجام شود.

این نوع از سرور، قادر به اجرای طیف گسترده ای از سیستم عامل ها است. صاحبان مشاغل خانگی، می توانند هر پلتفرمی را که ترجیح می دهند، انتخاب کنند. خواه مایکروسافت ویندوز، مک او اس ایکس، لینوکس، یونیکس یا سولاریس باشد. بسیاری از کامپیوترهای سرور خانگی مجهز به Windows Home Server از پیش نصب شده روی سخت افزار هستند.

تعمیر سخت افزار سرور

هنگام تعمیر سخت افزار سرور ، باید در نظر داشت که پیچیدگی سرورهای شبکه خانگی، به تجربه مدیر سیستم بستگی دارد. این سرورها همچنین در راستای تعمیر سخت افزار سرور ، می توانند به صورت گرافیکی توسط سیستم ها و رابط های دسکتاپ راه دور مانند RDP و Webadmin مدیریت شوند. ضمن آنکه Windows Home Server بسته ای با رابط گرافیکی مصرف کننده است که ناوبری و مدیریت را ساده می کند.

معمولاً برای اجرای یک سرور شبکه خانگی به سخت افزار کلاس Enterprise یا قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز نیست. در تعمیر سخت افزار سرور باید در نظر داشت که این بدان دلیل است که شبکه خانگی به طور متوسط، فقط از تعداد کمی کامپیوتر تشکیل شده است. ملزومات اصلی چنین سیستمی یک کارت رابط شبکه توانمند و منبع تغذیه بدون وقفه برای جلوگیری از خراب شدن داده ها در صورت قطعی است.

بکاپ گیری از پایگاه داده سرور

نگهداری پایگاه داده، فعالیتی است که برای حفظ عملکرد روان پایگاه داده طراحی شده است. تعدادی از سیستم های مختلف را می توان برای ساخت و نگهداری پایگاه داده استفاده کرد که یکی از نمونه های معروف MYSQL است.

نگهداری پایگاه های داده و تعمیر سخت افزار سرور عموماً توسط افرادی انجام می شود که راحت و آشنا به سیستم پایگاه داده و مشخصات پایگاه داده خاص هستند.

پایگاه های داده، برای نگهداری آرشیو اطلاعات، از قالبی کاملا سازماندهی شده و قابل دسترس استفاده می شوند. با این حال، معمولاً ثابت نیست، زیرا تغییرات دائماً با افزودن، حذف و جابجایی مطالب، در حال انجام است.

لزوم بکاپ گیری دیتابیس سرور و نگهداری از داده های بانک اطلاعات سرور در همه سازمان ها بسیار مهم و حیاتی است . 

پشتیبانی شبکه و تعمیر و نگهداری شبکه یک چرخه دائمی در سازمان

شبکه های رایانه ای از تجهیزات شبکه ، رسانه های انتقال مانند کابل شبکه ، فیبر نوری و یا شبکه های وایرلس تشکیله شده اند که همواره ممکن است دچار مشکلات و خرابی های سخت افزاری یا نرم افزاری گردند. برای هر شبکه ای اعم از بزرگ و کوچک وجود تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه امری ضروری است. همکاران ما در مرکز پشتیبانی انفورماتیک خدمات نگهداری شبکه را بصورت موردی یا قراردادی انجام میدهند

قرارداد پشتیبانی و نگهداری سرور از مهمترین ملزومات هر سازمان است .

پس از اجرای شبکه و راه اندازی سرورها با توجه به اهمیت بسزائی که سرورها در سازمان دارند لزوم داشتن یک قرارداد پشتیبانی سرور که در این قرارداد امور تعمیر و نگهداری سرور را به عهده تیم متخصص پشتیبانی سرور بگذاریم ، امری بدیهی می باشد. در این خصوص ما با داشتن این تیم تخصصی جهت پشتیبانی سرور در کنار شما خواهیم بود و به شما اطمینان میدهیم سرور های شبکه همواره بدون فعالیت نمایند .

افراد همچنین ممکن است پارامترهای داخل پایگاه داده را تغییر دهند و یا تصمیم بگیرند از سیستم های نمایه سازی مختلف استفاده کنند. با گذشت زمان، این می تواند باعث شود که پایگاه داده شروع به خرابی کند. نگهداری پایگاه داده و تعمیر سخت افزار سرور برای تمیز نگه داشتن پایگاه داده استفاده می شود تا عملکرد آن را از دست ندهد.

یکی از جنبه ‌های مهم نگهداری پایگاه داده، تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها است تا اگر اتفاقی افتاد، نسخه دیگری در دسترس باشد. برخی از سیستم های پایگاه داده، در واقع این کار را به صورت خودکار انجام می دهند و هر روز، هر هفته یا در هر بازه زمانی تعیین شده دیگری یک نسخه پشتیبان را به مکان دیگری ارسال می کنند. با این حال، پشتیبان گیری معمولاً در فرآیند تعمیر سخت افزار سرور کافی نیست.

نگهداری پایگاه داده شامل بررسی نشانه‌های فساد در پایگاه داده، جستجوی مناطق مشکل‌دار، بازسازی فهرست ‌ها، حذف رکوردهای تکراری و بررسی هر گونه نا هنجاری در پایگاه داده است که ممکن است نشانه ‌ای از مشکل باشد.

 

تعمیر سخت افزار سرور

نقص های امنیتی در پایگاه داده سرور

هدف این است که پایگاه داده برای کاربران به خوبی کار کند، به طوری که در حالت ایده آل، آنها هرگز نیازی به فکر کردن در مورد مسائل تعمیر سخت افزار سرور نداشته باشند. پایگاه داده ای که نگهداری نمی شود می تواند کند شود. همچنین، افراد ممکن است هنگام تلاش برای دسترسی به سوابق، دچار مشکل شوند.

بسیاری از سرورها دارای پایگاه داده های گسترده ای هستند که برای ارائه محتوا به کاربران در یک شبکه داخلی یا در اینترنت استفاده می شود. بخش مهمی از نگهداری سرور شامل تایید درستی کارکرد پایگاه داده ها است. همچنین تعمیر سخت افزار سرور ، شامل بررسی نقص های امنیتی و سایر مواردی است که می تواند یکپارچگی پایگاه داده را تهدید کند که از ویروس ها گرفته تا رکوردهایی که وارد شده اند، را شامل می شود.

پشتیبانی و نگهداری سرور

برنامه نگهداری سرور، معمولاً توسط مدیر فنی ایجاد می شود و مسئول پیاده سازی و پشتیبانی کلیه سرورهای فیزیکی است. مانند تمام تجهیزات، لیست خاصی از تعمیر سخت افزار سرور برنامه ریزی شده وجود دارد که باید برای حفظ گارانتی و عملکرد تجهیزات انجام شود.

سه جنبه اصلی برای هر برنامه نگهداری سرور وجود دارد که شامل تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، استفاده از پیوست ها و نگهداری کلی سیستم است. سرورها، سخت افزار فیزیکی هستند که پردازنده کامپیوتر، حافظه و هارد دیسک را در خود نگه می دارند. یک سرور برای ارائه حداکثر قدرت محاسباتی با حداقل استفاده از فضا ساخته شده است. بنابراین مهم است که تعمیر سخت افزار سرور ، حداقل یک بار در هر سال تقویمی در نظر گرفته شود.

اما تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در حالت کلی، حداقل سه بار در سال تقویمی انجام می شود. برخی از سیستم ها ممکن است به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز داشته باشند، اما این اغلب نشانه ای از بارگذاری بیش از حد سیستم است.

در شرایطی که بودجه برای منابع در دسترس نیست، سرور موجود، به محدودیت‌ های عملکردی سوق داده می‌ شود. در این شرایط، اغلب به تعمیر سخت افزار سرور به شکل مکرر نیاز است. نگهداری سرور باید شامل استفاده از پیوست ها باشد. این یک مجموعه کد خاص است که توسط سازنده برای رفع مشکلات شناخته شده ارائه می شود که برای رفع یک ضعف امنیتی یا باگ توسعه بسیار رایج است.

البته نگهداری سیستم، بسته به اندازه سازمان متفاوت است، این بخش از برنامه نگهداری سرور، اغلب در تعطیلات آخر هفته برنامه ریزی می شود. این زمانی است که تقاضا برای فرآیندهای سیستم کاهش می یابد. این نوع نگهداری و تعمیر سخت افزار سرور ، شامل نسخه پشتیبان کامل از تمامی سیستم ها و داده های مربوطه است.

تعمیر سرور رکمونت

سرورهای Rack ، کامپیوترهایی هستند که برای عملکرد مناسب و نصب در یک چارچوب مرکزی که به عنوان رک شناخته می شود، پیکربندی شده اند. این رایانه که گاهی اوقات به عنوان سرور نصب شده روی رک از آن یاد می‌ شود، به خوبی در یک شکاف در رک قرار می‌گیرد و برای هماهنگ کردن همه اشتراک ‌گذاری ‌های محلی و راه دور که در سرتاسر امکانات انجام می‌شود، عمل می ‌کند.

کسب و کارهای بزرگ و کوچک از سرورهای نصب شده در رک استفاده می کنند، به خصوص اگر هنگام تعمیر سخت افزار سرور نیاز به دسترسی از راه دور به یک شبکه خصوصی وجود داشته باشد.

کامپیوترهای متصل به سرور

یکی از مزایای نصب رک این است که چندین سرور را می توان در جایگاه ها یا شکاف های رک قرار داد. این امر، اتصال کامپیوترها را به سایر اجزای شبکه آسان می کند. انجام این کار، نه تنها حفظ یک سرور اصلی را ممکن می کند، بلکه یک سرور ثانویه نیز ایجاد می کند که در مواقع اضطراری و تعمیر سخت افزار سرور ، شبکه را هدایت می کند.

در شرکت ‌های بزرگ ‌تر، یک سری از سرورها ممکن است بخش‌ های مختلف شبکه را سرویس دهند، در حالی که به سرورهای متصل اجازه می ‌دهند تا بر اساس نیاز تبادل اطلاعات داشته باشند. در یک راه‌ اندازی پایه رک، سرور با استفاده از پیچ‌ های ساده موجود در محفظه ‌های رک در جای خود ثابت می ‌شود.

این اقدام ایمنی لازم را در هنگام نگهداری و تعمیر سخت افزار سرور ایجاد می کند که نشان می دهد رایانه رایانه از جای خود بیرون نمی لغزد و روی زمین قرار نمی گیرد. همراه با ایمن کردن سرورها در محل، پیکربندی باز رک، جریان آسان هوای خنک را از سیستم ‌ها فراهم می ‌کند که به نگه داشتن سرورها و سایر اجزای شبکه در دمای ثابت کمک می ‌کند.

به دلیل طراحی نسبتا کوچک، رک به گونه ای طراحی شده است که فضای کمتری را اشغال کند. این بدان معنی است که حتی اگر یک کمد ابزار ، به محل سرورها تبدیل شود، رک هایی وجود دارد که به راحتی در فضای محدود قرار می گیرند و امکان دسترسی لازم در تعمیر سخت افزار سرور را فراهم می کنند. تا زمانی که راهی برای خنک نگه داشتن آن وجود داشته باشد، سرور به خوبی کار خواهد کرد.

بررسی نکات مهم در نگهداری و تعمیر سرور

به خاطر داشته باشید، این نکات نگهداری سرور، به عنوان راهنمایی برای کمک به شما در توسعه چک لیست و برنامه نگهداری و تعمیر سرور استفاده می شود.

  1. پشتیبان گیری روزانه را در برنامه منظم قرار دهید.

فرقی نمی کند که از داده ها به صورت محلی یا ابری، نسخه پشتیبان تهیه می کنید. شما باید در راستای نگهداری و تعمیر سخت افزار سرور ، هر روز از اطلاعات سرور خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

  1. پشتیبان های خود را تأیید کنید تا مطمئن شوید که کار می کنند.

تقریباً یک بار در هفته، ایده خوبی است که یکی از نسخه های پشتیبان خود را تهیه کنید و روی یک سرور تست بازیابی نمایید. بنابراین، می توانید تأیید کنید که پشتیبان‌ ها به درستی بازیابی می ‌شوند و همه چیز بعد از بازیابی و یا در تعمیر سخت افزار سرور به درستی کار می‌ کند.

  1. گزارش های سرویس نظارت بر سرور را بررسی کنید.

لازم است که گزارش‌ های سرویس ‌های مانیتورینگ سرور خود را روزانه مرور کنید تا به شناسایی مشکلات احتمالی قبل از تبدیل شدن به مشکلات اصلی کمک کنید. اگر متوجه روندی شدید، توصیه می ‌شود هشدارها را در برنامه نظارت بر سرور و برای آن رویدادهای خاص پیکربندی نمایید و آستانه ‌های مناسب را تنظیم کنید.

  1. مقدار فضای ذخیره سازی که باقی مانده را تأیید کنید.

شما باید در تعمیر سخت افزار سرور ، مراقب میزان فضای ذخیره سازی موجود در هارد دیسک های سرور شبکه خود باشید. آخرین چیزی که لازم است این است که فضای ذخیره سازی تمام شود.

عمر مفید هارد دیسک در بخش سخت افزار سرور

  1. از راه دور، آزمایش برنامه ها و ابزارهای مدیریت سرور را انجام دهید .

ایده خوبی است که هر چند هفته یکبار، برنامه ها و ابزارهای مدیریت سرور راه دور خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کنند و مشکلی وجود ندارد. شما نباید منتظر بمانید تا زمانی که برای مواقع اضطراری و هنگام تعمیر سخت افزار سرور به آنها نیاز دارید، متوجه شوید که کار نمی کنند.

  1. گزارش های دمای اتاق و رطوبت سرور خود را بررسی کنید.

شما باید این گزارش ها را از طریق برنامه نظارت بر سرور خود هر روز به عنوان بخشی از نگهداری سرور خود بررسی کنید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا مشکلات دما، مشکلات سیستم خنک کننده یا سایر مشکلات احتمالی گرمای بیش از حد وجود دارد تا آنها را در تعمیر سخت افزار سرور ، بلافاصله برطرف کنید.

  1. اتاق سرور خود را هر هفته تمیز کنید.

شما بایستی مطمئن شوید که گرد و غبار و کثیفی در اتاق سرور شما به حداقل می رسد. توجه داشته باشید که کف ها را تمیز کنید، رک های سرور را پاک کرده و سرورها را با استفاده از محصولات تمیز مناسب تمیز کنید.

  1. گزارش رویداد های سخت افزاری را در تعمیر سخت افزار سرور بررسی کنید تا خطاهای سخت افزاری احتمالی را بیابید.

سیستم عامل ها، خطاهای سخت افزاری را ردیابی و ثبت می کنند. حداقل هفته ‌ای یک ‌بار این موارد را مرور کنید. همچنین می توانید برنامه مانیتورینگ سرور خود را برای ارسال هشدار در صورت بروز خطاهای سخت افزاری پیکربندی کنید.

  1. حساب های کاربری را در صورت نیاز به روز کنید.

هر زمان که کارمندان از کار خارج می‌شوند و کار خاتمه می‌یابد، حساب ‌های کاربری را غیرفعال و حذف کنید. همچنین باید مجوزها را مطابق با تعمیر سخت افزار سرور بررسی کنید و در صورت نیاز تنظیماتی را در حساب های کاربری فعال انجام دهید.

  1. اعلام خطا در گزارش های سرور را بررسی کنید.

سیستم عامل های سرور همچنین در صورت بروز خطا در دسترسی کاربر، خطاهای برنامه و غیره، لاگ ایجاد می کنند. می ‌توانید از برنامه مانیتورینگ سرور خود برای دسترسی به این موارد استفاده کنید، همچنین اعلان‌ های هشدار را برای خطاهایی که باید در تعمیر سخت افزار سرور بلافاصله برطرف کنید، تنظیم نمایید. با استفاده از این نکات نگهداری سرور، متوجه خواهید شد که زمان کمتری را برای عیب یابی و رفع مشکلات صرف می کنید.

ریکاوری هارد سرور

در زبان کامپیوتری، یک بلوک، بخشی از هارد دیسک است که داده ها را ضبط می کند. بلوک‌ های آسیب دیده، نقاطی هستند که دیگر نمی ‌توان روی آن نوشت یا از آن ‌ها خواند. اساساً، آنها قسمت ‌های خراب روی هارد دیسک هستند. اگرچه این موضوع، لزوماً به این معنی نیست که هارد دیسک، از رده خارج شده است، اما میزان آسیب آنها می تواند بر ظرفیت حافظه درایو شما تأثیر منفی بگذارد که در این شرایط تعمیر سخت افزار سرور ضرورت دارد.
همه سکتورهای نامناسب، یکسان ایجاد نمی شوند. دو نوع مختلف از خطاهای سکتور وجود دار که شامل سخت افزار و نرم افزاراست. یک هارد بدسکتور با آسیب فیزیکی، در بخش خاصی از فضا دچار اختلال شده است که عواملی مانند ضربه، نقص ساخت یا حتی یک ذره کوچک گرد و غبار روی دیسک داخلی درایو، را می تواند شامل شود.


از نکاتی که هنگام تعمیر سخت افزار سرور به آن توجه می شود این است که یک بخش خراب نرم افزاری، اساساً نقطه ای است که سیستم عامل (OS) با آن مشکل پیدا می کند. یکی از راه‌هایی که سیستم‌ عامل یک سکتور بد را پیدا می ‌کند، این است که کد تصحیح خطای بخش یا ECC با اطلاعات نوشته شده در آن نقطه، مطابقت نداشته باشد.

در بیشتر موارد، یک یا سه بخش آسیب دیده، آخر کار نیست. اگر سکتور در هنگام خرابی خالی بود، سیستم عامل رایانه، به سادگی آن ناحیه را نادیده می گیرد. با این حال، اگر بلوک داده‌هایی روی آن داشته باشد، آن اطلاعات ممکن است خراب شده یا از بین بروند. بنابراین، در زمان تعمیر سخت افزار سرور ، در نظر گرفته می شود که اگر فایل ‌های سیستم عامل، در آن بخش ‌های آسیب دیده ذخیره شده باشند، این می ‌تواند مشکل ساز شود.

تعمیر هارد سرور

اکثر سیستم عامل ها، ابزارهای داخلی را برای اسکن هارد دیسک جهت خطاها و شناسایی یا تعمیر بخش های خراب ارائه می دهند. گاهی اوقات می توان بخش های بد سکتور را در فرآیند تعمیر سخت افزار سرور  و از طریق ابزارهای تعمیر دیسک سیستم عامل یا با فرمت کردن درایو، اصلاح کرد.

 
اخطارهای گاه به گاه خرابی، نباید نگرانی ایجاد کند، اما اگر به نظر می رسد درایو سیستم، هر هفته یک نقطه بد جدیدی را نشان می دهد، این می تواند نشانه ای از اتمام طول عمر سیستم باشد. سایر نشانه ‌های این اختلال، مشکلات عملیاتی، از دست رفتن فایل ‌ها یا زمان بارگذاری غیرمعمول و طولانی است که همواره مد نظر تکنیسین های تعمیر سرور خواهد بود.
 

همچنین، در تعمیر سخت افزار سرور به تکنسین های تعمیر نشان داده می شود که صداهای عجیب و غریب از درایو، نشان دهنده یک خرابی قریب الوقوع باشد. اینها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که هارد دیسک، از نظر فیزیکی آسیب می‌بیند و باعث می‌شود هد خواندن و نوشتن بر روی دیسک بچرخد یا خراشیده شود.

عملیات ریکاوری دیتا از هارد سرور کاری بسیار پیچیده و حساس می باشد که همکاران ما در مرکز پشتیبانی انفورماتیک با استفاده از دستگاههای تخصصی ریکاوری هارد سرور ، این عملیات را بطور تخصصی انجام میدهند . یک نکته بسیار مهم این است که در صورت خراب شدن هارد سرور ، به هیچ وجه اقدام به ریکاوری هارد سرور نکنید و نرم افزار ریکاوری هارد سرور ، را به هیچ وجه روی ویندوز سرور نصب نکنید و فقط با مرکز ریکاوری هارد سرور تماس بگیرید. 

تعمیر سخت افزار سرور

مرکز تعمیر تخصصی سرور در ایران

این یک حقیقت روشن است که امنیت داده ها برای یک تجارت ضروری است. اگر اطلاعات بانکی، اطلاعات پرداخت مشتری، ایمیل‌های داخلی، طرح‌های تجاری یا سایر اطلاعات حساس یا اختصاصی دچار آسیب شوند، می‌ تواند فاجعه ‌بار باشد.  از همین روست که تعمیر سخت افزار سرور می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

صرفاً حذف یک فایل در هارد دیسک رایانه کافی نیست. زیرا حذف، فقط رکورد مکان فایل را حذف می کند. می توان برای بازیابی فایل های حذف شده، اقدام نمود. در عوض، درایو باید پاک شود که به معنای بازنویسی کل درایو با یک الگوی متفاوت است. این باعث می شود که داده ها برای همگان غیرقابل بازیابی باشد.

نقش یک تکنسین تعمیر سخت افزار سرور این است که اطمینان حاصل کند که زیرساخت شبکه موجود از یک تجارت پشتیبانی می کند. اگر یک شرکت از نظر عملیاتی کارآمد باشد، موفق و ایمن باقی خواهد ماند. یک تکنسین تعمیر سرور رایانه، این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که انتقال سرور و تعمیرات لازم را برای عملکرد مناسب، انجام می دهد.

تکنسین های تعمیر سخت افزار سرور با دقت به سرورها و سیستم های پشتیبان از جمله ارتباطات داده و ارتباطات صوتی کمک می کنند. آنها همچنین روی ارائه پشتیبانی از سیستم های دسکتاپ رایانه شخصی کار می کنند. البته باید گفت که وظایف یک تکنسین تعمیر سرور متنوع است، از ارائه برآورد هزینه تا ارتقاء سخت افزار و نرم افزار در صورت نیاز گسترده خواهد بود.

 سرور برای یک کسب و کار میزبان، دارای داده و اطلاعات زیادی است و تکنسین های تعمیر سخت افزار سرور ، باید از نیازهای یک تجارت آگاه باشند تا بتوانند بهترین عملکرد را اجرا کند. تکنسین های تعمیر سرور، وقت خود را صرف نصب سرورها، انجام تعمیرات و در برخی موارد، ساختن یک سیستم جدید در شبکه های نوین می کنند.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است