مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

ارائه مشاوره تحلیل کسب و کار

مشاوره تحلیل کسب و کار

مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، مجموعه ای از رشته ها و فناوری ها، برای حل مشکلات تجاری با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها، مدل های آماری و سایر روش های کمی است . این شامل یک کاوش تکراری و روشمند از داده های یک سازمان ، با تاکید بر تجزیه و تحلیل آماری، برای هدایت تصمیم گیری است. شرکت های مبتنی بر داده، اطلاعات خود را به عنوان یک دارایی تجاری در نظر می گیرند و فعالانه به دنبال راه هایی برای تبدیل آن به مزیت رقابتی هستند. کسب موفقیت مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics در کیفیت داده ها، به تحلیلگران ماهری بستگی دارد که فناوری ها و تجارت را درک می کنند و تعهد استفاده از داده ها را دارند تا بینشی مناسب برای تصمیمات تجاری به دست آورند. تجزیه و تحلیل کسب و کار چگونه کار می کند؟ قبل از انجام هر گونه تجزیه و تحلیل داده ها، مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics با چندین فرآیند اساسی شروع می شود که هدف تجاری تجزیه و تحلیل را تعیین کرده و روش آن را انتخاب می کند. ضمن آنکه داده های کسب و کار را برای پشتیبانی از تجزیه و تحلیل، اغلب از سیستم ها و منابع مختلف دریافت کرده و پاکسازی و ادغام داده ها را در یک فضای واحد، مانند انبار داده، انجام می دهند. مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics در مراحل اولیه، معمولاً بر روی یک مجموعه داده نمونه کوچکتر از داده ها انجام می شود. ابزارهای تجزیه و تحلیل از صفحات گسترده با توابع آماری تا داده پیچیده و برنامه های کاربردی مدل سازی پیش بینی شده را شامل می شود. الگوها و روابط در داده های خام آشکار می شوند. سپس سوالات جدید پرسیده می شود و فرآیند تحلیلی تا رسیدن به هدف تجاری تکرار می شود. استقرار مدل های پیش بینی در مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، شامل یک فرآیند آماری است که به عنوان امتیازدهی شناخته می شود و از رکوردهایی که معمولاً در یک پایگاه داده قرار دارند استفاده می کند. این داده ها به شرکت ها کمک می کند تا در برنامه ها و فرآیندهای تجاری تصمیمات آگاهانه تر و به موقع اتخاذ کنند.
مشاوره تحلیل کسب و کار
مشاوره تحلیل کسب و کار

خدمات تحلیل کسب و کار ، برای تجزیه و تحلیل توصیفی ، که در مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را برای درک وضعیت فعلی یک کسب و کار ردیابی می کند. تجزیه و تحلیل پیش بینی : که داده های روند را برای ارزیابی احتمال نتایج آینده تجزیه و تحلیل می کند.تجزیه و تحلیل تجویزی :  که از عملکرد گذشته برای ایجاد توصیه هایی برای مدیریت موقعیت های مشابه در آینده استفاده می کند.

تفاوت تحلیل کسب و کار و هوش تجاری

اصطلاحات هوش تجاری (BI) و مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، تفاوت های کلیدی وجود دارد. شرکت ها معمولا قبل از اجرای تجزیه و تحلیل کسب و کار با BI شروع می کنند. BI عملیات کسب و کار را تجزیه و تحلیل می کند تا مشخص کند که چه شیوه هایی مؤثر بوده اند و در کجا فرصت هایی برای بهبود وجود دارد. BI از تجزیه و تحلیل توصیفی استفاده می کند.

در مقابل، مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics بر تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده تمرکز شده و بینش های عملی را برای تصمیم گیرندگان ایجاد می کند. هدف BA به جای خلاصه کردن نقاط داده گذشته، پیش بینی روندها است. داده های جمع آوری شده با استفاده از BI، زمینه را برای BA فراهم می کند. از این داده ها، شرکت ها می توانند حوزه های خاصی را برای تجزیه و تحلیل بیشتر با استفاده از تجزیه و تحلیل تجاری انتخاب کنند.

تجزیه و تحلیل تجاری در مقابل تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل مجموعه داده ها، برای نتیجه گیری در مورد اطلاعات موجود در آنها است. در تجزیه و تحلیل داده ها، لازم نیست برای دستیابی به اهداف تجاری یا بینش استفاده شود. این یک عمل گسترده تر است که شامل مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics می باشد.

BA شامل استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها در تعقیب بینش های تجاری است. با این حال، از آنجایی که این یک اصطلاح کلی است، تجزیه و تحلیل داده ها گاهی اوقات به جای تجزیه و تحلیل تجاری استفاده می شود.

تجزیه و تحلیل کسب و کار در مقابل علم داده

علم داده از تجزیه و تحلیل، برای اطلاع رسانی در تصمیم گیری استفاده می کند. دانشمندان داده ها، آنها را با استفاده از روش های آماری پیشرفته کاوش می کنند. آنها به ویژگی های داده ها اجازه می دهند تا تجزیه و تحلیل آنها را هدایت کنند. حوزه های پیشرفته تر مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics شبیه به علم داده است، اما بین آنچه دانشمندان داده و تحلیل گران کسب و کار انجام می دهند، تفاوت وجود دارد.

حتی زمانی که الگوریتم ‌های آماری پیشرفته برای مجموعه ‌های داده اعمال می ‌شوند، لزوماً به این معنی نیست که علم داده درگیر است. بلکه بدان دلیل می باشد که علم داده واقعی از کدنویسی سفارشی استفاده می کند و پاسخ به سؤالات باز را بررسی می کند. در مقابل، مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics با هدف حل یک سوال یا مشکل خاص است.

چالش های رایج تجزیه و تحلیل کسب و کار

کسب و کارها ممکن است در هنگام اجرای یک استراتژی تحلیل تجاری با چالش های تجزیه و تحلیل کسب و کار و هوش تجاری مواجه شوند. در منابع داده بسیار زیاد، طیف گسترده‌ ای از دستگاه ‌های متصل به اینترنت وجود دارد که داده‌های تجاری تولید می‌کنند.

در بسیاری از موارد، آنها انواع مختلفی از داده ها را تولید می کنند که باید در یک استراتژی تحلیلی مانند مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ادغام شوند. با این حال، هرچه مجموعه داده پیچیده ‌تر شود، استفاده از آن به عنوان بخشی از چارچوب تحلیلی سخت ‌تر می ‌شود.

از سویی دیگر، فقدان مهارت مطرح است. تقاضا برای کارمندان با مهارت های تجزیه و تحلیل داده های لازم برای پردازش داده های BA افزایش یافته است. برخی از کسب و کارها، به ویژه کسب و کارهای کوچک و متوسط ، ممکن است در استخدام افرادی با تخصص و مهارت های مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics مشکل داشته باشند.

با توجه به محدودیت های ذخیره سازی داده ها، قبل از اینکه یک کسب و کار بتواند بررسی کند که چگونه داده ها را پردازش کند، باید تصمیم بگیرد که در کجا آنها را ذخیره کند. به عنوان مثال، یک آرشیو داده می تواند برای گرفتن حجم زیادی از اطلاعات بدون ساختار استفاده شود.

اجزای مهم در تجزیه و تحلیل کسب و کار

اجزای اصلی یک داشبورد مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics عبارتند از:

تجمیع داده ها :

قبل از تجزیه و تحلیل، ابتدا داده ها باید از طریق اطلاعات داوطلبانه یا سوابق معاملاتی، جمع آوری، سازماندهی و فیلتر شوند.

داده کاوی :

داده کاوی، برای تجزیه و تحلیل تجاری از طریق مجموعه داده های بزرگ با استفاده از پایگاه های داده، آمار و یادگیری ماشینی برای شناسایی روندها و ایجاد روابط مرتب می شود.

شناسایی ارتباط و توالی :

در مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، لازم است تا شناسایی اقدامات قابل پیش بینی که در ارتباط با سایر اقدامات یا به صورت متوالی انجام می شود، صورت گیرد.

متن کاوی :

مجموعه داده های متنی بزرگ و بدون ساختار را به منظور تجزیه و تحلیل کمی و کیفی کاوش و سازماندهی می کند.

پیش بینی :

تجزیه و تحلیل داده های تاریخی از یک دوره خاص به منظور تخمین های آگاهانه ای است که در تعیین رویدادها یا رفتارهای آینده پیش بینی می کند.

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده :

 مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics پیش بینی شده از انواع تکنیک های آماری برای ایجاد مدل های پیش بینی استفاده می کند که اطلاعات را از مجموعه داده ها استخراج می کند، الگوها را شناسایی می کند و یک امتیاز پیش بینی برای مجموعه ای از نتایج سازمانی ارائه می کند.

بهینه سازی :

پس از شناسایی روندها و پیش بینی ها، کسب و کارها می توانند از تکنیک های شبیه سازی برای آزمایش بهترین سناریوها استفاده کنند.

تجسم داده ها :

نمایش های بصری مانند نمودارها و نمودارها را برای تجزیه و تحلیل آسان و سریع داده ها ارائه می دهد.

طبقه بندی تجزیه و تحلیل

ضروریات مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics معمولاً به عنوان تجزیه و تحلیل توصیفی طبقه بندی می شوند که داده های تاریخی را تجزیه و تحلیل می کند تا مشخص کند چگونه یک واحد ممکن است به مجموعه ای از متغیرها پاسخ دهد.

همچنین به داده های تاریخی نگاه می کند تا احتمال نتایج خاص آینده را تعیین کند. تجزیه و تحلیل تجویزی، ترکیبی از فرآیند تجزیه و تحلیل توصیفی است که بینشی در مورد آنچه اتفاق افتاده است و فرآیند تجزیه و تحلیل پیش بینی است که بینشی را در مورد آنچه ممکن است رخ دهد، ارائه می دهد.

برخی از نمونه‌های مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics شامل عملیات و مدیریت سیستم‌ های اطلاعات بالینی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، ردیابی هزینه ‌های بازیکنان و توسعه تلاش ‌های نگهداری و ساده ‌سازی رستوران ‌های فست فود است که با نظارت بر ساعات اوج مصرف مشتریان انجام می شود.

 

استفاده از ابزارهای تحلیل کسب و کار

تجزیه و تحلیل داده های کسب و کار دارای مؤلفه های فردی زیادی است که برای ارائه بینش با هم کار می کنند. در حالی که ابزارهای تجزیه و تحلیل کسب و کار ،عناصر خرد کردن داده ها و ایجاد بینش از طریق گزارش ها و تجسم را کنترل می کنند، فرآیند، در واقع با زیرساخت وارد کردن آن داده ها در شروع مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics می شود.
راه حل ‌ها و پلتفرم ‌های نرم‌ افزار تحلیل تجاری مدرن و با کیفیت بالا ، برای جذب و پردازش مجموعه داده ‌های عظیمی که کسب و کارها با آن‌ ها مواجه می ‌شوند و می ‌توانند با مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، برای عملیات بهینه کسب ‌و کار از آن بهره ‌برداری کنند، توسعه داده شده ‌اند.

کارشناسان مرکز پشتیبانی انفورماتیک در حوضه تحلیل کسب و کار با هدف اجرای سیستمهای هوش تجاری ، اجرای سیستم مدیریت فرایند کسب و کار و یا تحول دیجیتال این آمادگی را دارند تا تمام مراحل تحلیل کسب و کار را بر اساس استاندارد ها و مدلهای IIBA انجام دهند . 

مدلسازی فرایندهای کسب و کار

یکی از اهداف اجرای پروژه تحلیل کسب و کار اجرای سیستم مدیریت فرایند کسب و کار یا BPMS می باشد . در صورت تحلیل کسب و کار و شناسائی فرایندها ما عملیات مدلسازی فرایندها و مستند سازی آنها را انجام میدهیم تا به سادگی بتوانید فرایند ها را در اجرای سیستم BPMS و یا در سایر سیستم ها مانند ERP پیاده سازی کنید . در این کار ما با استفاده از کارشناسان خبره حوضه فناوری اطلاعات و مهندسی صنایع بهترین روش مدلسازی فرایند را انجام خواهیم داد.

خدمات تحول دیجیتال

ما به شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا در عصر تحول دیجیتال با تازه کردن سازمان خود، آزمایش ایده‌های جدید و افزایش سرعت عملکرد پیشرفت کنند. تغییر روندهای کسب و کارهای امروزی در حال تغییر شکل جهان هستند، این تغییرات فرصت های فراوان و تهدیدهای اساسی ایجاد می کنند. فناوری، جهانی‌سازی و دیجیتال سازی ریشه‌های بزرگی هستند که جهان نوین را شکل می‌دهند و تغیرات بی‌سابقه‌ای را در همه بخش‌ها ایجاد می‌کنند. ما به شما کمک میکنیم در این روند تغییرات همراه جهان باشید.
مزایای تجزیه و تحلیل کسب و کار

مزایایی را که می‌ توان از مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics کسب نمود، قابل توجه است. BA از تصمیم گیری تاکتیکی در پاسخ به رویدادهای پیش بینی نشده پشتیبانی می کند. اغلب تصمیم‌گیری ها، با استفاده از هوش مصنوعی برای پشتیبانی از پاسخ‌های بلادرنگ، خودکار می ‌شود.

مزایای تجزیه و تحلیل تجاری بر هر گوشه از سازمان شما تأثیر می گذارد. هنگامی که داده ‌ها در بخش‌ ها در یک منبع واحد ادغام می ‌شوند، همه را در فرآیندها همگام‌ سازی می ‌کند. مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics تضمین می کند که هیچ شکافی در داده ها یا ارتباطات وجود ندارد، بنابراین مزایایی از قبیل :

 

مشاوره تحلیل کسب و کار
تصمیمات مبتنی بر داده :

با تجزیه و تحلیل کسب و کار، تصمیمات، سخت هوشمند تر می شوند و با هوشمندی همراه هستند. این بدان معنی است که آنها توسط داده ها پشتیبانی می شوند. کمی کردن علل ریشه‌ای و شناسایی واضح روندها، راه هوشمندانه ‌تری برای نگاه کردن به آینده یک سازمان ایجاد می‌ کند که می تواند بودجه‌ های منابع انسانی، کمپین‌ های بازاریابی، نیازهای تولید و زنجیره تامین یا برنامه‌ های توسعه فروش باشد.

تجسم آسان :

نرم افزار مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics می تواند حجم زیادی از داده ها را گرفته و آن را به تجسم های ساده و در عین حال موثر تبدیل کند. در ابتدا، فقط با چند کلیک، اطلاعات بینش را برای کاربران تجاری بسیار در دسترس تر می کند. سپس، با قرار دادن داده ها در قالب بصری، ایده های جدید را می توان به سادگی با مشاهده داده ها در قالبی متفاوت کشف کرد.

مدل ‌سازی سناریو:

مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics پیش‌ بینی‌ کننده مدل ‌هایی را برای کاربران ایجاد می‌کند تا به دنبال روندها و الگوهایی باشند که بر نتایج آینده تأثیر می ‌گذارند. این قبلا حوزه دانشمندان داده با تجربه بود، اما با نرم افزار تجزیه و تحلیل کسب و کار که توسط یادگیری ماشینی طراحی شده است، می توان این مدل ها را در پلتفرم تولید کرد.

این به کاربران تجاری این امکان را می دهد تا با ایجاد سناریوهای what-if با متغیرهای کمی متفاوت بدون نیاز به ایجاد الگوریتم های پیچیده، مدل را به سرعت تغییر دهند. همه نکات فوق در  مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، روش هایی را در نظر می گیرند که تجزیه و تحلیل داده های کسب و کار بینش های کاربر محور را تسریع می کند.

اما زمانی که نرم افزار تجزیه و تحلیل کسب و کار با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نیرو می گیرد، قدرت تجزیه و تحلیل تقویت شده باز می شود.  تجزیه و تحلیل افزوده از توانایی خودآموزی، انطباق و پردازش مقادیر انبوه داده برای خودکارسازی فرآیندها و ایجاد بینش بدون تعصب انسانی استفاده می کند.

موارد استفاده تجزیه و تحلیل تجاری

بخش ‌های بیشتری سعی می ‌کنند درک بهتری از چگونگی تأثیر تصمیم ‌ها و بودجه ‌هایشان بر کسب ‌و کار در کل داشته باشند. با نرم افزار مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، می توان از داده ها برای هدایت تصمیمات استراتژیک، صرف نظر از وظیفه یا بخش استفاده کرد :

بازاریابی : تجزیه و تحلیل برای شناسایی موفقیت و تأثیر

کدام مشتریان بیشتر به یک کمپین ایمیلی پاسخ می دهند؟ ROI آخرین کمپین چقدر بود؟ بخش‌ های بازاریابی بیشتری در تلاش هستند تا درک بهتری از نحوه تأثیر برنامه‌ هایشان بر کسب ‌و کار در کل داشته باشند. با استفاده از هوش مصنوعی و مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، قدرت یادگیری ماشین، می توان از داده ها برای هدایت تصمیمات بازاریابی استراتژیک استفاده کرد.

منابع انسانی: تجزیه و تحلیل برای یافتن بینش استعدادها

در واقع چه چیزی باعث تصمیم گیری کارکنان در مورد شغل آنها می شود؟ رهبران منابع انسانی بیشتر در تلاشند تا درک بهتری از نحوه تأثیر برنامه هایشان بر تجارت در کل داشته باشند. با قابلیت های مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics مناسب، رهبران منابع انسانی می توانند نتایج را کمی و پیش بینی کنند، کانال های استخدام را درک کنند و تصمیمات کارکنان را به طور انبوه بررسی کنند.

فروش : تجزیه و تحلیل برای بهینه سازی فروش

لحظه مهمی که سرنخ را به فروش تبدیل می کند، چیست؟ تجزیه و تحلیل عمیق، می تواند چرخه فروش را با در نظر گرفتن همه متغیرهای مختلف که منجر به خرید می شود، تجزیه کند. قیمت، در دسترس بودن، جغرافیا، فصل و عوامل دیگر می توانند نقطه عطف مراجعات مشتری باشند و مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، ابزاری را برای رمزگشایی آن لحظه کلیدی ارائه می دهند.

امور مالی : تجزیه و تحلیل برای تقویت بودجه های سازمانی

چگونه می توانید حاشیه سود خود را افزایش دهید؟ امور مالی با هر بخش، خواه منابع انسانی یا فروش، کار می کند. این بدان معناست که نوآوری همیشه کلیدی است، به خصوص که بخش های مالی با حجم بیشتری از داده ها روبرو هستند. با مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، می‌توان با مدل ‌سازی پیش‌ بینی‌ کننده، تجزیه و تحلیل دقیق و بینش ‌های حاصل از یادگیری ماشین، امور مالی را به آینده آورد.

تاثیرات Business Analytics بر مشاغل

استفاده از ابزارهای مناسب در کسب و کار، می تواند باعث شود تا رشد و گسترش فعالیت های آن، با برنامه ای مشخص تر پیش رفته و خروجی بهتری را داشته باشد. از جمله تاثیراتی که Business Analytics بر مشاغل می گذارد، شامل موارد ذیل است :

تصمیم گیری آگاهانه تر :

مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics می تواند منبع ارزشمندی در هنگام نزدیک شدن به یک تصمیم استراتژیک مهم باشد. بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا، بر اساس اطلاعات کسب شده از ابزارهای دقیق و قدرتمند تحلیل کسب و کار، توانسته اند مسیر کسب و کار خود را کاملا متحول نمایند.

درآمد بیشتر :

شرکت هایی که از ابتکارات داده و تجزیه و تحلیل استقبال می کنند، می توانند بازده مالی قابل توجهی را تجربه کنند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد، سازمان‌هایی که روی داده‌های بزرگ سرمایه ‌گذاری می‌ کنند، به طور متوسط ​​۶ درصد افزایش سود دارند که برای سرمایه‌ گذاری ‌های پنج ساله به ۹ درصد می ‌رسد.

کسب ‌وکارهایی که می‌ توانند سود خود را از مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics محاسبه کنند، به طور متوسط ​​8 درصد افزایش درآمد و 10 درصد کاهش در هزینه‌ها را گزارش می‌دهند.
این یافته‌ ها سود مالی واضحی را نشان می ‌دهند که می ‌تواند از یک استراتژی تحلیل قوی کسب ‌وکار حاصل شود. استراتژی که بسیاری از شرکت ‌ها می‌ توانند با رشد بازار داده ‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل از آن بهره ببرند.

بهبود بهره وری عملیاتی

فراتر از سود مالی، مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics می تواند برای تنظیم دقیق عملیات تجاری استفاده شود. در مورد روندهای نوظهور در زیرساخت ها، مشخص شده است که بسیاری از شرکت ها، اکنون از تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای بررسی مسائل تعمیر و نگهداری و عملیاتی قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر استفاده می کنند.

با استفاده از این اطلاعات در مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، شرکت می‌ تواند با زمان ‌بندی مؤثرتر تعمیر و نگهداری، از آسیب های جدی در تاسیسات حیات خود جلوگیری کند و نه تنها در هزینه‌ های عملیاتی صرفه‌جویی کند، بلکه اطمینان حاصل نماید که دارایی ‌ها را در سطوح عملکرد بهینه نگه می ‌دارد.

ضرورت آگاهی سازمان ها از Business Analytics

اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر داده برای کسب و کار می‌تواند نتایج بسیار مثبتی داشته باشد، اما بسیاری از شرکت ‌ها گزارش می ‌دهند که تعداد کارمندان ماهر در نقش ‌های تحلیلی کم است.
از همین روست که لینکدین، مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics را به عنوان یکی از مهارت ‌هایی که شرکت ‌ها به آن نیاز دارند، فهرست می‌کند و پیش ‌بینی می ‌نماید که مشاغل تحلیلگر، تا سال 2026 تا 27 درصد رشد کنند.

هر تحلیلگر کسب و کار، باید از ابزارهای BA خاصی برای موفقیت در سازمان خود استفاده کند. تحلیلگران کسب و کار از ابزارهای Business Analytics برای زمینه های کاری مختلف مانند همکاری، استخراج نیازمندی ها، مدیریت پروژه، تجزیه و تحلیل موارد استفاده، مدیریت گردش کار و ایجاد نمونه اولیه استفاده می کنند.

مشاوره تحلیل کسب و کار
کارشناس مشاوره تحلیل کسب و کار

انواع ابزارهای مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، طبقه بندی شده بر اساس عملکرد های کاری، وجود دارد که امروزه، ضرورت هر سازمانی با برآورده می کند. این در حالی است که تحلیلگران کسب و کار نیز باید مجموعه مهارت های خود را در این ابزارها ارتقاء دهند.

تحلیلگران کسب و کار، نقش مهمی در پر کردن شکاف بین فناوری اطلاعات و کسب و کار در یک سازمان دارند. آنها به کسب و کارها کمک می کنند تا فرآیندهای تجاری، محصولات و خدمات را بهبود بخشند. تحلیلگران کسب و کار از روش های مختلف مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، برای رسیدن به این هدف استفاده می کنند.

طبقه بندی ابزارهای تحلیلی

چندین ابزار تحلیلگر کسب و کار برای BA وجود دارد که با استفاده از آنها تحلیلگران کسب و کار می توانند وظایف تجزیه و تحلیل کسب و کار را کارآمدتر انجام دهند. ابزارهای Business Analyst برای BA را می توان به طور کلی بر اساس عملکردهای زیر طبقه بندی کرد :

ابزارهای نیازسنجی کسب و کار :

هر تحلیلگر کسب و کار، بر روی نیازمندی ‌های مشاغل کار می‌کند و برای استخراج این نیازها به ابزارهای تخصصی نیاز دارد. حوزه مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics می تواند تجزیه و تحلیل اسناد، شناسایی شکاف های تجاری، SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها) و PESTLE (سیاسی، اقتصادی، جامعه شناختی، فناوری، حقوقی و زیست محیطی) را انجام دهد.

ابزارهای تجزیه و تحلیل برای مدل سازی:

ابزارهای Business Analyst برای BA را می توان بیشتر به ابزارهای مورد نیاز برای مدل سازی و نمایش نموداری طبقه بندی کرد. یک تحلیلگر تجاری باید الزامات کاربر را به موارد استفاده و نمودارها برای طراحی راه حل و ساخت مدل کسب و کار ترجمه کند.

ابزارهای محبوب مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics که امروزه در دسترس هستند، به تحلیلگران کسب و کار کمک می کنند تا فرآیندکاربری را به طور موثر ایجاد کنند، موارد استفاده را تعریف کنند، نمودارهای مختلف Entity-Relationship (ER) بسازند، یک مدل ویژگی ایجاد کنند و نمونه اولیه کارآمد را ایجاد کنند.

ابزارهای همکاری :

نقش حیاتی هر تحلیلگر تجاری نیز در مدیریت و همکاری ذینفعان مؤثر است. هر تحلیلگر کسب و کار باید از بهترین ابزارهای مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، برای اطمینان از همکاری موثر برای دستیابی به اهداف تجاری و پروژه استفاده کند. از این رو، برای هر تغییری که BA در الزامات ایجاد می کند، باید به طور یکپارچه به تیم های مرتبط مانند توسعه و مدیریت پروژه اطلاع داده شود.

نمونه ها و ابزارهای تحلیل کسب و کار

چندین ابزار BA و BI وجود دارد که می تواند عملکردهای پیشرفته تجزیه و تحلیل داده ها را خودکار کند و به مهارت های تخصصی یا دانش عمیق زبان های برنامه نویسی مورد استفاده در علم داده نیاز دارد. این مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، به کسب ‌و کارها کمک می ‌کنند تا حجم عظیمی از داده‌ هایی را که اینترنت اشیا مدرن و برنامه‌های ابری سازمانی تولید می‌کنند، سازماندهی کرده و از آن استفاده کنند.

این برنامه ها ممکن است بخشی از مدیریت زنجیره تامین، برنامه ریزی منابع سازمانی و برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری باشند. در زیر برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل کسب و کار موجود در بازار آورده شده است:

Dundas BI :  با پیش‌ بینی خودکار روند و یک رابط کاربر پسند.

پلتفرم Knime Analytics :  دارای خط داده با عملکرد بالا و یادگیری ماشینی.

QlikView Qlik :  با تجسم داده ها و ویژگی های ارتباط خودکار داده ها.

Sisense، : دارای ویژگی‌های تحلیل متن پویا و ذخیره‌سازی داده‌ها.

Splunk : دارای رابط کاربری بصری و ویژگی های تجسم داده.

Tableau : دارای تجزیه و تحلیل متن بدون ساختار پیشرفته و قابلیت های پردازش زبان طبیعی

Tibco Spotfire : دارای تجزیه و تحلیل متنی آماری قدرتمند، خودکار و بدون ساختار

ابزارهای مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics در بسیاری از موارد استفاده می شوند. به عنوان مثال، آنها می توانند مشتریانی را شناسایی کنند که احتمال دارد اشتراک ارائه خدمات را لغو کنند. یک شرکت ابتدا از داده های جمع آوری شده از برنامه های کاربردی سازمانی با استفاده از یک پلت فرم تجزیه و تحلیل DataOps مانند DataKitchen استفاده می کند.

سپس از یک ابزار BA برای ارائه آن داده ها به کارمندان استفاده می کند. ابزار مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics به کارمندان کمک می‌کند تا مشتریانی را که در معرض خطر انصراف هستند شناسایی کرده و به آنها اجازه دهد اقداماتی را برای حفظ آن مشتریان انجام دهند.

انواع ابزار Business Analytics

یک ابزار خوب تجزیه و تحلیل کسب و کار، بصری و کاربرپسند است. همچنین مجموعه کاملی از ویژگی ها را برای تجزیه و تحلیل پیشرفته تر ارائه می دهد. در این جا، برخی از بهترین نرم افزارهای مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics معرفی شده است.

  1. Jira و Confluence

Jira و Confluence ابزارهای همکاری ممتازی هستند. هر تحلیلگر تجاری، باید با اصول Jira برای همکاری موثر پروژه و به اشتراک گذاری نیازمندی ها آشنا باشد. اسناد در یک فضای متمرکز در Jira ذخیره خواهند شد. همه ذینفعان کسب و کار می توانند وضعیت پروژه ها را ببینند و با استفاده از ابزارهایی مانند Jira و Confluence با تیم های مختلف ارتباط برقرار کنند.

  1. Trello

Trello یکی دیگر از ابزارهای موثر مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics است. از یک رویکرد به سبک Kanban برای مدیریت و اولویت بندی وظایف استفاده می کند. با Trello، یک تحلیلگر کسب و کار می تواند به راحتی وظایف، برنامه های پروژه و پیشرفت فعالیت های کلیدی خود را برای تکمیل پیگیری کند.

  1. Rational Requisite Pro

ابزار Rational Requisite Pro برای تحلیل‌گران کسب ‌و کار، ابزاری است که برای هر کارشناسی که روی جمع ‌آوری و استخراج نیازمندی‌ ها کار می‌ کند، ضروری است. این دارای یک معماری بسیار قوی است که می تواند به راحتی اسناد مورد نیاز را که به صورت پویا به پایگاه داده پروژه مرتبط هستند با مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics مدیریت کند. استفاده از این ابزار برای مدیریت نیازمندی ها بسیار آسان است.

  1. Balsamiq

Balsamiq یک ابزار پیشرو مبتنی بر ابر برای طراحی وایرفریم است. این یک ابزار عالی برای تحلیلگران کسب و کار است که روی طراحی محصول جدید، طوفان فکری و طرح ایده های تجاری جدید کار می کنند. این ابزار به تحلیلگر تجاری کمک می کند تا دیدگاه خود را برای محصول به ذینفعان مربوطه منتقل کند. این یکی از ابزارهای پیشرو مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics است.

  1. Pencil

Pencil یک ابزار کاربردی برای استفاده و منبع باز برای نمونه سازی و ایجاد ماکت های آسان است. ایجاد یک نمونه اولیه برای کاربر اغلب برای تحلیلگران کسب و کار بسیار مهم است تا به مشتریان در درک ظاهر و احساس محصول نهایی کمک کند. هرگونه ورودی و تغییر بر اساس بازخورد مشتری را می توان در نمونه اولیه گنجاند تا بهترین محصول نهایی برای مشتری تضمین شود.

  1. Microsoft Visio

Microsoft Visio یک ابزار پیشرو مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics است که برای مدیریت پروژه و مدل سازی کسب و کار گزینه ای عالی برای هر سازمانی است. می توان از آن برای ایجاد نمودارهای مورد استفاده، نمودارهای جریان پروژه، زمان بندی پروژه، نمودارهای جریان فرآیند و مدل های داده استفاده کرد.

  1. Google Docs

Google Docs ابزاری قدرتمند برای اشتراک گذاری اسناد و همکاری برای تحلیلگران کسب و کار است. آنها می توانند با استفاده از Google Docs، انواع فایل ها و اسناد را با سهامداران به اشتراک بگذارند.

نقش های مهم تحلیل کسب و کار

یک تحلیلگر کسب و کار باید با ابزارهای تحلیلی مختلف و فناوری ‌های مرتبط مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، آشنا باشد. باید گفت که تجزیه و تحلیل کسب و کار، فرآیندی است که در آن تلاش برای درک یک شرکت تجاری و شناسایی فرصت ها، زمینه های مشکل و روبرو شدن با طیف گسترده ای از افراد، نقش ها و مسئولیت ها مانند مدیر عامل، معاون، مدیر و … صورت می گیرد. در واقع، درک نیازهای تجاری را در برنامه کاری خود داشته باشد.

انواع تجزیه و تحلیل تجاری

اساساً 3 نوع مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics وجود دارد که می توان آنها را طبقه بندی کرد :

تجزیه و تحلیل استراتژیک :

تحلیل استراتژیک کسب و کار با کارهای قبل از پروژه سروکار دارد. این روش یا فرآیند شناسایی مشکلات کسب و کار، ابداع استراتژی های تجاری، اهداف و مقاصدی است که به مدیریت ارشد کمک می کند. این گزارش اطلاعات، مدیریت را برای فرآیند مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics تصمیم گیری موثر فراهم می کند.

تجزیه و تحلیل تاکتیکی :

این تحلیل ها شامل دانش تکنیک های خاص تجزیه و تحلیل تجاری است که در زمان مناسب در پروژه مناسب اعمال می شود.

تجزیه و تحلیل عملیاتی :

در این نوع از مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics ، با استفاده از فناوری اطلاعات بر جنبه تجاری متمرکز است. همچنین فرآیند مطالعه سیستم های عملیاتی با هدف شناسایی فرصت ها برای بهبود کسب و کار خواهد بود.

برای هر نوع تحلیل، مجموعه ای از ابزارها در بازار موجود است و بر اساس نیازهای سازمانی باید از این ابزارها استفاده کرد. با این حال، برای تحقق نیازهای تجاری، لازم است به اطلاعات قابل درک، دانش مناسب از تکنیک های حقیقت یاب، مصاحبه ها، بررسی اسناد، پرسشنامه ها، نمونه گیری و تحقیق در فعالیت های روزانه تکیه نمود.

الزامات عملکردی و غیر عملکردی BA

می توان نیاز مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics را به دو نوع اصلی مانند الزامات کاربردی و غیر عملکردی تقسیم نمود. برای تمام پروژه های فناوری، الزامات عملکردی و غیرعملکردی باید تفکیک شده و به طور جداگانه تجزیه و تحلیل شوند.

تعریف ابزار و تکنیک مناسب، ممکن است چالشی دلهره آور باشد. چه در حال انجام یک برنامه کاملاً جدید باشید و چه در حال تغییر به یک برنامه موجود. در نظر گرفتن تکنیک مناسب برای فرآیند عملکردی به خودی خود یک هنر است.

اگرچه ابزارهای مشاوره تحلیل کسب و کار Business Analytics و رویه‌های مختلفی در دسترس تحلیلگران تجاری است، اما همه اینها به شیوه ‌های فعلی سازمان و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل علت ریشه ای، زمانی استفاده می شود که نیاز به عمق بخشیدن به یک منطقه یا عملکرد مهم خاص وجود دارد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است