مرکز پشتیبانی انفورماتیک - پشتیبانی شبکه NETWORK SUPPORTمرکز پشتیبانی انفورماتیک - پشتیبانی شبکه NETWORK SUPPORTمرکز پشتیبانی انفورماتیک - پشتیبانی شبکه NETWORK SUPPORT

قرارداد پشتیبانی شبکه

قرار داد پشتیبانی شبکه

قرارداد پشتیبانی شبکه ، یکی از نیازهای هر سازمانی برای پشتیبانی و نگهداری شبکه و سرور می باشد . اصولا در همه شرکتها و سازمانها سیستمهای کامپیوتر ، سرور ، شبکه ، اینترنت ، نرم افزارهای سازمانی ، ماشینهای اداری و بسیاری تجهیزات شبکه ای دیگر وجود دارد .

آن چیزی که مهم است این است که این سیستم بتواند همواره بطور صحیح کار کند و اختلالی در عملکرد واحدهای کاری سازمانها ایجاد نکند چرا که وابستگی به سیستمهای اطلاعاتی و شبکه بسیار زیاد می باشد . به همین دلیل لزوم داشتن یک تیم پشتیبانی شبکه و پشتیبانی سرور در همه سازمانها امری بدیهی می باشد . 

درباره مرکز پشتیبانی انفورماتیک

نمونه قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه

در بسیاری از کسب و کارها و سازمانها بخش فناوری اطلاعات وجود دارد که در این بخش واحدی برای پشتیبانی شبکه ، پشتیبانی سرور ، پشتیبانی و نگهداری کامپیوتر ، یا پشتیبانی و نگهداری ماشینهای اداری وجود دارد . اما در برخی از سازمانها بدلایل مختلف می خواهند اینگونه خدمات را برون سپاری کنند و عملیات پشتیبانی و نگهداری شبکه و سرور ، و یا مدیریت بخش IT خود را به شرکتهای بیرونی واگذار نمایند .

در این شرایط که سازمان قصد برون سپاری خدمات شبکه و نگهداری سیستمها را دارد نیاز دارد تا این خدمات را در قالب قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه و یا قرارداد پشتیبانی و نگهداری سرور ، با شرکت پیمانکار خدمات پشتیبانی شبکه منعقد نماید . در بخش نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه و یا نمونه قرارداد پشتیبانی و نگهداری بخش IT را نوشته ایم که ممکن است در سازمان شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

قرارداد پشتیبانی شبکه

با توجه به اينكه  شرکت …… در نظر دارد نگهداري و پشتيباني شبكه كامپيوتري و سرور های  خود را واگذار كند، شرکت عصر ارتباط ( مرکز پشتیبانی انفورماتیک ) به لحاظ داشتن دانش فني و نيروهاي متخصص قرارداد حاضر را ارائه مي‌كند.

1- طرفين قرارداد پشتيباني شبكه كامپيوتري و سرور :

1-1 كارفرما : شرکت ………………..  آدرس: ………………………………………………. .

1-2 مجري : شرکت عصر ارتباط (مرکز پشتیبانی انفورماتیک) به نشاني تهران ، خيابان سر افراز کوچه 5  – پلاک 24 واحد 5 به شماره تلفن : 02159131  به نمایندگی آقای ……….. .

2-  موضوع قرارداد :

خدمات موضوع این قرارداد شامل موارد زیر می باشد :

2-1 پشتیبانی فنی  سخت افزار و نرم افزاری سیستمهای کامپیوتر مستقر در دفتر مرکزی کارفرما به آدرس فوق

2-2 پشتیبانی فنی  نرم  افزار سیستمهای سرور  شامل سیستم عامل ، نرم افزارهای کاربردی ، ارتباطات شبکه و اینتنرت

2-3 انجام سرویس دوره ای سخت افزار و سرویس دوره ای سرور نرم افزار بر اساس برنامه زمانبندی واحد فنی مجری

2-4 پشتیبانی فنی سخت افزار شبکه مانند  سوئیچ ها ، روترها ، نگهداری رک ها ، اکسس پوینت ها

2-5 پشتیبانی فنی سخت افزار ی و نرم افزاری سیستمهای بکاپ گیری شامل نرم افزار بکاپ و دستگاههای NAS 

2-6 نگهداری و راهبری   سرویسهای زیر ساختی شبکه  مانند Active Directory – DNS-DHCP-Fileserver

2-7 پشتیبانی سیستمهای بکاپ گیری و مدیریت فرایند تهیهBackup   داده ها 

2-8پشتیبانی و نگهداری نرم افزار و سخت افزار فایروال شبکه  UTM Firewall

2-9 پشتیبانی و راهبری سیستمهای نظارت تصویری شامل NVR-DVR-CCCAM

3- مدت قرارداد پشتیبانی شبکه  :

قرارداد از تاريخ  ……………………… شروع شده و تا تاریخ : ……………………….. می باشد و در پايان مدت قرارداد با موافقت طرفين ، قرارداد با شرايط جديد قابل تمديد خواهد بود.

4- مبلغ قرارداد پشتیبانی شبکه  :

4-1 مبلغ قرارداد جهت ارائه خدمات موضوع قرارداد، ریال می باشد، که در پایان هرماه پس از  ارائه صورت حساب از طرف مجری، توسط کارفرما پرداخت خواهد شد .

4-2 مبلغ قرارداد جهت ارائه خدمات موضوع ماده 2 قرارداد بوده و شامل تعمیرات سخت افزاری، قطعات مصرفي و تعويضي نخواهد بود. درصورت انجام تعمیرات و یا خدمات خارج از موضوع توسط پیمانکار، طي صورتحساب  جداگانه ای به كارفرما اعلام خواهد شد.

5- تعهدات سطح خدمات قرارداد پشتیبانی شبکه  Service Level Agrement :

کانالهای ارتباطی مرکز پشتیبانی جهت انجام خدمات بشرح زیر می باشد :

5-1 اولویت اول ثبت درخواست و اولویت بندی سطح درخواست در سامانه پشتیبانی به آدرس https://support.iranhelpdesk.com

5-2 اولویت دوم : ارتباط مستقیم با کارشناسان از طریق سیستم چت آنلاین

5-3 اولویت سوم : تماس تلفنی با مرکز پاسخگوئی به شماره ۵۹۱۳۱ ۰۲۱

5-4 در موارد فوری و اضطراری فقط نمایندگان دو شرکت ( ماده 1 ) امکان ارتباط تلفن همراه کارشناس پشتیبانی فنی را خواهد داشت 

5-5  كارشناسان  مجري  در صورت اعلام درخواست از طرف پرسنل  کارفرما در دفتر مرکزی ،  ابتدا سعی در حل مشکل از راه دور با استفاده از ابزارهای ارتباطی شبکه  نموده و در صورت عدم رفع آن  ظرف 24 ساعت پس از اعلام، در محل كارفرما حضور يافته و اقدام به رفع آن  می نمایند .  

5-6 پشتیبانی فنی  سخت افزار و نرم افزاری سیستمهای کامپیوتر مستقر در پروژه های کارفرما بصورت ریموتی انجام شده و در صورت نیاز به تعمیرات فیزیکی پرسنل کارفرما دستگاه مورد نظر را به دفتر مجری ارسال مینمایند .    

 تبصره 1: در موارد نیاز فوری که کل سیستم یا شبکه دچار مشکل گردد، به تشخیص نماینده مجری  و هماهنگی با نماینده کارفرما، کارشناس مجری بلافاصله اقدام به رفع آن نموده و در صورت نیاز در محل نیز حضور پیدا خواهند کرد  .  

5-7 مجري آخرين نسخه ويروس ياب را كه در دسترس باشد در شبكه كارفرما نصب خواهد كرد. ( هزینه خرید لایسنس بر عهده کارفرما می باشد ) و نصب مجدد آن به هر دلیل چنانچه هزینه ای در برگیرد بر عهده پیمانکار میباشد .

5-8 این قرارداد چهت ارائه خدمات به تجهیزات بشرح زیر می باشد :

شرح تجهیزات/سیستم

تعداد

سرور HP-DL380G8                

1دستگاه

UPS

1دستگاه

رک ایستاده 18 یونیت عمق 100

1دستگاه

سویج شبکه

1دستگاه

روتر میکروتیک

1دستگاه

سویچ شبکه 8 پورت

1دستگاه

سیستم کامپیوتر PC

14دستگاه

سیستم کامپیوتر لپ تاپ

2دستگاه

چاپگر

6دستگاه

دوربین آنالوگ

16دستگاه

دوربین IP

6دستگاه

DVR-NVR

1دستگاه

تجهيزاتي كه در حين قرارداد به مجموعه توسط مجری اضافه ميشود، پلمپ شده و تحت پوشش قرارداد قرار ميگيرد. افزایش تعداد تجهیزات تا 4 دستگاه در قالب همین قرارداد بوده و در صورت افزایش بیش از مبلغ قرارداد تاثير خواهد گذاشت و بصورت متمم به قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه  افزوده خواهند شد .

5-9 ساعات ارائه خدمات در روزهای غیر تعطیل شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 17:00 و پنجشنبه ها از 9:00 تا 30/12 می باشد .

5-10 رعایت نظام های جاری طرف قراداد، حفظ اسرار و نکات ایمنی مربوطه .

5-11 ضمانت حسن رفتار، اخلاق و کیفیت انجام کارنماینده مجری به عهده مجری بوده و در مقابل طرف قرار داد پاسخ گو خواهد بود. 

5-12 روزهایی که جزء تعطیلات رسمی بوده و در روز کاری مورد توافق ماده 1-5 می باشد جزء تعطیلات پیمانکار محسوب شده و کارکرد پیمانکار  محاسبه می گردد .

5-13 نرم افزارهای قفل دار ( شامل قفلهای سخت افزاری و نرم افزاری ) یا نرم افزارهای تحت الحمایه شرکتهای نرم افزاری ( داخلی و خارجی ) مانند سیستمهای مالی و حسابداری ، اتوماسیون های اداری، نرم افزارهای مدیریت فروش CRM و مانند این ،  مشمول این قراداد نمیگردد.

5-14 تعمیرات سخت افزاری مشمول این قرارداد نمیگردند و در صورت بروز مشکلات سخت افزاری ابتدا کارشناس مجری بررسی و اقدام لازم جهت رفع مشکل انجام خواهد داد و در صورت عدم رفع مشکل کارفرما میتواند دستگاه را جهت تعمیر به شرکتها یا افراد بیرونی ارسال کند . در صورت توانائی تعمیر توسط تیم فنی مرکز پشتیبانی انفورماتیک ( مجری ) هزینه آن جداگانه محاسبه و طی صورتحسابی به کارفرما ارسال میگردد .       

5-15 مجری موظف است یکبار در هفته از دیتای موجود در سرور ها بکاپ تهیه و در منابع تامین شده توسط کارفرما ( هارد اکسترنال ذخیره ساز NAS یا SAN ) نگهداری نماید .          

6- اقدامات كارفرما :

6-1 معرفي نماينده تام الاختيار براي ارتباط في مابين

6-2 عدم استفاده از ذخیره ساز های  متفرقه بدون كنترل با ويروس ياب.

6-3 همكاري در فراهم آوردن شرايط رفاهی مانند غذا ، اسکان ( درصورت نیاز) در هنگام  مراجعه متخصصين پيمانكار.

6-4 پرداخت هزينه هاي اضافي در موارد غير مشمول قرارداد بر اساس صورتحساب ارائه شده توسط پيمانكار.

6-5 عدم بازكردن دستگاهها توسط افرادي غير از متخصصين پيمانكار.

6-6 معرفي فردي بعنوان ناظر قرارداد براي ارتباط با پيمانكار.

6-7 حمل دستگاههاي معيوبي كه امكان تعمير در محل كارفرما ندارند به محل پيمانكار و برگشت آن.

 7- ساير تعهدات :

7-1 تنظيم يك صورتجلسه از كليه تجهيزات كارفرما و مشمول قرارداد كه به امضا طرفين رسيده و پيوست شماره یک  قرارداد خواهد بود .

7-2 در صورت درخواست كارفرما براي نصب و راه اندازي تجهيزات و خدمات خارج از صورتجلسه تنظيمي ، هزينه نصب و راه اندازي طبق تعرفه جاري پيمانكار محاسبه و صورتحساب صادر خواهد شد .

 8- موارد غير مشمول قرارداد :

موارد زير مشمول ارائه خدمات قراردادي نبوده و در صورت وقوع، هزينه آن بر مبناي صورتحساب جداگانه در وجه مجري پرداخت خواهد شد.

8-1 خسارت ناشي از كوتاهي عوامل كارفرما در استفاده از سيستم

8-2 خسارت ناشي از تعميرات انجام شده توسط افراد غير مجاز

8-3 خسارت ناشي از حوادث غيرمترقبه نظير: رعدوبرق، آتش سوزي، زلزله، سيل و غيره

8-4 خسارت ناشي از حمل و نقل دستگاهها توسط عوامل كارفرما

9- نظارت بر اجراي قرارداد :

نظارت بر اجراي قرارداد بعهده نماينده كارفرما مي باشد كه بصورت مكتوب به مجري معرفي خواهد نمود. ناظر علاوه بر نظارت بر حسن اجراي كار ، بعنوان رابط بين كارفرما و مجري نيز مسئوليت  خواهد داشت. و كليه مكاتبات بين ناظر (از طرف كارفرما) و مسئول سايت (از طرف مجري) انجام خواهد شد .

10- شرايط فسخ قرارداد :

در صورتيكه هر يك از طرفين قرارداد به تعهدات قراردادي خود عمل ننمايد طرف ديگر مي تواند با يك اعلام كتبي نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمايد. بديهي است طرفين تعهدات خود را تا زمان فسخ قرارداد ادامه خواهد داد . لازم به توضيح است در صورت فسخ قرارداد از طرف كارفرما كليه هزينه هاي مجري از بابت اجراي قرارداد تا زمان فسخ آن در وجه مجري پرداخت خواهد شد.

 11- رفع اختلافات :

در مورد كليه اختلافاتي كه ممكن است بر اثر اجراي اين قرارداد و يا تعبير و تفسير مندرجات و مفاد آن بين طرفين قرارداد رخ دهد و نتوان آنها را از طريق مذاكره حل و فصل نمود ، موضوع اختلاف از طريق مراکز قانونی قابل پيگيري خواهد بود.

 12- شرح قرارداد :

 اين قرارداد در دو نسخه و 11 ماده و دو تبصره و یک پيوست تنظيم و امضا طرفين رسيده و هر نسخه حكم واحد را دارد.

مهر و امضاء نماینده مجری

مهر و امضاء نماینده کارفرما

 

پیام بگذارید

در حال بارگیری کپچا پلاس ...

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است