LiveZilla Live Help
يکشنبه 26 آذر 1396 - 28 ربيع الأول 1439 - 17 دسامبر 2017
راهکار پشتیبانی از راه دور شبکه و سرور
تاریخچه پشتیانی از راه دور شبکه

در گذشته ای نه چندان دور شرکت های بزرگ بودجه های زیادی را صرف  ایجاد واحد های آی تی و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری  می کردند . این واحد ها معمولا از چند کارمند با سمت پشتیبان ( Help desk ) تشکلیل می شدند که می بایست مشکلات کامپیوتری پیش آمده برای کارمندان سایر بخش های شرکت را برطرف می کردند . این اشخاص در طول روز زمان زیادی را صرف گفتن جملاتی نظیر " این دستور را وارد کن " و " به من بگو در صفحه نمایش خود چه می بینی " می کردند که متاسفانه در اکثر مواقع نیز کاری از پیش نمی بردند و مجبور به مراجعه حضوری به محل و رفع مشکل می گردید که همین امر هزینه های زیادی را به شرکت تحمیل می نمود . امروزه همین کار توسط نرم افزارهایی انجام می شود که آنها را با نرم افزار های پشتیبانی از راه دور می شناسیم . نرم افزارهای پشتیبانی از راه دور با در اختیار گذارندان صفحه نمایش رایانه فردی که به پشتیبانی نیاز دارد و سایر ابزارهای لازم ، این امکان را فراهم می کنند که بدون حضور فیزیکی پشتیبان ، به وی کمک رسانی شود .

پشتیبانی راه دور سرور

 بهترین راهکار پشتیبانی راه دور سرور و شبکه چیست ؟
شرکت های بسیاری هستند که محصولات مربوط به نرم افزار های پشتیبانی از راه دور  را ارایه می دهند . در ادامه می خواهیم پارامتر های مهم مربوط به نرم افزار های پشتیبانی از راه دور را بررسی کرده و محصول مناسب را انتخاب کنیم .

اصطلاحات

" پشتیبان " فردی است که قصد دارد از رایانه خود که رایانه " پشتیبان " نامیده می شود . به فرد یا افرادی دیگر که در آن محل حضور ندارند و اصطلاحا آن ها را " مشتری " می نامیم ، کمک کند . این کمک از طریق ارتباط رایانه ای بین رایانه پشتیبان و " رایانه مشتری " انجام می شود . فردی که بعدا ممکن است به دلیل نظارت یا کمک یه این ارتباط اضافه شود " میهمان " نامیده می گردد .

پارامتر های مهم برای مقایسه نرم افزارهای پشتیبانی از راه دور :

  مد قیمت گذاری ( Price Mode )

  ویژگی های دسترسی از راه دور

  ویژگی های به اشتراک گذاری

  راحتی استفاده

  امنیت

  سازگاری

  ضبط و پیگیری ارتباطات راه دور


پروتکل های مورد استفاده در نرم افزارهای پشتیبانی عبارتند از :

RDP ،  ICA ، VNC ، Thinc ، X11 ، ALP ، NX

انتخاب برترین نرم افزار

در مرکز پشتیبانی انفورماتیک ایران برای اولین بار در ایران پروژه ای تحقیقاتی پیشنهاد و اجرا شد که موضوعات آن عبارت بود از :

  انتخاب 100 شرکت ارایه دهنده پیشرو و در زمینه نرم افزارهای پشتیبانی
  تهیه لیست مهم ترین پارامترهای لازم برای مقایسه این نرم افزارها .
  مقایسه اولیه محصولات این 100 شرکت برتر
  آزمایش عملکرد 25 محصول اول لیست
  انتخاب بهترین نرم افزار پشتیبانی


جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد خدمات حرفه ای راهکارهای پشتیبانی از راه دور با ما تماس بگیرید؛