مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

اهمیت هوش تجاری سازمانی چیست؟

هوش تجاری سازمانی

هدف – سازمان ها به منظور افزایش عملکرد خود هوش تجاری BI  را معرفی می کنند، اما اغلب این طرح با طرح مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) که هدف آن بهبود عملکرد سازمانی است، مطابقت ندارد. گرچه برخی از یافته های موجود در کارهای گذشته نشان می دهد که اجرای هوش تجاری تاثیر مثبتی روی عملکرد سازمان دارد، اما به نظر می رسد تاثیر آن غیر مستقیم (یا به صورت واسطه ای) باشد. بنابراین هدف از این مطالعه، افزایش درک نحوه تبدیل کردن هوشمندی کسب و کار به عملکرد سازمانی است. همسویی نوآوری هوش تجاری (BI) و مدیریت فرآیند تجاری (BPM) یکی از راه های ممکن برای ایجاد ارزش تجاری با کمک هوش تجاری است، مخصوصا به این خاطر که هوش تجاری ، سنجش و مدیریت عملکرد فرآیند را امکان پذیر می کند که به BI این امکان می دهد تا تمرکز  بیشتری روی کسب و کار داشته باشد .

هوش تجاری سازمانی

طراحی / متدلوژی / روش – پرسشنامه ای تهیه شد و برای جمع آوری داده ها در سازمان های دارای بیش از 50 کارمند در کرواسی و اسلوونی استفاده شد. یک ابزار اندازه گیری همسویی BI-BPM برای هدف این مطالعه توسعه داده شد که به منظور توسعه و اعتبار سنجی فرآیند از آن استفاده شد. در مجموع 185 پاسخ توسط روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها – نتایج ما شواهدی از تاثیر هوش تجاری بر عملکرد سازمانی را نشان می دهد که به طور کامل با همسویی BI و BPM بدست می آید و بنابراین، هوش تجاری می تواند با استفاده از اصطلاحات و روش های رایج و همچنین ارتباط قوی بین متخصصان، مدیران و تیم های BI و BPM به منظور هماهنگی این دو طرح ارزش تجاری را ایجاد کند.

 اصالت / ارزش – این مطالعه برای درک بهتر نحوه تحقق تاثیر هوش تجاری بر عملکرد سازمان انجام شده است و تایید کرد که نوآوری های BI و BPM باید به منظور ارزش تجاری با هم همسوسازی شوند. جهت استفاده از ویدئوهای آموزش هوش تجاری به پیج ما مراجعه نمائید . 

1 دیدگاه

  • Christopher

    28 فروردین 1403 - 6:32 قبل از ظهر

    Wow, superb blog format! How lengthy have you been running a blog
    for? you made running a blog glance easy. The overall look of your web site is fantastic,
    let alone the content! You can see similar here
    najlepszy sklep

پیام بگذارید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است