مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

خدمات تعمیر و نگهداری شبکه

خدمات تعمیر و نگهداری شبکه

خدمات تعمیر و نگهداری شبکه در همه سازمان ها ، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی شبکه ، کاملا نیاز است. در خدمات تعمیر و نگهداری شبکه ،  برخی از وظایف تعمیر و نگهداری شبکه  برای پیشگیری از بروز مشکلات سخت افزاری شبکه ، مشکلات سخت افزاری سرور ، مشکلات نرم افزاری سرور ، مشکلات نرم افزاری کاربران و مدیریت امنیت شبکه  است، 

که انجام به موقع آنها خرابی شبکه را به کمترین حالت ممکن می رساند. برای روان نگه داشتن عملیات، نیاز است تا با انعقاد قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه ، همواره سرویسهای شبکه شما بدون مشکل بوده و اختلالی در عملکرد روزانه سازمان شما بوجود نیاید . 

در زمان بروز مشکلات شبکه ، عیب یابی شبکه هایی که دارای برنامه تعمیر و نگهداری شبکه هستند به طور معمول آسان تر از شبکه های بدون نگهداری می باشد. این شبکه ها با مشکلات کمتری نسبت به سایر شبکه ها مواجه می شوند. در صورت بازدید دوره ای شبکه خود، می توانید از آسیب ندیدن نرم افزار و سخت افزار آن اطمینان حاصل کنید.

اقدام به این عمل، از طریق یک قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه که با یک شرکت پیمانکار تعمیر و نگهداری شبکه منعقد میشود  صورت می گیرد. همچون مرکز پشتیبانی انفورماتیک ، ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری شبکه ، که با ارائه دادن طیف گسترده ای از خدمات شبکه، باعث موثرتر شدن برنامه تعمیر و نگهداری شبکه سازمان شما می شود.

 اگر شما نیز علاقه مند به انعقاد قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی موضوع خدمات تعمیر و نگهداری شبکه  بپردازیم. 

خدمات تعمیر و نگهداری شبکه شامل تعمیر و نگهداری سخت‌افزار و نرم‌افزار شبکه، بهینه‌سازی شبکه، مشاوره و طراحی شبکه و ارائه خدمات امنیتی شبکه است. این خدمات به‌صورت دوره‌ای یا براساس نیاز و درخواست مشتری ارائه می‌شوند.

معمولاً این خدمات توسط متخصصین و کارشناسانی که دارای تجربه و تخصص لازم در زمینه شبکه هستند، ارائه می‌شوند. این کارشناسان باید دارای دانش کافی در زمینه سخت‌افزار شبکه، نرم‌افزار شبکه، پروتکل‌های شبکه و امنیت شبکه باشند.

خدمات تعمیر و نگهداری شبکه شامل موارد زیر می‌شود:

1- تعمیرات سخت افزاری شبکه: تعمیر و نگهداری قطعات سخت‌افزاری شبکه شامل تعمیرات سوئیچ، روتر، مودم، فایروال و سایر قطعات سخت افزاری شبکه است.

2- تعمیرات نرم افزاری شبکه: تعمیر و نگهداری نرمافزارهای مورد استفاده در شبکه، نصب و راهاندازی نرمافزارهای جدید و بروز رسانی نرمافزارهای موجود در شبکه است.

3- بهینه سازی شبکه: بهینه سازی شبکه شامل ارتقاء سرعت و کارایی شبکه، مدیریت پهنای باند، بهبود کیفیت ارتباطات و بهبود زمان پاسخگویی در شبکه است.

4- مشاوره و طراحی شبکه: ارائه خدمات مشاوره و طراحی شبکه شامل توصیه های طراحی شبکه، ارائه راهکارهای بهینه برای شبکه و ارائه مشاوره های لازم برای بهینه سازی شبکه

 

خدمات تعمیر و نگهداری شبکه

جهت مشاوره قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه با ما تماس بگیرید

خدمات تعمیر و نگهداری شبکه

خدمات تعمیر و نگهداری شبکه شامل چه مواردی است؟ 

به تمامی وظایف و سیستم های موجود برای نظارت، بروزرسانی و تعمیر شبکه کامپیوتر و سرور  سازمان شما، پیش از بروز هرگونه مشکل، خدمات تعمیر و نگهداری شبکه می گویند. دارایی های غیر فیزیکی، فناوری اطلاعات، سخت افزار و سرور های شبکه می باشند. شبکه شامل تمامی سری دارایی های فیزیکی، نرم افزار و دسترسی ابری شما به آنها است. همچنین شبکه را به عنوان اکوسیستم فناوری اطلاعات نیز، می شناسند. 

یک اکوسیستم فناوری اطلاعات سالم، با جایگزین کردن فعالیت های پیشگیرانه و روزانه، به جای اعمال واکنشی و وصله های موقت سریع در لحظه خرابی، عملکرد بهتری خواهد داشت. همانند سایر عملکردهای تجاری، شبکه نیز به آینده نگری استراتژیک متکی است. که یکی از این نوع آینده نگری ها انعقاد قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه است . 

همکاران ما در مرکز پشتیبانی انفورماتیک با داشتن تیم متخصص و قوی در حوضه تعمیر و نگهداری شبکه بر اساس استاندارهای ITIL و همچنین استاندارد ISO خدمات تعمیر و نگهداری شبکه را به انواع سازمان ها و کسب و کارهای کوچک ، بزرگ و متوسط ارائه میدهند .  تعمیر و نگهداری شبکه توسط تیم مرکز پشتیبانی انفورماتیک ایران ، از خدمات  مختلفی برخوردار است که شامل موارد زیر میباشد:

  • ارائه خدمات تعمیر و نگهداری شبکه  به صورت هفتگی و اعزام کارشناس پشتیبانی شبکه جهت رفع اشکالات احتمالی
  • استقرار کارشناس تعمیر و نگهداری شبکه بصورت ثابت در سازمان ها و شرکت ها
  • اعزام تیم کارشناسی متخصص در به شرکت در زمان بروز مشکلات
  • تعمیر و نگهداری شبکه از راه دور
  • خدمات تعمیر و نگهداری شبکه بصورت پشتیبانی تلفنی 
  • انعقاد قرارداد خدمات  تعمیر و نگهداری شبکه بصورت سالیانه

پایه یک قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه و همچنین اصول اساسی حفظ آن، شامل موارد زیر می باشد.  ممکن است بر حسب نوع سازمان و اهمیت موضوع موارد متعددی در قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه درج شود اما بطور کلی ارائه خدمات تعمیر و نگهداری شبکه از نظر فنی شامل یکسری موارد می باشد که معمولا در تمامی سازمانها باید رعایت شود . لازم به ذکر است در قرارداد خدمات تعمیر و نگهداری شبکه علاوه بر مباحث فنی نکات حقوقی نیز وجود دارد که نکات حقوقی نیز باید در انواع قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه مورد توجه قرار گیرد . 

امنیت شبکه نیازمند پیاده سازی لایه های دفاعی قوی و به روز در شبکه است. این لایه های دفاعی خود شامل کنترل دسترسی کاربر، نصب انواع فایروال شبکه ، جهت مدیریت ترافیک ورودی و خروجی شبکه ، اقدامات احراز هویت مضاعف، ایجاد شبکه‌ VPN جهت ارتباط افراد بیرون سازمان به سرور ، اعلان های نقض بازرسی، گزارش هایی برای اسناد مورد استفاده و غیره، می باشند. 

  • اهمیت مقیاس پذیری شبکه  

این بخش، شامل اطمینان از سیستم های سخت افزاری و نرم افزارهای مناسب در شبکه ، با عملکردهای تجاری فعلی می شود.  

  • بررسی دوره ای عملکرد شبکه 

تجزیه و تحلیل عملکرد شبکه بصورت دوره ای ، باعث شناسائی عوامل  تاثیرگذار بر قابلیت اطمینان و سرعت دستگاه های کاربران شبکه شما را دارد. بهتر است بررسی عملکرد شبکه با استفاده از نرم افزار های مانیتورینگ شبکه انجام شود و بصورت یک گزارش دوره ای در قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه در نظر گرفته شود .  

  • به روز رسانی منظم سخت افزار و نرم افزار 

تقویت عملکرد کلی شبکه و دفاع امنیتی با طبقه بندی بروزرسانی‌ های اجزا و رابط های آن، که نقش موثری در تعمیر و نگهداری شبکه دارد.  بروز نگهداشتن سیستم عامل سرور و همچنین سیستم عامل کاربران باعث جلوگیری از بسیاری مشکلات میشود . همچنین برای دستگاههای شبکه مانند سرور HP و یا استوریج های NAS یا SAN و همچنین تجهیزات شبکه مانند سویچ شبکه و روتر شبکه نیز باید بطور مداوم Firmware دستگاه آپدیت شود چرا که آچدیت فریمویر تجهیزات شبکه باعث عملکرد بهتر این تجهیزات شده و بار کاری تیم تعمیر و نگهداری شبکه نیز کمتر میشود . 

  • تعمیرات پیشگیرانه شبکه و سرور

شناسایی و اصلاح مشکلات با استفاده از گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل های تولید شده خودکار، که باعث پیشگیری از مشکلات احتمالی شبکه می شود.  این عمل با استفاده از نرم افزارهای مدیریت شبکه مانند SolarWinds میتوانید انجام دهید . پیشنهاد ما این است جهت اطمینان لایسنس نرم افزار SolarWinds  را برای سازمان خود تهیه کنید تا اطمینان بیشتری نسبت به گزارشهای این نرم افزار داشته باشید . در قرارداد اعمیر و نگهداری شبکه مرکز پشتیبانی انفورماتیک لایسنس نرم افزارsolarwinds تهیه و در شبکه مورد مدیریت نصب میگردد . 

  • انطباق با زیرساخت فناوری اطلاعات

حفظ انطباق مقررات دولتی و سیاست‌های صنعت، با رویه های شرکت، یکی از مراحل اصلی رسیدگی به شبکه است.   در اینجا لزوم داشتن برنامه استراتژی فناوری اطلاعات بسیار مهم است. در قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه تناسب برنامه های اجرائی تعمیرات و توسعه شبکه متناسب با برنامه های استراتژی IT سازمان در نظر گرفته میشود تا خروجی خدمات تعمیر و نگهداری شبکه تاثیر خود را در سازمان داشته باشد . 

تعمیر و نگهداری شبکه

چه‌ کسی وظیفه تعمیر و نگهداری شبکه را بر عهده دارد؟

به طور معمول برای نظارت بر نگهداری شبکه، سه گروه اصلی موجود هستند، که به شرح زیر می باشند. 

  • کارکنان فناوری اطلاعات داخلی

کارمندان بخش فناوری اطلاعات شرکت، که با کمک های جانبی سازندگان تجهیزات اصلی، بخش های مختلف را، در محل کسب و کار شما، مدیریت می کنند. این بخش ها عبارتند از: دفاع امنیتی، ذخیره سازی با لابی داده ها، نظارت بر ترافیک، سلامت سخت افزار و کنترل های کاربر شبکه.

  • سازندگان تجهیزات اصلی

برای ارائه اصول تعمیر و نگهداری قطعات نرم افزار و سیستم عامل گسترده تر، شبکه شما توسط سازندگان تجهیزات اصلی مورد بررسی قرار می گیرند. برای این کار، نیاز به عقد قرارداد تعمیر و نگهداری دارید.  

  • تعمیر و نگهداری شخص ثالث 

تعمیر و نگهداری شبکه توسط شخص ثالث یا مرکز پشتیبانی انفورماتیک، رویکردی مناسب می باشد. با این رویکرد، نگرانی ها و مسائل موجود درباره مدیریت کل زیرساخت فناوری اطلاعات، به دلیل ارائه دادن جایگزینی خارجی برای بررسی تجهیزات و سیستم های فناوری اطلاعات، به کل از بین می رود. 

برای اطلاع یافتن از بهترین کارایی برای نگهداری متغیرهای اصلی، لازم است به میزان بودجه، مقیاس سازمان و توانایی های کارکنان فناوری اطلاعات شما توجه شود.  

برنامه نگهداری شبکه از چه خدماتی تشکیل شده است؟

این طرح شامل طیف وسیعی از خدمات ضروری برای اجرای کسب و کار می شود، که اصلی ترین آنها عبارتند از: بروزرسانی های لازم

شناسایی خطاهای احتمالی

به حداقل رساندن عوارض محصولات

نصب صحیح برنامه های مورد اعتماد سازندگان تجهیزات اصلی.

این برنامه، کارآمد، به صرفه و از لحاظ استراتژیک، انعطاف پذیر است. برنامه تعمیر و نگهداری شبکه می‌ تواند بر اساس نیازها و عادات شما سفارشی شده باشد. با آگاهی داشتن از نیازهای بالقوه در زیرساخت سیستم خود، در دریافت خدمات غیر ضروری زیاده ‌روی نخواهید کرد. 

این خدمات معمولاً توسط تیم های مختلف گروه تعمیر و نگهداری شبکه انجام میشود . در گروه پشتیبانی شبکه 

تیم تعمیر و نگهداری سرور 

تیم امنیت شبکه و سرور 

 تیم تعمیر و نگهداری دیتا سنتر 

 تیم تخصصی SOC و تیم تخصصی NOC وجود دارد که با همکاری همدیگر مجموعه خدمات تعمیر و نگهداری شبکه و سرور را انجام میدهند . 

نصب و راه اندازی شبکه

برای نیل بسوی سازمان الکترونیک پس از ایجاد برنامه استراتژی فناوری اطلاعات توسط مشاور IT اولین قدم داشتن یک زیر ساخت شبکه مناسب ایت تا بتواند به عنوان بستر مقاوم و کاراند هر سیستمی که در آینده نیاز داشته باشیم را بر روی آن راه اندازی کنیم . زیر اخت شبکه مجموعه زیرختهای ارتباطی مانند کابل شبکه ، فیبر نوری ، شبکه وایرلس و سرور های موجود و تجهیزات امنیت شبکه و ذخیره سازی اطلاعات می باشد.

قرارداد پشتیبانی و نگهداری سرور

پس از اجرای شبکه و راه اندازی سرورها با توجه به اهمیت بسزائی که سرورها در سازمان دارند لزوم داشتن یک قرارداد پشتیبانی سرور که در این قرارداد امور تعمیر و نگهداری سرور را به عهده تیم متخصص پشتیبانی سرور بگذاریم ، امری بدیهی می باشد. در این خصوص ما با داشتن این تیم تخصصی جهت پشتیبانی سرور در کنار شما خواهیم بود و به شما اطمینان میدهیم سرور های شبکه همواره بدون فعالیت نمایند

نمونه هایی از وظایف موجود در بخش تعمیر و نگهداری شبکه 

برای آگاهی پیدا کردن از نیازهای سیستم خود، بهتر است با متداول ترین وظایف مربوط به بروز نگه داشتن سرورها و دستگاه ها، آشنا شوید. 

  • عیب یابی مشکلات شبکه 

نادیده گرفتن علائم هشدار دهنده یا مشکلات کوچک در طولانی مدت، ممکن است باعث شود که با مشکلات هزینه بر و مخربی مواجه شویم. با استفاده از تجربه و دانش ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری شبکه، می توانید مشکلات شبکه خود را پیدا کرده و پیشنهاد های مقرون به صرفه و مفید برای تعمیر آنها دریافت کنید. 

  • نصب و پیکربندی تجهیزات شبکه

هنگام دریافت تجهیزات جدید یا بروزرسانی نرم افزار، نیاز به نصب و پیکربندی وجود دارد. با اضافه شدن کاربر جدید یا رخ دادن تغییرات اجتناب ناپذیر، نیاز شدیدی به پیکربندی مجدد تنظیمات شبکه، جهت تطبیق با این تغییرات، حس می شود. چنانچه این کار اشتباه انجام شود، می ‌تواند مانع از رشد شرکت شما، به دلیل اتلاف وقت کارکنان شود. 

  • نظارت و بهبود عملکرد تجهیزات شبکه 

در صورت مطابقت نداشتن عملکرد شبکه شرکت شما با سایر شرکت ها، برای همگام شدن با سایر رقبا، کار بسیار سخت تری پیش رو خواهید داشت. با ورود شخص ثالث برای عیب یابی و نظارت بر عملکرد شبکه، شما می توانید با نحوه عملکرد موثر طرح سیستم خود آشنا شوید. بدین شکل، تعمیر و نگهداری شبکه، بسیار ساده تر خواهد بود. 

بررسی شبکه، توسط شخص ثالث

  • برنامه ریزی برای توسعه شبکه

اگر قصد افزایش تعداد نیروی کار خود را دارید، ضروری است که با افزودن سروری با قابلیت افزایش ایستگاه های کاری، بدون هیچ دردسری، کاربران جدید را به شبکه خود اضافه کنید. بروز نگه داشتن و بهینه ساختن عملکرد شبکه، رشد کسب و کار شما را تضمین می کند. 

  • اطمینان از انطباق تجهیزات شبکه با برنامه های سازمان

اطمینان از انطباق استراتژی ها و مقررات قانونی شرکت با ابزارهای شما، بحث مهمی در نگهداری از شبکه شما می باشد. به دلیل جلوگیری کردن از به خطر افتادن کسب و کار شما و محافظت از مشتریان، انطباق و نگهداری صحیح شبکه همیشه باید در اولویت باشد. 

  • ایجاد امنیت شبکه قابل اعتماد 

با شبکه ای فاقد اقدامات احتیاطی و امنیتی مناسب، به راحتی می توانید در معرض نفوذ افراد خارجی قرار بگیرید. به دلیل موج گسترده ‌ای از داده ها در سرور خود، نباید شبکه را بدون محافظت رها کنید. خوشبختانه با روش های جلوگیری، همچون راه اندازی سیستم های اعتبار سنجی کاربر و احراز هویت، می توانید از نفوذ دیگران جلوگیری کنید. امنیت شبکه شما به نگهداری مداوم نیاز دارد و باعث حفظ حریم خصوصی شرکت شما می شود.  

کدام دستگاه های سخت افزاری از طریق تعمیر و نگهداری شبکه سرویس می شوند؟ 

پیشتر با وظایف متداول تعمیر و نگهداری شبکه آشنا شدید. آگاهی از سخت افزارهای موثر در اجرای روان شبکه شما، می تواند کمک کننده و مفید باشد. 

  • CMTS

CMTS وسیله ای جهت فراهم آوردن امکان تبادل سیگنال های دیجیتال، با توانایی محافظت در برابر حملات و کاربران غیر مجاز است، که از ایجاد باگ و خراب شدن سیستم جلوگیری می کند. 

  • سرورها 

سرورها امکان مدیریت منابع شبکه دارای ویژگی ها و تنظیمات مناسب برای افزایش عملکرد خود را، ارائه می دهند.  

وجود روش های مختلف، برای تعمیر و نگهداری شبکه

  • سوئیچ ها

کار این بخش، دریافت داده های ورودی و هدایت آنها به مقصد در شبکه محلی می باشد. رخ دادن مشکل در سوئیچ ها، باعث ایجاد اختلال در ارتباط شما می شود. 

  • روترها

روترها باعث ایجاد توانایی اتصال شبکه ها به همدیگر و ارسال بسته های اطلاعات بین شبکه های مختلف، می شوند.  

چه روش هایی برای تعمیر و نگهداری شبکه وجود دارند؟ 

۲ روش با برنامه پیشگیرانه برای حفظ شبکه سازمان شما مطابقت دارند. 

  • وقفه محور

تست شبکه و عیب یابی پس از شناسایی یک مشکل، باعث کاهش نظارت روزانه بر فناوری اطلاعات، رفع هرگونه خطا در عملکرد های تجاری، جلوگیری از تعمیرات پرهزینه و از کار افتادن سیستم می شود. 

  • ساختار یافته

انجام شدن بروزرسانی ها و فعالیت های سیستم به صورت روزانه و مداوم، که با هدف به حداقل رساندن اختلالات سرویس، پیش از گسترش مشکل، صورت می گیرند.   

چرا به تعمیر و نگهداری شبکه نیاز دارم؟ 

این الگو باعث بهبود بخشیدن روش استفاده و مدیریت فناوری اصلی سازمان شما می شود. در صورت مختل شدن فناوری، عملیات متوقف می شود. زمانی شرکت شما مستلزم اجرای تعمیر و نگهداری شبکه داخلی و جدایی از کاهش ریسک است، که یکی از شرایط زیر را تجربه کنید. 

  • زیرساخت کامپیوتری رو به رشدی دارید 

بدین معنا که نیاز به داده ها در سازمان شما در حال افزایش است. این داده ها می توانند شامل ذخیره اطلاعات مشتری پس از فروش یا ردیابی بینش های تحلیلی بازار باشند. همچنین ممکن است در حال راه اندازی یک پلتفرم تلفن همراه یا برنامه جدید تلفن همراه باشید، یا در حال توسعه و نوسازی سرور ها و تجهیزات ذخیره سازی خود برای افزایش عملکرد شبکه هستید. 

نیاز به زیرساخت قدرتمند، از دلایل تعمیر و نگهداری شبکه

  • شما فاقد یک برنامه قوی برای بازیابی اطلاعات هستید  

به ازای از دست دادن هر داده در یک حادثه، هزینه گزافی را از دست می دهید. این حوادث پر هزینه، تنها یک سوم ارزیابی های سالانه امنیت سایبری می باشند. در حالی که از دست دادن این اطلاعات، می توانند کسب و کار شما را فلج کنند. 

  • شما می خواهید استفاده و عملکرد شبکه خود را بهتر درک کنید 

صرفه جویی قابل توجهی در هزینه برای شرکت شما، با مشاهده عملکرد واقعی شبکه شما، ایجاد می شود. 

  • شما نیازمند شیوه‌ های امنیت سایبری قوی بیشتری هستید

با افزایش دستگاه ها در سازمان ها، هدف بهتری برای هک، بد افزارها یا باج افزارها، دستکاری های هوش مصنوعی، حفره های امنیتی سیستم عامل و غیره می شوید. بنابراین برای حفظ امنیت، به تعمیر و نگهداری شبکه نیاز دارید. 

طرح های نگهداری شبکه، چه مزایایی دارند؟ 

  • کاهش زمان خرابی سیستم 
  • افزایش بازیابی داده استفاده و اتصال 
  • دید و ارتباطات بیشتر زیرساخت فناوری اطلاعات 
  • بهره‌ وری دیجیتال بیشتر 
  • امنیت تقویت شده 

جمع بندی 

تا به اینجا با جزئیات و کاربردهای تعمیر و نگهداری شبکه آشنا شدید. هر چند که این عمل، مزایایی بسیاری دارد، اما انتخاب یک ارائه دهنده مناسب و یا سازمان ثالث برای انجام این کار، مزایای آن را دو چندان می کند. با طرح های نگهداری و تعمیر شبکه ایران هلپ، عملکرد کسب و کار خود را بهبود ببخشید. این مرکز  پشتیبانی انفورماتیک، امنیت را برای شما به ارمغان آورده و باعث پیشرفت عملکرد شبکه شما می شود. مجموعه ما خدمات خود را به انواع کسب و کارهای کوچک و بزرگ ارائه می دهد. شما می توانید به صورت موردی و یا قرداد یکساله، از خدمات این شرکت بهره مند شوید.

به‌صورت کلی، خدمات مشاوره و طراحی شبکه شامل موارد زیر می‌شود:

  • تحلیل و بررسی نیازمندی‌های شبکه: بررسی نیازمندی‌های شبکه شامل تعداد کاربران، نوع و حجم داده‌ها، نوع و تعداد دستگاه‌ها، پهنای باند موردنیاز و سایر فاکتورهای مربوط به شبکه است.

  • طراحی شبکه: براساس نیازمندی‌های شبکه، ارائه طرح‌های بهینه برای شبکه شامل تعیین توپولوژی شبکه، انتخاب تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تعیین پهنای باند موردنیاز و ارائه مستندات و نقشه‌های لازم برای پیاده‌سازی شبکه است.

  • پیاده‌سازی و نصب شبکه: اجرای طرح شبکه با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز، نصب سیستم‌های عامل و نرم‌افزارهای لازم برای پشتیبانی شبکه و تنظیمات موردنیاز برای راه‌اندازی شبکه.

  • مدیریت و پشتیبانی شبکه: ارائه خدمات مدیریت و پشتیبانی شبکه شامل مانیتورینگ و نظارت بر شبکه، رفع خطاهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، پشتیبانی از کاربران و راهنمایی آن‌ها در صورت بروز مشکلات و ارائه گزارشات دوره‌ای از عملکرد شبکه.

  • امنیت شبکه: ارائه خدمات امنیتی شبکه شامل مدیریت و پشتیبانی فایروال، تنظیمات امنیتی برای پیشگیری از نفوذ و حملات سایبری، ارائه راهکارهای امنیتی برای محافظت از داده‌ها 

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است