مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

نحوه انجام بازاریابی الکترونیک کارگزاری فارابی

بازاریابی الکترونیک کارگزاری فارابی

 بررسی بازاریابی الکترونیک کارگزاری فارابی

درباره کارگزاری فارابی :

کارگزاری فارابی، کارگزاری رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، کالا و انرژی است که از اسفند سال ۸۷ با این نام تجاری فعال است. اندیشه تبدیل شدن به کارگزاری در تراز جهانی خط مشی فعالیت‌های فارابی است.ما با محوریت این تفکر رشد کرده و مفتخریم که به نوبه خود منشأ تغییر و تحول جدی در بازار سرمایه بوده ایم.

ما رقابت در عرصه ارائه خدمات در بازار سرمایه را از نو تعریف کرده  و با اتکا بر همکاران کوشا و نوآور خود جلوه دیگری به کیفیت و رضایتمندی مشتریان افزوده ایم. مقصد ما، استمرار تلاش در ارائه خدمات متنوع  نوین و بدست آوردن حداکثر رضایتمندی مشتریان در سطح عالی است تا جایی که لبخند همیشگی بر لبان ایشان جاری شود.

کانالهای ارتباطی بازاریابی الکترونیک کارگزاری فارابی :

کانال تویتر : https://twitter.com/farabifarabixo

صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/farabi_farabixo/

کانال تلگرام : https://t.me/farabixo

کانال لینکدین : https://www.linkedin.com/company/farabi-brokerage-firm/

بازاریابی کارگزاری فارابی در شبکه های اجتماعی به چه روش هایی صورت می گیرد؟

استراتژی های بازاریابی الکترونیک در شبکه های اجتماعی کارگزاری فارابی بسیار متنوع است و با استفاده از این روش ها  برای کارگزاری مشتری های جدیدی را جذب می کنند که در عین حال در سال های پیش رو نیز این استراتژی ها موثر و کاربردی خواهند بود.

بازار بورس در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. با وجود رقابت زیاد و بازارهای جدید، اقدامات و مقررات جدیدی در این حوزه در حال افزایش است.

ارتقاء خدمات بورس با کاهش دسترسی ارگانیک و ایجاد ممنوعیت تبلیغاتی که بر شبکه های بزرگ اجتماعی و موتورهای جستجو اعمال می شود کار را برای بسیاری از کارگزاری ها دشوارتر کرده است.

استراتژی که کارگزاری فارابی برای جذب مشتریان در شبکه های اجتماعی در بازاریابی الکترونیک به کار می برد عبارتند از:

  • برنامه های وفاداری و جوایز
  • معرفی خدمات مدیریت پول
  • معرفی سیستم های داد و ستد (Trading) اجتماعی
  • آموزش بورس
  • آموزش دیجیتال مارکتینگ برای کارگزاری
  • اطلاع رسانی
  • تحلیل بنیادی شرکت ها
  • معرفی و زمان برگزاری دوره انواع سیستم‌های معاملاتی
  • استفاده از مطالب انگیزشی
  • ارائه پیشنهادات داغ
  • اطلاع رسانی درباره عرضه اولیه
  • استفاده از تقویم محتوا

ایده اصلی این استراتژی ها ساده است و می توان با کلمات ساده‌ای در قالب “گوش دادن به مشتریان و ارائه خدمات متنوع و کامل” آنها را بیان کرد.

در عصر رو به رشد ارتباطات رسانه های اجتماعی، شرکت های مالی مدرن می بایست خدمات خود را تنظیم و شخصی سازی کنند از این رو اقدام به جذب مشتری با استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی کرده اند.

بازاریابی الکترونیک

بازاریابی الکترونیک کارگزاران بورس در شبکه های اجتماعی:

  • برنامه های وفاداری و سیستم های پاداش

مشتری وفادار، مبنای موفقیت هر کسب و کار است زیرا:

  • آنها مشتاقانه خواهان دریافت اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات جدید می باشند.
  • بررسی ها و نظرات مثبتی برای شما می نویسند.
  • بازخورد سازنده می دهند.
  • از شرکت شما در انجمن های عمومی دفاع می کنند.

علاوه بر این، آنها در بازاریابی الکترونیک می توانند حامیان برند شما شوند تا مشتری های جدیدی را جذب کنید.

برای حمایت از برند، شرکت ها می توانند از قابلیت های موجود در پلتفرم MetaTrader استفاده کنند، که به معامله کنندگان (traders) و نمایندگان کارگزاران موفق، پاداش دهند.

بهترین نکته در مورد سیستم پاداش این است که در صورت خلاق بودن، هزینه و برنامه های کمیسیون کاربران را کاهش می هد که خود نوعی بازاریابی هوشمندانه است.

با وجود اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار که محدودیت هایی را برای تبلیغات قرارداد مابه التفاوت (Contract For Difference)  و گزینه های باینری اعمال کرده است، باز هم می توان از جوایز در کمپین های ایمیل برای مشتریان موجود استفاده کرد.

  • آموزش خدمات مدیریت پول شامل:
  • مدیریت مشاوره پورتفولیو (Portfolio Advisory Management)،
  • مدیریت چند حساب (Multi Account Manager)
  • ماژول مدیریت تخصیص سهم (Lot Allocation Management Module)

است که به اختصار PAM، MAM، LMAM نامیده می شود. در واقع استراتژی ها یا مدل های مدیریت پول نسبت به هم تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به آنها پرداخته شده است:

آموزش مدیریت پورتفولیو (سبد گردانی) در شبکه های اجتماعی کارگزاری فارابی:

سرمایه گذاری در بورس مانند هر روش سرمایه‌گذاری دیگری نیازمند کسب دانش و تخصص کافی می باشد. روش های مختلفی جهت سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد که افراد مختلف با درجه دانش متفاوت و ریسک پذیری گوناگون می توانند از آن بهره مند شوند.

یکی از این روش ها سبدگردانی اختصاصی می باشد. سبدگردانی اختصاصی حالت خاصی از سرمایه گذاری است که مدیریت سرمایه‌گذاری در این بازار را یک شرکت سبدگردانی مجاز که مجوزهای لازم برای مدیریت دارایی را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است، انجام می دهد. به عبارتی در این روش بدون داشتن دغدغه تحلیل و بررسی بازار می توان از سرمایه گذاری در این بازار لذت برد. روش سبدگردانی مناسب افرادی است که به دنبال کسب سود بالاتر از سایر روش های سرمایه گذاری و همچنین بالاتر از شاخص کل بورس می باشند.

قبل از عقد قرارداد سبدگردانی با مشتری میزان ریسک پذیری شخص سنجیده می شود تا مدیر سبد با توجه به درجه ریسک پذیری فرد سبدهای سهام متناسب را برای آن ایجاد کند.

با توجه به اینکه در این روش مدیر سبد توانایی این را دارد که سبد سهام پر ریسک تری را نسبت به روش‌هایی همچون صندوق سرمایه‌گذاری تشکیل دهد، در صورت مساعد بودن شرایط بازار فرد می تواند سودی به مراتب بالاتر از صندوق های سرمایه گذاری و شاخص بورس کسب کند. البته توجه به این نکته ضروری است که در زمان نامساعد بودن بازار، مدیر سبد برای کاهش ریسک سرمایه گذاری فرد و حفظ ارزش دارایی آن سعی میکند سبد سهام با درجه ریسک پذیری پایین تری را برای فرد تشکیل دهد.

از این رو در ادامه بازاریابی الکترونیک در اکثر شبکه های اجتماعی کارگزاری فارابی سعی بر این شده است که نکات مهم و اساسی در سبد گردانی به بهترین نحو ممکن آموزش داده شود.

آموزش روش مدیریت چند حساب:

فرصتی برای مدیران فراهم می کند تا چندین حساب تجاری را کنترل کنند، جایی که معاملات براساس استراتژی کلی معاملات با اختلافات جزیی کپی می شوند.

زمانی که افراد تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می گیرند، در گام اول باید با انجام مراحلی به ثبت نام در بورس بپردازند و یک کد بورسی دریافت کنند، باید توجه داشت که کد بورسی یا همان کد سهامداری مانند کد ملی برای هر فرد منحصر به‌فرد است و تا زمانی که این کد تایید نشود امکان خرید و فروش و معامله برای افراد وجود نخواهد داشت و بعد از تایید می توان از طریق نرم‌افزار معاملات آنلاین که کارگزاری‌ها در اختیار افراد می‌گذارند به انجام معاملات پرداخت.

سوالی که ممکن است ایجاد شود این است که آیا می شود در چند کارگزاری ثبت نام کرد و چند کد معاملاتی گرفت یا آیا می شود همزمان در دو کارگزاری ثبت نام کرد و همچنین نحوه ثبت نام در دو کارگزاری چگونه است؟ آیا می توان همزمان در دو کارگزاری بورس ثبت نام کرد؟ آیا امکان استفاده همزمان از دو کارگزاری وجود دارد؟

در پاسخ به سوالات مطرح شده باید گفت افراد می توانند در چند کارگزاری ثبت نام کرده و نام کاربری آنلاین داشته باشند و با سامانه معاملاتی آنها اقدام به معامله کنند و از خدمات این کارگزاری‌ها بهره‌مند شوند اما چون کد بورسی هر فرد مانند کد ملی یکتا و منحصربه‌ فرد می باشد فقط یک کد معاملاتی می توان داشت. در خصوص استفاده همزمان از خدمات معاملات آنلاین چند کارگزاری باید توجه داشت که در صورتی که سهمی در کارگزاری اول خریداری شده است و قرار است در کارگزاری دیگر اقدام به فروش آن شود باید کارگزار اقدام به تغییر ناظر کند.

کل  مراحل اعلام شده در شبکه های اجتماعی، به عنوان مراحلی در پیش برد اهداف کارگزاری فارابی به کار برده می شود.

آموزش ماژول مدیریت تخصیص سهم:

داشتن آگاهی نسبت به این استراتژی به مدیران امکان می دهد خطرات را با اختصاص مقادیر مختلف سهم به چندین حساب کنترل کنند.

از آنجا که مدیریت پول به مدیران، معامله گران و سرمایه گذاران با تجربه و همچنین افراد تازه وارد به بازار بورس نیاز دارد؛ گسترش خدمات کارگزاری با مدیریت پول، رشد کسب و کار شما را به دنبال خواهد داشت.

در اکثر موارد، مدیران موفق در حوزه مدیریت پول، از چندین طرفدار وفادار و کانال های تبلیغی برای جذب سرمایه گذاران جدید استفاده می کنند.

از دیدگاه کارگزاری فارابی، اصلاح مجدد کمپین های جذب مشتری در راستای گسترش این رویکرد در شبکه های اجتماعی برای دسترسی مدیران به مشتریان می تواند توسعه هوشمندانه استراتژی بازاریابی الکترونیک کسب و کارها را در پی داشته باشد.

آموزش خدمات مدیریت پول:

آموزش خدمات داد و ستد (Trading ) اجتماعی

پس از کسب محبوبیت در سال 2016، خدمات معامله گری اجتماعی با افزایش مخاطبان در بازارهای رو به رشد به یکی از محصولات محبوب مالی تبدیل شده‌اند.

مفهوم معامله گری اجتماعی بسیار ساده است:

یک معامله گر حرفه ای، استراتژی خود را با سایر معامله گران به اشتراک می گذارد و هزینه عملکرد یا هزینه اشتراک را نیز در سیستم های معاملاتی اجتماعی MetaTrader یا روش های دیگر دریافت می کند.

جامعه معامله گری اجتماعی با تجارت سنتی در بورس در یک راستا قرار دارند.

با این حال، این در اختیار شماست که هر دو مخاطب را به هم بپیوندید و مشتریان خود را جذب کنید.

روش های مختلفی وجود دارد که چگونه کارگزاری شما می تواند خدمات معامله گری اجتماعی را پیاده سازی کند، از جمله:

  • پلتفرم معامله گری اجتماعی شخص ثالث
  • راه حل کلیدی توسط ارائه دهندگان فناوری بورس
  • توسعه سیستم خود

البته، هر اجرا متفاوت است و برای درک بهینه ترین روش برای کسب و کار و مشتریان خود، نیاز به یک نگاه دقیق تر خواهید داشت.

 بررسی بازاریابی الکترونیک کارگزاری فارابی

آموزش بورس به صورت قسمت بندی شده در شبکه های اجتماعی فارابی:

در آموزش بورس، موارد آموزشی، پیش بینی ها و سیگنال های تجاری همیشه مورد تقاضا خواهند بود، زیرا بخش وسیعی از معامله گران خواستار آنها می باشند از افراد مبتدی گرفته تا افراد با تجربه در این صنعت.

با این حال، ما گاهی اوقات با مطالب و مقالات قدیمی و یا کسل کننده در مورد نحوه معامله، چگونگی انتخاب کارگزار و غیره مواجه می شویم.

امروزه، مشتریان به آموزش های حرفه ای نیاز دارند که به سؤالات خاص آنها در این حوزه پاسخگو باشد و این یک فرصت عالی برای توسعه بازاریابی الکترونیک محتوا با تمرکز بر موضوعات ممکن می باشد.

وبینارها و دوره های آنلاین:

این دوره ها باعث جذب مشتریان زیادی می شوند. یک دوره 3 الی 5 ساعته یا چند وبینار 30 الی 45 دقیقه ای ضبط کرده و آنها را جدا از خدمات اصلی خود، در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کنند. نکته قابل توجه این است که لایو اینستاگرام در حال حاضر بسیار متداول و محبوب می باشد، پس می بایست توجه بیشتری به آن داشت.

پس از اتمام وبینار، همه را به یک گروه یادگیری در یک پلتفرم دیگر مانند تلگرام، توییتر، ایسنتاگرام دعوت می کرده و ادامه گفت و گو ها و جذب مشتری خود را از آنجا ادامه می دهد.

در رسانه های اجتماعی، محتوای آموزشی ایجاد کرده و یا یک گروه یادگیری عمومی بورس ایجاد می کند تا همه بتوانند از آن استفاده کنند که این امر نیز منجر به جذب مشتری جدید می شود.

اکنون شما ایمیل، یک گروه فعال و حساب اینستاگرام دارید. بقیه فعالیت ها بستگی به پیدا کردن رویکرد مناسب برای تبدیل آن دسته از مخاطبان بالقوه به مشتریان دارد. می توانید ایده هایی برای خود در بخش های فوق دریافت کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ برای کارگزاران بورس:

دیجیتال مارکتینگ برای کارگزاران بورس

با این حال، امسال در صنعت مالی ممنوعیت ها و مقرراتی تنظیم شده است که بر تبلیغات آنلاین و بازاریابی الکترونیک تأثیر گذاشته است. اما با این وجود، هنوز روش های مختلفی برای انجام شیوه های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.

تبلیغ وبلاگ نویسی و اینفلوئنسر مارکتینگ

تلاش برای یافتن مطالب آموزنده و جذاب در مورد بورس ممکن است کار دشواری باشد. بر این اساس از برخی از وبلاگ نویسان حرفه ای برای تامین نیازهای شبکه های اجتماعی برای بازاریابی الکترونیک استفاده شده است.

استفاده از این روش در شبکه های اجتماعی باعث افزایش اعتبار،آگاهی از برند و جذب معامله گران جدید خواهد شد.

چت و پیام رسان

تعداد معدودی از افراد در حال جستجوی خبر در شبکه های اجتماعی هستند زیرا می توانند از پیام رسان ها استفاده کنند، جایی که می توانند محتوا دریافت کنند، کارهای خدماتی متفاوت انجام دهند یا به سادگی با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرند تا یک مشاوره به موقع دریافت کنند.

در خصوص بازاریابی الکترونیک کسب و کارهای موفق در حال افزایش استفاده از پیام رسان ها برای جذب مشتری جدید هستند.

ایجاد انجمن ها و نظارت بر رسانه های اجتماعی

در ادامه مبحث بازاریابی الکترونیک باید گفت انجمن ها می توانند در ارائه بازخورد واقعی از معامله گران فعال بسیار مناسب باشند. ارتباط فعال با مشتریان در انجمن های آنلاین و شبکه رسانه های اجتماعی نشان می دهد که این کارگزاری به مشتریان اهمیت داده و در نهایت شفافیت را افزایش می دهد.

همچنین:

1) کامنت های مرتبط با شرکت خود را به صورت مرتب بررسی می کند و به هر نظر چه مثبت و چه منفی پاسخ می دهد.

2) با مشتریان در انجمن ها تعامل برقرار می کنند، مانند تلگرام و دیگر شبکه های رسانه های اجتماعی مرتبط با صنعت.

3) مطالب و اخبار خود را با مخاطبان آنلاین به اشتراک می گذارند تا بازخورد و ایده های بیشتری را بدست آورند.

  • اطلاع رسانی

برای اینکه آگاهی های لازم را درباره عرضه هایی که در طول هفته ارائه خواهد شد یا نه و چه شرکت هایی در مدار قرار خواهند گرفت برای مخاطبان اطلاع رسانی می کنند تا بتوانند تصمیمات خود را در باره خرید و یا فروش سهام بگیرند.

  • تحلیل بنیادی شرکت های حاضر در بورس

برای افزایش آگاهی های مخاطبان خود اقدام به تحلیل بنیادی شرکت های حاضر در بورس می کنند. در این تحلیل در گام نخست اقدام به معرفی شرکت می کنند که شامل موارد زیر است.

  • سال تاسیس
  • نوع سهام(خاص)
  • میزان سرمایه در هنگام شروع به کار
  • زمان تبدیل سهام (سهامی عام)
  • اطلاعاتی درباره نماد

در گام بعدی اقدام به معرفی فعالیت اصلی  شرکت می کند برای مثال در معرفی شرکت رایان سایپا که در زمینه فرش اقساطی خودرو (به دو شکل لیزینگی و فروش اقساطی) فعالیت می کند فعالیت های این شرکت را برای مخاطبان بازگو کرده و در نهایت ترکیب سهامداران را بازگو می کند.

  • معرفی و زمان برگزاری دوره انواع سیستم معاملاتی

به صورت مستمر دوره های مورد نیاز برای افراد تازه کار و افرادی که درصدد افزایش آگاهی خود هستند بسیار مفید است. از این رو شبکه های اجتماعی براساس ضرورت مخاطبان خود اقدام به معرفی و زمان برگزاری دوره آموزشی برای انواع سیستم معاملاتی می کند.

  • استفاده از مطالب انگیزشی

در ادامه بحث بازاریابی الکترونیک باید اشاره کرد بازاریابی انگیزشی به نوعی از بازاریابی گفته می شود که در آن با تحریک عوامل انگیزشی در مخاطب وی را ترغیب به خرید می کند. به عبارتی خرید برنامه احساسات که همسو با عواطف و امیال مخاطبان است. به این نوع بازاریابی، بازاریابی احساسی نیز گفته می شود.

شبکه های اجتماعی با ایجاد نوعی ترغیب برای سرمایه گذاری و موفقیت در این مسیر از این روش به بهترین نحو ممکن بهره می برد.

  • ارائه پیشنهادات داغ

پیشنهاداتی که به‌ سرعت فروش را افزایش می‌دهند

 بررسی بازاریابی الکترونیک کارگزاری فارابی

انواع پیشنهاد فروش

در ادامه مبحث بازاریابی الکترونیک در این بخش به نمونه‌های اثبات‌شده‌ای از پیشنهادات فروش مستقیم می‌پردازیم که خواننده را وادار به اقدام سریع جهت خرید از کارگزاری می‌کند.

  • پیشنهادات با مدت محدود

این نوع پیشنهادات مدت‌دار است. مشتریان همیشه تمایل به تعلل دارند. آنان حتی خرید محصولاتی را که کاملا ضروری به‌ نظر می‌رسد، به تعویق می‌اندازند. با ارائه پیشنهادات با مدت زمانی محدود بر این مشکل فائق می‌آیید.

در پیام‌های پیشنهاد فروش دلیلی ارائه کنید و فروش ویژه را تا مدت محدودی ادامه دهید؛ مثلا به مشتری بگویید به تمام کسانی که تا پایان ساعت کاری چهارشنبه 10 اردیبهشت سفارش خود را ثبت کنند، یک کتاب رایگان هدیه داده خواهد شد.

  • پیشنهاد عرضه با تعداد محدود

در این روش خریدارن را ترغیب می کند که به توجه به محدودیت در عرضه هر چه سریعتر اقدام به خرید کنند.

  • اطلاع رسانی درباره عرضه اولیه سهام

اولین روز عرضه سهام یک شرکت در بازار بورس اشاره می‌کند که در آن، درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار در بازار بورس عرضه می‌شود.

تجربه نشان داده که بیش از ۹۰% از عرضه‌های اولیه‌ای که در بورس انجام می‌‌شوند سودآور هستند. توجه داشته باشید که عرضه اولیه یک شرکت در بورس به این معنی نیست که آن شرکت، تازه کار خودش را شروع کرده است. بلکه به این معنی است که به تازگی اجازه خرید و فروش سهام آن در بورس صادر شده است.

حتی گاهی شرکت‌های دولتی با سال‌ها سابقه کار در این عرضه شرکت می کنند. شرایط خرید و فروش سهام در عرضه‌های اولیه کمی با سهام‌های عادی متفاوت است.

  • استفاده از تقویم محتوا

تقویم محتوا (Content Calendar ) یا Editorial Calendar)  ) ابزاری است که به کارگزاران کمک می‌کند برای اجرای بهتر استراتژی‌های محتوای خود برنامه ریزی داشته باشند تا هم از نظر بازدهی و هم از نظر زمان بهترین نتیجه را به دست آورند.

در واقع تقویمی است از تعداد و انواع محتوایی که آنها در تاریخ های مختلف قصد دارند بر روی رسانه‌های خود از جمله شبکه های اجتماعی و … منتشر کنند.

نکته مهم همین است. محتوا شامل همه چیز می‌شود از مقالاتی که بر روی شبکه های اجتماعی قرار می‌دهند تا پست‌های شبکه‌های اجتماعی. تقویم محتوا کمک می کند تا بر اساس زمان بندی محتوای خود را آماده کنند که در نهایت منجر به نظم و رضایت مخاطبان می شود.

پیام بگذارید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است