مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

مشاوره تحول دیجیتال

مشاوره تحول دیجیتال

مشاوره تحول دیجیتال (Digital Transformation) خدماتی است که به سازمان ها کمک می کند تا ارزش های کسب و کار جدید خود را از طریق فناوری کشف کنند.( لینک تعریف تحول دیجیتال ) یکی از دلایل رایجی که سازمان‌ ها به دنبال تحول دیجیتال هستند، ارائه محصولات و خدمات سریع ‌تر و با ریسک کمتر به بازار است. هر شرکت مشاوره عملکرد متفاوتی دارد، اما به طور کلی، خدمات آنها گستره زیادی از فناوری های یک سازمان را ارزیابی می کند. این به این دلیل است که ساختار اجتماعی زیربنایی شرکت ها، روش ‌های کار و نحوه سازماندهی آنها در بخشی مرتبط با تجربیات و نظرات مشتری و نتایج تجاری آنها از طریق فناوری است. به عبارت دیگر، مشاوره تحول دیجیتال به جای اجرای فناوری، ماهیت اجتماعی و فنی دارد. امروزه تحول دیجیتال به یک حوزه اصلی سرمایه گذاری برای سازمان ها در هر شکل و اندازه ای تبدیل شده است و به دنبال خدمات بهتر به کاربران خود هستند و کانال های آنلاین را به روز و منطبق با تجربه دیجیتال خود، مدرن می کنند. فناوری با سرعت تصاعدی به تکامل خود ادامه می ‌دهد و همانطور که انتظارات مشتریان نیز بر همین اساس افزایش می ‌یابد، همراه با انتظارات کارکنان، تامین ‌کنندگان و طیفی از دیگر سهامداران کلیدی کسب ‌و کار نیز بالا می رود . سازمان‌ هایی که از وجود مشاوره تحول دیجیتال بی بهره هستند، نمی ‌توانند این انتظارات را برآورده کنند و در معرض خطر عقب افتادن از رقابت هستند، چراکه بینش لازم برای شناسایی روندها و خواسته‌ های نوآوری دیجیتال جدید و انعطاف‌ پذیری برای واکنش مؤثر به این موارد را ندارند. ایجاد استراتژی تحول دیجیتال مؤثر، یک اولویت کلیدی برای هر سازمانی است که به دنبال حفظ موفقیت بلندمدت است. حال این استراتژی می تواند شامل کشف نرم‌ افزارها، برنامه ‌ریزی نقشه راه، تحلیل رقابتی، تجزیه و تحلیل گزینه ‌ها ، بینش عملی و توصیه ‌های موثر و اولویت ‌بندی شده باشد تا بدین وسیله به سازمان ها کمک کند در چشم ‌انداز دیجیتالی که به سرعت در حال تغییر است مرتبط، ارزشمند و موفق باقی بماند. در حقیقت، هدف کلی یک مشاوره تحول دیجیتال این است که راه ‌حل‌ ها، مهارت‌ ها و ملاحظات فرهنگی مورد نیاز برای ایجاد یک پیشنهاد منسجم و کاربر محور را پوشش ‌دهد.
هدف از مشاوره تحول دیجیتال

یک مشاوره اولیه استراتژی دیجیتال به شما کمک می کند تا به نیازهای خود دست یابید و برای هر چالشی که با آن روبرو هستید، راه حلی بیابید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • برخط کردن فرآیندها و تعاملات ارزشمند، برای حمایت از تغییر رفتار مخاطبان و ارائه کارایی اداری
  • تراز کردن سیستم ‌ها، خدمات و روش‌ های کار متفاوت برای ایجاد یک اکوسیستم تجاری جامع و پیوستن به نقاط تماس آنلاین و آفلاین مختلف
  • کاوش در فرصت ‌های نوآوری دیجیتال برای پشیتازی نسبت به رقبا و بهره ‌مندی از امتیازات اولین بودن
  • مشاوره تحول دیجیتال با هدف نشان دادن ارزش تحول و با شفاف سازی بازدهی
  • حل هر چیز دیگری که ممکن است در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم کنید.
  • بهبود تجربه مشتری
مشاوره تحول دیجیتال

بهبود تجربه مشتری، چه آن مشتری خارج از سازمان باشد چه یک کاربر داخلی، تمرکز نهایی استراتژی تحول دیجیتال است. این مهم را می توان با تسریع پذیرش فناوری در یک سازمان و به حداکثر رساندن تأثیر آن به دست آورد. خدمات مشاوره تحول دیجیتال زمانی موفق هستند که به نحوه همسویی افراد، فرآیندها و فناوری برای تأثیرگذاری بر نتایج کسب و کار مانند تجربه مشتری بپردازند. این رویکرد جامع نشان می ‌دهد که چگونه سازمان ‌ها می‌ توانند با فرآیندهایی برای ارزیابی فناوری جدید و مدیریت جهت ایجاد تغییرات سریع، کارکنان را در سراسر یک کسب ‌و کار با موفقیت همراهی کنند.
تحول دیجیتال نیازمند رهبری قوی هم در سطح فردی و هم از طریق یک ائتلاف راهنما در سازمان است. خدمات مشاوره تحول دیجیتال اغلب به این دلیل انجام می شود که تجربه اجرای استراتژی های تحول دیجیتال را در سازمان های مختلف در سراسر بخش های صنعت به ارمغان می آورد. این تجربه برونسپاری به شرکت های فعال در این زمینه می ‌تواند یک قدم رو به پیشرفت برای دیدگاه ‌های کسانی باشد که تحول دیجیتالی را از درون در یک سازمان رهبری می‌ کنند. اینکه مشاوران بالقوه چه دیدگاهی در مورد تحول دیجیتال دارند، می‌ تواند چیزهای زیادی در مورد نوع رویکردی که آنها اتخاذ خواهند کرد، بیان کند.  

اهمیت استفاده از تحول دیجیتال

استفاده از تحول دیجیتال برای همه مشاغل، از شغل های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، بسیار ضروری است. این مسئله به صورت کاملا آشکار و واضح در هر سخنرانی کلیدی، میزگرد، مقاله یا مطالعه مرتبط با نحوه رقابت کسب ‌و کارها به کمک مشاوره تحول دیجیتال، دیده می شود. بسیاری از رهبران کب و کار ممکن است از معنا و مفهوم تحول دیجیتال به صورت دقیق و روشن بی اطلاع باشند. آیا این فقط یک راه جذاب برای حرکت به سمت فضای ابری است؟ اقدامات خاصی که باید انجام دهیم چیست؟ آیا ما نیاز به طراحی مشاغل جدید داریم تا به ما در ایجاد چارچوبی برای تحول دیجیتال کمک کنند یا یک سرویس مشاوره تحول دیجیتال استخدام کنیم؟ چه بخش هایی از استراتژی کسب و کار ما باید تغییر کند؟ آیا واقعا ارزشش را دارد؟

برخی از مدیران مشاغل احساس می‌کنند که اصطلاح «تحول دیجیتال» به قدری به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است که دیگر چندان مفید نیست. ممکن است به این اصطلاح علاقه نداشته باشید. اما چه آن را دوست داشته باشید یا نه، الزامات کسب و کار شما همچون بازنگری در مدل ‌های عملیاتی قدیمی، آزمون خطاهای بیشتر، توانایی ‌تان برای پاسخگویی به مشتریان و رقبا، با بی توجهی نسبت به این اصطلاح، راه به جایی نمی ‌برد.

به واقع، مشاوره تحول دیجیتال، ادغام فناوری دیجیتال در تمام زمینه های یک کسب و کار است که اساساً به تغییر نحوه عملکرد شما و اعطای ارزش به مشتریان کمک می کند. این یک تغییر فرهنگی است که سازمان ها را ملزم می کند به طور مداوم وضعیت موجود را به چالش بکشند، آزمون و خطا کنند و حتی بتوانند شکست را به راحتی بپذیرند. امروزه جایگاه های سازمان ها در مسیر تحول دیجیتال متفاوت است. اگر در کار تحول دیجیتال خود سردر کم شده اید، تنها نیستید. یکی از سخت ترین سوالات پیش روی یک  مشاوره تحول دیجیتال این است که چگونه می توان از موانع اولیه از تئوری تا اجرا عبور کرد.
این مسئله که مدیران ارشد فناوری اطلاعات بر این تصورند که در زمینه تحول از همتایان خود عقب مانده اند، سبب اضطراب آنان می شود؛ در حالی که این مسئله صحت ندارد. همه‌گیری COVID-19 فوریت جدیدی را برای دستیابی به اهداف تحول دیجیتال به ارمغان آورده است و بسیاری از سازمان ‌ها را مجبور به سرعت بخشیدن به کار تحول کرده است. با این حال، رهبران فناوری اطلاعات همچنان با چالش هایی از جمله بودجه، شناخت استعدادها و تغییر فرهنگ دست و پنجه نرم می کنند.   

عملکرد مشاوران بر پروژه های تحول دیجیتال

با کمک یک مشاوره تحول دیجیتال و با به کار گیری نیروی انسانی از طرف شرکت های فعال در این زمینه، می توان از تخصص گسترده صدها شرکت در موضوعات مشابه بهره برد. در امور تحول دیجیتال نیز چنین است. معمولا جذب کارشناسان دیجیتال به شرکت و سازمان ها پر هزینه و دشوار است. اما از آن طرف شرکت های مشاور، نیروی کار دیجیتالی خود را از طریق آموزش بهبود می بخشند. تخصص، یک دارایی ارزشمند در اکثر پروژه های تحول دیجیتال است. مشاوران تحول دیجیتال موظف هستند از طریق رویکرد استراتژیک، کاربر محور و فناوری آینده نگر، به کاربران خود کمک کنند تا یک استراتژی تحول دیجیتال جامع را پیاده سازی کنند و بدین ترتیب، پیشرفت رو به جلوی سازمان ها را تضمین کنند.  

مشاوره تحول دیجیتال باید بتواند مؤثرترین راه حل اتوماسیون را برای اتوماسیون حساب های پرداختنی مشتری به او معرفی کند. از آنجایی که حساب ‌های پرداختنی (AP)، یک فرآیند رایج برای انواع شرکت ‌های صنایع است، مشاوران می ‌توانند از پیاده‌ سازی اتوماسیون AP برای ده‌ ها سازمان تجربه کسب کنند و بنابراین، شما می ‌توانید از تجربه آنها استفاده کنید. یکی دیگر از حوزه ‌های قابل استفاده گسترده در این زمینه، فرآیند کاوش و استخراج امور و وقایع است. مشاوران در این بخش به سازمان ها کمک می کنند تا فرآیندهای خود را به روشی دقیق با استفاده از فایل های گزارش و بایگانی کردن دسته بندی و مدیریت کنند. بنابراین سازمان ها می توانند نقاط قوت را شناسایی کرده و فرآیندهای تجاری خود را بهبود بخشند.

دیدگاه افراد خارج از سازمان در پروژه های مرتبط با سازمان بسیار مهم است و از آنجایی که عملکرد سازمان یک بخش کلیدی از تحول دیجیتال است، مشاوره تحول دیجیتال می توانند با دیدگاه خارجی خود به ارزش عملکرد سازمان بیفزاید. در نهایت، هرچند شرکت ها تمایل ندارند که مشاوران، استراتژی و امور خود را با سایر رقبا به اشتراک بگذارند، اما این نگرانی می تواند تنها برای پروژه های استراتژیک باشد و نه اینکه سبب شود نگران پروژه های تحول دیجیتال هم باشند.
همه شرکت ‌ها تمام تلاش خود را برای دیجیتالی و خودکار کردن فرآیندهای خود انجام می ‌دهند، بنابراین، به مرور زمان در بیشتر موارد، به دلیل خودکار شدن امور، بسیاری از اسرار خاص شرکت در این پروژه ‌ها وجود ندارد. با امکان تحول دیجیتال سازمان ها روش های جدید و نوآورانه را برای انجام تجارت بر اساس پیشرفت های فناوری اتخاذ می کنند. تحول دیجیتال محصول یا راه حلی برای خرید نیست، اما بر هر چیزی که فناوری اطلاعات در هر صنعتی دست می زند تأثیر می گذارد.

مزایای استفاده از مشاوره تحول دیجیتال

چرا از مشاوره تحول دیجیتال استفاده کنیم؟ پاسخ ساده این است که ارائه یک مشاوره خوب برای کمک به شما در حمایت از این تغییر فرهنگی اجتناب ناپذیر، بسیار اثرگذار است. این اتفاق در حال حاضر در محیط های کاری در سراسر جهان اتفاق می افتد و قطعا شما نمی خواهید با ناتوانی در اقدام به آن در حال حاضر، در گرد و غبار رقبای خود گم شوید. شما می توانید از مشاوره های تحول دیجیتال برای درک بسیاری از مسائل استفاده کنید از جمله:

جذب استعداد

بسیاری از کارمندان در صورتی که بدانند میتوانند در شرایط کاری منعطف تر با آزادی بیشتر کار کنند، حتی ممکن است بپذیرند با درآمدی کمتر شاغل باشند. استفاده از یک مشاوره تحول دیجیتال برای ایجاد شرایط کاری دیجیتال، کلید پیروزی در جذب استعدادها و به دست آوردن بهترین افراد ممکن برای تجارت باشد.

بهره وری بهتر

یکی دیگر از مزایای شبکه های اجتماعی آنلاین قوی، افزایش بهره وری، چیزی در حدود 7 درصد بیشتر از سازمان های بدون شبکه است. با ساده ‌سازی عملیات و حذف موانع استاندارد، مکان ‌های کاری دیجیتال به کارمندان کمک می‌ کند تا با حداکثر ظرفیت کار کنند.

افزایش رضایت و مشارکت کارکنان

سازمان ‌هایی که بر اساس توصیه یک مشاوره تحول دیجیتال، از رسانه های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی جدیدتر برای ایجاد تحول در سازمان خود استفاده می کنند، به احتمال زیاد شاهد افزایش رضایت کارکنان هستند و با توجه به محل کار مدرنی که به کارمندان اجازه می دهد از فرصت های مدرنیته شدن استفاده کنند، می تواند به راحتی به نیروی کاری منجر شود که عمیقاً به سازمان خود اهمیت می دهد.

امنیت بهتر

با ایجاد شرایط کار از راه دور بر روی کارت ‌ها، ممکن است فکر کنید که امنیت سایبری کسب و کار شما در معرض خطر بیشتری قرار دارد، اما با ابزارهای مناسبی که در مشاوره تحول دیجیتال به شما معرفی می شود، در واقع می ‌تواند قوی ‌تر از همیشه هم باشد. شما می توانید مجوزهای دسترسی را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که فقط کاربران مجاز وارد شبکه شما می شوند. با این امکان جدید، طیف گسترده ای از قابلیت های تشخیص تهدید حاصل می شود به این معنی که می توانید تهدیدات را حتی قبل از تحقق آنها ساقط کنید.

برای توضیحات بیشتر درباره امنیت شبکه میتوانید به مقاله راهکار های امنیت شبکه بروید

بینش داده بهتر

با افزایش خدمات آنلاین، کسب ‌و کارها، اطلاعات مشتریان بیشتری را نسبت به قبل جمع ‌آوری می ‌کنند. اما اگر کارمندان نتوانند از آن استفاده کنند، پس هدف از داشتن آن چیست؟ یک مشاوره تحول دیجیتال می تواند ابزارهای تحلیلی را به سازمان ها معرفی کند تا به وسیله آنها به اطلاعات قدرتمندی دست یابند که بتوانند تصمیمات تجاری هوشمندانه را مدیریت کنند.
یک مطالعه نشان داد که شرکت ‌هایی که پیشتاز استفاده از کلان داده ‌ها هستند، 12 درصد بیشتر از آنهایی که از این داده ها استفاده نمی ‌کنند، درآمد دارند. با ساختار دادن به ماهیت داده ها و آموزش کارمندان با کمک مشاوره تحویل دیجیتال، آنها خواهند توانست تجزیه و تحلیل ها را سریع تر انجام داده و کسب و کار شما را شفاف نمایند. همچنین این کار به سازمان ها و شرکت ها کمک می کند تا زودتر به اهداف خود برسند.

مشاوره تحول دیجیتال برای محل کار دیجیتال

یک تحول دیجیتال موثر، ادغام فناوری دیجیتال در تمام زمینه های کسب و کار است؛ عصر جدیدی از اشتغال که نحوه انجام کسب و کار را تغییر می دهد. یک محل کار دیجیتال امکان ارتباطات و همکاری بسیار بهتری را در میان نیروی کار فراهم می کند، این یک محیط دیجیتالی مترقی مورد توصیه در مشاوره تحول دیجیتال است که می تواند مزایای زیادی را برای سازمان ها به همراه داشته باشد.
حقیقت این است که محل کار امروز در حال تغییر است. روزهای کاری 9 تا 5 در دفتر، با تجهیزات شرکت و نیاز به حضور همه در یک مکان گذشته است. اکنون محل کار مدرن به طور فزاینده ای از راه دور و انعطاف پذیرتر از همیشه است.

کارمندان به ابزارهای مناسبی نیاز دارند تا بتوانند کار خود را در هر کجا که هستند به طور مؤثر انجام دهند. یک مشاوره تحول دیجیتال باید اطمینان حاصل کند که می تواند از این محیط مجازی پشتیبانی کند، خطوط ارتباطی را باز نگه دارد و همچنین بهره وری را بالا ببرد تا کارمندان تجربه مثبتی داشته باشند.
برای همین، باید برخی تغییرات در سازمان ها اعمال شود. در کاری که در مشاوره تحول دیجیتال انجام می شود هیچ چیز غیرقابل پیش ‌بینی وجود ندارد. درک عمیق از سازمان به علاوه یک برنامه عملی به دقت طراحی شده به این معنی است که همه چیزهایی که مشاور می دهد کاملاً مشتری محور و سفارشی است.

پس از قابلیت‌ های استثنایی مدیریت پروژه و سال ‌ها تجربه‌ ای که در این زمینه داریم استفاده کنید، خواهید دید که اجرای تحولات دیجیتالی چگونه برای کسب ‌و کارها در هر ابعادی، به طور گسترده مورد پذیرش و استقبال قرار می‌ گیرد. ما می دانیم که تغییر همیشه آسان نیست.
به همین دلیل است که مرکز پشتیبانی انفورماتیک به عنوان یک مشاوره تحول دیجیتال اینجا است تا این کار را تا حد امکان ساده و بدون دردسر سازد. فرقی نمی ‌کند از یک تحول بزرگ نگرانید یا تجربه بدی در گذشته داشته ‌اید، ما اینجا هستیم تا شما را برای تغییراتی که نگران آن هستید، راهنمایی کنیم.

سازمان ها به انجام مشاوره تحول دیجیتال نیاز دارند

ایجاد سیستم‌ ها و فرآیندهای دیجیتال معمولاً به کسب ‌و کارها اجازه می ‌دهد تا کاری کنند که انتظارات مشتری را برآورده شود. با این حال، این محل ایست برندگان نیست. در حقیقت، نوآوران دیجیتال با ارائه مشاوره تحول دیجیتال یک بازار کلیدی را شناسایی می کنند و بدین ترتیب، به دنبال استفاده از دارایی ها و مزایای موجود خود برای ارائه ارزش جدیدی به مشتری هستند که رقبا (در تجارت) تکرار آن را دشوار می دانند.
در این بین، آنهایی که فرهنگ نوآوری و تغییر دائمی را ایجاد کرده اند، از طریق اتوماسیون پیچیده، به سمت بازسازی کسب و کار پیش می روند.

ما در مرکز پشتیبانی انفورماتیک برای کمک به کسب ‌و کارها در دیجیتال ‌سازی و در واقع تغییر دادن کسب ‌و کار افراد خبره هستیم چراکه داشتن چاقوی جراحی به تنهایی جراح نمی ‌سازد. همین امر در مورد مشاوره تحول دیجیتال نیز صدق می کند.

دقت و سرعت اجرای یک تحول دیجیتال، اساساً توسط پیچیدگی چارچوب های مورد استفاده در برنامه ریزی کنترل می شود. معمولاً از فریم‌ ورک ‌های آنالوگ مانند تجزیه و تحلیل SWOT، 5 نیرو، بوم مدل کسب‌ و کار و غیره استفاده می ‌شود.
در حالی که این موارد هنوز در بسیاری از مشاوره‌ های کسب ‌و کار قدیمی محبوبیت دارند، در عین حال بینش مبتنی بر داده ‌های مدرن و چارچوب ‌های مدل‌ سازی پیش‌ بینی ‌کننده، جایگزین آن‌ ها شده ‌اند. برای مشاوره تحول دیجیتال، چارچوب های داده محور برای شناسایی فرصت های در حال ظهور، اندازه گیری ریسک و عملکرد اجرا استفاده می شود.
آنها ترجیحات مشتری را پیش بینی می کنند و به تدوین همه چیز از ارزش پیشنهادی گرفته تا الزامات زیرساخت کمک می کنند و برخی از پیشرفته ‌ترین چارچوب ‌های تبدیل دیجیتال با قابلیت داده در جهان را ایجاد می نمایند. به همین دلیل است که مشاوران ما نقشه ‌های راه را با بیشترین شانس موفقیت ایجاد می ‌کنند که می ‌تواند در چارچوب قابلیت‌ های تجاری کسب‌ و کار اجرا شود.

پشتیبانی شبکه و تعمیر و نگهداری شبکه یک چرخه دائمی در سازمان

شبکه های رایانه ای از تجهیزات شبکه ، رسانه های انتقال مانند کابل شبکه ، فیبر نوری و یا شبکه های وایرلس تشکیله شده اند که همواره ممکن است دچار مشکلات و خرابی های سخت افزاری یا نرم افزاری گردند. برای هر شبکه ای اعم از بزرگ و کوچک وجود تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه امری ضروری است. همکاران ما در مرکز پشتیبانی انفورماتیک خدمات نگهداری شبکه را بصورت موردی یا قراردادی انجام میدهند

قرارداد پشتیبانی و نگهداری سرور از مهمترین ملزومات هر سازمان است .

پس از اجرای شبکه و راه اندازی سرورها با توجه به اهمیت بسزائی که سرورها در سازمان دارند لزوم داشتن یک قرارداد پشتیبانی سرور که در این قرارداد امور تعمیر و نگهداری سرور را به عهده تیم متخصص پشتیبانی سرور بگذاریم ، امری بدیهی می باشد. در این خصوص ما با داشتن این تیم تخصصی جهت پشتیبانی سرور در کنار شما خواهیم بود و به شما اطمینان میدهیم سرور های شبکه همواره بدون فعالیت نمایند .
آموزش اجرایی تحول دیجیتال

این مردم هستند که یک کسب و کار را متحول می کنند و نه فناوری. در یک روند مشاوره تحول دیجیتال از فناوری استفاده می شود، این یک ابزار حیاتی است، اما به هر حال فقط یک ابزار است. در حقیقت همه مشاغل به یک فناوری دسترسی دارند. ولی آنچه خوب را از بزرگ متمایز می کند، طرز فکر رهبری است.
یک خلبان نیازی به درک نحوه تعویض فیلتر روغن در موتورهای جت هواپیمای خود ندارد. با این حال، او باید توانایی های تجاری خود را درک کند. رهبران مدرن، خلبانان سازمان های خود هستند. رهبران مدرن با هوش مصنوعی جایگزین نمی‌ شوند، اما رهبران تجاری که توانایی‌ های تجاری هوش مصنوعی را درک می‌ کنند، جایگزین کسانی می ‌شوند که این موارد را نمی دانند.
برای کسب ‌و کارهایی که در حال دریافت مشاوره تحول دیجیتال هستند، درک نکردن تأثیری که فناوری نوظهور احتمالاً بر توانایی آنها برای مرتبط ماندن و بهینه ‌سازی می‌ گذارد، به سادگی غیرقابل قبول است.

در مرکز تخصصی انفورماتیک، دوره ‌های آموزشی برای مشتریان وجود دارد که قابلیت ‌های دیجیتالی شدن را در رهبران، مدیران و تصمیم ‌گیران تقویت می‌ کند. این دوره‌ ها از برنامه ‌ریزی استراتژیک با استفاده از داده ‌ها تا ایجاد سیاست‌ های زیست ‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی با استفاده از فناوری ‌های نوظهور را شامل می‌ شود که در مشاوره تحول دیجیتال ارائه می شود.

ابزارهای ارزیابی بلوغ دیجیتالی مبتنی بر داده

آیا می توانید بلوغ دیجیتالی یک کسب و کار زیر 60 سال را بدون هیچ سوالی اندازه گیری کنید؟ بله، ما معتقدیم که شما می توانید. آیا می توان آمادگی دیجیتالی یک کسب و کار را با نگاهی ساده به تاریخچه دیجیتال آن تعریف کرد؟ بله، ما معتقدیم که اینطور است. یک ابزار شگفت انگیز با هوش مصنوعی اختراع شده است که به تاریخچه دیجیتالی یک تجارت نگاه می کند.
افراد مشغول به مشاوره تحول دیجیتال موفق از الگوی خاصی پیروی می کنند. آنها نوآوری دارند، منتشر می کنند و تغییرات مثبتی در صنعت خود ایجاد می نمایند. آن ها محتوای یک وب سایت شرکتی را بررسی نمی کند، بلکه تأثیر یک کسب و کار بر اقتصاد دیجیتال را با بررسی و امتیازدهی بسیاری از معیارها به چالش می شکند.
امتیاز محاسبه شده، سریع ترین و دقیق ترین راه برای به دست آوردن موقعیت «همانطور که هست» در یک کسب و کار در اقتصاد دیجیتال است. خودتان آن را امتحان کنید. از دقت آن شگفت زده خواهید شد.

مشاوره تحول دیجیتال
دیدگاه های مختلف نسبت به تحول دیجیتال

برای درک اهمیت مشاوره تحول دیجیتال می بایست اصطلاح تحول دیجیتال را بهتر بشناسیم. اصطلاح «تحول دیجیتال» برای توصیف بسیاری از مفاهیم فناوری اطلاعات به کار می رود و البته مورد سوء استفاده نیز قرار می گیرد. گاهی اوقات به معنای معماری های جدید مانند میکروسرویس ها، یا شیوه های جدید مانند DevOps، یا فناوری های جدید مانند کانتینرها و رابط های برنامه نویسی برنامه (API) استفاده می شود. البته هر یک از اینها می تواند بخشی از یک ابتکار در تحول دیجیتال باشد، اما هیچ یک از آنها تعریف جامعی را در بر نمی گیرند.

1- پروژه Enterprisers که دیدگاه‌ های CIO و دیگر رهبران فناوری اطلاعات را منتشر می ‌کند، دیدگاه جامع ‌تری دارد. آنها تحول دیجیتال و مشاوره تحول دیجیتال را به عنوان «ادغام و ارائه فناوری دیجیتال در تمام زمینه های یک کسب و کار، تغییر اساسی در نحوه عملکرد و ارائه ارزش به مشتریان توصیف می کنند. همچنین یک تغییر فرهنگی است که سازمان ها را ملزم می کند تا به طور مداوم وضعیت موجود را به چالش بکشند، آزمایش کنند و با آن راحت باشند.

2- Red Hat از پروژه Enterprisers پشتیبانی می کند و دیدگاهی مشابه دارد. مشاوران ما تحول دیجیتال را به عنوان فرآیندی در تقاطع مردم و فرهنگ می بینند. فرآیند و شیوه ها فناوری و ساختارهای سازمانی باید برای باز کردن سریعتر ارزش کسب و کار جدید تکامل یابند. بدون توجه به مشکل دقیق، هر ابتکار در مشاوره تحول دیجیتال باید در نظر گرفته شود و تعادل را در هر یک از این زمینه ها ایجاد کند، در غیر این صورت آنها در نهایت شاهد بازگشت سرمایه خود نخواهند بود.

3- این تعاریف جامع تر از تحول دیجیتال اغلب شامل اتخاذ یک رویکرد “ابر بومی” است. سازمان ‌های بومی فضای ابری لزوماً برنامه‌ های خود را در فضای ابری میزبانی نمی‌ کنند، اما برنامه ‌های خود را براساس تکنیک‌ ها و فناوری ‌های شناخته شده مرتبط با رایانش ابری می ‌سازند، اجرا می‌ کنند و بهبود می‌ بخشند. این شامل شیوه های کاری، معماری نرم افزار و ساختار سازمانی است.

4- توسعه بومی فضای ابری یک رویکرد محبوب در مشاوره تحول دیجیتال است، به ‌ویژه برای سازمان‌ هایی که می ‌خواهند سرمایه ‌گذاری ‌های فناوری موجود را که قبل از ظهور محاسبات ابری انجام داده ‌اند، بهبود ببخشند. هر ابتکار تحول دیجیتالی منجر به اتخاذ شیوه های توسعه بومی فضای ابری نمی شود. رویکردهای دیگر ممکن است شامل سرمایه گذاری در اتوماسیون یا تغییر به سمت یک مدل کسب و کار متمرکز بر فناوری برای شروع باشد. خواه ابتکار تحول دیجیتال شما شامل یک رویکرد بومی فضای ابری باشد یا خیر.  نکته کلیدی این است که کمتر به این موضوع می ‌پردازیم که از چه فناوری استفاده می‌ کنید، بیشتر به نحوه برخورد شما با مشکلات و سازماندهی برای پاسخگویی به آنها مربوط می ‌شود.

رویکرد یک مرکز مشاوره تحول دیجیتال

مشاوران با ارزیابی جایگاه یک شرکت و اینکه کجا می‌خواهد برود، شروع می‌کنند و سپس به افراد، فناوری و داده های آن ها معطوف می شوند. فرهنگ، نوع مدیریت و حکومت آن ها و همچنین روندها و اختلالات صنعت از موارد دیگر مورد توجه در روند مشاوره تحول دیجیتال است. مشاوران تحول دیجیتال به شرکت‌ ها کمک می‌ کنند تا استراتژی تحول دیجیتال خود را با نتایج و اهداف تجاری مرتبط کنند. پیاده سازی نتایج بر اساس شناسایی، اولویت ‌بندی و پیاده‌ سازی موارد مورد نظر سازمان مربوطه صورت می گیرد.
این کار به مشتریان اجازه می ‌دهد تا به سرعت ارزش خلق کنند و در عین حال نشان دهند که فناوری ‌های دیجیتال و روش ‌های کار مرتبط با آن، می ‌توانند چه تاثیری در کسب ‌و کار داشته باشد. این فرآیند شامل سه مرحله است: نوآوری (ایجاد اثبات مفهوم و اعتبار بخشیدن به مورد تجاری)، پروراندن (راه اندازی حداقل محصول قابل دوام و آزمایش و یادگیری با سرعت سریع) و صنعتی (اجرای فناوری و فرآیند کسب و کار در مقیاس).

در گام بعدی یک مشاوره تحول دیجیتال، مهارت های دیجیتالی در یک سازمان مدیریت می شود. تحول دیجیتال در مورد تکامل و تقویت و نه جایگزینی توانایی های انسان است. مشاوران به شرکت ‌ها کمک می‌ کنند تا برنامه ‌های استعداد دیجیتالی خود را در زمینه ‌هایی مانند علم داده و طراحی انسان ‌محور توسعه دهند. مشاوران همچنین به سازمان ها کمک می‌ کنند تا تعادل مناسبی بین برون ‌سپاری و داخل ایجاد کنند. مشاوران تحول دیجیتال از روز اول به آموزش، یادگیری در حین کار، مربیگری و ارتقاء مهارت های کارکنان کمک می کنند.

تغییر روش های کار و مدل های عملیاتی، ستون اصلی مشاوره تحول دیجیتال است. روش های چابک کار، شرکت ها را قادر می سازد تا به سرعت به تغییرات واکنش نشان دهند. بنابراین، کمک به شرکت ‌ها برای پذیرش چابک، ستون اصلی مشاوره تحول است. مشاوران رفتارها و فرهنگی را تعبیه می کنند که همکاری متقابل کارکردی، توسعه تکرارپذیر و رویکردی جدید برای یادگیری را تقویت می‌ کند، رویکردی که افراد را قادر می‌ سازد تا با سرعت دیجیتال سازگار شوند و نوآوری کنند. در یک مشاوره تحول دیجیتال به مدیران نشان می شود که چگونه می توانند چابک را در سراسر سازمان مستقر کنند و به همان اندازه مهم، برای همسوسازی حاکمیت، فرآیندها و ساختار سازمانی را با یک مدل عملیاتی مبتنی بر پلتفرم بیشتر و کمتر جداسازی می کنند.

در ادامه دگرگونی فناوری را پیش می گیرند. یکی از مهم ترین عناصر تحول دیجیتال، پلتفرم داده و دیجیتال (DDP) است که یک سکوی پرتاب برای موارد استفاده با ارزش بالا می باشد یک DDP از مؤلفه ‌هایی همچون دریاچه داده، API ها و ریزسرویس ‌ها استفاده می‌کند که به شرکت ‌ها اجازه می‌ دهد برنامه ‌ها را به روشی مدولار و مقیاس‌ پذیر بسازند و به راحتی به داده ‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. مشاوره تحول دیجیتال به شرکت ‌ها کمک می‌ کند تا DDP و همچنین حاکمیت و فرآیندهایی را ایجاد کنند که به آنها امکان می ‌دهد قابلیت ‌ها و ارزش‌ های جدید را با سرعت دیجیتال ارائه دهند. مشاوران همچنین ارزیابی می‌ کنند که چگونه فناوری ‌ها، اکوسیستم‌ ها و مشارکت‌ های جدید در زمینه‌ هایی مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، حدود افزایش تحول و ایجاد فرصت های جدید عمل نمایند.

کسب‌ و کارهایی که با موفقیت تغییر می‌ کنند، از تصمیم ‌گیری سریع و ساده ‌شده استفاده می ‌کنند. آنها از KPI های مناسب که اغلب موارد کاملاً جدید هستند برای نظارت بر پیشرفت به سمت نتایج استفاده کرده و موانع را سریع و موثر برطرف می کنند. یک مشاوره تحول دیجیتال به شرکت ‌ها کمک می‌ کند تا یک آهنگ هفتگی برای تصمیم ‌های حیاتی (نه استاندارد طلای یک ماهه بیشتر) و یک سیستم اندازه‌ گیری ارزش دیجیتال قوی ایجاد کنند. شرکت های مشاوره به سازمان ها نشان می‌ دهند که چگونه جنبه ‌های تجاری و فنی خود را کنار هم بیاورند و چگونه تحول را از بالا رهبری کنند.

رویکرد red hat به مشاوره تحول دیجیتال

بیشتر سازمان ها برای دریافت یک مشاوره تحول دیجیتالی دست و پنجه نرم می کنند زیرا فکر می کنند فناوری به تنهایی می تواند چالش های تجاری آنها را حل کند. در واقع، مسائلی مانند اصطکاک سازمانی، امنیت روانی ضعیف، بار شناختی بیش از حد در تیم ها، فقدان توانمندی و استقلال یا مدیریت ناکارآمد، فرآیند و در نهایت چرخه عمر محصول است که سازمان ها را عقب می اندازد. آنها ممکن است در پذیرش یا توسعه یک فناوری جدید موفق شوند، اما به دلیل چالش ‌های اجتماعی و فنی پرداخته نشده، بازده سرمایه‌گذاری مورد انتظار را مشاهده نمی ‌کنند.

رویکرد ما در مشاوره تحول دیجیتال این است که ایده ‌های تیم شما را با بهترین شیوه ‌ها و ابزارهایی که جوامع ارائه می ‌دهند، مرتبط کنیم. کارشناسان تجربه عمیقی را با فناوری‌ های، جوامع منبع باز و شیوه ‌های کلیدی تغییردهنده مورد نیاز برای باز کردن پتانسیل تیم شما به ارمغان می ‌آورند. برخلاف برخی از شرکت‌ های مشاوره تحول دیجیتال، ما به یک روش یا عمل تجویز شده اعتقاد نداریم. ما بیش از 100 روش باز آزمایش شده در میدان داریم تا تغییرات فرهنگی را تسریع کنیم و تیم هایی با عملکرد بالا ایجاد کنیم. به عنوان مثال، ما دریافتیم که قراردادهای اجتماعی، برنامه ‌ریزی زوج ‌ها و شیوه ‌هایی که شفافیت، امنیت روانی و اعتماد را پرورش می ‌دهند، اجزای ضروری برای ایجاد تیم‌هایی با عملکرد بالا و حل مسئله هستند.

رویه ‌های مشاوره تحول دیجیتال ما مبتنی بر چارچوب تطبیقی ​​ما است که با چالش و محیطی که در آن قرار دارد پاسخ می‌ دهد. ما به تیم ‌ها کمک می‌ کنیم تا آهنگی سالم بین فکر و عمل ایجاد کنند، بنابراین آنها نه تنها متعهد به عمل می‌ شوند، بلکه برای حل مشکلات پیچیده، بررسی، حس و پاسخ می ‌دهند.

مشاوره تحول دیجیتال
گروه BMW

گروه BMW نیاز به دسترسی، تجزیه و تحلیل و به کارگیری مقادیر زیادی از داده ‌های جمع‌ آوری ‌شده از حسگرهای مورد استفاده در آزمایش ‌های جاده ‌ای برای پشتیبانی از طرح‌ های خودروی خودکار خود داشت. پلتفرم داده جدید گروه BMW که توسط فناوری DXC با استفاده از نرم افزار Red Hat ایجاد شده است، به گروه کمک کرد تا زمان توسعه را با شبیه سازی های رانندگی سریع تر و دقیق تر و تجزیه و تحلیل داده ها کاهش دهد.

BP

BP به یک زیرساخت فناوری مدرن و قابل اعتماد برای سرعت بخشیدن به توسعه و استقرار برنامه ها نیاز داشت. با دریافت مشاوره تحول دیجیتال از Red Hat برای ساده سازی و مدرنیزه کردن فناوری و فرآیندها، افزایش امنیت و چابکی و سرعت بخشیدن به ارائه از 2 تا 3 هفته به 7 دقیقه کار کرد.

کارفرمایان

برای رقابت در یک بازار دیجیتالی فزاینده، شرکت بیمه غرامت کارگران Employers به ​​دنبال ساده ‌سازی فرآیندهای عملیاتی خود بود. اکنون، Employers پایه ‌ای برای گردش ‌های کاری چابک و پاسخگو دارد که منجر به افزایش 40 درصدی در فروش سه ساله و تجربه کارآمد در مشتری می ‌شود.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است