مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر

پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر

برنامه شما برای زمانی که کامپیوتر شما از کار بیفتد چیست؟ آیا برای رسیدگی به مشکل پیش آمده یک متخصص پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر را در میان کارمندان خود دارید؟ یا آنلاین می شوید و یک ارائه دهنده پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر را جستجو می کنید؟ مطمئناً وجود کارکنان پشتیبانی فناوری اطلاعات در لیست حقوق و دستمزد شما می تواند فشار جدی بر بودجه شرکت شما وارد کند، به خصوص که آنها ممکن است زمان زیادی را صرف انجام کاری نکرده باشند و بیکار منتظر بمانند تا مشکلی پیش بیاید.

پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر


قرارداد تعمیر و نگهداری سخت افزار به مجموعه فرآیند ها و خدماتی گفته می شود که باعث می شود با استفاده از عملیات پیشگیرانه از خرابی سخت افزار رایانه جلوگیری کند و یا اینکه در صورت بروز مشکل سخت افزاری در یک کامپیوتر بصورت سریع و در کمترین زمان و با کمترین هزینه اقدام به رفع آن مشکل و بازگردانی رایانه به سیستم کاری سازمان می نماید .

قرارداد پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  

نمونه قرارداد پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر

 در خدمات پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  طی قراردادی که کارفرما با مرکز پشتیبانی انفورماتیک ایران منعقد خواهد کرد  وظیفه پشتیبانی و نگهداری سخت افزار  بر   عهده شرکت پشتیبان کامپیوتر خواهد بود  و شرکت پشتیبان کامپیوتر نیز با استفاده از تکنسین های متخصص سخت افزار و HELPDESK   خود و همچنین استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای مخصوص نگهداری سخت افزار  بر اساس استاندارد ITIL  این امور را انجام خواهد داد . کارهایی که در یک قرارداد تعمیر و نگهداری سخت افزار انجام می گردد بطور کلی شامل موارد زیر می باشند :

  • تهیه شناسنامه سخت افزاری سیستمها
  • انجام سرویس سخت افزاری اولیه بصورت کامل
  • انجام سرویسهای دوره ای PM بصورت سه ماهه یا شش ماهه
  • ثبت اطلاعات سخت افزاری سیستمها در نرم افزار مدیریت منابع شبکه
  • ثبت درخواستهای رفع ایراد در سیستم نرم افزاری پشتیبانی شبکه و ارائه گزارشهای متنوع
  • کوتاه نگهداشتن زمان پاسخگویی و زمان رفع عیب
  • بررسی نیازهای مشتریان و ارائه مشاوره های فنی در زمینه به روز رسانی سخت افزار های مربوط به واحدفن آوری اطلاعات

جهت مشاوره قرارداد با ما تماس بگیرید

پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر

پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر

یک متخصص پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  مسئول ارائه بالاترین خدمات به مشتریان درگیر با مشکلات فنی و سیستمی، خرابی های شبکه و ایجاد لینک های پشتیبانی برای پرسنل فناوری اطلاعات است.

 متخصصان پشتیبانی کامپیوتر از ابزارها و برنامه های مختلف سیستم برای تشخیص مشکلات کامپیوتر کاربران نهایی و عیب یابی فوری استفاده می کنند. آنها همچنین به کارکنان کمک می‌کنند تا ویژگی ‌ها و زیرساخت ‌های سیستمی را طراحی و بهبود بخشند و همچنین دستورالعمل‌های آموزشی را برای ارائه ایجاد نمایند. 

 

مسئولیت های تخصصی در پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر 

 

_ پیگیری انجام کار از طریق ایمیل یا تلفن تا زمانی که مشکل حل شود.

_ تولید پایگاه داده و گسترش نرم افزارهای پردازش برای ایجاد، نگهداری و توسعه گزارش های SQL

_ راهنمایی در در تهیه سخت افزار و تجهیزات جانبی کامپیوتر

_ حفظ دسترسی منابع کامپیوتری شرکت از جمله سرورها، ایستگاه های کاری، لپ تاپ ها، چاپ

پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر
پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر

_ تعویض/تعمیر قطعات سخت افزاری معیوب در کامپیوترهای اداری و لپ تاپ ها

_ استقرار دستگاه های جدید، نصب سیستم عامل، برنامه ها، درایورها و تنظیمات شبکه

_ پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  برای کاربران محلی و راه دور در مشکلات شبکه، VPN، چاپ، ایمیل، نرم افزار و سخت افزار

_ حل آسیب پذیری سیستم عامل و برنامه های خاص در شبکه

_ ارائه تجزیه و تحلیل فنی و بازیابی داده ها 

_ به‌ روزرسانی‌ ها و ارائه بسته ‌های خدمات

_ ایجاد شبکه های  LAN 

 

همگی نمونه ‌هایی از مسئولیت ‌های تخصصی پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  است که ممکن است کاربران به آن ها نیاز داشته باشند.

کارشناس پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر

متخصصان پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  با استفاده از نرم افزار یا تجهیزات کامپیوتری به افراد و سازمان ها کمک و مشاوره می دهند. به طور کلی، کارشناسان پشتیبانی بر دو نوع هستند که به طور جداگانه در دو حوزه فعالیت می کنند. برخی که متخصصان پشتیبانی شبکه کامپیوتری نامیده می شوند، روندهای فناوری اطلاعات (IT) سازمان ها را مدیریت می کنند و برخی دیگر که متخصصان پپشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  نامیده می شوند، به کاربران فعال در حوزه غیر IT که مشکلات رایانه ای دارند کمک می کنند.

تفاوت پشتیبانی کاربران و پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر

یک شرکت پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  و خدماتی را به کارمندان یا مشتریان ارائه می دهد تا به آنها در حل مشکلاتشان کمک کند تا بتوانند از رایانه ها به طور مؤثرتری در محیط کار یا خانه خود استفاده کنند. عملکرد پشتیبانی کاربر با نام های متعددی در سازمان های مختلف شناخته می شود. نام ‌های رایج شامل خدمات مشتری، میز کمک، میز خدمات، خدمات پشتیبانی فناوری، خدمات پشتیبانی مشتری،

 کمک کامپیوتر، خط تلفن کمک کامپیوتر، مرکز تماس یا کلمه پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  با هر تغییر دهنده ‌ای مانند کاربر، محصول، سخت‌افزار، نرم‌افزار یا شبکه است. برخلاف پشتیبانی کاربران، خدمات پشتیبانی سیستم های رایانه فنی معمولاً یک عملکرد پشتیبانی سطح بالاتر است که بر عیب یابی پیشرفته و حل مشکل تمرکز دارد. در برخی از سازمان ها، پشتیبانی کاربر را پشتیبانی فنی می نامند، به خصوص اگر کارکنان پشتیبانی متشکل از کارمندان متخصص یا دارای مهارت های فنی پیشرفته باشند.

استراتژی که یک شرکت پشتیبانی برای ارائه خدمات پشتیبانی سیستم های رایانه انتخاب می کند، اغلب به اندازه، نوع، مکان، وضعیت مالی و اهداف خدمات پشتیبانی فناوری و همچنین سطح مهارت و نیازهای پشتیبانی کارمندان و مشتریان بستگی دارد. در واقع، یک سازمان ممکن است با تغییر نیازهای کارکنان و مشتریانش، در زمان های مختلف از استراتژی های پشتیبانی متفاوتی استفاده کند و ممکن است همزمان از بیش از یک استراتژی استفاده کند.

 

پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر پاره وقت

اغلب اولین قدمی که یک سازمان به سمت درخواست عملکرد پشتیبانی سیستم های رایانه برمی‌دارد، زمانی اتفاق می ‌افتد که سیستم های رایانه ای در یک مجموعه راه اندازی می شود.
حضور یک پشتیبان پاره وقت، راه حل خوبی برای تامین پشتیبانی سیستم های رایانه در مشاغل بسیار کوچک است تا نیاز خود به پشتیبانی کاربر را در زمانی که نمی توانند هزینه یک موقعیت پشتیبانی تمام وقت را توجیه کنند، برآورده سازند.
سازمان ‌های کوچکی که سخت ‌افزار یا نرم ‌افزار رایانه را می ‌فروشند، اغلب در مراحل اولیه توسعه و فروش محصول، پشتیبانی غیررسمی مشتری را ارائه می ‌دهند.


هنگامی که حجم فروش کم است، پشتیبانی مشتری ممکن است به یک مهندس توسعه محصول یا یک برنامه نویس همراه با سایر وظایف آنها واگذار شود. با افزایش فروش، نیاز به وجود پشتیبانی سیستم های رایانه از یک پایگاه مشتری در حال رشد فراتر می رود.

در این مرحله، عملکرد پشتیبانی معمولاً رسمی تر می شود و به شکل یک موقعیت پشتیبانی تمام وقت یا حتی یک گروه پشتیبانی در می آید.  

پشتیبانی کامپیوتر با کمک تیم پشتیبانی

وقتی شرکت های پشتیبانی متوجه می ‌شوند که پشتیبانی مشتریان یا کارمندان به طور پاره وقت، دیگر برای رسیدگی به حجم یا تنوع درخواست ‌های پشتیبانی کافی نیستند، یا زمانی که می فهمند هزینه‌ های پنهان پشتیبانی در حال افزایش است، گزینه ‌های دیگری را در اختیار مشتریان قرار می دهند. 

یک جایگزین این است که یک موقعیت تمام وقت برای ارائه پشتیبانی سیستم های رایانه اختصاص دهند. سازمان ‌هایی که به یک موقعیت تمام وقت برای وظایف پشتیبانی فنی رایانه ای خود نیازمند هستند، اغلب به دنبال یک متخصص پشتیبانی هستند که وسعت و عمق بیشتری از مهارت ‌های فنی و همچنین توانایی برقراری ارتباط مؤثر با کاربران دیگر را دارد.

جایگزین دوم، سازماندهی پشتیبانان پاره وقت موجود در غالب یک تیم پشتیبانی کاربر به صورت گروهی است که همگی منابع و خدمات پشتیبانی فناوری را ارائه می دهد. مزیت این موقعیت‌ های پشتیبانی تیمی این است که کارکنان پشتیبانی سیستم های رایانه پاره وقت اغلب با عملیات تجاری روزمره سازمان مربوطه آشنا هستند. 

بدین ترتیب، یک تیم پشتیبانی می تواند کارکنان تمام وقت و پاره وقت را در یک گروه پشتیبانی ترکیب کند. جایگزین دیگری که برای شرکت‌ هایی که تقاضای رو به رشد برای پشتیبانی کاربر را تجربه می‌ کنند، برون ‌سپاری نیازهای پشتیبانی آنها است.

زیر ساخت شبکه اولین قدم برای ایجاد سازمان الکترونیک می باشد.

برای نیل بسوی سازمان الکترونیک پس از ایجاد برنامه استراتژی فناوری اطلاعات توسط مشاور IT اولین قدم داشتن یک زیر ساخت شبکه مناسب ایت تا بتواند به عنوان بستر مقاوم و کاراند هر سیستمی که در آینده نیاز داشته باشیم را بر روی آن راه اندازی کنیم . زیر اخت شبکه مجموعه زیرختهای ارتباطی مانند کابل شبکه ، فیبر نوری ، شبکه وایرلس و سرور های موجود و تجهیزات امنیت شبکه و ذخیره سازی اطلاعات می باشد.

قرارداد پشتیبانی و نگهداری سرور از مهمترین ملزومات هر سازمان است .

پس از اجرای شبکه و راه اندازی سرورها با توجه به اهمیت بسزائی که سرورها در سازمان دارند لزوم داشتن یک قرارداد پشتیبانی سرور که در این قرارداد امور تعمیر و نگهداری سرور را به عهده تیم متخصص پشتیبانی سرور بگذاریم ، امری بدیهی می باشد. در این خصوص ما با داشتن این تیم تخصصی جهت پشتیبانی سرور در کنار شما خواهیم بود و به شما اطمینان میدهیم سرور های شبکه همواره بدون فعالیت نمایند .

پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر توسط HELPDESK

هنگامی که کارکنان یک شرکت به پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  نیاز دارند، ممکن است به کارمندان تیم پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر مراجعه کنند یا با مرکز میز کمک تماس بگیرند. میز کمک، یک نقطه تماس واحد را برای کاربرانی که به خدمات پشتیبانی سیستم های رایانه نیاز دارند، (خواه کارکنان داخلی یا مشتریان خارجی باشند)، فراهم می کند. میز کمک، راهنمایی مشکلات و درخواست های مشتری را مدیریت می کند و خدمات پشتیبانی راه حل محور را ارائه می دهد. 

میز کمک ممکن است بخشی از یک گروه پشتیبانی بزرگتر باشد، یا ممکن است به تنهایی یک شخص، به عنوان منبع اصلی پشتیبانی کاربر باشد. در یک سازمان بزرگ با بسیاری از کاربران داخلی، میز کمک ممکن است یکی از چندین از خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات باشد. در یک شرکت فروشنده محصولات کامپیوتری، میز کمک ممکن است خدمات پشتیبانی سیستم های رایانه اولیه ارائه شده به مشتریان باشد. امکانات میز کمک اغلب شامل یک یا چند گزینه از این موارد است:  

  • مکانی فیزیکی که در آن کارکنان داخلی یا مشتریان خارجی می توانند در صورت داشتن سوال یا مشکل یا درخواست بازدید از دفتر یا تماس با مسئولین ارائه دهنده خدمات سیار به آنجا بروند.
  • یک شماره تلفن (گاهی اوقات خط تلفن نامیده می شود) که مشتریان خارجی یا کارمندان داخلی یک سازمان می توانند برای کمک در مورد یک محصول یا خدمات با آن تماس بگیرند.
  • آدرس ایمیل، وب‌ سایت یا سرویس چت آنلاین (که به آن پیام‌ رسانی فوری نیز گفته می ‌شود) که کارمندان یا مشتریان می‌ توانند برای کمک فناوری با آن تماس بگیرند.

کارکنان میز کمک تلاش می کنند تا مشکلات را در اسرع وقت حل کنند. اگر نتوانند، ممکن است حل مشکل را به شخص دیگری با عنوان پشتیبانی سیستم های رایانه ارجاع دهند. به عنوان مثال، یکی از کارکنان میز کمک ممکن است به عنوان رابط بین یک کاربر داخلی دارای مشکل و یک فروشنده نرم افزار خارجی که می تواند مشکل را حل کند، عمل کند.

مرکز پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر

مدل سازمانی دیگر برای خدمات پشتیبانی، مرکز پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  است. این یک مرکز پشتیبانی، گستره وسیع تری از خدمات را نسبت به میز کمک به کاربران رایانه داخلی سازمان ارائه می دهد. این خدمات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مشاوره در مورد خرید فناوری (یک مرکز پشتیبانی سخت افزار کامپیوتر  کاربران حتی ممکن است محصولات منتخب را در فروشگاه متعلق به شرکت برای خرید توسط کارمندان ارائه دهد)
  • آموزش ارائه شده از طریق یک مرکز آموزشی یا پک برنامه ای که تجربیات یادگیری، راهنمایی ها و سایر اسناد مربوط به محصولات پشتیبانی شده را ارائه می دهد.
  • اطلاعات و کمک عیب یابی ارائه شده توسط میز کمک

مرکز پشتیبانی کاربران در برخی از سازمان‌ ها ممکن است مدیریت امکانات، کمک توسعه اپلیکیشن و خدمات تعمیر سخت ‌افزار را نیز ارائه دهد.

پشتیبانی کاربران توسط یک مسئول فناوری اطلاعات

اگرچه برخی از سازمان ها به عمل پشتیبانی سیستم های رایانه به عنوان یک عملکرد مستقل و جداگانه نگاه می کنند، سازمان های دیگر این مسئولیت را به بخش فناوری اطلاعات محول می کنند. پشتیبانی به عنوان بخشی از فناوری اطلاعات، دارای مزایا و معایبی است. از آنجایی که مسئولیت اصلی بخش فناوری اطلاعات اغلب طراحی، توسعه و نگهداری برنامه های کاربردی و راه اندازی رایانه های اصلی و شبکه های مخابراتی سازمان است،

 برخی سازمان ها دریافته اند که بخش فناوری اطلاعات مکان موثری برای ارائه خدمات پشتیبانی سیستم های رایانه نیست. در این شرایط، عملکرد پشتیبانی کاربران توسط کارکنان فناوری اطلاعات، اغلب تحت تاثیر مشغله های آنان پیرامون پروژه ‌ها و اولویت ‌های تخصصیشان است و بنابراین ممکن است زمان کمی برای کمک به کاربران اختصاص دهند.

از سوی دیگر، برخی سازمان ‌ها معتقدند که تمام فعالیت‌ های فناوری شرکت ‌ها باید زیر یک چتر (بخش فناوری اطلاعات) سازماندهی شوند تا یک نقطه تماس واحد برای همه کاربران شبکه، رایانه ‌های شخصی، دستگاه ‌های تلفن همراه و مخابرات فراهم کنند. اما اینکه عملکرد پشتیبانی سیستم های رایانه به طور جداگانه سازماندهی شود یا با سایر خدمات فناوری در یک بخش فناوری اطلاعات ترکیب شود، به تاریخچه سازمان، تجربه آن در زمینه پشتیبانی فناوری، فرهنگ سازمانی و نیازهای کاربران بستگی دارد. 

پشتیبانی کاربر توسط یک فروشنده برون سپاری شده

برون سپاری جایگزین دیگری برای سازمان هایی است که نیاز به ارائه خدمات پشتیبانی به کارمندان و مشتریان خود را دارند. یک سازمان برای برون سپاری خدمات پشتیبانی سیستم های رایانه خود، با فروشنده ای که در کارکردهای پشتیبانی تخصص دارد، قرارداد می بندد تا به حوادث و مشکل رسیدگی کند. در واقع سازمان ها می توانند خدمات پشتیبانی را برای کاربران داخلی و خارجی برون سپاری کنند. 

به عنوان مثال، کارکنان یک سازمان ممکن است از طریق یک خط تلفن یا ایمیل اختصاصی با یک ارائه دهنده خدمات پشتیبانی خارجی تماس بگیرند. متناوبا، عملیات میز کمک داخلی یک سازمان ممکن است خود برخی از حوادث را مدیریت کند و یا مشکلات فنی دشوار را به یک ارائه دهنده پشتیبانی سیستم های رایانه خارجی ارجاع دهد. برون سپاری می تواند گزینه جذابی برای سازمان های باشد که می خواهند هزینه های خود را کنترل کنند یا از مهارتی که کارکنان پشتیبانی فعلی خود، آن را ندارند، توسط منبع دیگر بهره ببرد. 

خدمات پشتیبانی کاربران

پشتیبانی کاربران در یک سازمان، اغلب خدمات مختلفی را ارائه می دهد. گستره خدمات ارائه شده به اهداف سازمان، نیازهای خاص کارکنان یا مشتریان آن و منابعی که سازمان تصمیم می گیرد به عملکرد پشتیبانی اختصاص دهد، بستگی دارد. پشتیبانی سیستم های رایانه کاربران، به عنوان یک زمینه در فناوری اطلاعات، همه این کارکردها را شامل می شود. هر سازمانی همه این خدمات را به کارکنان یا مشتریان خود ارائه نمی دهد، اما سازمان هایی که پشتیبانی کاربران را ارائه می دهند حداقل برخی از این خدمات را برای پاسخگویی به نیازهای کارمند یا مشتری ارائه می دهند.

خدمات HELPDESK از طریق خط تلفن یا سرویس چت

کاربرانی که با مشکلات فناوری مواجه می شوند، به مکانی برای مراجعه جهت دریافت پشتیبانی و کمک نیاز دارند. ارائه اطلاعات یکی از رایج ترین انواع خدماتی است که توسط یک سازمان پشتیبانی سیستم های رایانه ارائه می شود. کارکنانی که خدمات اطلاعاتی را از طریق میز کمک، خط تلفن، وب ‌سایت یا سرویس چت ارائه می‌ کنند، ممکن است کارهای زیر را انجام دهند:

  • پاسخ به درخواست ها برای اطلاعات محصول
  • ارائه راه حل برای مشکلات رایج
  • بازاریابی و فروش محصولات و خدمات، از جمله افزونه ها و ارتقاها
  • دریافت و ثبت شکایات کاربران در مورد ویژگی های محصولات
  • رسیدگی به ادعاهای گارانتی و اجازه بازگشت یا تعویض محصول
  • پشتیبانی و تعمیر سرور

ارائه عیب یابی فنی توسط پشتیبانی سیستم های رایانه

اگرچه میز کمک، خط تلفن، وب‌ سایت یا سرویس چت می ‌تواند مشکلات و سؤالات رایج کاربر را حل کند، اما برخی از مشکلات، خارج از تخصص کارکنان میز کمک است. بنابراین، اکثر سازمان ها نیاز به سطحی از خدمات عیب یابی فنی دارند که توسط پشتیبانی سیستم های رایانه ارائه می شود و دانش لازم برای حل مشکلات ظاهراً حل نشدنی را دارند. این خدمات می تواند شامل عیب یابی، تعمیر و ارتقاء دستگاه های سخت افزاری، ایجاد رفع یا راه حل برای مشکلات سخت نرم افزاری، عیب یابی خرابی اتصال شبکه یا عملکرد ضعیف باشد.

جمع آوری اطلاعات برای کمک به کاربران

چالشی که به طور مداوم کارکنان پشتیبانی سیستم های رایانه با مواجه هستند، نیاز به جمع آوری اطلاعات، برای رسیدگی به سؤال یا مشکلات کاربران است. اگرچه اکثر سازمان‌ ها رایانه، نرم ‌افزار و دستگاه ‌های ارتباطی لازم را برای کارکنان خود فراهم می ‌کنند، اما اغلب کتابچه ‌های راهنمای کاربر یا اسنادی را برای آن فناوری‌ ها ارائه نمی‌ کنند. در موارد دیگر، کتابچه ‌های راهنما اشتباه می‌ شوند یا توسط کاربران دور انداخته شده و یا به طور کلی منسوخ می ‌شوند. 

درست است که کاربران گاهی اوقات می توانند از کمک آنلاین برای محصولات تجاری استفاده کنند، اما اغلب کمک آنلاین برای کمک به کاربران در حل هر مشکل، به خصوص مشکلات دشوار، نه به اندازه کافی دقیق است و نه به اندازه کافی فنی و گاهی اوقات توضیحات فروشنده نیز خیلی خوب نیستند. بنابراین، کاربران برای نیازهای اطلاعاتی خود، اغلب به کارکنان پشتیبانی سیستم های رایانه مراجعه می کنند.

اطلاعات مربوط به هر محصول، نرم افزار یا مشکل را می توان در منابع مختلفی یافت: کتابچه های راهنمای فروشنده چاپ شده، کتاب های تجاری و کتاب های آموزشی، کمک آنلاین، پایگاه های داده، وب سایت ها و واحدهای پاسخ دهی صوتی خودکار. کارکنان پشتیبانی کاربران باید ویژگی های هر یک از این منابع اطلاعاتی را درک کنند و برای کمک به کاربران بتوانند به طور موثر از آنها استفاده کنند.     

ارزیابی محصولات و خدمات سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه و ارتباطات توسط پشتیبان

بیشتر سازمان ها به دنبال فناوری های جدید برای افزایش بهره وری کارکنان هستند. در نتیجه، کارکنان پشتیبانی سیستم های رایانه اغلب باید محصولات و خدمات فناوری جدید را در برابر محصولات موجود مورد تحقیق، مقایسه و ارزیابی قرار دهند. کارکنان پشتیبانی کاربر باید پاسخ سوالاتی مانند موارد زیر را بیابند:

  • آیا محصول جدید باعث بهره وری کارمندان می شود؟
  • آیا یک محصول خاص نیازهای کاربر را بهتر از محصول دیگر برآورده می کند؟
  • آیا باید برخی یا همه کاربران را از یک نسخه برنامه به نسخه جدیدتر ارتقا دهند یا منتظر بمانند تا نسخه بعدی منتشر شود؟
  • ارزیابی چه ویژگی هایی در خرید محصولات و خدمات فناوری مهم است؟
  • آیا پیکربندی سخت افزاری یا بسته نرم افزاری خاص، مقرون به صرفه خواهد بود؟

افرادی جز امور پشتیبانی سیستم های رایانه، همیشه اطلاعات و تخصص لازم برای پاسخ به این سوالات و تصمیم گیری آگاهانه را ندارند. هنگامی که کاربران درون یک سازمان تصمیمات خرید فردی را اتخاذ می کنند، سازمان ممکن است با ناسازگاری ها، هزینه های گزاف، محصولات غیرقابل استفاده و مشکلات بهره وری مواجه شود که حل آنها دشوار است. ارزیابی محصولات جدید یک وظیفه مهم، چالش برانگیز و مداوم برای کارکنان پشتیبانی کاربران است.

اتخاذ استانداردهای پشتیبانی در سطح سازمانی توسط پشتیبان

یکی از وظایف پشتیبانی سیستم های رایانه، اتخاذ استانداردهای پشتیبانی محصول است. استانداردهای پشتیبانی لیستی از محصولات کامپیوتری هستند که یک سازمان اجازه می دهد یا کارکنان خود را تشویق می کند تا از آنها استفاده کنند و از آنها حمایت خواهد کرد. استانداردهای پشتیبانی به محدود کردن سخت افزار، نرم افزار و محصولات شبکه ای که کارکنان پشتیبانی باید استفاده کنند، کمک می کند. بنابراین، اتخاذ استانداردهای محصول باعث کاهش هزینه های پشتیبانی می شود.

 اتخاذ استانداردهای پشتیبانی مهم هستند زیرا برای یک سازمان غیرممکن است که از پیکربندی سخت افزاری یا بسته نرم افزاری که یک کاربر یا یک کارمند ممکن است برای خرید انتخاب کند، پشتیبانی کند.  ما در قرارداد پشتیبانی سخت افزار از استاندارد ITIL استفاده میکنیم . 

ارائه کمک نصب توسط پشتیبانی سیستم های رایانه

هنگامی که یک سازمان یا کاربر فردی، کامپیوتر یا فناوری دیگری را خریداری می کند، کارکنان پشتیبانی سیستم های رایانه ممکن است پیشنهاد دهند که کامپیوتر را برای کاربر باز کرده، راه‌اندازی، نصب و پیکربندی کنند. کارکنان پشتیبانی اغلب ابزار و تخصص لازم برای اطمینان از نصب صحیح را دارند و می توانند بسیاری از مشکلات رایج نصب را که ممکن است کاربر بی تجربه را ناامید کند، شناسایی و حل کنند. در صورت لزوم، کارکنان پشتیبانی می توانند اطمینان حاصل کنند که نرم افزار شبکه مناسب، برای اتصال دستگاه به شبکه سازمان نصب و پیکربندی شده است. 

آنها همچنین می توانند دستگاه های جانبی مانند چاپگر و اسکنر را نصب کنند و نرم افزار درایور این دستگاه ها را نصب و پیکربندی کنند. در حالی که برخی از کاربران نهایی ممکن است قادر به انجام این وظایف باشند، کارکنان پشتیبانی سیستم های رایانه کاربر اغلب می ‌توانند کار را سریع‌ تر و با خطاهای کمتری انجام دهند، زیرا معمولاً نسبت به یک کاربر معمولی تجربه بیشتری در مورد مراحل نصب و مشکلات دارند. 

تیم پشتیبان رایانه علاوه بر ارائه کمک نصب، اغلب در انجام وظایف مدیریت امکانات کامپیوتری مانند امنیت شبکه، پشتیبان ‌گیری از رسانه، شناسایی و پیشگیری ویروس، آنالیزهای ارگونومیک، مدیریت منابع، نگهداری پیشگیرانه، تعمیرات سخت ‌افزار و تجهیزات جانبی و سایر وظایف مرتبط به کاربران کمک می‌کنند.

ارائه آموزش در مورد استفاده از فناوری و رویه های عملیاتی توسط پشتیبان

از آنجایی که کاربران، برنامه های جدید رایانه ای را خریداری می کنند که حاوی ویژگی های اضافی است که در برنامه های قبلی وجود نداشته، اغلب به پشتیبانی سیستم های رایانه نیاز دارند. تیم های پشتیبانی کاربر در بسیاری از سازمان ها آموزش کاربر نهایی را بر عهده می گیرند. تیم پشتیبانی ممکن است دوره ‌های آموزشی گروهی برنامه‌ ریزی ‌شده به صورت دوره ‌ای داشته باشد، همچنین آموزش ‌های انفرادی ارائه دهد یا راه ‌هایی برای یادگیری یک فناوری جدید که مکمل نیازها و سبک یادگیری شخصی کاربر است، پیشنهاد کند.

در حقیقت آموزش، نمونه خوبی از خدمات پشتیبانی فنی است که می تواند هزینه استفاده از فناوری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. آموزش از سوی پشتیبانی سیستم های رایانه برای کاربران در قالب ‌های مختلفی در دسترس است. برخی از کاربران سعی می‌کنند با استفاده از روش یادگیری آزمون و خطا که ممکن است رایگان به نظر برسد، از هزینه ‌های آموزش اجتناب کنند. 

با این حال، هنگامی که هزینه کاهش بهره وری و خطاهای انجام شده توسط یک کاربر آموزش ندیده در نظر گرفته شود، هزینه های پنهان رویکرد آزمون و خطا قابل توجه خواهد بود. در حالی که خرید یک پک آموزشی، کتاب یا دوره آنلاین برای یک محصول نرم افزاری، احتمالا ارزانتر تمام شود. همچنین با آموزش مناسب، کاربران می توانند سریعتر از زمانی که یک فناوری جدید را با آزمون و خطا یاد بگیرند، به هدف برسند.

پشتیبانی سیستم های رایانه ای

تهیه مستندات مربوط به استفاده از فناوری توسط پشتیبان

اگرچه آموزش کاربران توسط پشتیبانی سیستم های رایانه یک روش ضروری و اغلب کارآمد برای استفاده موثر از ویژگی های فناوری جدید است، اما مستندسازی نیز به همان اندازه مهم است. در حالی که یک جلسه آموزشی به طور کلی یک رویداد یکباره است، اسناد را می توان برای کاربران برای پاسخ به سوالات یا به عنوان یادآوری نحوه انجام کاری که ممکن است گاهی اوقات انجام دهند، حفظ کرده و برای دسترسی آن ها در معرض عموم قرار داد. 

مستندات شامل راهنماهای مقدماتی برای کاربران جدید، توضیحاتی در مورد رویه ‌ها و دستورالعمل ‌های استفاده از فناوری سازمانی و همچنین دستورالعمل ‌های آموزشی و راهنمای مرجع در مورد محصولات خاص است. همچنین شامل مستندات آنلاین در قالب فایل‌ های راهنما، پاسخ به سؤالات متداول (پرسش‌ های متداول) و پاسخ‌ های ایمیلی به کاربران راه دور است. 

کمک به کاربران در پروژه های توسعه نرم افزار توسط پشتیبان

اکثر تیم های پشتیبانی سیستم های رایانه، توسعه یا برنامه نویسی نرم افزار را به عنوان بخشی از خدمات معمول خود به کاربران ارائه نمی دهند. به طور معمول، توسعه نرم افزار مسئولیت بخش فناوری اطلاعات یا با فروشنده ای با تخصص توسعه نرم افزار است. با این حال، در برخی از سازمان ‌ها، کارکنان پشتیبانی ممکن است به کاربران کمک کنند تا برنامه ‌های نرم ‌افزاری شخصی سازی شده ای را برای حل مشکلات خاص یا برآورده کردن الزامات تخصصی ایجاد کنند. برای مثال، کارکنان پشتیبانی سیستم های رایانه ممکن است با کاربران در مورد مؤثرترین راه برای خودکارسازی یک کار دشوار در یک صفحه گسترده مشورت کنند.

توسعه نرم ‌افزار مدت ‌هاست که در حوزه IT در نظر گرفته شده است. با این حال، با وجود ابزارهای قدرتمند توسعه اپلیکیشن امروزی، همچون زبان های برنامه نویسی، صفحات گسترده، بسته های مدیریت پایگاه داده و ابزارهای توسعه صفحه وب، کاربران اغلب می توانند برخی از برنامه ها را مستقل از بخش فناوری اطلاعات توسعه دهند. مأموریت گروه‌ های پشتیبانی سیستم های رایانه در سازمان‌ ها به ‌طور قابل‌ توجهی متفاوت است و وظایفی که انجام می ‌دهند نمایه خدمات آنها را در یک سازمان مشخص می‌ کند. در حالی که اکثر گروه های پشتیبانی، خدمات میز کمک و کمک عیب یابی ارائه می دهند، تعداد کمتری مستندات، آموزش محصول و توسعه برنامه را ارائه می دهند.

توضیحات موقعیت برای کارکنان پشتیبانی کاربر

موقعیت ها در صنعت پشتیبانی کاربر، اغلب ترکیبی از وظایف ذکر شده در بخش قبل را شامل می شود. شرح موقعیت، یک شرح مکتوب از صلاحیت ها و مسئولیت های یک شغل در یک سازمان است. این ابزاری است که نحوه ساختار یک سازمان در عملکرد پشتیبانی سیستم های رایانه خود را نشان می دهد. از سوی دیگر، سازمانی که عمدتاً پشتیبانی تلفنی یا مبتنی بر وب را ارائه می‌ کند، معمولاً بر مهارت ‌های حل مسئله و ارتباطی تأکید دارد و به احتمال بسیار کمتر از پشتیبانان خود انتظار دارد که نیازهای کاربران را ارزیابی کنند یا مثلاً بتوانند کاربران نهایی را آموزش دهند.

دانش، مهارت ها و توانایی ها یک پشتیبان

یکی از راه‌ های درک بهتر الزامات یک موقعیت خاص، تجزیه و تحلیل آن ‌ها بر حسب دانش، مهارت ‌ها و توانایی‌ های مورد نیاز برای انجام کار است. پرسنل منابع انسانی اغلب شرح موقعیت را تجزیه و تحلیل می کنند و چک لیستی از KSA را برای غربالگری پشتیبانی سیستم های رایانه خبره تهیه می کنند.

دانش

هر موقعیت شامل توصیفی از آنچه که یک پشتیبان برای انجام کار باید بداند را شامل می شود. مؤلفه دانش ممکن است بر حسب تعداد مشخصی از سال ‌های تحصیل، مدرک تحصیلی در یک رشته مشخص، گواهینامه صنعتی خاص (مانند گواهی A+)، یا فهرستی از موضوعاتی که انتظار می‌ رود یک پشتیبان بداند، بیان شود. نمونه هایی از دانش مورد نیاز برای موقعیت نماینده میز کمک عبارتند از:

  • آشنایی با تکنولوژی کامپیوتر از جمله سخت افزار، نرم افزار و شبکه
  • آشنایی با سیستم عامل های ویندوز و اندروید

مهارت ها

هر موقعیت به مهارت های شغلی یا وظایف خاصی نیاز دارد که پشتیبانی سیستم های رایانه باید بتواند به خوبی انجام دهد. موقعیت های پشتیبانی کاربر ممکن است به مهارت های پیشرفته در یک یا چند زمینه نیاز داشته باشد. به طور کلی، یک مهارت وظیفه ای است که یک کارمند پشتیبانی با تمرین و تجربه می تواند آن را بهتر (در سطح بالاتری از اثربخشی یا کارایی) انجام دهد.

نمونه ‌هایی از مهارت ‌های مورد نیاز برای موقعیت نماینده میز کمک 7 عبارتند از:

  • مهارت در عیب یابی مشکلات سیستم
  • مهارت های ارتباطی تلفنی و بین فردی

توانایی ها

هر موقعیت به وظایف خاصی نیاز دارد که پشتیبانی سیستم های رایانه باید قادر به انجام آنها باشد. توانایی ها، عملکردهایی هستند که متقاضی می تواند یا نمی تواند انجام دهد. به عنوان مثال، برخی از موقعیت ها ممکن است توانایی هایی مانند توانایی بلند کردن جعبه های 50 پوندی یا برقراری ارتباط به زبان اسپانیایی را مشخص کنند. نمونه هایی از توانایی های مورد نیاز برای موقعیت نماینده میز کمک عبارتند از:

  • توانایی حفظ سطح مناسبی از محرمانگی
  • توانایی تهیه گزارش و مستندات فنی

اگر در درک تفاوت های دقیق بین مهارت ها و توانایی ها مشکل دارید، نگران نباشید. مردم اغلب از این اصطلاحات به جای هم استفاده می کنند.  

 

مسیرهای شغلی جایگزین برای تکنسین پشتیبانی کامپیوتر

بسیاری از کارکنان پشتیبانی سیستم های رایانه این زمینه را به عنوان نقطه ورود به سایر موقعیت های پیشرفته تر انتخاب می کنند. پاراگراف ‌های زیر برخی از مشاغل را معرفی می‌ کنند که پشتیبانی کاربران می تواند منجر به آن ها شود.

برنامه نویس

کارکنان پشتیبانی کاربر که دارای گرایش فنی هستند ممکن است بخواهند در سمتی به عنوان برنامه نویس کامپیوتر یا توسعه دهنده برنامه های کاربردی وب کار کنند. کارکنان در این موقعیت ها کد (دستورالعمل ها) را به یک زبان برنامه نویسی مانند C++، جاوا، پایتون یا ویژوال بیسیک یا به زبان برنامه نویسی مانند JavaScript، VBScript، Perl یا PHP می نویسند. پیشرفت در یک موقعیت برنامه نویس/توسعه دهنده اغلب مستلزم دوره های آموزشی زبان های برنامه نویسی و مدرک چهار ساله است.

تکنسین شبکه

 کارکنان پشتیبانی سیستم های رایانه همچنین ممکن است مسیر شغلی را به سمت موقعیت های فنی بیشتری در شبکه دنبال کنند. موقعیت‌ های تکنسین شبکه اغلب شامل وظایفی مانند نصب و پیکربندی سرورهای شبکه و سیستم ‌های مشتری، کابل‌ کشی شبکه، 

عیب ‌یابی، تجزیه و تحلیل عملکرد و پیکربندی، امنیت، مدیریت امکانات و وظایف مرتبط می‌ شود. اگرچه بسیاری از کارکنان پشتیبانی سیستم های رایانه وظایف ساده مدیریت و نظارت بر شبکه را انجام می دهند، شغلی به عنوان کارمند پشتیبانی فنی شبکه معمولاً به مدرک دو یا چهار ساله با تخصص در یک موضوع شبکه پیشرفته مانند امنیت شبکه نیاز دارد. 

نگهدارنده وب سایت

نگهدار وب سایت کاری است که از بسته های نرم افزاری مانند Dreamweaver، FrontPage یا ColdFusion برای ساخت و نگهداری وب سایت ها استفاده می کند. این موقعیت‌ ها از نظر فنی به کسی نیاز دارند که دید خوبی برای طرح‌ بندی ‌های بصری دلپذیر داشته باشد و ابزارهای ناوبری وب را به ‌خوبی درک کند تا وب‌ سایت ‌ها را قابل استفاده کند.

مدیر پشتیبانی

یک کارمند پشتیبانی سیستم های رایانه که از چالش پشتیبانی لذت می برند، می توانند به دنبال یک سرپرست در یک گروه پشتیبانی باشد. این کارمندان اغلب برای کار سایر کارکنان پشتیبانی برنامه ریزی کرده و بودجه تهیه می کنند، همچنین کارکنان را استخدام و ارزیابی می کنند و با بخش ها یا گروه های کاربران کار می کنند تا نیازهای پشتیبانی آنها را بهتر درک کنند.

مدیر پروژه

یک مسیر شغلی که بسیاری از کارکنان پشتیبانی سطح ورودی آن را در نظر نمی گیرند، مدیریت پروژه است. پروژه های فناوری اطلاعات هم در تجارت و هم در دولت اغلب به رهبرانی نیاز دارند که بتوانند با موفقیت سایر کارگران و همچنین بودجه ها، برنامه ها و ضرب الاجل ها را مدیریت کنند.

پشتیبانی سیستم های رایانه ای

چرا باید مرکز پشتبانی انفورماتیک را به جای دیگر شرکت های خدمات پشتیبانی رایانه انتخاب کنم؟

در مرکز پشتیبانی انفورماتیک، کارشناسان پشتیبانی سیستم های رایانه ما نه تنها متخصصان بسیار آموزش دیده در تمام سطوح کامپیوتری هستند، بلکه راه حل های لازم را بر اساس نیازهای خاص شما طراحی می کنند. هنگامی که با ما تماس می گیرید، ما وارد عمل می شویم تا یک راه حل پشتیبانی کامپیوتری سفارشی ایجاد کنیم که مطابق با نیازهای خاص شرکت شما طراحی شده است.

 ما همچنین مطمئن می‌ شویم که افراد حرفه ‌ای که روی حساب شما کار می ‌کنند، کسب ‌و کار شما را می ‌شناسند، بنابراین وقتی برای خدمات پشتیبانی فنی رایانه با ما تماس می‌ گیرید، زمان زیادی را برای توضیح دادن کارهایی که انجام می ‌دهید و یا اینکه با چه نوع رایانه ‌هایی در حال کار هستید، تلف نمی‌کنید.

اکنون برای خدمات پشتیبانی فنی کامپیوتر با مرکز پشتیبانی انفورماتیک تماس بگیرید

اگر در حال حاضر پشتیبانی سیستم های رایانه ندارید، در معرض خطر خرابی غیر ضروری، از دست دادن بهره وری، ناامیدی بیشتر، استرس مضاعف و موارد دیگر هستید. اما وقتی به راحتی می توانید مرکز پشتیبانی انفورماتیک را در گوشه ذهن خود داشته باشید، هیچ یک از اینها رخ نمی دهد. ما آماده طراحی یک طرح سفارشی هستیم که تمام نیازهای پشتیبانی رایانه شما را برآورده کند. برای دریافت قیمت و شروع راه اندازی خدمات پشتیبانی فنی کامپیوتری قابل اعتماد برای شرکت خود، همین حالا با ما تماس بگیرید.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است