مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

خدمات پشتیبانی سرور

خدمات پشتیبانی سرور باعث افزایش کارائی عملکرد سازمان

خدمات پشتیبانی سرور به مجموعه ای از ترفندهای فنی و راهکارها می گویند که با هدف ایجاد یک سیستم خدمات پشتیبانی سرور جهت بروز نگهداشتن سرورهای شبکه و ارائه سرویس به کاربارن می باشد . جهت استفاده از خدمات پشتیبانی سرور میتوان از شرکت های تخصصی در زمینه پشتیبانی سرور استفاده کرد و یا نیروی فنی پشتیبانی سرور در مجموعه خود استخدام نمائید .

مرکز پشتیبانی انفورماتیک نیز با داشتن سابقه طولانی در ارائه خدمات پشتیبانی سرور این آمادگی را دارد تا با انعقاد قرارداد خدمات پشتیبانی سرور ، مجموعه شبکه و سرورهای سازمان شما را بصورت تخصصی مدیریت کند . 

۶ دلیل خدمات پشتیبانی سرور

جهت مشاوره قرارداد با ما تماس بگیرید

خدمات پشتیبانی سرور

خدمات پشتیبانی سرور مربوط به کدام بخش IT است؟

یک سرور از شبکه محلی یا اینترنت برای بررسی درخواست ها و ارائه داده ها به کاربران مربوطه استفاده می کند. وب سرور مشهورترین نوع سروری است که هر کسی با اینترنت می تواند از طریق مرورگر وب به صفحات وب دسترسی پیدا کند. انواع مختلفی از سرورها مانند سرور بانکهای اطلاعاتی ، سرور وب ، سرور ایمیل ، سرور هاست ، سرور اپلیکیشن و …  وجود دارند که این سرورها به لحاظ اهمیتی که دارند همواره باید در حال ارائه سرویس باشند و عدم کارکرد آنها باعث قطع سرویس دهی به کاربران آنها میشود . 

لذا داشتن تیم تخصصی جهت ارائه خدمات پشتیبانی سرور ، در هر مجموعه ای از الزامات کسب و کارها می باشد که این امر با انعقاد قرارداد خدمات پشتیبانی سرور با مرکز پشتیبانی انفورماتیک قابل انجام است . کارشناسان ما در مرکز پشتیبانی انفورماتیک ، دارای تیم های تخصصی در حوضه های مختلف تعمیر سخت افزار سرور ، تعمیر نرم افزار سرور ، امنیت سرور ، پشتیبانی از سیستم عامل و سرویس های سرور ، می باشد که هر کدام بصورت حرفه ای خدمات پشتیبانی سرور را به مشتریان عزیز ارائه میدهند . 

یک سرور، اطلاعات را به شکل داده در اختیار کاربران خود  قرار می دهد که به آن متصل هستند. خدمات پشتیبانی سرور نیز به فرایند انتقال این اطلاعات مربوط می شود. هنگامی که شخصی به سرور متصل می شود، تمام اطلاعات موجود در آن از جمله فایل ها و برنامه های مختلف می تواند برای فرد از سرور قابل دسترسی باشد. کیفیت خدمات پشتیبانی سرور تعیین می کند که افراد به چه صورتی و در چه سطح استانداردی این اطلاعات را دریافت کنند.

یک سرور مسئولیت های زیادی را بر عهده می گیرد. به عنوان مثال، ممکن است از یک سرور برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی می تواند به شبکه دسترسی داشته باشد، تبادل ایمیل ها را مدیریت کند یا میزبانی وب سایت را انجام دهد، استفاده شود. شما با انتخاب یک تیم پشتیبانی حرفه ای، به راحتی می توانید این خدمات را داشته باشید.

اگر در سازمان خود قصد خرید سرور HP DL380 G10 و یا خرید سرور با مشخصات مورد نظر دارید حتما باید پس از نصب و راه اندازی سرور در محل یک تیم ارائه دهنده خدمات پشتیبانی سرور نیز در سازمان خود داشته باشید تا عملکرد سرور را بطور مرتب مانیتور کند. همکاران ما در مرکز پشتیبانی انفورماتیک دارای تجربه و تخصصی ویژه ای در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی سرور می باشند که در قالب قرارداد پشتیبانی سرور این سرویس را به سازمانها ارائه میدهند .

 

1.     ایجاد نسخه پشتیبان از اطلاعات سرور

از دست دادن اطلاعات یکی از بزرگترین دلایل شکست کسب و کارها است. برای جلوگیری از این امر بسیار مهم  به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید تا داده های حساس و غیر قابل تعویض خود را ایمن نگه دارید. خدمات پشتیبانی سرور مسئولیت ایجاد نسخه ‌های پشتیبان منظم را بر عهده دارند. بنابراین از دست دادن اطلاعات ناشی از دلایل طبیعی و حملات مخرب، کسب‌ و کار شما را با شکست مواجه نمی کند. همچنین باید از یکپارچگی نسخه های پشتیبان خود نیز اطمینان حاصل کنید.

یکی از مواد قرارداد خدمات پشتیبانی سرور بکاپ گیری مداوم از داده های سرور و نگهداری آنها در فضای امن می باشد . بکاپ گیری از سرورها بصورت بکاپ از فایل های موجود در سرورها مانند بانکهای اطلاعاتی و یا فایل سرورها بوده و در برخی مواقع نیز در صورت استفاده از سیستمهای مجازی سازی بکاپ گیری از ماشین مجازی انجام میشود . 

کلیه این خدمات در قالب قرارداد خدمات پشتیبانی سرور توسط کارشناسان ما انجام میشود و تنها نکته مهم این است که کارفرما باید تجهیزات سخت افزاری و یا لایسنس های نرم افزاری را تهیه و در اختیار همکاران ما قرار دهد . 

2.     به روز رسانی نرم افزارها  و سیستم عامل سرور

به روز رسانی سیستم عامل ها و همه برنامه های کاربردی یک عنصر ضروری است که سرویس های پشتیبانی سرور از آن مراقبت می کنند. آنها مراقب هرگونه به روز رسانی جدید برای برنامه ها و سیستم عامل شما هستند تا سیستم شما بتواند بدون اشکال کار کند. آپدیت کردن دائم سرور یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت این خدمات است.

یکی از کارهائی که کارشناس خدمات پشتیبانی سرور بطور روزانه انجام میدهد بررسی بروز رسانی های سیستم عامل سرور و یا پیگیری آپدیت نرم افزارهای کاربردی از شرکت ارائه دهنده می باشد . 

در قرارداد خدمات پشتیبانی سرور ذکر این نکته ضروری است که کارشناس پشتیبانی سرور همواره باید سروها را از نظر آپدیت بودن بررسی کند و آخرین پچ های امنیتی را بر روی آنها نصب کند . 

3.    مدیریت فضای ذخیره سازی و دیسکهای سرور

خدمات پشتیبانی سرور با مراقبت از داده های غیرضروری، گزارش ‌ها و داده‌ های نامربوط، باعث می شود تا سرورهای شما با سرعت عالی کار ‌کنند. به علاوه، هنگام استفاده از پیکربندی  RAID، به هشدارهای RAID نیز توجه می‌ کنند. به این دلیل که یک هارد دیسک آسیب‌ دیده می ‌تواند کل سرور را تحت تأثیر قرار دهد یا بدتر، آن را حذف کند.

لذا یکی از موضوعات مهم در ارائه خدمات پشتیبانی سرور نیز همین است که در وحله اول باید از داده های سرور نگهداری کنیم و بررسی های دائمی از سخت افزار ذخیره سازی دیتا را انجام دهیم . 

کارشناس پشتیبانی سرور با استفاده از نرم افزارهای مانیتوریگ سرور وضعیت استوریج سرور و کنترل های سخت افزاری RAID را بررسی کرده و در صورت بروز آلارم اقدام لازم جهت رفع آلارم انجام خواهند داد . یکی از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه قرارداد نارنجی شدن هارد سرور HP است که نشانده وضعیت هشدار در هارد سرور HP است . 

در این مواقع باید هارد معیوب بسرعت با یک عدد هارد سرور جدید جایگزین شود در غیر اینصورت بزودی رنگ نارنجی هارد سرور اچ پی تبدیل به قرمز میشود . 

4.   اطمینان از ارائه سرویس دائمی سرور

زمان بارگذاری با پشتیبانی سرور حذف می شود. سرورهای شما داده ‌ها، فایل ‌ها یا برنامه ‌های شما را به دستگاه ‌های پایانی سرویس می ‌دهند. جایی که آنها باید یک سفر رفت و برگشت به سرور انجام دهند. این امر زمان می برد و یک سرور با مدیریت ضعیف، باعث تحویل طولانی تر داده ها، زمان انتظار طولانی تر و کاهش رضایت مشتری می شود.

در خدمات پشتیبانی سرور جهت اطمینان از ارائه سرویس دائمی سرور باید از ابزارهای مانیتوریگ مانند نرم افزار  Paessler PRTG است .

درواقع این نرم افزار می‌تواند بر روی همه دستگاه‌ها، برنامه‌های کاربردی و سایر موارد مرتبط در شبکه نظارت داشته باشد و خلاصه عملکردها و هشدارها را به کاربر نشان دهد. در حقیقت PRTG زیرساخت های IT را با استفاده از فناوری‌هایی مانند SNMP، فناوری WMI، فناوری SSH، جریان انتقال بسته‌ها و غیره مورد کنترل قرار می‌دهد.

5.     نگهداری از سرور فیزیکی

برای اینکه سرور شما بهینه کار کند، خدمات پشتیبانی سرور از سلامت فیزیکی آن مطمئن می شود. چندین چیز وجود دارد که می تواند به سرور آسیب برساند. از جمله گرم شدن بیش از حد و گرد و غبار که می تواند منجر به اختلال در عملکرد شود. تیم پشتیبانی این عوامل را زیر نظر و تحت کنترل دارد.

سرویس دوره ای سرور یکی از کارهای مهم در خدمات پشتیبانی سرور است که باید این موضوع را قرارداد خدمات پشتیبانی سرور در نظر داشته باشید . 

سرویس دوره ای سرویس یا Server PM باید بصورت هر 6 ماه یکبار انجام گردد تا از بروز آسیب های فیزیکی به قطعات سرور جلوگیری شود . 

6.    مدیریت مجوزهای دسترسی به اطلاعات سرور

قبل از انتقال مجوز، باید یک نسخه پشتیبان از سرور خود داشته باشید تا در صورت بروز هر فاجعه ای بتوانید آن را بازیابی کنید. هر بار که از سرور خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید یا آن را بازیابی می کنید، مجوز برای انتقال مجدد از رایانه شما به رایانه دیگری در دسترس خواهد بود.

به منظور جلوگیری از سوء استفاده، انتقال به طور کامل توسط شما یا توسط یک کد مجوز ارائه شده توسط تیم  پشتیبانی سرور کنترل می شود. این کد معمولاً برای یک انتقال و فقط برای اهداف امنیتی معتبر است. در صورت نیاز به انتقال مجوز به دستگاه دیگری یا تغییر نام یا آدرس IP آن، باید این مجوز را داشته باشید.

خدمات پشتیبانی سرور

چه زمانی به خدمات پشتیبانی سرور نیاز دارید؟

  • زمانی که نگران حمله بدافزارها و ویروس ها به سرور خود هستید.
  • وقتی منابع یا ترافیک مورد نیاز را برای انجام وظایف مربوط به پشتیبانی سرور داخلی پردازش نمی کنید.
  • در حالتی که باید تعداد منابع مورد نیاز کسب و کارتان را به سرعت اضافه کنید یا کاهش دهید. البته، بدون اینکه اجازه دهید بر عملکرد و سایر قابلیت های سرور تأثیر بگذارد.
  • در صورتی که مزایای برون سپاری خدمات پشتیبانی سرور به شما زمان بیشتری برای تمرکز بر مسئولیت های اصلی خود می دهد.
  • وقتی فکر می کنید که داشتن یک تیم حرفه ای آماده برای رسیدگی به مسائل 24/7 بهتر از ساختن و پرداخت هزینه برای یک تیم داخلی است که 9-5 کار می کند.
  • در صورتی که سرور شما اغلب قطع می شود یا عقب می افتد و به طور کلی کند است.

  • زمانی که نمی خواهید مقادیر زیادی از منابع پولی را برای نگهداری سرورهای داخلی خود سرمایه گذاری کنید.
  • وقتی که در مدیریت مسئولیت های سرور مشکل دارید.

خدمات پشتیبانی سرور شامل چه خدماتی می شود؟

مرکز انفورماتیک طیف وسیعی از خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات را ارائه می دهد که می تواند به شما در انجام کارها کمک کند. همچنین در زمان و هزینه شما نیز صرفه جویی می کند. خدمات پشتیبانی IT ما به شما کمک می کند تا به سرعت به اهداف تجاری خود برسید.

  • ما با تنظیم دقیق امنیت در ابتدا و انجام ممیزی های دوره ای، ایمنی سرورهای شما را تضمین می کنیم.
  • سرورهای شما را برای حداکثر بهره وری بهینه می کنیم.
  • با ارائه خدمات پشتیبانی سرور به طور منظم سیستم عامل را به روز می کنیم و نرم افزار نصب می کنیم تا سرورهای شما را تنظیم کنیم.
  • با نصب نرم افزار مربوطه از سرورها در برابر ویروس ها محافظت می کنیم.
  • ما به داده های ذخیره شده در سرورها اهمیت می دهیم، بنابراین در صورت نیاز، پشتیبان گیری و بازیابی داده ها را انجام می دهیم.
  • به طور کامل بازار را تجزیه و تحلیل می کنیم تا کارآمدترین محصول و فناوری را به مشتریان خود ارائه دهیم.

نصب و راه اندازی شبکه

برای نیل بسوی سازمان الکترونیک پس از ایجاد برنامه استراتژی فناوری اطلاعات توسط مشاور IT اولین قدم داشتن یک زیر ساخت شبکه مناسب ایت تا بتواند به عنوان بستر مقاوم و کاراند هر سیستمی که در آینده نیاز داشته باشیم را بر روی آن راه اندازی کنیم . زیر اخت شبکه مجموعه زیرختهای ارتباطی مانند کابل شبکه ، فیبر نوری ، شبکه وایرلس و سرور های موجود و تجهیزات امنیت شبکه و ذخیره سازی اطلاعات می باشد.

قرارداد پشتیبانی و نگهداری سرور

پس از اجرای شبکه و راه اندازی سرورها با توجه به اهمیت بسزائی که سرورها در سازمان دارند لزوم داشتن یک قرارداد پشتیبانی سرور که در این قرارداد امور تعمیر و نگهداری سرور را به عهده تیم متخصص پشتیبانی سرور بگذاریم ، امری بدیهی می باشد. در این خصوص ما با داشتن این تیم تخصصی جهت پشتیبانی سرور در کنار شما خواهیم بود و به شما اطمینان میدهیم سرور های شبکه همواره بدون فعالیت نمایند

خدمات پشتیبانی سرور  چه تاثیری بر کسب و کار شما خواهند داشت؟

زیرساخت سرور، محور هر برنامه ریزی مربوط به فناوری است. در واقع، مدیران کسب‌ و کار و فناوری، سرورها را به ‌عنوان پایه ‌هایی می ‌بینند که می‌ توان بر اساس آنها هر نیاز تجاری را برآورده کرد. بیشتر به این دلیل که خدمات پشتیبانی سرور یکپارچه سازی فرآیند را امکان پذیر و همکاری بین ذینفعان داخلی و خارجی را تسهیل می کنند.

شما می توانید تنظیمات سرور خود را به گونه ای دیکته کنید که با نیازهای کسب و کار شما سازگار باشد. شما همچنین می توانید یک سرور کامل مختص به خود داشته باشید، یا می توانید انتخاب کنید که آن را به اشتراک بگذارید. صرف نظر از فاصله بین دو فرد، سرورها می توانند فاصله میان آنها را پل بزنند و یک خط ارتباطی تشکیل دهند. همچنین می توان از آن در تمام روز برای انجام کارهای فشرده مختلف استفاده کرد. این موارد چیزهایی است که یک کارفرما برای انجام آنها به منابع عظیمی نیاز دارد.

سرورها مسئول رسیدگی به هرگونه اختلال و مانعی در برخوردهای تجاری هستند؛ بدون اینکه مانع عملکرد و درآمد شرکت شوند. برای انجام این کار، داشتن خدمات پشتیبانی سرور پاسخگو و فعال در 24 ساعت روز و 7 روز هفته، حیاتی است. این گونه اطمینان حاصل می شود که همه چیز به روز است و تمام حملات مخرب در زمانی که کسب و کار به خوبی اجرا می شود، دور نگه داشته می شوند.

خدمات پشتیبانی سرور سیستمی را در اختیار شما قرار می دهد که به حفظ یکپارچگی و عملکرد روان سیستم شما کمک می کند. کسب و کار شما در عملکرد بهبود می یابد و درآمد شما نیز افزایش پیدا می کند. مشکلات شبکه شما پیشگیرانه برطرف می شوند و با مدیریت منظم که پشتیبانی قوی برای کسب و کار شما فراهم می کند، حفظ اطلاعات تضمینی خواهد بود.

شما به متخصصانی با بالاترین میزان تخصص و تجربه نیاز دارید تا سرور خود را حفظ کنند و از تمام عناصری که تأثیر مستقیم بر عملکرد شما دارند مراقبت کنند. مرکز پشتیبانی انفورماتیک به عنوان یک تیم حرفه ای، بهره مندی از خدمات پشتیبانی سرور  را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم کرده است.

شما میتوانید با انعقاد قرارداد خدمات پشتیبانی سرور از سرویس های تخصصی کارشناسان مرکز پشتیبانی انفورماتیک استفاده نموده و مدیریت سرور و مدیریت شبکه خود را به ما بسپارید . این امر باعث میشود تمرکز شما بر روی کسب و کار خود و توسعه آن باشد و نگرانی بابت سرور و بخش IT خود نداشته باشید . 

جهت مشاوره خدمات پشتیبانی سرور با همکاران ما با شماره تلفن 02159131 تماس گرفته تا همکاران ما هماهنگی لازم جهت بازدید از سازمان شما و ارائه قیمت خدمات پشتیبانی سرور را انجام دهند . هزینه خدمات پشتیبانی سرور نیز بر اساس تعرفه سازمان نظام صنفی رایانه ای محاسبه میگردد . همچنین بر اساس نوع سازمان و تعداد سرور و نوع سرویس که ارائه میدهند ممکن است در تعرفه خدمات پشتیبانی سرور اعمال شوند . 

بطور معمول قرارداد خدمات پشتیبانی سرور با شرکتها بصورت قرارداد سالیانه می باشد و ممکن است در پایان قرارداد با توافق طرفین نیز قرارداد خدمات پشتیبانی سرور تمدید گردد . هر چند اکثر مشتریان ما تا کنون قرارداد خدمات پشتیبانی سرور خود را چندین سال تمدید کرده اند . 

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است