مرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیکمرکز پشتیبانی انفورماتیک

انواع قرارداد پشتیبانی شبکه

انواع قرارداد پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه و قرارداد پشتیبانی شبکه در سازمان های مختلف شامل انواع قرارداد پشتیبانی شبکه می باشد که بر اساس نوع نیاز سازمان ، تعداد سرور های موجود و سایز شبکه مورد استفاده متفاوت می باشند 

قرارداد پشتیبانی شبکه دائمی

برای انجام خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه و سیستمها در سازمانها روشهای مختلفی وجود دارد از جمله اینکه برخی از سازمان با توجه به تعداد سیستمها و اهمیت و جایگاهی که در جامعه دارند یک بخش فناری اطلاعات راه اندازی نموده و اقدام به جذب نیرو متخصص جهت این بخش می نمایند . یکی دیگر از روشهایی که سازمانها برای انجام امور نگهداری شبکه و پشتیبانی و نگهداری سرور خود  انتخاب میکنند برون سپاری این خدمات در قالب قرارداد پشتیبانی شبکه می باشد .

قرارداد پشتیبانی شبکه دائمی چگونه است ؟

در روش قرارداد پشتیبانی شبکه دائمی با توجه به تعداد سیستمهای رایانه ، تعداد کابراران و سرورهایی که در شبکه کارفرما وجود دارد از یک تا چد نفر نیروی متخصص ثابت در محل کارفرما مستقر نموده و آن نیروها زیر نظر مدیریت کارفرما ارائه خدمات تخصیصی پشتیبانی شبکه ، پشتیبانی سرور ، پشتیبانی سخت افزار و همه اموری که در توافقات قرارداد آمده است می نمایند .

این روش برای شرکتها یا سازمانهائی مناسب است که تعداد کاربرانی حدود 60 نفر به بالا دارند و معمولا در اینگونه سازمان ها به علت نیاز زیادی که به رایانه ، شبکه و سیستمهای مختلف وجود دارد ، حضور یک یا چند نفر نیروی پشتیبانی شبکه و سیستم در سازمان ضروری می باشد .

قرارداد پشتیبانی شبکه دوره ای

در دنیای کسب و کار امروز ، وابستگی شرکتها  به شبکه ، سرور و تجهیزات شبکه بسیار زیاد شده و هر روزه نیز بیشتر خواهد شد . این موضوع باعث گردیده تا در همه شرکتها وجود بخشی با نام بخش فناری اطلاعات و ارتباطات امری بدیهی و لازم باشد . اما در بسیاری از شرکتهای متوسط که علاوه بر استفاده از IT  در بالا حجم اطلاعات و حجم کار کمی دارند ، راه اندازی بخش IT و استخدام فردی یا افرادی برای مدیریت و راهبری این بخش بسیار پر هزینه و بیهوده می باشد.

یکی از راههای رفع این نیاز برون سپاری خدمات بخش IT کسب و کارها به شرکتهایی می باشد که دارای تبحر کافی و تخصص لازم بوده و بتوانند به عنوان یک نیروی غیر مقیم و بصورت غیر مستقیم مدیریت و پشتیبانی شبکه آن سازمانها را بر عهده گیرد . مرکز پشتیبانی انفورماتیک ایران با سابقه طولانی که در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه و سرورها و همچنین خدمات مدیریت شبکه و فناوری اطلاعات در سطوح مختلف را دارد می تواند همکاری لازم را با سازمان شما داشته باشد .

انواع قرارداد پشتیبانی شبکه دوره ای به چه صورت است ؟

در روش ارائه خدمات پشتیبانی شبکه دوره ای ، پس ازانعقاد قرارداد ، ابتدا یک سرویس اولیه از سیستمها و سرور ها انجام می گردد ، سپس کارشناسان ما بصورت دوره ای و بر اساس توافق شرکت با کارفرما هر ماه ، یا هر هفته یک مرتبه برای بازدید دوره ای از شبکه ، سیستمها و سرورها به محل کارفرما مراجعه نموده و درخواستهای موجود را انجام خواهد داد . 

در روزهای کاری دیگر اگر یکی از کاربران شبکه دچار مشکل و یا حتی پرسشی داشته باشد با مرکز پشتیبانی شبکه مستقر در شرکت انفورماتیک تماس تلفنی برقرار نموده و درخواست خود را ارائه خواهد داد . کارشناسان پشتیبانی سیستمها در صورتی که بتوانند این درخواست را بصورت راه دور با استفاده از ابزارهای موجود انجام دهند آن را رفع کرده ولی در صورتی که بصورت تلفنی و یا راه دور امکان انجام درخواست وجود نداشته باشد با توجه به سطح اهمیت موضوع ظرف همان روز و یا نهایاتاً 24 ساعت کاری به محل کارفرما مراجعه نموده و درخواست را انجام خواهند داد .

انواع قرارداد پشتیبانی شبکه

قرارداد پشتیبانی شبکه موردی

بسیاری از کسب و کارهای کوچک و یا متوسط SMB در کشور وجود دارند که دارای تعداد کمی کامپیوتر در سازمان خود هستند . این نوع کسب و کارها از طرفی برای انجام فرآیندهای کسب و کار خود نیازمند به کامپیوتر ، اینترنت و شبکه هستند و از طرفی نیز مشکلات خیلی زیادی در سیستمهای خود ندارند . و یا اینکه برای مدیریت بودجه خود نیازمند استخدام پرسنل ثابتی برای بخش پشتیبانی شبکه و یا انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه با یک شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه، نیستند .

در این سرویس خدمات پشتیبانی شبکه ، کارفرما مبلغی را برای مدت یکسال پرداخت کرده و پس از آن میتواند بصورت نامحدود از خدمات پشتیبانی تلفنی مشکلات رایانه ای استفاده کند . در صورتی که برای برخی از مشکلات پیش آمد در سیستمهای رایانه ، اینترنت و یا شبکه خود نیازمند حضور کارشناس در محل باشد هزینه حضور کارشناس بصورت ساعت کارکرد محاسبه و پرداخت می گردد . البته چون کارفرما دارای قرارداد پشتیبانی شبکه موردی با مرکز پشتیبانی انفورماتیک ایران می باشد لذا هزینه ساعت کارکرد کارشناس اعزامی بر اساس نرخ های مصوب صنف رایانه محاسبه نمیگردد و بسیار پائین تر محاسبه خواهد شد

مزایای انواع قرارداد پشتیبانی شبکه و سیستمها بصورت  موردی

  • بر طرف شدن مشکلات رایانه شما با کمترین هزینه
  • خدمات مشاوره رایگان جهت خرید تجهیزات مورد نیاز شما
  • عدم نیاز به انعقاد قراردادهای با هزینه بالا
  • عدم نیاز به استخدام فردی برای انجام امور سرویس دهی به کامپیوترها
  • بروز بودن سیستمها و امکان استفاده از آخرین فناوری ها
  • پیشگیری از بروز مشکلات بزرگ و خطرات از بین رفتن اطلاعات حیاتی کسب و کار شما
  • اطمینان خاطر از اینکه همیشه یک تیم با تجربه فنی بالا در کنار شما می باشد .

آیا استفاده از قرارداد پشتیبانی شبکه ضروری است؟

استفاده از این خدمات به پایداری و ارتباط سازنده شما کمک می کند. حفظ این پل ارتباطی میان بخش های مختلف شبکه کاری، شکاف میان کاربران و شما و همچنین میان کارمندان و مدیران را از بین می برد. بخشی از این پایداری ارتباط به اتصال دائمی شبکه و افزایش بهره وری شما بر می گردد. حفاظت از تداوم این ارتباط سازگاری شما با سیستم را تضمین می کند.


این افزایش بهره وری تنها با حفظ این ارتباط و عیب یابی آن امکان پذیر است. تامین امنیت اتصال شبکه و تداوم آن، تنها توسط یک تیم حرفه ای امکان پذیر است. کوچک شمردن اهمیت این پشتیبانی به معنی تنزل بهره وری شبکه و جلوگیری از پیشرفت آن است. بنابراین می توان گفت که خدمات پشتیبانی شبکه بخش جدایی ناپذیر استفاده از هر شبکه ای هستند. تجزیه و تحلیل اطلاعات و کیفیت سیستم به شما کمک می کند تا فعالیت خود را به صورت بهینه و منظم زیر نظر داشته باشید. در کوتاه مدت این امر باعث می شود تا پیشرفتی که در بازه ای بلند حاصل می شود، در مدتی کوتاه به دست آید.